• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Рукавиці комбіновані спілкові

Завершена

750 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
Період оскарження: 18.10.2024 08:33 - 23.10.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: ac06ecb8caf04f0680e137aeaff3b9e7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-18-000286-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.11.2024 15:59
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.11.2024 19:16
Автор: ТОВ "АРМІС ГРУП", Ольга Рожкова +380673241945, +380673241901 info@armis.in.ua http://armis.in.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 60a898193f064469a079a82dcff42682
Заголовок пункту скарги: На рішення замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Діями Замовника порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: e1b645a8fdcc40fa973753b142ae8b89
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-18-000286-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.11.2024 16:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.11.2024 19:12
Автор: ТОВ "ДЕЗКОМ", ТОВ "ДЕЗКОМ" Павленко Виталий Павлович +380999083356 dezkom@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7c40606205c5454eabdb2646c1d90a39
Заголовок пункту скарги: скарга
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45  

СКАРЖНИК: ТОВ "ДЕЗКОМ"
код ЄДРПОУ: 37434430
адреса: Україна 65102 місто Одеса, Миколаївська Дорога, будинок 197

тел.: +380974727655

ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ФІЛІЯ "ЦЕНТР З БУДІВНИЦТВА ТА РЕМОНТУ ІНЖЕНЕРНИХ СПОРУД" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"



Вихідний №: 05-11/59Ошибка! Строка изображения содержит незакрытые кавычки.-10-0500 Дата: від 05.11.2024 року



С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-10-18-000286-a № ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: ФІЛІЯ "ЦЕНТР З БУДІВНИЦТВА ТА РЕМОНТУ ІНЖЕНЕРНИХ СПОРУД" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 18424400-1 Рукавиці

Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ТОВ "ДЕЗКОМ" (далі по тексту – Скаржник)
ПП "БУДПОСТАЧ" (далі по тексту – Учасник, Переможець)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку тендерної пропозиції Учасника на предмет відповідності її умовам тендерної документації.
Пропозицію Учасника було визначено Замовником такою, що відповідає умовам тендерної документації та визначено Учасника переможцем процедури закупівлі. Відповідно до Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого Замовником торгів:
НАЗВА ФАЙЛУ (ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ) ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

Протокол на переможця рукавички.pdf 31.10.2024 13:56
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. 2.2 Додатку № 2 до тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, а саме:

«2.2 Якщо продукція, яка пропонується учасником до постачання, виробляється згідно з вимогами стандарту (ГОСТ, ОСТ, РСТ, ДСТУ тощо), необхідно надати скановану завірену учасником копію такого документу»(цитата).

Згідно з технічним завданням у Додатку А, предмет закупівлі має відповідати стандарту ДСТУ EN 388:2017, що визначає вимоги для захисних рукавичок, які забезпечують захист від механічних ушкоджень (EN 388:2016, ITD). У підтвердження цього Переможець подав комплекс документів, включаючи тендерну пропозицію, декларацію про відповідність, паспорт якості на рукавички з посиленою манжетою, а також порівняльну таблицю, що детально висвітлюють відповідність товару зазначеному стандарту.

Надані Переможцем документи:

Тендерна пропозиція (файл Тендерна пропозиція);
Декларація про відповідність (файл Декларація про відповідність);
Паспорт якості (файл Паспорт якості_ 2160 Рукавички комбіновані шкіра+тканина, посилена манжета крага WERK);
Порівняльна таблиця (файл Порівняльна таблиця-2).
Аналіз наданих документів пропозиції Переможця підтверджує, що запропоновані рукавички виготовлені відповідно до вимог ДСТУ EN 388:2017. Усі представлені документи засвідчують відповідність товару специфікаціям, встановленим тендерною документацією. Відсутність розбіжностей у технічних і якісних характеристиках товару, зазначених у документах, робить очевидним, що пропозиція Переможця в частині виготовлення рукавичок у відповідності до ДСТУ EN 388:2017.

ДСТУ EN 388:2017 є необхідним при виробництві комбінованих захисних рукавичок, оскільки він визначає вимоги до рівня захисту від механічних ризиків, таких як стирання, порізи, проколи та удари. Дотримання цього стандарту гарантує, що рукавички ефективно захищатимуть користувачів у різних виробничих умовах, забезпечуючи їхню безпеку та знижуючи ризик травм. Завдяки чітким критеріям і методам випробувань виробники можуть забезпечити якість та відповідність продукції нормативним вимогам, що також важливо для отримання сертифікації та довіри споживачів.

В той же час на виконання вимоги тендерної документації Переможець подав документ на англійській мові на що вказує файл “завірені Стандарти ДСТУ EN” та в той же час Переможець не подав документ ДСТУ EN а подав EN.

Різниця між текстами ДСТУ EN і EN обумовлена тим, що хоча ДСТУ EN базується на європейському стандарті EN, він все ж адаптується до національних вимог України. Відмінності в текстах полягають в наступному:

Адаптація до національного законодавства: Тексти ДСТУ EN містять положення, що враховують специфіку українського законодавства, включаючи посилання на національні нормативно-правові акти або регулюючі органи. Це змінює зміст у частині відповідальності чи процедур застосування стандарту.
Локальні умови та специфікації: ДСТУ EN включає додаткові примітки або пояснення, що враховують кліматичні, географічні, виробничі чи інші локальні умови, які не є актуальними для стандарту EN, призначеного для уніфікованого застосування по всій Європі.
Переклад і термінологія: Текст EN стандарту створений англійською, тоді як ДСТУ EN перекладений українською мовою. Під час перекладу виникають відмінності у формулюваннях, термінології чи визначеннях, які впливають на точність або тлумачення вимог стандарту.

У тендерній документації було чітко вказано, що учасник повинен надати державний стандарт згідно якого здійснюється виробництво пропонуємого товару (ДСТУ EN 388:2017 українською мовою).

Переможець цього не зробив, це є вимог тендеру. Пункт 1.7 розділу 1 тендерної документації вказує на обов’язковість надання документів саме державною мовою, що забезпечує можливість їх належного розгляду Замовником та гарантує дотримання правил національної стандартизації.

Крім того, важливим є зауваження, що Переможець подав стандарт EN 388:2017, а не ДСТУ EN 388:2017. Це означає, що наданий документ є європейським стандартом без адаптації до українських норм і не відповідає вимогам національного стандарту України, який є обов’язковим для підтвердження відповідності продукції у межах державних закупівель. Згідно зі стандартами ДСТУ, виготовлення продукції повинно відповідати саме національним нормативам (ДСТУ EN), а не міжнародним (EN), що вимагалось тендерною документацією відповідно до технічної пропозиції Переможця.

Таким чином, Переможець дійсно порушив умови тендеру, не надавши ДСТУ EN 388:2017, що підтверджує невідповідність його тендерної пропозиції вимогам документації.

Цілком обґрунтовано зазначити, що вимога ДСТУ є суттєвою, оскільки такі стандарти належать до технічної документації, яка містить конкретні параметри, відповідно до яких виготовляється товар. ДСТУ визначає базові характеристики, які є ключовими для відповідності продукції вимогам тендерної документації.

Надання стандарту ДСТУ є частиною підтвердження того, що товар виготовлено згідно з визначеними технічними нормами. Тому будь-які помилки або відсутність цього документа не можна трактувати як незначну формальність, яку можна виправити у встановлений 24-годинний строк, керуючись пунктом 43 Особливостей № 1178. Оскільки технічні характеристики впливають на якість та придатність товару, недотримання вимог щодо надання такого документа має розглядатися як вагома невідповідність, що не підлягає виправленню. Таким чином, рішення Замовника дозволити виправлення такої помилки може суперечити вимогам закону і принципу об’єктивного та неупередженого розгляду пропозицій.


Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178.

Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації,, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

-принцип добросовісної конкуренції;
-принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
-принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.


ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1.Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2.Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1.Декларація відповідності;
2.EN 388:2017 який надав Переможець;
3.Паспорт якості;
4.Порівняльна таблиця;
5.Тендерна пропозиція.




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР Браїлко Сергій КЕП
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)