• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Арочний металодетектор

Завершена

220 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 200.00 UAH
Період оскарження: 18.10.2024 15:42 - 25.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 125d1f60090e447c85325b8419c734fd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-18-012297-a.c1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Дата розгляду скарги: 20.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.11.2024 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.11.2024 16:46
Дата виконання рішення Замовником: 22.11.2024 17:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Ігнатенко В’ячеслав Геннадійович - скасовано
Автор: ФОП Ігнатенко В.Г., Ігнатенко Вячеслав Геннадійович +380508539136 20@ohrana.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5d75e71553ea45c9842f7004bbc1d6ce
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення про відхилення тендерної пропозиції
( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ НОВОУКРАЇНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) від 18 жовтня 2024 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Арочний металодетектор» за кодом ДК 021:2015: 35120000-1 — Системи та пристрої нагляду та охорони.
Фактичні обставини
ФОП Ігнатенко В.Г. (код ЄДРПОУ 3160624310) (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 29 жовтня 2024 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
ФОП Ігнатенко В.Г. 153 944,00
UAH з ПДВ 153 944,00
UAH з ПДВ
ТОВ "СЕКУР ІНТЕГРАЦІЯ" 183 456,00
UAH з ПДВ 183 456,00

Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «153 944,00 грн із пдв.» під час аукціону для товару за ДК 021:2015: 35120000-1 — Системи та пристрої нагляду та охорони, чим його пропозиція зберігає більше 66 000,00 грн. із пдв. кошторису Замовника.

14 жовтня 2024 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 6 від 6 листопада 2024 року)(далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення тим, що Скаржник не надав необхідної інформації щодо відповідності запропонованого товару технічним вимогам тендерної документації, зокрема посилаючись на відсутність посилання на конкретну торгову марку запропонованого товару та спотворюючи вимоги Технічного завдання проведеної процедури закупівлі, про що більш детально далі.
Скаржник, ФОП Ігнатенко В.Г., вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:

1.Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол відхилення тендерної пропозиції стосується рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення пропозиції ФОП Ігнатенка В’ячеслава Геннадійовича, який був визнаний переможцем закупівлі арочного металодетектора (CPV ДК 021:2015 — 35120000-1 "Системи та пристрої нагляду та охорони").
Основні причини відхилення:
Невідповідність документів: Учасник не надав документ, що підтверджує якість товару (сертифікат, декларація відповідності, паспорт якості тощо), як це передбачено пунктом 13 Додатку 2 тендерної документації.
Вимога надання сертифіката: Учасник надав довідку, яка вказує, що сертифікація цього товару в Україні не є обов’язковою, однак Замовник вважає це недостатнім і наполягає на наданні сертифіката або аналогічного документа як підтвердження якості товару.
На підставі цього рішення уповноважена особа відхилила тендерну пропозицію ФОП Ігнатенка, посилаючись на невідповідність документації вимогам та пункт 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ №1178.

Скаржник не погоджується із таким рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції та вважає таке рішення Замовника безпідставним, неправомірним та таким, що порушує його права, з огляду на наступне:

Пункт 1 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлює, що 1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) або удосконаленого електронного підпису, та завантаження файлів у форматі PDF з дотриманням вимог частини 3 статті 12 Закону з:
 інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам та інших документів, встановленим у Додатку № 2 до тендерної документації;
 інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації;
1.2. Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді сканованих документів придатних для машинозчитування, зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів. Усі документи, що завантажуються учасником через електронний майданчик повинні бути відсканованими на кольоровому сканері у PDF форматі. Якщо документ, поданий учасником являється багатосторінковим, то потрібно створити багатосторінковий PDF файл.
1.3. Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.1.10 цієї документації.
1.4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
1.5. Ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
1.6.У разі якщо тендерна пропозиція подається об'єднанням учасників, до неї обов'язково включається документ про створення такого об'єднання.
1.7.Документи, що складаються учасником у довільній формі, надаються на фірмовому бланку учасника (за наявності) за підписом уповноваженої посадової особи Учасника та завіряються печаткою учасника (ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно діючого законодавства).
1.8.Неякісно скановані документи (текст яких важко ідентифікувати, викладений не в повному обсязі тощо) до розгляду не приймаються та вважаються такими, що не подані.
1.9. У разі якщо тендерною документацією вимагається надання документів, не передбачених діяльністю Учасника або законодавством для Учасників юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, Учасник надає довідку у довільній формі із зазначенням відповідного факту та з посиланням на законодавчі підстави, які передбачають відсутність відповідних документів.

Пункт 13 Додатку 2 Тендерної документації встановлює, що учасник надає 13. Документи що підтверджують якість товару(сертифікат, декларація, паспорт якості тощо).

Скаржник звертає увагу, що даний пункт Тендерної документації містить відкритий перелік документів, яку можуть бути надані-«(сертифікат, декларація, паспорт якості тощо).», а сертифікат не є обов’язковим до наданання.

Відповідно до вимог тендерної документації, у складі нашої пропозиції були надані документи для підтвердження технічних характеристик товару, включаючи:
-Технічний паспорт на арочний металодетектор Trinix TRX-500AMD, який чітко підтверджує характеристики пристрою, включно з кількістю зон, рівнями чутливості, світловою індикацією та іншими специфікаціями.
-Лист від постачальника про відповідність товару заявленим характеристикам, який підтверджує, що металодетектор не підлягає обов’язковій сертифікації.

На підставі частини 6 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати документи, що підтверджують технічні та якісні характеристики товару, але законодавство не обмежує перелік цих документів виключно сертифікатами чи деклараціями відповідності. Наданий технічний паспорт та лист від постачальника є документами, що підтверджують технічні характеристики та відповідність вимогам тендерної документації.

Практика АМКУ свідчить, що вимога про підтвердження характеристик товару не повинна містити обов’язкову вимогу щодо надання лише сертифікатів, якщо інші документи забезпечують достатнє підтвердження якості та відповідності товару. Наприклад:
В рішенні №1291-р/пк-ск від 2022 року АМКУ наголошує, що перелік документів, що підтверджують якісні характеристики товару, може бути невичерпним. Якщо учасник надає документи, що містять необхідну інформацію про характеристики, такі документи повинні бути прийняті.
У рішенні №1793-р/пк-ск від 2023 року АМКУ вказує, що сертифікати чи декларації мають надаватися лише в разі, коли товар підлягає обов’язковій сертифікації. Якщо сертифікація не є обов’язковою, учасник може надати будь-який інший документ для підтвердження відповідності.
Таким чином, надані нами документи (технічний паспорт та лист постачальника) є достатніми для підтвердження відповідності товару вимогам тендерної документації.

На підставі довідки ФОП Ігнатенка В.Г. від 31.10.2024, підтверджено, що арочний металодетектор Trinix TRX-500AMD не підлягає обов’язковій сертифікації відповідно до наказу №28 від 01.02.2025 року «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні». Це означає, що вимога щодо сертифікації не може бути підставою для відхилення нашої пропозиції, оскільки:

Сертифікація є добровільною і здійснюється за рішенням постачальника або виробника, відповідно до чинного законодавства.
Частина 2 статті 6 Закону України «Про захист прав споживачів» дозволяє підтверджувати якість товару документами, які не є сертифікатами, якщо сертифікація для цього товару не є обов’язковою.

Враховуючи зазначене, просимо переглянути рішення про відхилення нашої пропозиції з огляду на надані документи, які підтверджують технічні характеристики товару та його відповідність вимогам тендерної документації, згідно з законодавством і практикою АМКУ.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», принципами публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Зокрема, Замовник зобов'язаний відхиляти пропозицію учасника виключно з підстав, передбачених тендерною документацією та законодавством. Якщо документ не вказаний як обов’язковий у вимогах тендерної документації, його відсутність не може слугувати підставою для відхилення пропозиції.

Практика Антимонопольного комітету України (АМКУ) чітко встановлює, що відхилення тендерних пропозицій на підставі вимог, які не передбачені тендерною документацією, є порушенням законодавства про публічні закупівлі. Ось кілька прикладів:

Рішення АМКУ №1167-р/пк-ск від 2023 року: АМКУ скасував рішення замовника про відхилення, оскільки вимога, на підставі якої відхилили пропозицію, не була зазначена в тендерній документації. У цьому рішенні АМКУ наголосив, що Замовник не має права встановлювати додаткові вимоги після завершення етапу подання пропозицій.
Рішення №1871-р/пк-ск від 2022 року: Комітет вказав, що Замовник має відхиляти пропозиції виключно з підстав, які чітко прописані в тендерній документації, і відсутність не передбачених документів не може бути підставою для дискваліфікації.
Також відповідно до пункту 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, Замовник може відхилити пропозицію, якщо учасник не виправив невідповідності, зазначені в тендерній документації, але це не стосується документів, які не були передбачені в тендерних вимогах.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції на підставі вимог, які не були зазначені в тендерній документації, порушує принципи рівного ставлення та недискримінації, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».

Враховуючи наведене, у тому числі, зазначені вище документи, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі від
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.

Також Скаржник додає сертифікати, що отримані ним згідно листа пояснення в тендерній пропозиції, як додатковий документ.

Отже, на підставі норм законодавства що наведені вище, а також із врахуванням позицій колегії Антимонопольного комітету України - якщо учасник дотримався вимог Закону та тендерної документації при підготовці тендерної пропозиції та в разі, якщо учасник заповнив дані/параметри товару або еквіваленту, замовник не має підстав для відхилення пропозиції такого учасника.

Оскільки базовим документом для оцінки пропозицій учасників є Тендерна документація, замовник має діяти виключно в рамках Закону та вимагати від учасників подання лише тієї інформації та документів, які передбачені тендерною документацією, а також в повному обсягу вивчати документи, що надані в тендерній пропозиції.

2.Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «153 944,00 грн із пдв.» під час аукціону для предмету закупівлі за ДК 021:2015: 35120000-1 — Системи та пристрої нагляду та охорони, чим його пропозиція зберігає більше 66 000,00 грн. із пдв. кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)