• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Книжкова продукція для поповнення фондів сільських бібліотек Київської області, Код ДК 021:2015:22110000-4: Друковані книги

Торги відмінено

1 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 000.00 UAH
Період оскарження: 22.10.2024 11:36 - 27.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, щодо виявлення порушень законодавства у сфері закупівель

Номер: b5d0e32c2e9c4098b0a4373dd436416d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-22-005133-a.a1
Назва: Скарга, щодо виявлення порушень законодавства у сфері закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.11.2024 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.12.2024 12:37
Дата виконання рішення Замовником: 05.12.2024 10:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 18959-р/пк-пз від 27.11.2024 було виконано шляхом скасувння Рішення від 13.11.2024 №91 протоколом №93 від 05.12.2024 та Рішення від 12.11.2024, протоколом №94 від 05.12.2024, що завантажено в електронну систему закупівель для повторної оцінки
Автор: ФОП ДОМОСЛАВСЬКА МАРІЯ ВІКТОРІВНА, Домославська Марія Вікторівна +380938624802 maria.biblotekam@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4c827794bac176a520a575261f4b4e40
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 22.10.2024 Департамент культури та розвитку Київської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) оголосив процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: книжкова продукція для поповнення фондів сільських бібліотек Київської області, код ДК 021:2015:22110000-4: Друковані книги, (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.10.2024 № 85 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Я, як учасник Процедури закупівлі, у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду постачання товару, що відповідає предмету закупівлі, взяла участь в Процедурі закупівлі та подала тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 31.10.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Я з остаточною ціновою пропозицією 1 655 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «КРЕАТИВНА АГЕНЦІЯ «АРТІЛЬ» (далі – Переможець) з остаточною ціновою пропозицією 1 770 000,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено мою тендерну пропозицію. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.11.2024 за Протоколом № 89, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 13.11.2024, (далі – Рішення про відхилення) мою тендерну пропозицію відхилено.
Вважаю Рішення про відхилення моєї пропозиції безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/ відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей і в Тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Тендерною документацією.

1) Додатком 2 до Тендерної документації визначено форму 1 Довідки про повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами процедури закупівлі, яку учасник подає у складі тендерної пропозиції.
Згідно пункту 1 Додатку 3 до Тендерної документації учасник в складі пропозиції надає довідку про наявність підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів відповідно до Форми 1 цього пункту на фірмовому бланку учасника (у разі наявності), завіряється підписом уповноваженої особи на підпис документів пропозиції та печаткою (печаткою у разі її використання).
За абзацом 1 Додатку 4 до Тендерної документації учасник в складі пропозиції надає довідку про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до Форми 1 (що іде після абзацу 1 Додатку 4 до Тендерної документації) на фірмовому бланку учасника (у разі наявності), завіряється підписом уповноваженої особи на підпис документів пропозиції та печаткою (печаткою у разі її використання).
Пунктом 1 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що учасники закупівлі подають пропозиції у формі електронного документа чи скан-файлів через електронну систему закупівель, які повинні відповідати зокрема наступному:
2. Якщо пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП/УЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
У складі тендерної пропозиції мною надано:
- Довідку про повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами процедури закупівлі від 29.10.2024 у файлі «Повноваження що до підпису (1).pdf»;
- Довідку про наявність підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів від 29.10.2024 у файлі «Довідка про наявність аналогічного досвіду (4) (2).pdf»;
- Довідку щодо відповідності технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі щодо перелік книжкової продукції для поповнення фондів сільських бібліотек Київської області 2024 р. у файлі «Технічні вимоги (3) (1).pdf».
Наведені файли подані у складі тендерної пропозиції у вигляді електронних документів, на які накладено мій удосконалений електронний підпис, виданий КНЕДП АЦСК АТ КБ «ПРИВАТБАНК» на кваліфікованому сертифікаті із серійним номером 5E984D526F82F38F04000000C9ED8001AC9E6605.
Накладені електронні підписи на згаданих файлах можна перевірити за допомогою функціоналу на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify чи навіть на сайті Державної податкової служби України за посиланням https://ca.tax.gov.ua/verify шляхом завантаження самого файлу із документом у форматі «pdf» у поле, яке наведено на рисунку 1, оскільки файли з документами умовно містять накладений електронний підпис у середині самих файлів.

Рисунок 1.



Упустивши цей факт та вважаючи що наведені документи надано без підпису уповноваженої особи керуючись пунктом 43 Особливостей Замовник 08.11.2024 розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (далі – Вимога), у якому вимагав надати наведені довідки, завірені відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації.
Відповідно до абзацу 1 частини 9 статті 26 Закону 922 учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
У встановлений в електронній системі строк щодо виконання Вимоги, а саме до 09.11.2024 12:29, на виконання умов Вимоги я завантажила в електронні системі наступні документи:
- Довідку про повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами процедури закупівлі від 08.11.2024 у файлі «Довідка про повноваження що до підпису (1).pdf»;
- Довідку про наявність підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів від 08.11.2024 у файлі «Довідка про наявність аналогічного досвіду (4) (3).pdf»;
- Довідку щодо відповідності технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі щодо перелік книжкової продукції для поповнення фондів сільських бібліотек Київської області 2024 р. у файлі «Технічні характеристики (2) (1).pdf».
Наведені файли також завантажені у вигляді електронних документів, на які накладено мій удосконалений електронний підпис, виданий КНЕДП АЦСК АТ КБ «ПРИВАТБАНК» на кваліфікованому сертифікаті із серійним номером 5E984D526F82F38F04000000C9ED8001AC9E6605, що можна перевірити у наведений вище спосіб.
Згідно абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Знову не взявши до уваги факту надання наведених документів у електронній формі із накладенням удосконаленого електронного підпису Замовник відхилив мою тендерну пропозицію з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
В Рішенні про відхилення, а також в протоколі розкриття тендерних пропозицій, Замовник зазначив, що згадані документи на виправлення невідповідностей за Вимогою надано без підпису уповноваженої особи.
Проте, як вже описано вище, висновок Замовника, викладений у Рішенні про відхилення, не відповідає дійсності, є невірним та упередженим.
Таким чином Замовник відхилив мою тендерну пропозицію неправомірно.

2) Відповідно до підпункту 5.1. розділу ІІІ Тендерної документації на підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям учасник (об’єднання учасників) надає документи (інформацію, таблиці, тощо) відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації.
Умовами Додатку 3 до Тендерної документації визначено, що учасники повинні підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Під аналогічним договором слід розуміти повністю виконаний аналогічний договір (не менше 2-х договорів) на постачання книжкової продукції.
Згідно пункту 2 Додатку 3 до Тендерної документації На підтвердження інформації, зазначеній у формі 1 пункту 3.1. Розділу 3 додатку 3 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції до кожного аналогічного договору надає скан-файл:
2.1. Аналогічних договорів з усіма невід’ємними частинами;
2.2. Документів, які підтверджують виконання договорів (видаткові накладні (повинні підтверджувати виконання повної суми договору) в повному обсязі.
2.3. Листів відгуків, які повинні бути оформлені на фірмовому бланку контрагента (у разі наявності), завіряється підписом уповноваженої особи на підпис документів та печаткою (печаткою у разі її використання) та містити наступну інформацію:
- вихідний номер
- дату видачі
- найменування учасника
- предмет договору
- дату і номер договору (на який надано відгук)
- ціну (вартість/суму) договору
- інформацію про повне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків.
Як вже згадано вище на виконання пункту 1 Додатку 3 до Тендерної документації мною завантажено Довідку про наявність підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів від 29.10.2024, а на виконання умов Вимоги таку Довідку від 08.11.2024. У цій довідці міститься інформація про виконання наступних аналогічних за предметом закупівлі договорів:
- Договір від 15.07.2024 № 07КН (далі – Договір 07КН) на суму 296 279,96 грн без ПДВ та обсяг в 60 номенклатурних позицій (з врахуванням змін), укладений з Комунальною установою «Централізована міська бібліотечна система для дорослих» (далі – Установа), предметом якого є книги для поповнення бібліотечних фондів (код ДК 021:2015: 22110000-4 Друковані книги);
- Договір від 20.06.2024 № 33 (далі – Договір 33) на суму 143 886,30 грн. без ПДВ та обсяг 418 штук, укладений з Комунальним закладом «Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека» Рівненської обласної ради (далі – Заклад), предметом якого є друковані книги в бібліотечний фонд (код ДК 021:2015: 22110000-4 Друковані книги).
У складі тендерної пропозиції я надала:
- Договір 07КН;
- Додаткову угоду № 1 від 16.07.2024 до Договору 07КН;
- Видаткову накладну від 26.07.2024 № 556 (далі – Накладна 556) щодо Договору 07КН, зокрема на суму виконання 296 279,96 грн без ПДВ та обсяг в тих же 60 номенклатурних позицій;
- Лист-відгук від 24.10.2024 № 01-11/241, виданий Установою;
- Договір 33;
- Видаткову накладну від 02.07.2024 № 365 щодо Договору 33, зокрема на суму виконання 143 886,30 грн. без ПДВ та обсяг 418 штук;
- Лист-відгук від 29.10.2024 № 373/01-40124 (далі – Відгук 373), виданий Закладом.
Проаналізувавши Відгук 373 Замовником встановлено, що в інформації про предмет Договору 33 зазначено «Книги для поповнення бібліотечних фондів (код ДК 021:2015: 22110000-4 Друковані книги)», що не відповідає реальному предмету Договору 33. Щодо цієї невідповідності Замовник у Вимозі вимагав надати відгук щодо Договору 33 із вірним зазначенням предмету Договору 33.
У встановлений в електронній системі строк щодо виконання Вимоги, а саме до 09.11.2024 12:29, на виконання умов Вимоги в електронній системі я завантажила нову редакцію Відгуку 373 із зазначенням вірного предмету Договору 33, а саме «Друковані книги в бібліотечний фонд (код ДК 021:2015: 22110000-4 Друковані книги)».
Тим самим мною виправлено визначену Вимогою невідповідність належним чином. Не взявши до уваги цей факт Замовник відхилив мою пропозицію.
Замовник відхилив мою тендерну пропозицію з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
У Рішенні про відхилення, а також в протоколі розкриття тендерних пропозицій, Замовник зазначив, що у складі моєї пропозиції надано відгук від Установи, в якому зазначено предмет Договору 33, що не відповідає предмету Договору 33. Крім того в Рішенні про відхилення наголошено, що на виправлення невідповідності 6 мною повторно надано Відгук 373 за номером та датою аналогічному листу-відгуку, який був наданий при початковій подачі пропозиції учасника, так за одним реєстраційним номером та датою видані два різні документи, які не можуть бути прийняті до розгляду.
Поряд з цим тендерною документацією, Вимогою чи навіть чинним законодавством України не визначено, що документ на виправлення невідповідностей має бути за новою датою та номером, а також не визначено, що мені заборонено на виправлення невідповідностей надавати документи, зокрема листи-відгуки, які стосуються виконання підпункту 2.3. пункту 2 Додатку 3 до Тендерної пропозиції, у новій редакції, зокрема із датою, що передує даті Вимоги, чи із датою і номером, що відповідають вже наданому Відгуку 373.
Враховуючи викладене висновок Замовника, викладений у Рішенні про відхилення, не відповідає дійсності, є невірним та упередженим.
Таким чином Замовник відхилив мою тендерну пропозицію неправомірно.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Варто зазначити, що рішенням уповноваженої особи Замовника від 13.11.2024 за Протоколом № 91 (далі – Рішення Переможця) Переможця визначено переможцем процедури закупівлі та 13.11.2024 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з Переможцем.
Оскільки моя тендерна пропозиція неправомірно відхилена Рішення про відхилення та Рішення Переможця порушують моє право на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення про відхилення та Рішення Переможця підлягають скасуванню, оскільки прийняті з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист моїх прав та законних інтересів можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.

Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)