• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вібраційний коток 15 т.

Завершена

6 550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 750.00 UAH
Період оскарження: 21.10.2024 11:00 - 30.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: d490e0ea30454d6987de4560524e8b94
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-21-003214-a.b2
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Вважаємо, що такими діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 21.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.11.2024 16:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.11.2024 15:33
Дата виконання рішення Замовником: 27.11.2024 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни до тендерної документації по закупівлі Вібраційний коток 15 т, код ДК 021:2015: 43310000-9 Машини для цивільного будівництва, Ідентифікатор закупівлі:UA-2024-10-21-003214-a. Згідно рішення АМКУ №18712-р/пк-пз від 21.11.2024 р.
Автор: ПІДПРИЄМСТВО ЗІ СТОПРОЦЕНТНИМ ІНОЗЕМНИМ КАПІТАЛОМ "ВІРТГЕН УКРАЇНА", Тихонов Сергій Юрійович 380952783748 SERGII.TYKHONOV@WIRTGEN-GROUP.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: afe8882dde5744228175344360d3b075
Заголовок пункту скарги: Свідоцтво про реєстрацію штатно-табельного предмета
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Проаналізувавши файл під назвою «Оголошення коток2 (1)(1) (1)» Скаржником було виявлено, що п.28 зазначеного файлу змінами від 11.11.2024 року, був доповнений пп.12, відповідно до якого учасники мають надати «Свідоцтво про реєстрацію штатно-табельного предмета».
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною з огляду на наступне:
Предмет даної закупівлі передбачає можливість імпортування товару, також тендерною документацією включно з проектом договору, чітко визначені терміни поставки, які дозволяють учасникам виконати умови договору, навіть з урахуванням часу необхідного для імпортування товару. Дані обставини дозволяють приймати участь у закупівлі учасникам, які ще не імпортували товар до України.
Однак вимога надати «Свідоцтво про реєстрацію штатно-табельного предмета» суттєво звужує конкуренцію, адже у такому випадку приймати участь у закупівлі зможе лише той учасник, який вже імпортував товар та здійснив відповідну реєстрацію.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Також Скаржник наголошує, що Антимонопольний Комітет України у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує наступне: "Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі"
Замовником не зазначено обгрунтованої необхідності долучення до тендерних пропозицій учасників описаного докумету, у тому числі не зазначено, яку законну мету Замовник переслідує вимагаючи відповідні документи.
Враховуючи вищевказане, Скаржник вважає відповідні дії Замовника проявом корупційної складової та надмірним формалізмом, що полягає у відсутності легітимної мети, направленої на здійснення та проведення Закупівлі у рамках Закону
З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення вимоги щодо надання « Свідоцтва про реєстрацію штатно-табельного предмета».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0406304bffb547f39dc9227ed8887b16
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.

1. Відповідно до п. 5 Тендерної документації встановлено: «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: Згідно з Додатком 1 до Оголошення».

Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Замовником надано наступну інформацію:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: e51ae2d6c9804803b917793c78da602b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-21-003214-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Уважно вивчивши документацію, яку замовник долучив до оголошення, вважаємо, що вона містить вимоги та положення, які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, а також вважаємо, що документація складена не у відповідності до вимог законодавства
Дата розгляду скарги: 07.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.10.2024 14:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.11.2024 17:08
Дата виконання рішення Замовником: 12.11.2024 09:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення АМКУ №18053-р/пк-пз від 07.11.2024, внесено зміни в тендерну документацію. Тендерна документація зі змінами додається.
Автор: ПІДПРИЄМСТВО ЗІ СТОПРОЦЕНТНИМ ІНОЗЕМНИМ КАПІТАЛОМ "ВІРТГЕН УКРАЇНА", Тихонов Сергій Юрійович 380952783748 SERGII.TYKHONOV@WIRTGEN-GROUP.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 60df3291252c422f819a91a96250634c
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 50ef3faefdba49aea1c6d9927aea4625
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Уважно вивчивши документацію, яку замовник долучив до оголошення, вважаємо, що вона містить вимоги та положення, які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, а також вважаємо, що документація складена не у відповідності до вимог законодавства:

1. Замовник ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА Т0400 (В/Ч Т0400) – є замовником у сфері оборони, а тому у своїй діяльності щодо здійснення публічних закупівель керується Особливостями здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 року №1275 (далі Постанова №1275).
Відповідно до п.8 Постанови №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:
1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834);
2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями;
3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);

Відповідно до оголошення UA-2024-10-21-003214-a, процедура закупівлі обрана замовником – у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834)

Згідно з п.28 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Постанова №1178) Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Проаналізувавши файл під назвою «Оголошення коток 1 (1)» Скаржник прийшов до висновку, що зазначений документ не відповідає вимогам законодавства, встановленим до тендерної документації, а саме відсутня наступна інформація:
- мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
- кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
- інформація про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
- перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Також документ має посилання на спрощену закупівлю та норми, які регулюють проведення такої закупівлі, що вводить в оману учасників та не дає чіткого розуміння, як готувати тендерну пропозицію.

Також варто зазначити, що вищевказані порушення в подальшому можуть привести до негативного висновку за результатами моніторингу та відповідно розірвання укладеного, за результатами процедури закупівлі, договору.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 02886f36a3ad48a19f9bc5d7564f10b1
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Проаналізувавши файл під назвою «Оголошення коток 1 (1)» Скаржником було виявлено, що п.9 зазначеного файлу містить інформацію про очікувану вартість.
Відповідно до п.9 «Оголошення коток 1 (1)» очікувана вартість предмета закупівлі становить
3 616 000 грн. з ПДВ.

ОДНАК очікувана вартість закупівлі зазначена в електронній системі становить 6 550 000,00 грн з ПДВ.
Враховуючи вищевказану невідповідність просимо зобов’язати замовника внести зміни до документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, для однозначного розуміння учасників інформації про очікувану вартість закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації