-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у загальноосвітніх навчальних закладах Святошинського району міста Києва) Борщагівка
Торги не відбулися
22 997 676.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 114 988.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 114 988.38 UAH
Період оскарження:
21.10.2024 16:20 - 26.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
4f2f95406df24835a73b66d762d7db1f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-21-012612-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_АМК_Святошино_UA-2024-10-21-012612-a.pdf 09.11.2024 15:58
- sign.p7s 09.11.2024 16:01
- Додаткові пояснення ТОВ РАМЕДАС УКРАЇНА.pdf 20.11.2024 16:32
- Рішення від 12.11.2024 № 18237.pdf 12.11.2024 16:24
- інформація про перенесення розгляду скарги від 21.11.2024 № 1905.pdf 21.11.2024 16:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.11.2024 № 19003.pdf 28.11.2024 17:35
- Рішення від 28.11.2024 № 19003.pdf 02.12.2024 18:50
- 656-24 Протокол _Пояснення на скаргу харчування Борщагівка АМКУ.docx 18.11.2024 15:39
- 656-24 Протокол _Пояснення на скаргу харчування Борщагівка АМКУ.pdf 18.11.2024 15:39
- 40.Меню.pdf 18.11.2024 15:39
- 41.Технологічні картки.pdf 18.11.2024 15:39
- 44.Калькуляція вартості.pdf 18.11.2024 15:39
- 45.Набір продуктів.pdf 18.11.2024 15:39
- 46.Калькуляційні картки.pdf 18.11.2024 15:39
- Про скасування рішення 03.12.2024 13:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.11.2024 16:11
Дата розгляду скарги:
21.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.11.2024 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.12.2024 18:50
Дата виконання рішення Замовником:
03.12.2024 13:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a8cc31c5d48147539cbcff5608ce9f1a
Заголовок пункту скарги:
Вважаємо рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі КП «Промінь» та про намір укласти договір з таким Переможцем, неправомірним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно ч. 6 Розділу ІІІ тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Документація, а також ТД) визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Розділі І Додатку 1 до цієї тендерної документації.
.
Згідно п. 2 Розділу І Додатку 1 до ТД, який містить Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники подають Довідку за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірену печаткою (за наявності) у відповідності до Форми 2, в якій зазначається інформація щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені для надання послуг з організації харчування, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід (освіта, посада, кваліфікація тощо)*, з урахуванням наказу МОН України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти» на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, відповідно до лоту, де учасник подає свою пропозицію.
Слід відзначити, що згідно наказу МОН України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти» в закладах загальної середньої освіти передбачено наступні штатні одиниці (посади) та їх кількість в сфері організації харчування: шеф-повар – 1; кухар – 1; підсобний робітник – 1.
Отже, приймаючи до уваги вищенаведені умови п. 2 Розділу І Додатку 1 до ТД, в Довідці за Формою 2 повинна бути зазначена інформація щодо наявності на кожен окремий заклад загальної середньої освіти працівників відповідної кваліфікації та кількості, зокрема, шеф-повар – 1, кухар – 1, підсобний робітник – 1.
При цьому, перелік (кількість) закладів загальної середньої освіти, в яких безпосередньо надаватимуться послуги, що є предметом даної Закупівлі, визначено в Додатку 3 до ТД (розділ «Місце та обсяг надання послуг»).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «9.Довідка працівники Форма 2.pdf», який містить Довідку № 166 від 25.10.2024 про наявність в КП «Промінь» працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідний досвід для надання послуг з предмету даної закупівлі у відповідності до Форми 2.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Переможця, зокрема, у вищезазначеній Довідці № 166, відсутня інформація про наявність працівників за посадою «шеф-кухар» у кількості 1 такий працівник на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Окрім того, в складі тендерної пропозиції Переможця, зокрема, у вищезазначеній Довідці № 166, відсутня інформація про наявність працівників за посадою «підсобний робітник (кухонний робітник)» у кількості 1 такий працівник щодо наступних закладів загальної середньої освіти, в яких безпосередньо надаватимуться послуги, що є предметом даної Закупівлі: СЗШ № 83, СШ № 131, Київська гімназія № 154, СШ № 196, САТШ № 203, СЗШ № 215, СЗШ № 222, СЗШ № 230, СЗШ № 235 ім. В.Чорновола, - що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані КП «Промінь» у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості) та Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), однак такого зроблено не було.
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.
2. Згідно ч. 6 розділу ІІІ ТД Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником відповідно до вимог Додатку 1 цієї тендерної документації.
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі) згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
2.1. Згідно п. 13 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі щодо внесення до реєстру операторів ринку та потужностей виробничого приміщення (цеху) із зазначенням реєстраційного номеру з державного реєстру згідно Наказу №39 від 10.02.2016 року відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». На підтвердження подати рішення або інший документ про реєстрацію потужностей.
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 7 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «33.Довідка внесення до реєстру потужностей.pdf», який містить Довідку № 181 від 25.10.2024 щодо внесення до реєстру операторів ринку потужності виробничого приміщення (цеху).
Окрім того, в складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «6.Документи про реєстрацію потужностей.pdf».
Однак, наявні у файлі «6.Документи про реєстрацію потужностей.pdf» документи не є рішенням про реєстрацію потужностей або іншим документом про реєстрацію потужностей в розумінні Документації.
Так, з одного боку, в наявному у файлі «6.Документи про реєстрацію потужностей.pdf» листі № 1608 від 07.02.2017 висвітлено виключно питання щодо відповідності зазначеного в ньому приміщення вимогам санітарного законодавства, а відтак, виходячи з його змісту, такий лист жодним чином не є рішенням або іншим документом саме про реєстрацію потужності.
З іншого боку, наявний у файлі «6.Документи про реєстрацію потужностей.pdf» витяг з державного реєстру потужностей операторів ринку, з посиланням на наказ Мінагрополітики від 10.02.2016 № 39 (далі – Витяг), також не є рішенням чи іншим документом про реєстрацію потужностей.
Так, згаданий Витяг є нічим іншим як самостійно складеним Переможцем у довільній формі документом, що містить певну інформацію (підтверджується підписом та печаткою Переможцем під самим документом).
В той же час, у Витязі міститься посилання на наказ Мінагрополітики від 10.02.2016 № 39, який втратив чинність 24.07.2024. При цьому, в будь-якому випадку, навіть приймаючи до уваги положення зазначеного наказу, яким затверджено Порядок проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам, а саме п. 3.5 розділу ІІІ такого Порядку, рішення про державну реєстрацію потужності містить інформацію, що вноситься до Реєстру, а саме: 1) найменування оператора ринку - юридичної особи; 2) особистий реєстраційний номер потужності; 3) адреса потужності; 4) вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності; 5) дата внесення запису про державну реєстрацію потужності до Реєстру.
Однак, наданий Переможцем Витяг не містить вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності, що є суттєвим елементом як самого рішення про державну реєстрацію потужності, так і будь-якого іншого документу про реєстрацію потужності, в т.ч. витягу з Реєстру, в якому повинна міститись така інформація, зокрема, про вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності.
Так, зокрема, відсутність у наданому Витязі інформації про вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності, не дає можливість підтвердити внесення до реєстру потужностей операторів ринку саме потужності (приміщення, цеху) виробничого характеру, як це вимагалось п. 13 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД, п. 7 Додатку 3 до ТД.
Таким чином, самостійно складений та наданий Переможцем Витяг не може вважатися рішенням або іншим документом про реєстрацію потужностей виробничого характеру.
Враховуючи зазначене, Переможцем в складі тендерної пропозиції не надано рішення або інший документ про реєстрацію потужностей, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 13 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД, п. 7 Додатку 3 до ТД).
2.2. Згідно п. 14 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази (об’єкта нерухомості для забезпечення надання послуг (виробничого приміщення/цеху) вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, підготовлена за формою затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2013 року №440 (із наступними змінами та доповненнями) та підтвердження її подання до адміністратора центру надання адміністративних послуг або ДСНС (дозвільного органу).
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 8 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «34.Декларація відповідності МТБ з пожежної безпеки.pdf», який містить декларацію КП «Промінь» відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі - Декларація) та опис документів, що надано до ЦНАП.
Однак, надана Декларація складена (підготовлена) не за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2013 року № 440 (із наступними змінами та доповненнями).
Так, згідно затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2013 року № 440 (із наступними змінами та доповненнями) форми декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки у п. 8 такої декларації передбачені, зокрема, наступні рядки (відомості, які необхідно надати) та порядок їх заповнення (викладення):
- «стан утримання електрогосподарства», де зазначається, відповідно до яких пунктів Правил утримується електрогосподарство;
- «стан утримання систем опалення вентиляції і кондиціонування», де зазначається, відповідно до яких пунктів Правил утримуються зазначені системи за їх наявності, або зазначається, що системи відсутні чи перебувають на балансі та обслуговуванні орендодавця.
В той же час, в наданій Переможцем Декларації в рядку «стан утримання електрогосподарства», зазначено, що приміщення КП «Промінь» в зимовий період обігрівається електрорадіаторами «Оптимакс», тобто в цій частині Декларація не відповідає встановленій формі (підготовлена не за формою), оскільки не зазначено відповідно до яких пунктів Правил утримується електрогосподарство,
Окрім того, в рядку «стан утримання систем опалення вентиляції і кондиціонування» в наданій Переможцем Декларації зазначено, що стан вентиляції природня, а також передбачена проектом, встановлено витяжну систему, встановлено 3 системи кондиціювання повітря (кондиціонери), тобто в цій частині Декларація не відповідає встановленій формі (підготовлена не за формою), оскільки не зазначено відповідно до яких пунктів Правил утримуються зазначені системи за їх наявності.
Враховуючи викладене, надана Переможцем Декларація підготовлена не за формою затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2013 року №440 (із наступними змінами та доповненнями), як зазначено вище, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 14 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД, п. 8 Додатку 3 до ТД).
2.3. Згідно п. 1 Розділу ІV Додатку 1 до ТД учасник на підтвердження відповідності його пропозиції технічним, якісним та кількісним вимогам предмету закупівлі в складі своєї пропозиції повинен надати розроблене відповідно до норм постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 чотиритижневе мультипрофільне сезонне меню, погоджене з ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві із зазначенням одночасно не менше 2 наборів страв з можливістю їх вибору або вибору їх компонентів споживачами з урахуванням особливих дієтичних потреб здобувачів освіти.
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 1 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «40.Меню.pdf», який містить примірне чотиритижневе сезонне меню.
Однак, в наданому Переможцем меню не зазначено одночасно не менше саме 2 наборів страв з можливістю їх вибору або вибору їх компонентів споживачами, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 1 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, п. 1 Додатку 3 до ТД).
2.4. Згідно п. 2 Розділу ІV Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним вимогам предмету закупівлі в складі своєї пропозиції повинен надати учасник повинен надати на кожну страву з наданих у складі пропозиції чотиритижневого мультипрофільного сезонного меню технологічні картки, які містять повну інформацію щодо набору продуктів*, необхідних для приготування окремої порції страви, а саме: назва страви, її номер у довіднику, маса брутто та нетто, хімічний склад (білки, жири, вуглеводи) калорійність, вихід (вага) страви, коротко опис технології приготування страви.
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 2 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «41.Технологічні картки.pdf», який містить технологічні картки.
Однак, в складі пропозиції, зокрема у вищезгаданому файлі «41.Технологічні картки.pdf», відсутні технологічні картки на:
- страву «Салат з червоної капусти», що запропонована у наданому Переможцем меню (4 тиждень, п’ятниця);
- страву «Каша гречана», що запропонована у наданому Переможцем меню (4 тиждень, п’ятниця);
- страву «Макарони відварені», що запропонована у наданому Переможцем меню (2 тиждень, понеділок).
Враховуючи викладене, Переможець не надав технологічні картки на кожну страву з наданих у складі пропозиції чотиритижневого мультипрофільного сезонного меню, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 2 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, п. 2 Додатку 3 до ТД).
2.5. Згідно п. 3 Розділу ІV Додатку 1 до ТД учасник на підтвердження відповідності його пропозиції технічним, якісним та кількісним вимогам предмету закупівлі в складі своєї пропозиції повинен надати калькуляцію на вартість одного дня харчування за одноразовим режимом (сніданок - до 12 години 00 хвилин або обід з 12 години 00 хвилин) для учнів віком від 6 до 11 років, згідно наведеної таблиці (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією).
- До калькуляції повинна включатися вартість продуктового набору для приготування харчування складеного відповідно до вікових норм харчування; вартість послуг приготування страв, розмір торговельної надбавки, та інші затрати. (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією)
- Калькуляція вартості одного сніданку, обіду має бути підтверджена калькуляційними картками. (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією)
* Набір основних продуктів, з урахуванням основних принципів раціонального та збалансованого харчування дітей, асортименту, різноманітності їжі та її якості, що будуть використовуватись для приготування страв за нормами, згідно з постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 (зі змінами).
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 2 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
Окрім того, зазначеним Додатком 3 до ТД встановлено, що комплекс послуг з організації харчування включає, зокрема, організацію мультипрофільного харчування в закладах освіти в умовах технічної можливості у відповідності до норм HACCP та відповідно до вимог постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку від 24 березня 2021 р. № 305» (зі змінами).
Отже, враховуючи положення Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі), та п. 3 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, до калькуляції повинна включатися серед іншого, вартість продуктового набору (набір основних продуктів) для приготування харчування, складеного відповідно до вікових норм харчування згідно з постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 (зі змінами), і така калькуляція має бути підтверджена калькуляційними картками.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «44.Калькуляція вартості.pdf», який містить Калькуляцію на вартість одного дня харчування за одноразовим режимом (сніданок - до 12 години 00 хвилин або обід з 12 години 00 хвилин) для учнів віком від 6 до 11 років (далі – Калькуляція), файл «46.Калькуляційні картки.pdf», який містить калькуляційні картки.
Слід відзначити, що відповідно до норм споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування, затверджених постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 (для сніданків - Додаток 9, для обідів - Додаток 91, відповідно), маса нетто порцій харчових продуктів для приготування готових страв та виробів або маса нетто порції готового виробу/страви (у разі зазначення) для відповідної вікової групи від 6 до 11 років, щодо групи харчових продуктів - Фрукти та ягоди (різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені), становить 100 грамів.
Зазначену норму у фруктах підтверджено, зокрема, і у наданому Переможцем в складі тендерної пропозиції файлі «45.Набір продуктів.pdf».
В той же час, в наданій учасником Калькуляції вага такого продукту (страви) як «Виноград» (який відноситься до групи харчових продуктів - Фрукти та ягоди різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені) для вікової групи від 6 до 11 років складає 112 грам, що не відповідає вищезгаданим нормам харчування (споживання).
Окрім того, в наданій учасником калькуляційній картці на продукт (страву) «Виноград» (калькуляційна картка № 5) вихід такого продукту у готовому вигляді також становить 112 грам, що не відповідає вищезгаданим нормам харчування (споживання).
Враховуючи зазначене, калькуляційні розрахунки продукту «Виноград» не узгоджуються з нормами харчування, передбаченими постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305, як це вимагалось Технічними вимогами (Додаток 3 до ТД) та п. 3 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, а так само з набором основних продуктів (файл «45.Набір продуктів.pdf») та технологічною карткою на фрукти (файл «41.Технологічні картки.pdf»), наданих самим Переможцем, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 3 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, Додаток 3 до ТД).
2.6. Отже, враховуючи викладене вище, тендерна пропозиція КП «Промінь» не відповідала встановленим умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (технічні вимоги, встановлені Додатком 3 до ТД; вимоги та умови встановлені Додатком 1 до ТД) та мала бути відхилена Замовником, враховуючи, що такі невідповідності в інформації та/або документах не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
3. Не відхиливши тендерну пропозицію КП «Промінь», Замовник порушив вимоги аб. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей, відповідно до якої Замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно, рішення Замовника про визнання КП «Промінь» переможцем у Процедурі закупівлі є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує вимоги та приписи Документації, Закону та Особливостей, а так само права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
.
Згідно п. 2 Розділу І Додатку 1 до ТД, який містить Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники подають Довідку за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірену печаткою (за наявності) у відповідності до Форми 2, в якій зазначається інформація щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені для надання послуг з організації харчування, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід (освіта, посада, кваліфікація тощо)*, з урахуванням наказу МОН України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти» на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, відповідно до лоту, де учасник подає свою пропозицію.
Слід відзначити, що згідно наказу МОН України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти» в закладах загальної середньої освіти передбачено наступні штатні одиниці (посади) та їх кількість в сфері організації харчування: шеф-повар – 1; кухар – 1; підсобний робітник – 1.
Отже, приймаючи до уваги вищенаведені умови п. 2 Розділу І Додатку 1 до ТД, в Довідці за Формою 2 повинна бути зазначена інформація щодо наявності на кожен окремий заклад загальної середньої освіти працівників відповідної кваліфікації та кількості, зокрема, шеф-повар – 1, кухар – 1, підсобний робітник – 1.
При цьому, перелік (кількість) закладів загальної середньої освіти, в яких безпосередньо надаватимуться послуги, що є предметом даної Закупівлі, визначено в Додатку 3 до ТД (розділ «Місце та обсяг надання послуг»).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «9.Довідка працівники Форма 2.pdf», який містить Довідку № 166 від 25.10.2024 про наявність в КП «Промінь» працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідний досвід для надання послуг з предмету даної закупівлі у відповідності до Форми 2.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Переможця, зокрема, у вищезазначеній Довідці № 166, відсутня інформація про наявність працівників за посадою «шеф-кухар» у кількості 1 такий працівник на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Окрім того, в складі тендерної пропозиції Переможця, зокрема, у вищезазначеній Довідці № 166, відсутня інформація про наявність працівників за посадою «підсобний робітник (кухонний робітник)» у кількості 1 такий працівник щодо наступних закладів загальної середньої освіти, в яких безпосередньо надаватимуться послуги, що є предметом даної Закупівлі: СЗШ № 83, СШ № 131, Київська гімназія № 154, СШ № 196, САТШ № 203, СЗШ № 215, СЗШ № 222, СЗШ № 230, СЗШ № 235 ім. В.Чорновола, - що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані КП «Промінь» у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості) та Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), однак такого зроблено не було.
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.
2. Згідно ч. 6 розділу ІІІ ТД Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником відповідно до вимог Додатку 1 цієї тендерної документації.
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі) згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
2.1. Згідно п. 13 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі щодо внесення до реєстру операторів ринку та потужностей виробничого приміщення (цеху) із зазначенням реєстраційного номеру з державного реєстру згідно Наказу №39 від 10.02.2016 року відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». На підтвердження подати рішення або інший документ про реєстрацію потужностей.
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 7 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «33.Довідка внесення до реєстру потужностей.pdf», який містить Довідку № 181 від 25.10.2024 щодо внесення до реєстру операторів ринку потужності виробничого приміщення (цеху).
Окрім того, в складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «6.Документи про реєстрацію потужностей.pdf».
Однак, наявні у файлі «6.Документи про реєстрацію потужностей.pdf» документи не є рішенням про реєстрацію потужностей або іншим документом про реєстрацію потужностей в розумінні Документації.
Так, з одного боку, в наявному у файлі «6.Документи про реєстрацію потужностей.pdf» листі № 1608 від 07.02.2017 висвітлено виключно питання щодо відповідності зазначеного в ньому приміщення вимогам санітарного законодавства, а відтак, виходячи з його змісту, такий лист жодним чином не є рішенням або іншим документом саме про реєстрацію потужності.
З іншого боку, наявний у файлі «6.Документи про реєстрацію потужностей.pdf» витяг з державного реєстру потужностей операторів ринку, з посиланням на наказ Мінагрополітики від 10.02.2016 № 39 (далі – Витяг), також не є рішенням чи іншим документом про реєстрацію потужностей.
Так, згаданий Витяг є нічим іншим як самостійно складеним Переможцем у довільній формі документом, що містить певну інформацію (підтверджується підписом та печаткою Переможцем під самим документом).
В той же час, у Витязі міститься посилання на наказ Мінагрополітики від 10.02.2016 № 39, який втратив чинність 24.07.2024. При цьому, в будь-якому випадку, навіть приймаючи до уваги положення зазначеного наказу, яким затверджено Порядок проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам, а саме п. 3.5 розділу ІІІ такого Порядку, рішення про державну реєстрацію потужності містить інформацію, що вноситься до Реєстру, а саме: 1) найменування оператора ринку - юридичної особи; 2) особистий реєстраційний номер потужності; 3) адреса потужності; 4) вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності; 5) дата внесення запису про державну реєстрацію потужності до Реєстру.
Однак, наданий Переможцем Витяг не містить вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності, що є суттєвим елементом як самого рішення про державну реєстрацію потужності, так і будь-якого іншого документу про реєстрацію потужності, в т.ч. витягу з Реєстру, в якому повинна міститись така інформація, зокрема, про вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності.
Так, зокрема, відсутність у наданому Витязі інформації про вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності, не дає можливість підтвердити внесення до реєстру потужностей операторів ринку саме потужності (приміщення, цеху) виробничого характеру, як це вимагалось п. 13 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД, п. 7 Додатку 3 до ТД.
Таким чином, самостійно складений та наданий Переможцем Витяг не може вважатися рішенням або іншим документом про реєстрацію потужностей виробничого характеру.
Враховуючи зазначене, Переможцем в складі тендерної пропозиції не надано рішення або інший документ про реєстрацію потужностей, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 13 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД, п. 7 Додатку 3 до ТД).
2.2. Згідно п. 14 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази (об’єкта нерухомості для забезпечення надання послуг (виробничого приміщення/цеху) вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, підготовлена за формою затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2013 року №440 (із наступними змінами та доповненнями) та підтвердження її подання до адміністратора центру надання адміністративних послуг або ДСНС (дозвільного органу).
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 8 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «34.Декларація відповідності МТБ з пожежної безпеки.pdf», який містить декларацію КП «Промінь» відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі - Декларація) та опис документів, що надано до ЦНАП.
Однак, надана Декларація складена (підготовлена) не за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2013 року № 440 (із наступними змінами та доповненнями).
Так, згідно затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2013 року № 440 (із наступними змінами та доповненнями) форми декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки у п. 8 такої декларації передбачені, зокрема, наступні рядки (відомості, які необхідно надати) та порядок їх заповнення (викладення):
- «стан утримання електрогосподарства», де зазначається, відповідно до яких пунктів Правил утримується електрогосподарство;
- «стан утримання систем опалення вентиляції і кондиціонування», де зазначається, відповідно до яких пунктів Правил утримуються зазначені системи за їх наявності, або зазначається, що системи відсутні чи перебувають на балансі та обслуговуванні орендодавця.
В той же час, в наданій Переможцем Декларації в рядку «стан утримання електрогосподарства», зазначено, що приміщення КП «Промінь» в зимовий період обігрівається електрорадіаторами «Оптимакс», тобто в цій частині Декларація не відповідає встановленій формі (підготовлена не за формою), оскільки не зазначено відповідно до яких пунктів Правил утримується електрогосподарство,
Окрім того, в рядку «стан утримання систем опалення вентиляції і кондиціонування» в наданій Переможцем Декларації зазначено, що стан вентиляції природня, а також передбачена проектом, встановлено витяжну систему, встановлено 3 системи кондиціювання повітря (кондиціонери), тобто в цій частині Декларація не відповідає встановленій формі (підготовлена не за формою), оскільки не зазначено відповідно до яких пунктів Правил утримуються зазначені системи за їх наявності.
Враховуючи викладене, надана Переможцем Декларація підготовлена не за формою затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2013 року №440 (із наступними змінами та доповненнями), як зазначено вище, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 14 Розділу ІІІ Додатку 1 до ТД, п. 8 Додатку 3 до ТД).
2.3. Згідно п. 1 Розділу ІV Додатку 1 до ТД учасник на підтвердження відповідності його пропозиції технічним, якісним та кількісним вимогам предмету закупівлі в складі своєї пропозиції повинен надати розроблене відповідно до норм постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 чотиритижневе мультипрофільне сезонне меню, погоджене з ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві із зазначенням одночасно не менше 2 наборів страв з можливістю їх вибору або вибору їх компонентів споживачами з урахуванням особливих дієтичних потреб здобувачів освіти.
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 1 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «40.Меню.pdf», який містить примірне чотиритижневе сезонне меню.
Однак, в наданому Переможцем меню не зазначено одночасно не менше саме 2 наборів страв з можливістю їх вибору або вибору їх компонентів споживачами, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 1 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, п. 1 Додатку 3 до ТД).
2.4. Згідно п. 2 Розділу ІV Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним вимогам предмету закупівлі в складі своєї пропозиції повинен надати учасник повинен надати на кожну страву з наданих у складі пропозиції чотиритижневого мультипрофільного сезонного меню технологічні картки, які містять повну інформацію щодо набору продуктів*, необхідних для приготування окремої порції страви, а саме: назва страви, її номер у довіднику, маса брутто та нетто, хімічний склад (білки, жири, вуглеводи) калорійність, вихід (вага) страви, коротко опис технології приготування страви.
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 2 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «41.Технологічні картки.pdf», який містить технологічні картки.
Однак, в складі пропозиції, зокрема у вищезгаданому файлі «41.Технологічні картки.pdf», відсутні технологічні картки на:
- страву «Салат з червоної капусти», що запропонована у наданому Переможцем меню (4 тиждень, п’ятниця);
- страву «Каша гречана», що запропонована у наданому Переможцем меню (4 тиждень, п’ятниця);
- страву «Макарони відварені», що запропонована у наданому Переможцем меню (2 тиждень, понеділок).
Враховуючи викладене, Переможець не надав технологічні картки на кожну страву з наданих у складі пропозиції чотиритижневого мультипрофільного сезонного меню, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 2 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, п. 2 Додатку 3 до ТД).
2.5. Згідно п. 3 Розділу ІV Додатку 1 до ТД учасник на підтвердження відповідності його пропозиції технічним, якісним та кількісним вимогам предмету закупівлі в складі своєї пропозиції повинен надати калькуляцію на вартість одного дня харчування за одноразовим режимом (сніданок - до 12 години 00 хвилин або обід з 12 години 00 хвилин) для учнів віком від 6 до 11 років, згідно наведеної таблиці (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією).
- До калькуляції повинна включатися вартість продуктового набору для приготування харчування складеного відповідно до вікових норм харчування; вартість послуг приготування страв, розмір торговельної надбавки, та інші затрати. (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією)
- Калькуляція вартості одного сніданку, обіду має бути підтверджена калькуляційними картками. (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією)
* Набір основних продуктів, з урахуванням основних принципів раціонального та збалансованого харчування дітей, асортименту, різноманітності їжі та її якості, що будуть використовуватись для приготування страв за нормами, згідно з постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 (зі змінами).
Аналогічна вимога (умова) міститься в п. 2 Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі).
Окрім того, зазначеним Додатком 3 до ТД встановлено, що комплекс послуг з організації харчування включає, зокрема, організацію мультипрофільного харчування в закладах освіти в умовах технічної можливості у відповідності до норм HACCP та відповідно до вимог постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку від 24 березня 2021 р. № 305» (зі змінами).
Отже, враховуючи положення Додатку 3 до ТД, яким визначено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі), та п. 3 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, до калькуляції повинна включатися серед іншого, вартість продуктового набору (набір основних продуктів) для приготування харчування, складеного відповідно до вікових норм харчування згідно з постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 (зі змінами), і така калькуляція має бути підтверджена калькуляційними картками.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «44.Калькуляція вартості.pdf», який містить Калькуляцію на вартість одного дня харчування за одноразовим режимом (сніданок - до 12 години 00 хвилин або обід з 12 години 00 хвилин) для учнів віком від 6 до 11 років (далі – Калькуляція), файл «46.Калькуляційні картки.pdf», який містить калькуляційні картки.
Слід відзначити, що відповідно до норм споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування, затверджених постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 (для сніданків - Додаток 9, для обідів - Додаток 91, відповідно), маса нетто порцій харчових продуктів для приготування готових страв та виробів або маса нетто порції готового виробу/страви (у разі зазначення) для відповідної вікової групи від 6 до 11 років, щодо групи харчових продуктів - Фрукти та ягоди (різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені), становить 100 грамів.
Зазначену норму у фруктах підтверджено, зокрема, і у наданому Переможцем в складі тендерної пропозиції файлі «45.Набір продуктів.pdf».
В той же час, в наданій учасником Калькуляції вага такого продукту (страви) як «Виноград» (який відноситься до групи харчових продуктів - Фрукти та ягоди різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені) для вікової групи від 6 до 11 років складає 112 грам, що не відповідає вищезгаданим нормам харчування (споживання).
Окрім того, в наданій учасником калькуляційній картці на продукт (страву) «Виноград» (калькуляційна картка № 5) вихід такого продукту у готовому вигляді також становить 112 грам, що не відповідає вищезгаданим нормам харчування (споживання).
Враховуючи зазначене, калькуляційні розрахунки продукту «Виноград» не узгоджуються з нормами харчування, передбаченими постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305, як це вимагалось Технічними вимогами (Додаток 3 до ТД) та п. 3 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, а так само з набором основних продуктів (файл «45.Набір продуктів.pdf») та технологічною карткою на фрукти (файл «41.Технологічні картки.pdf»), наданих самим Переможцем, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині (п. 3 Розділу ІV Додатку 1 до ТД, Додаток 3 до ТД).
2.6. Отже, враховуючи викладене вище, тендерна пропозиція КП «Промінь» не відповідала встановленим умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (технічні вимоги, встановлені Додатком 3 до ТД; вимоги та умови встановлені Додатком 1 до ТД) та мала бути відхилена Замовником, враховуючи, що такі невідповідності в інформації та/або документах не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
3. Не відхиливши тендерну пропозицію КП «Промінь», Замовник порушив вимоги аб. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей, відповідно до якої Замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно, рішення Замовника про визнання КП «Промінь» переможцем у Процедурі закупівлі є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує вимоги та приписи Документації, Закону та Особливостей, а так само права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга_АМК_Святошино_UA-2024-10-21-012612-a.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення Управлінням освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації Процедури закупівлі ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у загальноосвітніх навчальних закладах Святошинського району міста Києва) Борщагівка, оголошення UA-2024-10-21-012612-a, зокрема, у вигляді неправомірного визнання КП «Промінь» переможцем. 3. Зобов'язати Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати прийняте рішення про визнання Комунального підприємства «Промінь в Святошинському районі м. Києва» переможцем та про намір укласти договір з Комунальним підприємством «Промінь в Святошинському районі м. Києва» у Процедурі закупівлі ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у загальноосвітніх навчальних закладах Святошинського району міста Києва) Борщагівка, оголошення UA-2024-10-21-012612-a.