• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure з оновленням та консультуванням (або еквівалент)

Торги не відбулися

15 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 150 000.00 UAH
Період оскарження: 21.10.2024 11:49 - 22.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника

Номер: be09e18a3ade466ead7b851c1a8ded2b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-21-004216-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.10.2024 16:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.11.2024 14:45
Дата виконання рішення Замовником: 18.11.2024 11:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до Рішення АМКУ від 06.11.2024 за № 17968-р/пк-пз усунуті наведені у рішенні невідповідності, шляхом внесення змін до Тендерної документації.
Автор: ТОВ "ДЕ НОВО", Олена Васіна +380505379907, +380442009339 elena.vasina@de-novo.biz http://www.de-novo.biz/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9e4ed92119743988fbd257665337718
Заголовок пункту скарги: предмет Закупівлі – передплата за невідомий перелік сервісів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Згідно п.1.8 Додатку 3 тендерної документації Замовника, закуповується:
«1.8. Кількісні та якісні характеристики програмних продуктів Microsoft наведені у Таблиці 2:
Найменування ПП, що вимагається
Замовником Одиниця виміру/ метрика ліцензування Кількість Microsoft part number Найменування ліцензії Загальні характеристики
Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure (36 місяців)
шт.
84
6QK-00001
Azure prepayment Рішення на базі інтернет-платформи служб хмарних обчислень та сховищ даних Microsoft Azure
»

1) Згідно інформації на сторінці 17 презентації компанії Майкрософт (Доказ №1): «In cases where Azure is purchased under the Enterprise Agreement, upfront purchases are made against the generic Monetary Commitment SKU. This SKU (6QK-00001) is priced at $100/month (or local currency equivalent) and provides a simplified SKU against which a purchase can be made without having to select individual services/SKUs against which consumption is planned or may occur».
Переклад: «Якщо Azure купується за корпоративною угодою, авансові платежі здійснюються за загальним SKU Грошового зобов'язання. Цей SKU (6QK-00001) коштує $100 на місяць (або еквівалент у місцевій валюті) і являє собою спрощений SKU, за яким можна здійснити покупку без необхідності вибирати окремі служби/SKU, за якими планується або може відбутися споживання».
Тобто, «Azure prepayment 6QK-00001» — це модель оплати послуг Microsoft Azure, а саме: - це попередня оплата послуг Microsoft Azure (згідно умов Закупівлі – на 36 місяців), яка дасть змогу Замовнику споживати будь-які сервіси Microsoft Azure.
2) Згідно інформації на сторінці 5 презентації компанії Майкрософт (Доказ №1): «Microsoft Azure is an open and flexible cloud platform that enables customers to rapidly build, deploy and manage secure applications to scale, on premises, in the cloud or both. Leverage the skills you already have and the world’s most popular languages, tools, and frameworks».
Переклад: «Microsoft Azure - це відкрита та гнучка хмарна платформа, яка дає змогу клієнтам швидко створювати, розгортати й керувати безпечними додатками, масштабувати їх у приміщеннях, у хмарі або і там, і там. Використовуйте вже наявні навички та найпопулярніші у світі мови, інструменти та фреймворки».

Тобто, предметом Закупівлі є Програмний продукт у вигляді передплати Замовником онлайн-сервісу Microsoft Azure (на 36 місяців) за використання сервісів платформи хмарних обчислень. Іншими словами, під назвою предмета Закупівлі «Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure», завуальовано один із способів оплати (передплата) за послуги хмарного сервісу. При цьому, Замовник не зазначає в тендерній документації ні переліку, ні обсягу хмарних сервісів, які плануються ним до споживання протягом 36 місяців (і які враховувались при розрахунку бюджету Закупівлі), що не дозволяє Суб’єкту оскарження розрахувати та запропонувати Замовнику еквівалентний програмний продукт у вигляді передплати сервісів хмарної платформи ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження).

ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження) з 2012 року надає широкий спектр хмарних сервісів на базі власної хмарної платформи, розташованої у Центрі обробки даних, розміщеного в м. Києві по вул. Віктора Некрасова (Північно-Сирецька), буд. 1-3, підтвердженням чого є інформація на сайті Суб’єкта оскарження: https://denovo.ua/. Таким чином, Суб’єкт оскарження спроможний надати Замовнику еквівалентний предмету Закупівлі програмний продукт у вигляді передплати сервісів хмарної платформи ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження).

Висновок:
Згідно частини 1 Статті 23 Закону «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг)», але в Додатку «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» (Додаток 3 до ТД) відсутній опис технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі у вигляді онлайн-сервісу на базі платформи хмарних обчислень.

Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, є здатним надати Замовнику Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу на базі платформи хмарних обчислень ТОВ «ДЕ НОВО» належним чином, але не в змозі прийняти участь в Закупівлі через неспроможність розрахувати вартість пропозиції без надання Замовником інформації про перелік та обсяг онлайн-сервісів на базі платформи хмарних обчислень, які Замовник планує споживати впродовж 36 місяців, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8c366ba8331141a1bf9d81013c959260
Заголовок пункту скарги: Еквівалент Microsoft Azure
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно абзацу другого п.3.5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: «Перелік інформації та документів для підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі визначено Додатком 3 тендерної документації».
Відповідно абзацу першого п.3.5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником відповідно до Технічного завдання (Додаток 3 до тендерної документації)».
Додаток 3 тендерної документації Замовника містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі, зокрема:
1) п.1.1. Додатку 3 ТД містить посилання не тільки на назву онлайн-сервісу Microsoft Azure, а й визначає, що такий сервіс повинен розміщуватись в центрах обробки даних саме компанії Microsoft: «Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure – рішення на базі масштабної інтернет-платформи служб хмарних обчислень, що розміщується в центрах обробки даних Microsoft та включає в себе операційну систему для хмарних обчислень і набір служб для розробників»;
2) п.1.2. Додатку 3 ТД містить інформацію про назву програми ліцензування онлайн-сервісу Microsoft Azure - SCE (Server and Cloud Enrollment), яка дійсна лише для продуктів Microsoft;
3) п.1.8. Додатку 3 ТД має назву «Кількісні та якісні характеристики програмних продуктів Microsoft» та містить інформацію про код виробника саме компанії Microsoft (Microsoft part number) – «6QK-00001» та найменування ліцензії – «Azure prepayment», яке визначає продукт саме компанії Microsoft;
4) п.2. Додатку 3 ТД містить вимоги до програмних продуктів саме Microsoft: Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure – технічні аспекти та особливості використання ПП викладені на офіційному інтернет-сайті Microsoft за посиланням Cloud solutions | Microsoft Azure (https://azure.microsoft.com/en-us/solutions/);
5) п.2. Додатку 3 ТД містить вимогу до програмних продуктів саме Microsoft: «Учасник повинен надати документ, який підтверджує, що на момент подання пропозиції він має дійсну угоду «Licensing Solution Partner Agreement» з Microsoft (включаючи підрозділи чи філіали цієї компанії), яка надає Учаснику право забезпечувати клієнтів на території України ліцензованим програмним продуктом Майкрософт відповідно до Угоди Майкрософт «Enterprise Agreement»;
6) таблиця п.2. Додатку 3 та п.11 Таблиці 2 Додатку 1 ТД містять вимогу до програмних продуктів саме Microsoft про надання: «скан-копії листа від особи, яка має право дозволяти використання відповідного програмного забезпечення (правовласник), або її ексклюзивного офіційного представництва в Україні, що підтверджує статус Учасника як офіційного представника, партнера або торгового посередника правовласника в Україні та те, що Учасник має право розповсюдження програмної продукції виробництва корпорації Microsoft (укладання угод) за програмами корпоративного ліцензування Microsoft Enterprise Agreement на території України».

Таким чином, Додаток 3 тендерної документації Замовника містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які викладено з урахуванням обов’язкового надання Програмного продукту у вигляді онлайн-сервісу саме Microsoft Azure, що також підтверджується інформацією з останнього абзацу Додатку 3 до Тендерної документації: «* У цьому додатку тендерної документації міститься посилання на конкретного виробника, оскільки на сьогодні інфраструктура ІТ-сервісів та майже всі програмні додатки, що функціонують в Центрі інновацій та розвитку оборонних технологій, працюють на платформі Microsoft».

Разом з тим, відповідно абзацу третього п.3.5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: «У цій тендерній документації в інформації про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва тощо вживаються у значенні «…. «або еквівалент».».
Еквівалентом вважається предмет закупівлі, який за своїми характеристиками та метою призначення повністю відповідає вимогам Замовника.
Суб’єкт оскарження вважає, що наявність в тендерній документації вищевказаних стандартних формулювань щодо «еквіваленту» не може вважатися виконанням вимог статті 23 Закону та вимог Закону в частині заборони дискримінації учасників, зважаючи на те, що:
• виноска Замовника про те, що «на сьогодні інфраструктура ІТ-сервісів та майже всі програмні додатки, що функціонують в Центрі інновацій та розвитку оборонних технологій, працюють на платформі Microsoft» не містить обґрунтування Замовником посилання на конкретні марку чи виробника - Microsoft Azure, що суперечить частині 4 статті 23 Закону;
• технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі та вимоги щодо їх документального підтвердження складені Замовником таким чином, що унеможливлюють надання Замовнику іншого Програмного продукту у вигляді онлайн-сервісу, окрім Microsoft Azure. Таким чином, в учасників (в т.ч. Суб’єкта оскарження) відсутня реальна можливість запропонувати «еквівалент» предмета Закупівлі. Окрім, посилання на конкретну марку і виробника Програмного продукту у вигляді онлайн-сервісу - Microsoft Azure, тендерна документація Замовника містить вимоги підтвердження партнерства з виробником Програмного продукту. Враховуючи, що Суб’єкт оскарження є виробником власного програмного продукту, який є еквівалентом предмету Закупівлі, то виконання вимог Замовника щодо підтвердження партнерства з виробником програмного продукту, для Суб’єкта оскарження є неможливим.

Таким чином, Суб’єкт оскарження не спроможний виконати вимогу п.5 таблиці 2 Додатку 1 ТД, згідно якої необхідно надати у складі тендерної пропозиції Учасника документ «який підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Технічному завданні (Додаток 3 до тендерної документації)». Аналогічна інформація наявна в п.3.5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.

Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Враховуючи викладене, Замовник порушив вимоги частини четвертої статті 23 Закону.

Висновок:
За таких умов, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які спроможні надати Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу Microsoft Azure, по програмі ліцензування Microsoft Azure - SCE, який має код виробника компанії Microsoft – «6QK-00001» та найменування – «Azure prepayment», технічні аспекти та особливості використання якого викладені на офіційному інтернет-сайті Microsoft за посиланням Cloud solutions | Microsoft Azure, та який розміщується в центрах обробки даних Microsoft, що підтверджується наданням угоди «Licensing Solution Partner Agreement» з Microsoft та скан-копії листа про право розповсюдження програмної продукції виробництва корпорації Microsoft (укладання угод) за програмами корпоративного ліцензування Microsoft Enterprise Agreement, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Суб’єкта оскарження.
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимоги про те, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, тобто є здатним надавати Замовнику Програмний продукт у вигляді онлайн-сервісу власного виробництва з оновленням та консультуванням, але не в змозі виконати окремих вимог Замовника, які суперечать Закону, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації