-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Навчальне обладнання для створення осередку з вивчення предмету «Захист України» (ДК 021:2015: 39162100-6 Навчальне обладнання)
Завершена
1 141 457.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 707.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 707.29 UAH
Період оскарження:
16.10.2024 15:22 - 21.10.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга щодо скасування процедури закупівлі
Номер:
2409004a9e324a458b121ea52a38eff3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-16-011081-a.b1
Назва:
Скарга щодо скасування процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 18.10.2024 17:58
- Скарга.pdf 18.10.2024 17:58
- sign.p7s 18.10.2024 18:38
- Рішення від 22.10.2024 №17171.pdf 22.10.2024 17:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.10.2024 19:16
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.10.2024 17:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5dea6287bb8f4121a79591f0c1ff1146
Заголовок пункту скарги:
Замовник порушив чинне законодавство України про публічні закупівлі, обравши для даного предмету закупівлі відкриті торги з особливостями замість електронного каталогу.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Предметом даної закупівлі є Навчальне обладнання для створення осередку з вивчення предмету «Захист України». Звертаємо увагу шановної Колегії на той факт, що закупівля вищевказаного спеціалізованого обладнання має здійснюватись не лише відповідно до загальних норм, передбачених ЗУ “Про публічні закупівлі” та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, а й відповідно до спеціальних норм, визначених Наказом Міністерства освіти і науки України від 22.05.2024 № 731 “Про затвердження особливостей використання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України»” (далі - Наказ).
Саме вищевказаний Наказ більш детально та конкретно регулює процес закупівлі навчального обладнання для створення осередку з вивчення предмету «Захист України», яке і потрібно Замовнику.
Тож, відповідно до п. 15 Наказу, закупівля товару, передбаченого цими Особливостями, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, якщо такий товар наявний в електронному каталозі станом на 15 червня 2024 року. У разі закупівлі обладнання, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу запит пропозицій постачальників здійснюється замовником відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення.
Тобто, Замовник, здійснюючи закупівлю відповідного обладнання, повинен був використати саме електронний каталог, адже увесь необхідний товар, що потрібний для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України» був наявний в електронному каталозі станом на 15 червня 2024 року.
Також, повідомляємо про те, що відповідно до того ж самого п.15 Наказу, у разі коли закупівля товару, передбаченого цими Особливостями, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю в установленому законодавством порядку.
Тобто, Замовник міг би здійснювати закупівлю вищевказаного обладнання, використовуючи загальну процедуру (в даному разі відкриті торги з особливостями), лише в тому випадку, якщо б закупівля такого обладнання через електронний каталог не відбулась.
Повідомляємо шановну Колегію про той факт, що у переліку закупівель Замовника відсутні закупівлі Навчального обладнання для створення осередку з вивчення предмету «Захист України», які не відбулись. А тому, підстав для використання процедури відкритих торгів з особливостями в даному випадку Замовник не має.
Електронний каталог було розроблено задля економії часу, ефективного та зручнішого здійснення закупівель, а в даному разі предмет закупівлі потрібен для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України», тобто є вкрай важливим в реаліях сьогодення.
А проведення в даному разі відкритих торгів з особливостями є лише затягуванням часу та спробою встановити кваліфікаційні критерії та технічні специфікації, які обмежать коло потенційних постачальників.
Отже, Замовник, оголошуючи закупівлю UA-2024-10-16-011081-a за процедурою відкритих торгів з особливостями, порушив норми, встановлені Наказом для такого виду предмету закупівлі, як Навчальне обладнання для створення осередку з вивчення предмету «Захист України», адже не здійснив таку закупівлю з використанням електронного каталогу. А тому дана Процедура закупівлі має бути скасована.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до ст.5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
З метою економії часу, ефективного та зручнішого здійснення закупівель для деяких видів предмету закупівлі встановлюються певні особливості здійснення такої закупівлі. І в даному разі такі особливості визначені в спеціальному Наказі Міністерства освіти і науки України від 22.05.2024 № 731 “Про затвердження особливостей використання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України»”.
Разом з тим, статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Це зобов’язання поширюється в тому числі і на дії та рішення Замовника, як органу місцевого самоврядування під час обрання способу здійснення публічної закупівлі (шляхом використання електронного каталогу чи відкритих торгів з особливостями). Наведені нами спеціальні норми визначили обов’язкові умови, яких Замовник має дотриматись, та водночас позбавляє його можливості діяти на власний розсуд.
Учасники публічних закупівель мають право розраховувати на правомірну поведінку суб’єкта владних повноважень, дотримання вимог закону та відповідно, на застосування ним тієї процедури, що передбачена чинним законодавством.
Правила частини п’ятої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язують Замовника не допускати зловживань під час здійснення публічних закупівель. Натоміть Управління освіти Ніжинської міської ради, застосувавши не передбачену законом процедуру закупівлі, знехтували всіма переліченими обов’язками.
Юридична чи фізична особа має правомірне очікування, що закупівля товару буде оголошена і проведена на законних підставах та у порядку, передбаченому чинним законодавством. У даному випадку, передбаченою законом процедурою - є здійснення закупівлі шляхом використання електронного каталогу та відбір постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників, а не проведення відкритих торгів з особливостями.
Відповідно, через дії Замовника було порушено право нашої компанії та інших суб’єктів господарювання на участь у публічних закупівлях за встановленою законом процедурою.
Саме вищевказаний Наказ більш детально та конкретно регулює процес закупівлі навчального обладнання для створення осередку з вивчення предмету «Захист України», яке і потрібно Замовнику.
Тож, відповідно до п. 15 Наказу, закупівля товару, передбаченого цими Особливостями, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, якщо такий товар наявний в електронному каталозі станом на 15 червня 2024 року. У разі закупівлі обладнання, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу запит пропозицій постачальників здійснюється замовником відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення.
Тобто, Замовник, здійснюючи закупівлю відповідного обладнання, повинен був використати саме електронний каталог, адже увесь необхідний товар, що потрібний для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України» був наявний в електронному каталозі станом на 15 червня 2024 року.
Також, повідомляємо про те, що відповідно до того ж самого п.15 Наказу, у разі коли закупівля товару, передбаченого цими Особливостями, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю в установленому законодавством порядку.
Тобто, Замовник міг би здійснювати закупівлю вищевказаного обладнання, використовуючи загальну процедуру (в даному разі відкриті торги з особливостями), лише в тому випадку, якщо б закупівля такого обладнання через електронний каталог не відбулась.
Повідомляємо шановну Колегію про той факт, що у переліку закупівель Замовника відсутні закупівлі Навчального обладнання для створення осередку з вивчення предмету «Захист України», які не відбулись. А тому, підстав для використання процедури відкритих торгів з особливостями в даному випадку Замовник не має.
Електронний каталог було розроблено задля економії часу, ефективного та зручнішого здійснення закупівель, а в даному разі предмет закупівлі потрібен для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України», тобто є вкрай важливим в реаліях сьогодення.
А проведення в даному разі відкритих торгів з особливостями є лише затягуванням часу та спробою встановити кваліфікаційні критерії та технічні специфікації, які обмежать коло потенційних постачальників.
Отже, Замовник, оголошуючи закупівлю UA-2024-10-16-011081-a за процедурою відкритих торгів з особливостями, порушив норми, встановлені Наказом для такого виду предмету закупівлі, як Навчальне обладнання для створення осередку з вивчення предмету «Захист України», адже не здійснив таку закупівлю з використанням електронного каталогу. А тому дана Процедура закупівлі має бути скасована.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до ст.5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
З метою економії часу, ефективного та зручнішого здійснення закупівель для деяких видів предмету закупівлі встановлюються певні особливості здійснення такої закупівлі. І в даному разі такі особливості визначені в спеціальному Наказі Міністерства освіти і науки України від 22.05.2024 № 731 “Про затвердження особливостей використання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України»”.
Разом з тим, статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Це зобов’язання поширюється в тому числі і на дії та рішення Замовника, як органу місцевого самоврядування під час обрання способу здійснення публічної закупівлі (шляхом використання електронного каталогу чи відкритих торгів з особливостями). Наведені нами спеціальні норми визначили обов’язкові умови, яких Замовник має дотриматись, та водночас позбавляє його можливості діяти на власний розсуд.
Учасники публічних закупівель мають право розраховувати на правомірну поведінку суб’єкта владних повноважень, дотримання вимог закону та відповідно, на застосування ним тієї процедури, що передбачена чинним законодавством.
Правила частини п’ятої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язують Замовника не допускати зловживань під час здійснення публічних закупівель. Натоміть Управління освіти Ніжинської міської ради, застосувавши не передбачену законом процедуру закупівлі, знехтували всіма переліченими обов’язками.
Юридична чи фізична особа має правомірне очікування, що закупівля товару буде оголошена і проведена на законних підставах та у порядку, передбаченому чинним законодавством. У даному випадку, передбаченою законом процедурою - є здійснення закупівлі шляхом використання електронного каталогу та відбір постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників, а не проведення відкритих торгів з особливостями.
Відповідно, через дії Замовника було порушено право нашої компанії та інших суб’єктів господарювання на участь у публічних закупівлях за встановленою законом процедурою.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
×
-
Тож, керуючись вищевказаним, просимо зобов’язати Замовника скасувати Процедуру закупівлі UA-2024-10-16-011081-a Навчальне обладнання для створення осередку з вивчення предмету «Захист України» за ДК 021:2015: 39160000-1: Шкільні меблі.