-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Утримання вулично-дорожньої мережі Тернопільської міської територіальної громади на 2025 – 2026 роки
Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради, м.Тернопіль, вул. Коперника,1, підприємства, установи, організації, зазначені в пункті 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»,«Мова (мови), якою (якими) повинні готуватись тендерні пропозиції: усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою»
Завершена
279 856 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 243 842.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 243 842.00 UAH
Період оскарження:
16.10.2024 15:44 - 11.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Зазначення у тендерній документації дискримінаційних вимог
Номер:
133c649d422241d99f5c396087114675
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-16-011852-a.b1
Назва:
Зазначення у тендерній документації дискримінаційних вимог
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Механізоване посипання - Договори і акти.pdf 19.10.2024 16:57
- 6. Механізоване очищення_прибиральною машиною - Договір і акти.pdf 19.10.2024 16:57
- 7. Утримання зелених зон - Договори і акти.pdf 19.10.2024 16:57
- 2. Розчищення вулиць - Договори і акти.pdf 19.10.2024 16:57
- 4. Механізоване підмітання - Договори і акти.pdf 19.10.2024 16:57
- 3. Чергування техніки - Договори і акти.pdf 19.10.2024 16:58
- Рішення від 05.05.2021 № 9842 ID UA-2021-04-12-002203-c.pdf 19.10.2024 16:58
- Таблиця.docx 19.10.2024 16:58
- Рішення від 12.03.2020 № 4773 ID UA-2020-01-31-001529-c.pdf 19.10.2024 16:58
- 5. Механізоване очищення - Договори і акти.pdf 19.10.2024 16:58
- Договір 1730.pdf 19.10.2024 16:58
- Договір 57.pdf 19.10.2024 16:58
- 8. Ручне утримання тротуарів - Договори і акти.pdf 19.10.2024 16:58
- Скарга УЖКГ умови ТД.docx 19.10.2024 16:58
- Договір 1731.pdf 19.10.2024 16:58
- Рішення від 23.08.2023 № 13328 ID UA-2023-08-04-008964-a.pdf 19.10.2024 16:58
- Рішення від 25.04.2024 №7422.pdf 19.10.2024 16:58
- 9. Обкошування - Договори і акти.pdf 19.10.2024 16:58
- sign.p7s 19.10.2024 17:08
- рішення від 22.10.2024 № 17191.pdf 22.10.2024 17:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.10.2024 № 17653.pdf 30.10.2024 17:31
- рішення від 30.10.2024 № 17653.pdf 04.11.2024 15:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.10.2024 17:12
Дата розгляду скарги:
30.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.10.2024 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.11.2024 15:02
Дата виконання рішення Замовником:
08.11.2024 12:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради виконало рішення АМКУ та внесло зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
78b53bb8b86044cb9b57f902934745be
Заголовок пункту скарги:
Щодо кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)» - Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі...
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
16.10.2024 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення закупівлі на надання послуг «Утримання вулично-дорожньої мережі Тернопільської міської територіальної громади на 2025 – 2026 роки» за ДК 021:2015:90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць за процедурою відкритих торгів з особливостями (у порядку, визначеному Особливостями) (надалі – Закупівля).
Наше Товариство має значний досвід надання аналогічних послуг та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Проте окремі вимоги тендерної документації замовника мають дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у процедурі закупівлі.
Зокрема, щодо кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)». У п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації визначено, що:
«Учасник в складі пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) за нижченаведеною формою:..
Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору згідно Таблиці 4.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копію(ї)/оригінал аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору;
- копію позитивного відгуку замовника про виконання робіт.
Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а саме:
1.Механізоване посипання протиожиледними матеріалами проїзних частин
2.Розчищення вулиць у зимовий період механізмами з відвалом
3. Чергування техніки в зимовий період
4.Механізоване підмітання проїзної частини та тротуарів
5.Механізоване очищення проїзної частини (порохотягами)
6. Механізоване очищення проїзної частини (прибиральною машиною)
7. Утримання зелених зон(збір сміття, збір вітроломного гілля, збір опалого лисття та інші роботи
8.Ручне утримання тротуарів та прибордюрної ділянки проїзної частини у весняний, літній та осінній період(підмітання, зграбування опалого лисття, прополювання самосіву, збір сміття та інші роботи.
9.Обкошування мотокосами дорожніх огорож, опор,стійок знаків, косіння зелених зон(в тому числі міжбудинкових)
***Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації).
Вважаємо дискримінаційним встановлення у п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації вимоги про те, що аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі САМЕ «ВИКОНАНИЙ АБО ДІЮЧИЙ ПРОТЯГОМ ОСТАННІХ ДВОХ РОКІВ (2023р.-2024р.) ВІД ДАТИ, ЩО ПЕРЕДУЄ ДАТІ ОГОЛОШЕННЯ ЗАКУПІВЛІ» з огляду на наступне:
1) Замовником визначено, що: «Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі».
Щонайменше, замовником доволі непереконливо виокремлено і вирахувано «останні два роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі»: закупівлю оголошено в поточному, 2024, році, тому два роки, які передують даті оголошення – це 2023 та 2022 роки, але ніяк не 2024 рік.
2) На досвід та якість послуг за переліком згідно технічного завдання та п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації жодним чином не впливає рік їх надання, бо технічні характеристики, механізм надання, властивості, організація роботи не впливає рік надання таких послуг. Незалежно від року надання послуг, вони передбачають:
1.Механізоване посипання протиожиледними матеріалами проїзних частин - використання спеціалізованих машин для рівномірного розподілу протиожиледних матеріалів (сіль, пісок, хімічні реагенти) на проїзній частині для запобігання утворенню льоду та забезпечення безпеки руху.
2.Розчищення вулиць у зимовий період механізмами з відвалом - застосування снігоочисних машин з відвалами для ефективного видалення снігу з проїзної частини та тротуарів, забезпечуючи прохідність доріг та безпеку пішоходів.
3. Чергування техніки в зимовий період - постійна готовність спеціалізованої техніки та персоналу до негайного реагування на погіршення погодних умов, забезпечуючи оперативне розчищення доріг та посипання протиожиледними матеріалами.
4.Механізоване підмітання проїзної частини та тротуарів - використання підмітальних машин для регулярного очищення проїзної частини та тротуарів від сміття, пилу та листя, підтримуючи чистоту та порядок.
5.Механізоване очищення проїзної частини (порохотягами) - застосування спеціалізованих порохотягів для глибокого очищення проїзної частини від дрібного сміття, пилу та інших забруднень, покращуючи якість повітря та естетичний вигляд вулиць.
6. Механізоване очищення проїзної частини (прибиральною машиною) - використання прибиральних машин для комплексного очищення проїзної частини від сміття, пилу та інших забруднень, забезпечуючи чистоту та безпеку дорожнього руху.
7. Утримання зелених зон(збір сміття, збір вітроломного гілля, збір опалого лисття та інші роботи - збір сміття, вітроломного гілля, опалого листя та виконання інших робіт для підтримання чистоти та порядку в парках, скверах та інших зелених зонах.
8.Ручне утримання тротуарів та прибордюрної ділянки проїзної частини у весняний, літній та осінній період(підмітання, зграбування опалого лисття, прополювання самосіву, збір сміття та інші роботи - підмітання, зграбування опалого листя, прополювання самосіву, збір сміття та виконання інших робіт для підтримання чистоти та порядку на тротуарах та прибордюрних ділянках.
9.Обкошування мотокосами дорожніх огорож, опор,стійок знаків, косіння зелених зон(в тому числі міжбудинкових) - використання мотокос для обкошування трави навколо дорожніх огорож, опор, стійок знаків та косіння трави в зелених зонах, включаючи міжбудинкові території, для підтримання естетичного вигляду та безпеки.
3) Сама суть встановлення кваліфікаційних критеріїв - підтвердити спроможність учасника виконати умови закупівлі під час надання послуг за відповідним договором. Мета встановлення кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)» - переконатися в наявності в учасника досвіду надання аналогічних послуг та можливість його застосувати для надання послуг за умовами закупівлі під час укладення відповідного договору.
У Скаржника наявний досвід надання КОЖНОГО ВИДУ ПОСЛУГ згідно переліку п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації. Проте, договори про надання відповідних послуг були укладені у 2018-2019 роках, а послуги надавалися протягом 2018-2020 років:
- Договір № 1731 про закупівлю послуг від 23.12.2019 року(копія додається).
- Договір № 1730 про закупівлю послуг від 23.12.2019 року(копія додається).
- Договір № 57 про закупівлю послуг від 12.02.2018 року(копія додається).
Ми, як потенційний учасник, маємо необхідних працівників, які можуть надати послуги згідно предмету закупівлі, оскільки вже виконували такі роботи за раніше укладеними договорами. Наше Товариство має також відповідну техніку, матеріально-технічну базу для виконання робіт, що є предметом даної закупівлі. Учасник зареєстрований та веде господарську діяльність, в тому числі й на території Тернопільської міської територіальної громади, де і будуть надаватися послуги за умовами закупівлі. Перелічені умови дозволяють нам, як потенційному учаснику, СУТТЄВО ЗНИЗИТИ ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, що сприятиме принципам максимальної економії та ефективного використання бюджетних коштів.
Вважаємо вимогу про те, що «Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі» дискримінаційною, необґрунтованою, та такою що звужує коло потенційних учасників, що можуть взяти участь у закупівлі.
Зауважимо, що зазначення такої вимоги у складі тендерної документації є порушенням таких принципів здійснення публічних закупівель, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них згідно пунктів 2, 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закону). Акцентуємо увагу на тому, що згідно частини 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На даний час, Скаржник не має можливості взяти участь у даній закупівлі, оскільки у п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації встановлено обмеження, "Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі", що обмежує нашу участь у закупівлі та цілком ймовірно, що обмежує й інших потенційних учасників закупівлі. Вважаємо встановлення такої умови тендерної документації дискримінаційною вимогою та порушенням вимог пунктів 2, 5 частини 1, частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником в умовах тендерної документації не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги про те, що «Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі».
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Поряд з цим, звертаємо увагу на практику органу оскарження, де за результатами скарги потенційних учасників АМКУ зобов`язав Замовників внести зміни до ТД в частині строку укладення аналогічних договорів:
- Закупівля ID UA-2020-01-31-001529-c (Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
№ 4773 -р/пк-пз від 12.03.2020);
- Закупівля ID UA-2021-04-12-002203-c (Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
№ 9842-р/пк-пз від 05.05.2021);
- Закупівля ID UA-2023-08-04-008964-a (Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №13328-р/пк-пз від 23.08.2023).
Копії рішень додаються.
Підсумовуючи викладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації в цій частині та вилучити вимогу про те, що аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі САМЕ «ВИКОНАНИЙ АБО ДІЮЧИЙ ПРОТЯГОМ ОСТАННІХ ДВОХ РОКІВ (2023Р.-2024Р.) ВІД ДАТИ, ЩО ПЕРЕДУЄ ДАТІ ОГОЛОШЕННЯ ЗАКУПІВЛІ».
Наше Товариство має значний досвід надання аналогічних послуг та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Проте окремі вимоги тендерної документації замовника мають дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у процедурі закупівлі.
Зокрема, щодо кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)». У п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації визначено, що:
«Учасник в складі пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) за нижченаведеною формою:..
Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору згідно Таблиці 4.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копію(ї)/оригінал аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору;
- копію позитивного відгуку замовника про виконання робіт.
Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а саме:
1.Механізоване посипання протиожиледними матеріалами проїзних частин
2.Розчищення вулиць у зимовий період механізмами з відвалом
3. Чергування техніки в зимовий період
4.Механізоване підмітання проїзної частини та тротуарів
5.Механізоване очищення проїзної частини (порохотягами)
6. Механізоване очищення проїзної частини (прибиральною машиною)
7. Утримання зелених зон(збір сміття, збір вітроломного гілля, збір опалого лисття та інші роботи
8.Ручне утримання тротуарів та прибордюрної ділянки проїзної частини у весняний, літній та осінній період(підмітання, зграбування опалого лисття, прополювання самосіву, збір сміття та інші роботи.
9.Обкошування мотокосами дорожніх огорож, опор,стійок знаків, косіння зелених зон(в тому числі міжбудинкових)
***Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації).
Вважаємо дискримінаційним встановлення у п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації вимоги про те, що аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі САМЕ «ВИКОНАНИЙ АБО ДІЮЧИЙ ПРОТЯГОМ ОСТАННІХ ДВОХ РОКІВ (2023р.-2024р.) ВІД ДАТИ, ЩО ПЕРЕДУЄ ДАТІ ОГОЛОШЕННЯ ЗАКУПІВЛІ» з огляду на наступне:
1) Замовником визначено, що: «Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі».
Щонайменше, замовником доволі непереконливо виокремлено і вирахувано «останні два роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі»: закупівлю оголошено в поточному, 2024, році, тому два роки, які передують даті оголошення – це 2023 та 2022 роки, але ніяк не 2024 рік.
2) На досвід та якість послуг за переліком згідно технічного завдання та п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації жодним чином не впливає рік їх надання, бо технічні характеристики, механізм надання, властивості, організація роботи не впливає рік надання таких послуг. Незалежно від року надання послуг, вони передбачають:
1.Механізоване посипання протиожиледними матеріалами проїзних частин - використання спеціалізованих машин для рівномірного розподілу протиожиледних матеріалів (сіль, пісок, хімічні реагенти) на проїзній частині для запобігання утворенню льоду та забезпечення безпеки руху.
2.Розчищення вулиць у зимовий період механізмами з відвалом - застосування снігоочисних машин з відвалами для ефективного видалення снігу з проїзної частини та тротуарів, забезпечуючи прохідність доріг та безпеку пішоходів.
3. Чергування техніки в зимовий період - постійна готовність спеціалізованої техніки та персоналу до негайного реагування на погіршення погодних умов, забезпечуючи оперативне розчищення доріг та посипання протиожиледними матеріалами.
4.Механізоване підмітання проїзної частини та тротуарів - використання підмітальних машин для регулярного очищення проїзної частини та тротуарів від сміття, пилу та листя, підтримуючи чистоту та порядок.
5.Механізоване очищення проїзної частини (порохотягами) - застосування спеціалізованих порохотягів для глибокого очищення проїзної частини від дрібного сміття, пилу та інших забруднень, покращуючи якість повітря та естетичний вигляд вулиць.
6. Механізоване очищення проїзної частини (прибиральною машиною) - використання прибиральних машин для комплексного очищення проїзної частини від сміття, пилу та інших забруднень, забезпечуючи чистоту та безпеку дорожнього руху.
7. Утримання зелених зон(збір сміття, збір вітроломного гілля, збір опалого лисття та інші роботи - збір сміття, вітроломного гілля, опалого листя та виконання інших робіт для підтримання чистоти та порядку в парках, скверах та інших зелених зонах.
8.Ручне утримання тротуарів та прибордюрної ділянки проїзної частини у весняний, літній та осінній період(підмітання, зграбування опалого лисття, прополювання самосіву, збір сміття та інші роботи - підмітання, зграбування опалого листя, прополювання самосіву, збір сміття та виконання інших робіт для підтримання чистоти та порядку на тротуарах та прибордюрних ділянках.
9.Обкошування мотокосами дорожніх огорож, опор,стійок знаків, косіння зелених зон(в тому числі міжбудинкових) - використання мотокос для обкошування трави навколо дорожніх огорож, опор, стійок знаків та косіння трави в зелених зонах, включаючи міжбудинкові території, для підтримання естетичного вигляду та безпеки.
3) Сама суть встановлення кваліфікаційних критеріїв - підтвердити спроможність учасника виконати умови закупівлі під час надання послуг за відповідним договором. Мета встановлення кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)» - переконатися в наявності в учасника досвіду надання аналогічних послуг та можливість його застосувати для надання послуг за умовами закупівлі під час укладення відповідного договору.
У Скаржника наявний досвід надання КОЖНОГО ВИДУ ПОСЛУГ згідно переліку п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації. Проте, договори про надання відповідних послуг були укладені у 2018-2019 роках, а послуги надавалися протягом 2018-2020 років:
- Договір № 1731 про закупівлю послуг від 23.12.2019 року(копія додається).
- Договір № 1730 про закупівлю послуг від 23.12.2019 року(копія додається).
- Договір № 57 про закупівлю послуг від 12.02.2018 року(копія додається).
Ми, як потенційний учасник, маємо необхідних працівників, які можуть надати послуги згідно предмету закупівлі, оскільки вже виконували такі роботи за раніше укладеними договорами. Наше Товариство має також відповідну техніку, матеріально-технічну базу для виконання робіт, що є предметом даної закупівлі. Учасник зареєстрований та веде господарську діяльність, в тому числі й на території Тернопільської міської територіальної громади, де і будуть надаватися послуги за умовами закупівлі. Перелічені умови дозволяють нам, як потенційному учаснику, СУТТЄВО ЗНИЗИТИ ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, що сприятиме принципам максимальної економії та ефективного використання бюджетних коштів.
Вважаємо вимогу про те, що «Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі» дискримінаційною, необґрунтованою, та такою що звужує коло потенційних учасників, що можуть взяти участь у закупівлі.
Зауважимо, що зазначення такої вимоги у складі тендерної документації є порушенням таких принципів здійснення публічних закупівель, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них згідно пунктів 2, 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закону). Акцентуємо увагу на тому, що згідно частини 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На даний час, Скаржник не має можливості взяти участь у даній закупівлі, оскільки у п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації встановлено обмеження, "Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі", що обмежує нашу участь у закупівлі та цілком ймовірно, що обмежує й інших потенційних учасників закупівлі. Вважаємо встановлення такої умови тендерної документації дискримінаційною вимогою та порушенням вимог пунктів 2, 5 частини 1, частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником в умовах тендерної документації не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги про те, що «Аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі».
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору на утримання вулично-дорожньої мережі, виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Поряд з цим, звертаємо увагу на практику органу оскарження, де за результатами скарги потенційних учасників АМКУ зобов`язав Замовників внести зміни до ТД в частині строку укладення аналогічних договорів:
- Закупівля ID UA-2020-01-31-001529-c (Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
№ 4773 -р/пк-пз від 12.03.2020);
- Закупівля ID UA-2021-04-12-002203-c (Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
№ 9842-р/пк-пз від 05.05.2021);
- Закупівля ID UA-2023-08-04-008964-a (Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №13328-р/пк-пз від 23.08.2023).
Копії рішень додаються.
Підсумовуючи викладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації в цій частині та вилучити вимогу про те, що аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі САМЕ «ВИКОНАНИЙ АБО ДІЮЧИЙ ПРОТЯГОМ ОСТАННІХ ДВОХ РОКІВ (2023Р.-2024Р.) ВІД ДАТИ, ЩО ПЕРЕДУЄ ДАТІ ОГОЛОШЕННЯ ЗАКУПІВЛІ».
×
-
Назва доказу:
Рішення
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 12.03.2020 № 4773 ID UA-2020-01-31-001529-c.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 05.05.2021 № 9842 ID UA-2021-04-12-002203-c.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 23.08.2023 № 13328 ID UA-2023-08-04-008964-a.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір 1731
-
Повʼязаний документ:
Договір 1731.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір 1730
-
Повʼязаний документ:
Договір 1730.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Договір 57.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом «Утримання вулично-дорожньої мережі Тернопільської міської територіальної громади на 2025 – 2026 роки», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-10-16-011852-a. 3. Зобов’язати Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради внести зміни до Тендерної документації на закупівлю за предметом «Утримання вулично-дорожньої мережі Тернопільської міської територіальної громади на 2025 – 2026 роки», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-10-16-011852-a, а саме: 3.1. вилучити вимогу про те, що аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі «виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
14aa1f309c574a5ab61886943e381223
Заголовок пункту скарги:
Щодо кваліфікаційного критерію «наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)» ***Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації)».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Також Замовником у п. 1.6. додатку 6 до тендерної документації встановлено вимогу про наявність досвіду виконання конкретного обсягу послуг згідно аналогічного договору:
1.Механізоване посипання протиожиледними матеріалами проїзних частин
2.Розчищення вулиць у зимовий період механізмами з відвалом
3.Чергування техніки в зимовий період
4.Механізоване підмітання проїзної частини та тротуарів
5.Механізоване очищення проїзної частини (порохотягами)
6. Механізоване очищення проїзної частини (прибиральною машиною)
7. Утримання зелених зон(збір сміття, збір вітроломного гілля, збір опалого лисття та інші роботи
8.Ручне утримання тротуарів та прибордюрної ділянки проїзної частини у весняний, літній та осінній період(підмітання, зграбування опалого лисття, прополювання самосіву, збір сміття та інші роботи.
9.Обкошування мотокосами дорожніх огорож, опор,стійок знаків, косіння зелених зон(в тому числі міжбудинкових)
***Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації).
Ознайомившись із вищевикладеними вимогами, Скаржником встановлено, що вимоги щодо підтвердження досвіду виконання основних робіт/послуг в конкретних розмірах, встановлених Замовником є дискримінаційними. Скаржник є реальним суб’єктом господарювання у сфері надання будівництва, ремонту та, у тому числі, утримання вулично-дорожньої мережі, однак виконати умову тендерної документації щодо підтвердження досвіду надання основних видів робіт які зазначені вище В КІЛЬКОСТІ 70% НАТУРАЛЬНИХ ВЕЛИЧИН, ЗГІДНО ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ.( ДОДАТОК №1,2,3 4 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ) не має змоги. Загалом Скаржник НАДАВАВ КОЖЕН ВИД ПОСЛУГ, що свідчить про наявність такого досвіду, однак конкретний обсяг В КІЛЬКОСТІ 70% НАТУРАЛЬНИХ ВЕЛИЧИН, ЗГІДНО ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ.( ДОДАТОК №1,2,3 4 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ позбавляє Скаржника можливості взяти участь у кожному з лотів даної закупівлі.
На підтвердження додаємо таблицю порівняння вимог п. 1.4. додатку 6, обсягу натуральних величин, згідно технічного завдання за лотами закупівлі згідно Додатків №1,2,3,4 до тендерної документації та обсягу надання послуг згідно досвіду Скаржника за аналогічними договорами.
Таким чином, у Скаржника наявний реальний досвід НАДАННЯ КОЖНОГО ВИДУ ПОСЛУГ в кількості не менше 50% натуральних величин згідно кожного технічного завдання для кожного з лотів закупівлі(додаток №1,2,3 4 до тендерної документації), що свідчить про наявність такого досвіду. Проте, такий обсяг є замалим та недостатнім для підтвердження відповідності Скаржника кваліфікаційному критерію "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)" щодо підтвердження досвіду надання основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно Технічного завдання.( додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації)
Зважаючи на все вищевикладене та на інформацію про досвід Скаржника з надання основних видів послуг, обмеження про те, що «Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації)» позбавляють Скаржника можливості претендувати на невідхилення Пропозиції під час її розгляду Замовником на етапі кваліфікації.
Замовником в умовах тендерної документації не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги про те, що «Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації)».
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати копiю (копії) аналогічного (аналогічних) договору (договорів) щодо підтвердження обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Поряд з цим, звертаємо увагу на практику органу оскарження, де за результатами скарги потенційних учасників АМКУ зобов`язав Замовників внести зміни до ТД в частині обсягів надання послуг за умовами аналогічних договорів: закупівля ID UA-2024-04-04-011808-a (Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7422-р/пк-пз від 25.04.2024), копія рішення додається.
Підсумовуючи викладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації в цій частині та вилучити вимогу про те, що «***УЧАСНИКИ ОБОВ’ЯЗКОВО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ОБСЯГ ОСНОВНИХ ВИДІВ РОБІТ ЯКІ ЗАЗНАЧЕНІ ВИЩЕ В КІЛЬКОСТІ 70% НАТУРАЛЬНИХ ВЕЛИЧИН, ЗГІДНО ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ.( ДОДАТОК №1,2,3 4 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ)».
1.Механізоване посипання протиожиледними матеріалами проїзних частин
2.Розчищення вулиць у зимовий період механізмами з відвалом
3.Чергування техніки в зимовий період
4.Механізоване підмітання проїзної частини та тротуарів
5.Механізоване очищення проїзної частини (порохотягами)
6. Механізоване очищення проїзної частини (прибиральною машиною)
7. Утримання зелених зон(збір сміття, збір вітроломного гілля, збір опалого лисття та інші роботи
8.Ручне утримання тротуарів та прибордюрної ділянки проїзної частини у весняний, літній та осінній період(підмітання, зграбування опалого лисття, прополювання самосіву, збір сміття та інші роботи.
9.Обкошування мотокосами дорожніх огорож, опор,стійок знаків, косіння зелених зон(в тому числі міжбудинкових)
***Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації).
Ознайомившись із вищевикладеними вимогами, Скаржником встановлено, що вимоги щодо підтвердження досвіду виконання основних робіт/послуг в конкретних розмірах, встановлених Замовником є дискримінаційними. Скаржник є реальним суб’єктом господарювання у сфері надання будівництва, ремонту та, у тому числі, утримання вулично-дорожньої мережі, однак виконати умову тендерної документації щодо підтвердження досвіду надання основних видів робіт які зазначені вище В КІЛЬКОСТІ 70% НАТУРАЛЬНИХ ВЕЛИЧИН, ЗГІДНО ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ.( ДОДАТОК №1,2,3 4 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ) не має змоги. Загалом Скаржник НАДАВАВ КОЖЕН ВИД ПОСЛУГ, що свідчить про наявність такого досвіду, однак конкретний обсяг В КІЛЬКОСТІ 70% НАТУРАЛЬНИХ ВЕЛИЧИН, ЗГІДНО ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ.( ДОДАТОК №1,2,3 4 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ позбавляє Скаржника можливості взяти участь у кожному з лотів даної закупівлі.
На підтвердження додаємо таблицю порівняння вимог п. 1.4. додатку 6, обсягу натуральних величин, згідно технічного завдання за лотами закупівлі згідно Додатків №1,2,3,4 до тендерної документації та обсягу надання послуг згідно досвіду Скаржника за аналогічними договорами.
Таким чином, у Скаржника наявний реальний досвід НАДАННЯ КОЖНОГО ВИДУ ПОСЛУГ в кількості не менше 50% натуральних величин згідно кожного технічного завдання для кожного з лотів закупівлі(додаток №1,2,3 4 до тендерної документації), що свідчить про наявність такого досвіду. Проте, такий обсяг є замалим та недостатнім для підтвердження відповідності Скаржника кваліфікаційному критерію "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)" щодо підтвердження досвіду надання основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно Технічного завдання.( додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації)
Зважаючи на все вищевикладене та на інформацію про досвід Скаржника з надання основних видів послуг, обмеження про те, що «Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації)» позбавляють Скаржника можливості претендувати на невідхилення Пропозиції під час її розгляду Замовником на етапі кваліфікації.
Замовником в умовах тендерної документації не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги про те, що «Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації)».
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати копiю (копії) аналогічного (аналогічних) договору (договорів) щодо підтвердження обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Поряд з цим, звертаємо увагу на практику органу оскарження, де за результатами скарги потенційних учасників АМКУ зобов`язав Замовників внести зміни до ТД в частині обсягів надання послуг за умовами аналогічних договорів: закупівля ID UA-2024-04-04-011808-a (Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7422-р/пк-пз від 25.04.2024), копія рішення додається.
Підсумовуючи викладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до п. 1.4. додатку 6 до тендерної документації в цій частині та вилучити вимогу про те, що «***УЧАСНИКИ ОБОВ’ЯЗКОВО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ОБСЯГ ОСНОВНИХ ВИДІВ РОБІТ ЯКІ ЗАЗНАЧЕНІ ВИЩЕ В КІЛЬКОСТІ 70% НАТУРАЛЬНИХ ВЕЛИЧИН, ЗГІДНО ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ.( ДОДАТОК №1,2,3 4 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ)».
×
-
Назва доказу:
Скарга повний текст
-
Повʼязаний документ:
Скарга УЖКГ умови ТД.docx
-
-
Назва доказу:
Таблиця
-
Повʼязаний документ:
Таблиця.docx
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 25.04.2024 №7422.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження досвіду
-
Повʼязаний документ:
9. Обкошування - Договори і акти.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження досвіду
-
Повʼязаний документ:
8. Ручне утримання тротуарів - Договори і акти.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження досвіду
-
Повʼязаний документ:
7. Утримання зелених зон - Договори і акти.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження досвіду
-
Повʼязаний документ:
6. Механізоване очищення_прибиральною машиною - Договір і акти.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження досвіду
-
Повʼязаний документ:
5. Механізоване очищення - Договори і акти.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження досвіду
-
Повʼязаний документ:
4. Механізоване підмітання - Договори і акти.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження досвіду
-
Повʼязаний документ:
3. Чергування техніки - Договори і акти.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження досвіду
-
Повʼязаний документ:
2. Розчищення вулиць - Договори і акти.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження досвіду
-
Повʼязаний документ:
1. Механізоване посипання - Договори і акти.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом «Утримання вулично-дорожньої мережі Тернопільської міської територіальної громади на 2025 – 2026 роки», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-10-16-011852-a. 3. Зобов’язати Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради внести зміни до Тендерної документації на закупівлю за предметом «Утримання вулично-дорожньої мережі Тернопільської міської територіальної громади на 2025 – 2026 роки», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-10-16-011852-a, а саме: 3.1. вилучити вимогу про те, що аналогічним буде вважатись договір на утримання вулично-дорожньої мережі «виконаний або діючий протягом останніх двох років (2023р.-2024р.) від дати, що передує даті оголошення закупівлі»; 3.2. вилучити вимогу про те, що «***Учасники обов’язково підтверджують обсяг основних видів робіт які зазначені вище в кількості 70% натуральних величин, згідно технічного завдання.( Додаток №1,2,3 4 до Тендерної документації)».