-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Послуга з проведення обов'язкового аудиту річної фінансової звітності за 2023 рік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку України», код ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги
Торги відмінено
238 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 380.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 380.00 UAH
Період оскарження:
22.10.2024 11:00 - 27.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Номер:
8c42e5eba042416ab42af16083717b0d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-22-004066-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- Заперечення_на_скаргу_від 27.11.2024.docx 27.11.2024 19:04
- Пр-л скасування рішення про відміну тендеру.pdf 26.12.2024 14:28
- Пр-л скасування рішення про відміну тендеру.pdf 26.12.2024 14:27
- Заперечення_на_скаргу_від 27.11.2024.pdf 27.11.2024 19:04
- Заперечення_на_скаргу_від 27.11.2024.pdf.asice.zip 27.11.2024 19:04
- рішення від 02.12.2024 № 19126.pdf 04.12.2024 15:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.12.2024 № 19126.pdf 03.12.2024 10:03
- рішення від 26.11.2024 № 18850.pdf 26.11.2024 18:27
- sign.p7s 22.11.2024 16:30
- Протокольне рішення уповноваженої особи КП «Запоріжміськсвітло».pdf 22.11.2024 16:24
- Скарга АМКУ.pdf 22.11.2024 16:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.11.2024 16:33
Дата розгляду скарги:
02.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.11.2024 18:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.12.2024 15:50
Дата виконання рішення Замовником:
26.12.2024 14:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.12.2024 №19126-р/пк-пз рішення про відміну процедури закупівлі скасовано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0e1e956835f14f0184dd3c8e44daca23
Заголовок пункту скарги:
Порушення при прийнятті рішення про відміну процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
КП «Запоріжміськсвітло» 22.10.2024р. оголошено закупівлю (відкриті торги з особливостями) за кодом ДК 021:2015:79210000-9- Бухгалтерські та аудиторські послуги – «Послуга з проведення обов'язкового аудиту річної фінансової звітності за 2023 рік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку України», код ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги». Очікувана вартість закупівлі – 238 000,00 грн.
Аукціон по даній закупівлі відбувся 31.10.2024р. В аукціоні взяли участь наступні учасники:
Учасники аукціону Остаточна пропозиція
АУДИТОРСЬКА ФІРМА У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРКОНТО" 168 000,00 ггрн.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "КАПІТАЛ АУДИТ" 195 000,00 грн
За результатами проведеного аукціону ми, Аудиторська фірма у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерконто» (надалі – АФ «Інтерконто» або Учасник) запропонували найнижчу ціну – 168 000,00 грн.
Протокольним рішенням від 13.11.2024 р. № № 46К-2ВТзО/П (далі – протокол) уповноваженою особою прийнято рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
У Протоколі в якості підстави для відміни торгів було зазначено наступне:
«Під час проведення Закупівлі встановлено порушення строків розгляду тендерної пропозиції учасника, передбачених пунктом 39 Особливостей.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.»
Строк розгляду тендерної пропозиції учасника з 31.10.2024 11:53 по 08.11.24, 00:00 складає 5 робочих днів, а 13.11.2024 Замовник відмінив торги.
Замовник в якості законодавчої підстави для відміни процедури закупівлі посилається на пп. 2 п. 50 Особливостей «Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Вважаємо, що Замовником в Протоколі про відміну процедури закупівлі порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а саме - п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі Закон) та пп. 2 п. 50 Особливостей.
Зазначені порушення Замовника обґрунтовуємо наступним.
Підстава, що розглядається в пункті 2 підпункту 50 Особливостей, надає замовнику право скасувати проведення відкритих торгів у разі, коли неможливо виправити порушення, що виникли внаслідок порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Важливо відзначити, що норма, яка передбачає можливість відміни торгів через такі порушення, вимагає докладного опису цих порушень в системі Прозорро.
Замовник не надав ніяких підтверджуючих документів зазначеного в протоколі відміни процедури закупівлі. Замовник не обгрунтував, не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі з зазначених в протоколі підстав. Неправомірно відмінивши тендер, замовник порушив вимоги пп. 2 п. 50 Особливостей та п.2 ч. 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої замовник відміняє тендер у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Необхідно звернути увагу на те, що відповідно до ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.
Замовником у Протоколі викладено загальний опис порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Детальний виклад обставин щодо пропущення указаного строку, зокрема, обставин щодо причин пропуску цього строку вищевказаний Протокол замовника не містить. Також в цьому Протоколі відсутнє обґрунтування неможливості усунення замовником вказаного порушення. При цьому аналіз пункту 2 частини першої статті 32 Закону дає підстави стверджувати, що окрім опису порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути, Замовнику було необхідно викласти свої доводи щодо неможливості його усунути.
Водночас вказане рішення не містить обґрунтування замовника щодо неможливості продовжити цей строк до 20 робочих днів, тоді як така можливість надана йому ч. 10 ст. 29 Закону. Так, відповідно до вказаної правової норми строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.
Таким чином Замовник не довів та документально не підтвердило правомірність відміни процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовником Протокольним рішенням від 13.11.2024 р. № № 46К-2ВТзО/П, яким прийняв рішення про відміну процедури закупівлі, порушив вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, п.п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону, пп. 2 п. 50 Особливостей.
Замовник у Протоколі в якості підстави для відхилення пропозиції визначено пп. 2 п. 50 Особливостей.
Однак, Замовник не довів не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі.
Відповідно до п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4));
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п. 5));
- запобігання корупційним діям і зловживанням (п. 6)).
Замовник під час кваліфікації мав усі підстави для визнання переможцем АФ «Інтерконто», адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам, встановленим Замовником у Тендерній документації та додатках до неї. Однак Замовником було прийнято незаконне рішення про відміну торгів, чим допущено дискримінацію учасника – АФ «Інтерконто», упереджене та необ’єктивне визначення переможця, зловживання при розгляді тендерної пропозиції Учасника. Таким чином Замовником порушені принципи здійснення закупівель, встановлені у п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону. Зазначені дії Замовника порушили права та законні інтереси АФ «Інтерконто» на участь у процедурі закупівлі на засадах недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям та зловживанням.
Аукціон по даній закупівлі відбувся 31.10.2024р. В аукціоні взяли участь наступні учасники:
Учасники аукціону Остаточна пропозиція
АУДИТОРСЬКА ФІРМА У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРКОНТО" 168 000,00 ггрн.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "КАПІТАЛ АУДИТ" 195 000,00 грн
За результатами проведеного аукціону ми, Аудиторська фірма у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерконто» (надалі – АФ «Інтерконто» або Учасник) запропонували найнижчу ціну – 168 000,00 грн.
Протокольним рішенням від 13.11.2024 р. № № 46К-2ВТзО/П (далі – протокол) уповноваженою особою прийнято рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
У Протоколі в якості підстави для відміни торгів було зазначено наступне:
«Під час проведення Закупівлі встановлено порушення строків розгляду тендерної пропозиції учасника, передбачених пунктом 39 Особливостей.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.»
Строк розгляду тендерної пропозиції учасника з 31.10.2024 11:53 по 08.11.24, 00:00 складає 5 робочих днів, а 13.11.2024 Замовник відмінив торги.
Замовник в якості законодавчої підстави для відміни процедури закупівлі посилається на пп. 2 п. 50 Особливостей «Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Вважаємо, що Замовником в Протоколі про відміну процедури закупівлі порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а саме - п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі Закон) та пп. 2 п. 50 Особливостей.
Зазначені порушення Замовника обґрунтовуємо наступним.
Підстава, що розглядається в пункті 2 підпункту 50 Особливостей, надає замовнику право скасувати проведення відкритих торгів у разі, коли неможливо виправити порушення, що виникли внаслідок порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Важливо відзначити, що норма, яка передбачає можливість відміни торгів через такі порушення, вимагає докладного опису цих порушень в системі Прозорро.
Замовник не надав ніяких підтверджуючих документів зазначеного в протоколі відміни процедури закупівлі. Замовник не обгрунтував, не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі з зазначених в протоколі підстав. Неправомірно відмінивши тендер, замовник порушив вимоги пп. 2 п. 50 Особливостей та п.2 ч. 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої замовник відміняє тендер у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Необхідно звернути увагу на те, що відповідно до ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.
Замовником у Протоколі викладено загальний опис порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Детальний виклад обставин щодо пропущення указаного строку, зокрема, обставин щодо причин пропуску цього строку вищевказаний Протокол замовника не містить. Також в цьому Протоколі відсутнє обґрунтування неможливості усунення замовником вказаного порушення. При цьому аналіз пункту 2 частини першої статті 32 Закону дає підстави стверджувати, що окрім опису порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути, Замовнику було необхідно викласти свої доводи щодо неможливості його усунути.
Водночас вказане рішення не містить обґрунтування замовника щодо неможливості продовжити цей строк до 20 робочих днів, тоді як така можливість надана йому ч. 10 ст. 29 Закону. Так, відповідно до вказаної правової норми строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.
Таким чином Замовник не довів та документально не підтвердило правомірність відміни процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовником Протокольним рішенням від 13.11.2024 р. № № 46К-2ВТзО/П, яким прийняв рішення про відміну процедури закупівлі, порушив вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, п.п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону, пп. 2 п. 50 Особливостей.
Замовник у Протоколі в якості підстави для відхилення пропозиції визначено пп. 2 п. 50 Особливостей.
Однак, Замовник не довів не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі.
Відповідно до п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4));
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п. 5));
- запобігання корупційним діям і зловживанням (п. 6)).
Замовник під час кваліфікації мав усі підстави для визнання переможцем АФ «Інтерконто», адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам, встановленим Замовником у Тендерній документації та додатках до неї. Однак Замовником було прийнято незаконне рішення про відміну торгів, чим допущено дискримінацію учасника – АФ «Інтерконто», упереджене та необ’єктивне визначення переможця, зловживання при розгляді тендерної пропозиції Учасника. Таким чином Замовником порушені принципи здійснення закупівель, встановлені у п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону. Зазначені дії Замовника порушили права та законні інтереси АФ «Інтерконто» на участь у процедурі закупівлі на засадах недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям та зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Протокольне рішення уповноваженої особи КП «Запоріжміськсвітло»
-
Повʼязаний документ:
Протокольне рішення уповноваженої особи КП «Запоріжміськсвітло».pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення "Запоріжміськсвітло"- скасувати Протокольне рішення від 13.11.2024 р. № № 46К-2ВТзО/П про відміну процедури закупівлі у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.