• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги впровадження системи пожежогасіння

Завершена

1 155 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 34 674.00 UAH
Період оскарження: 16.10.2024 14:52 - 07.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: bcc6a6a8d3634d868c98c2aa8118e761
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-16-009953-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.11.2024 15:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.12.2024 12:46
Дата виконання рішення Замовником: 03.12.2024 10:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: 27.11.2024 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 18956-р/пкпз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ" (код ЄДРПОУ 43193268) від 18 листопада 2024 № UA-2024-10-16-009953-a.c2 Комісія постановила: Зобов'язати Головне управління статистики у Черкаській області (код ЄДРПОУ 02357999) скасувати рішення про визначення приватного науково - виробничого підприємства "ПРОМЕТЕЙ - СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 35435961) переможцем процедури закупівлі — "Послуги впровадження системи пожежогасіння", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-16-009953-a. Відповідно до ч. 22 ст. 18 Закону, рішення органу оскарження (АМКУ) набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Враховуючи викладене, замовник: ВИРІШИВ: - Скасувати рішення про визначення приватного науково - виробничого підприємства "ПРОМЕТЕЙ - СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 35435961) переможцем процедури закупівлі — "Послуги впровадження системи пожежогасіння" (протокол від 15.11.2024 № 26), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10- 16-009953-a.
Автор: ТОВ "ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ", Володимир Обломєй +380507221209 systemybezpeky@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd76d322543b4a61bf6de72003d72504
Заголовок пункту скарги: Незаконне визнання переможцем учасника. Відсутність Сертифікатів ДСТУ ISO.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ПОРУШЕННЯ №1.

Замовник відповідно до підпункту 3.3. пункту 3 Додатку 1 вимагає надати:
«- Сертифікати, видані на ім’я учасника закупівлі, що підтверджують, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю та ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)» Системи управління якістю. Вимоги за сферою діяльності учасника;
- сертифікат виданий на ім’я учасника закупівлі, який підтверджує, що системи екологічного управління учасника закупівлі відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування за сферою діяльності учасника;
- сертифікат виданий на ім’я учасника закупівлі, який підтверджує, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника закупівлі відповідає ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застування за сферою діяльності учасника;
- сертифікат виданий на ім’я учасника закупівлі, який підтверджує, що системи управління енергетичним менеджментом учасника закупівлі відповідає вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання за сферою діяльності учасника».
Таким чином, відповідно до умови Тендерної документації Учасники повинні надати у складі пропозиції 4 (чотири) Сертифікати ISO:
1. ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю та ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)» Системи управління якістю. Вимоги за сферою діяльності учасника;
2. ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування за сферою діяльності учасника;
3. ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застування за сферою діяльності учасника;
4. ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання за сферою діяльності учасника».


Обґрунтування
Пропозиція ПНВП "Прометей-Сервіс" НЕ МІСТИТЬ Сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT).
Отже, ПНВП "Прометей-Сервіс" не виконали вимогу замовника та НЕ НАДАЛО у складі своєї пропозиції жодного Сертифікату ДСТУ ISO.
Таким чином, тендерна пропозиція ПНВП "Прометей-Сервіс" не відповідає умовам Тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 00719981da624d38adcd65118b8b1b50
Заголовок пункту скарги: Незаконне визнання переможцем учасника. Відсутність навчання на працівників.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ПОРУШЕННЯ №2.

Замовник відповідно до пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації вимагає надати:

«1.2.1. Інформаційна довідка за нижченаведеною таблицею №1 про наявність працівників відповідного рівня підготовки, а саме:
- Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”.
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду;

Документи, що підтверджують інформацію відповідно до таблиці № 1, а саме:
- Оригінали або копії документів на кожного працівника, зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником (наприклад штатний розпис (виписка)/трудовий договір/цивільно-правовий договір (договір про надання послуг)/інший документ);
- Оригінали або копії посвідчень про проходження навчання безпечних методів під час робіт на висоті;
- Оригінали або копії посвідчень про проходження навчання і перевірку знань нормативно-правових актів з охорони праці.

1.2.2. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Таблиця №1

з/п Найменування посади згідно із штатним розкладом
(за наявності) Прізвище
ім’я по батькові Стаж роботи Представник учасника


Таким чином, відповідно до умови Тендерної документації Учасники повинні надати оригінали або копії посвідчень, які засвідчують проходження навчання двох виконавців робіт та керівника робіт з охорони праці, а саме:
-безпечних методів під час робіт на висоті;
- нормативно-правових актів з охорони праці.

Обґрунтування
ПНВП "Прометей-Сервіс" у складі пропозиції надав файл «14. Працівники», в якому міститься Довідка про наявність працівників відповідного рівня підготовки №287 від 21.09.2024 р. по формі Таблиці №1 (далі - Довідка).
В Довідці міститься інформація про працівників ПНВП "Прометей-Сервіс", а саме:

1. Кирилов Олексій Андрійович – директор, керівник робіт;
2. Бадьор Кирило Олексійовч – головний інженер, електромонтер охоронно-пожежної\ сигналізації 4-го розряду;
3. Конош Юрій Петрович - налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики 4-го розряду.
4. Асауляк Олександра Миколаївна – інженер-кошторисник.

ПНВП "Прометей-Сервіс" відповідно до вимоги Тендерної документації в Довідці зазначив два виконавця робіт(Бадьор Кирило Олексійовч, Конош Юрій Петрович) та керівника робіт (Кирилов Олексій Андрійович).
ПНВП "Прометей-Сервіс" надав Витяг з протоколу №S22092022A засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 22.09.2022 року та посвідчення до нього на керівника робіт (Кирилов Олексій Андрійович) та виконавця робіт (Бадьор Кирило Олексійович) з перевірки знань з безпечних методів під час робіт на висоті та нормативно-правових актів з охорони праці.
Відповідно до Наказу ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПРОМИСЛОВОЇ
БЕЗПЕКИ, ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ГІРНИЧОГО НАГЛЯДУ від 27.03.2007 N 62 «Про затвердження Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті» ПРАВИЛ охорони праці під час виконання робіт на висоті «Роботодавець зобов'язаний забезпечити проведення профілактичних медичних оглядів, щорічне навчання і щорічні перевірки знань працівників, які виконують роботи на висоті».
Відповідно до Наказу ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ ЗА ОХОРОНОЮ ПРАЦІ 26.01.2005 № 15 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» «Посадові особи та інші працівники, безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженому наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 15.02.2005 № 232/10512, та Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженому наказом МОЗ та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.94 № 263/121 і зареєстрованому Міністерством юстиції України 25.01.95 з № 18/554 (далі - роботи підвищеної небезпеки), проходять спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Спеціальне навчання - щорічне вивчення працівниками, які залучаються до виконання робіт підвищеної небезпеки або там, де є потреба в професійному доборі, вимог відповідних нормативно-правових актів з охорони праці»
Таким чином, виконавці робіт та посадові особи, зобов’язанні проходити один раз на рік навчання з безпечних методів під час робіт на висоті та нормативно-правових актів з охорони праці.
ПНВП "Прометей-Сервіс" надав Витяг з протоколу №S22092022A засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 22.09.2022 року та посвідчення до нього на керівника робіт (Кирилов Олексій Андрійович) та виконавця робіт (Бадьор Кирило Олексійович) з перевірки знань з безпечних методів під час робіт на висоті та нормативно-правових актів з охорони праці. Дане навчання було дійсним з 22.09.2022 року по 21.09.2023 року (тобто 1 (один) рік), враховуючи щорічне проходження навчання. Таким чином, надані документи про навчання на момент подачі пропозиції були вже не чинні, а відтак Замовник не повинен був брати їх до уваги.
Відповідно до умов Тендерної документації Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України.
Отже, ПНВП "Прометей-Сервіс" не виконали вимогу замовника та НЕ НАДАЛО документ, який засвідчує проходження навчання з безпечних методів під час робіт на висоті та нормативно-правових актів з охорони праці на керівника робіт (Кирилов Олексій Андрійович) та виконавця робіт (Бадьор Кирило Олексійович).

Доказ №1. 14. Працівники.

Таким чином, тендерна пропозиція ПНВП "Прометей-Сервіс" не відповідає умовам Тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f3d0865169334a0daf7dc36ee0be9d90
Заголовок пункту скарги: Незаконне визнання переможцем учасника. Відсутність Гарантійного листа.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ПОРУШЕННЯ №3.

Замовник відповідно до підпункту 3.6 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації вимагає надати:

«Учасник здійснює діяльність з додержанням вимог екологічної безпеки, правил, нормативів, стандартів що регулюють діяльність учасника в сфері охорони довкілля від забруднення та інших шкідливих впливів; використовує сертифіковані матеріали; в разі необхідності, компенсує шкоду заподіяну забрудненням або іншим негативним впливом на навколишнє середовище також на підтвердження дотримання даної вимоги учасник надає гарантійний лист в довільній формі».

Пропозиція ПНВП "Прометей-Сервіс" НЕ МІСТИТЬ Гарантійного листа щодо додержанням вимог екологічної безпеки, правил, нормативів, стандартів що регулюють діяльність учасника в сфері охорони довкілля від забруднення та інших шкідливих впливів; використовує сертифіковані матеріали; в разі необхідності, компенсує шкоду заподіяну забрудненням або іншим негативним впливом на навколишнє середовище також на підтвердження дотримання даної вимоги (далі - Гарантійний лист).
Отже, ПНВП "Прометей-Сервіс" не виконали вимогу замовника та НЕ НАДАЛО у складі своєї пропозиції Гарантійного листа.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Послуги впровадження системи пожежогасіння», код ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи

Номер: ff58de3d43bc48a39118e1c571dc4040
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-16-009953-a.c1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Послуги впровадження системи пожежогасіння», код ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2024 17:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2024 14:48
Дата виконання рішення Замовником: 11.11.2024 16:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скарга АМКУ задоволена
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО", Литвин Володимир Ярославович 380507037753,380986793019 formula2024@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 880c2a4780894f26a24299b5717fd86e
Заголовок пункту скарги: Надання у складі пропозиції акт огляду об’єкту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Додатку 2 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі) до тендерної документації вимагається:

Для більш якісної підготовки до участі, Учасник повинен ознайомитись на місці з обсягом робіт. На підтвердження цього Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції акт огляду об’єкту Замовника, що обов’язково повинен бути складений не раніше дати оголошення торгів, містити дату, час, місце його складання, посаду та ПІБ представника Замовника, відповідального за організацію заходів із забезпечення адміністративно-господарської діяльності Замовника та учасника. Без ідентифікації учасника.

Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. Дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у процедурі закупівлі необхідно отримувати акт огляду об’єкту Замовника, що обов’язково повинен бути складений не раніше дати оголошення торгів, містити дату, час, місце його складання, посаду та ПІБ представника Замовника, відповідального за організацію заходів із забезпечення адміністративно-господарської діяльності Замовника та учасника. Таким чином представники потенційного учасника до подання пропозиції мають спілкуватись із представником Замовника, що виключає можливість дотримання конфіденційності до моменту розкриття тендерних пропозицій, з огляду на правила функціонування електронної система закупівель.
Окрім того, надання акту огляду ставить Скаржника в залежне становище від Замовника, який може неправомірно та необґрунтовано відмовити в коректному оформленні цього документа Скаржнику, що порушує права Скаржника.
Таким чином дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення зустрічей з потенційними учасниками щодо огляду об'єктів до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад, порушує конфіденційність Скаржника.
Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та виключити вимогу щодо акту огляду.

Документальне підтвердження/докази:
- постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 836d4acc8d07487688ca1d6b4bec74db
Заголовок пункту скарги: Кількість виконавців робіт
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пп. 1.2.1. п. 1.2. Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації вимагається:

1.2.1. Інформаційна довідка за нижченаведеною таблицею №1 про наявність працівників відповідного рівня підготовки, а саме:
- Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”.
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду;
- інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації відповідно до законодавства – 1 працівник. Таким фахівцем може бути інженер з вищою технічною освітою або інший працівник, за умови наявності діючого кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації відповідно до законодавства.

А також, в пп. 1.2.2. п. 1.2. Додатку 1 1. до тендерної документації зазначено:

1.2.2. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше п’яти осіб.

Скаржник вважає таку вимогу незаконною та дискримінаційною, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, з огляду на наступне:
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Зазначаємо, що послуги, що передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Дані Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до Додатку 2 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі) Замовник надав об’єми робіт у вигляді таблиць з відповідними назвами:

Об'єми робіт:
- послуги впровадження систем пожежогасіння розділу "Автоматична пожежна сигналізація, оповіщення людей про пожежу та диспетчеризація протипожежних систем" /2-5 поверхи/
- послуги впровадження систем пожежогасіння розділу "Автоматична пожежна сигналізація, оповіщення людей про пожежу та диспетчеризація протипожежних систем" /6-12 поверхи/
- на послуги впровадження систем пожежогасіння розділу "Автоматична пожежна сигналізація, оповіщення людей про пожежу та диспетчеризація протипожежних систем" /диспетчеризація систем/

Таким чином, послуги за предметом закупівлі відносяться до виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, що зазначені в п. 14 і 15 Ліцензійних умов:

Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.

Тобто, для виконання робіт, які є предметом закупівлі, достатньо мати керівника робіт, який має вищу освіту та необхідний стаж роботи, електромонтера охоронно-пожежної сигналізації (електромонтера з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтера з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажника радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду та налагоджувальника приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду, кількість виконавців робіт повинна становити не менше двох осіб.
Для нас, як для потенційного Учасника, дана вимога є дискримінаційною, оскільки ми не маємо та не повинні мати не менше п’яти осіб для виконання таких робіт. Водночас, ми маємо керівника робіт, 1 монтажника радіоелектронної апаратури та приладів й 1 налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики, так як це і вимагається ліцензійними умовами.
Як доказ надаємо скан-копії диплому про здобуття вищої освіти керівником робіт, посвідчення та диплом про присвоєння кваліфікації відповідних працівників.
Просимо внести зміни до тендерної документації та привести дану вимогу тендерної документації у відповідність до чинного законодавства.

Документальне підтвердження/докази:
- постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852;
- скан-копія диплому про здобуття вищої освіти керівником робіт;
- скан-копії посвідченнь про присвоєння кваліфікації відповідних працівників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 62b5d31490904698a57f2dca5083707c
Заголовок пункту скарги: Наявність інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пп. 1.2.1. п. 1.2. Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації вимагається:

1.2.1. Інформаційна довідка за нижченаведеною таблицею №1 про наявність працівників відповідного рівня підготовки, а саме:
- Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”.
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду;
- інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації відповідно до законодавства – 1 працівник. Таким фахівцем може бути інженер з вищою технічною освітою або інший працівник, за умови наявності діючого кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації відповідно до законодавства.
Копії документів що підтверджують інформацію відповідно до таблиці №1, а саме:
1. Оригінали або копії документів на кожного працівника, зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника Учасником, співвиконавцем (якщо залучається) (наприклад штатний розпис (виписка)/трудовий договір/цивільно-правовий договір/ договір про надання послуг/інший документ);
2. Оригінал або копія кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації;

Скаржник вважає таку вимогу незаконною та дискримінаційною, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, з огляду на наступне:
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Зазначаємо, що послуги, що передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Дані Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до Додатку 2 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі) Замовник надав об’єми робіт у вигляді таблиць з відповідними назвами:

Об'єми робіт:
- послуги впровадження систем пожежогасіння розділу "Автоматична пожежна сигналізація, оповіщення людей про пожежу та диспетчеризація протипожежних систем" /2-5 поверхи/
(таблиця з № пункту, найменуванням робіт і витрат, одиницею виміру, кількістю та приміткою)
- послуги впровадження систем пожежогасіння розділу "Автоматична пожежна сигналізація, оповіщення людей про пожежу та диспетчеризація протипожежних систем" /6-12 поверхи/
(таблиця з № пункту, найменуванням робіт і витрат, одиницею виміру, кількістю та приміткою)
- на послуги впровадження систем пожежогасіння розділу "Автоматична пожежна сигналізація, оповіщення людей про пожежу та диспетчеризація протипожежних систем" /диспетчеризація систем/
(таблиця з № пункту, найменуванням робіт і витрат, одиницею виміру, кількістю та приміткою)

Таким чином, послуги за предметом закупівлі відносяться до виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, що зазначені в п. 14 і 15 Ліцензійних умов:

Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.

Тобто, для виконання робіт, які є предметом закупівлі, достатньо мати керівника робіт, який має вищу освіту та необхідний стаж роботи, електромонтера охоронно-пожежної сигналізації (електромонтера з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтера з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажника радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду та налагоджувальника приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду, кількість виконавців робіт повинна становити не менше двох осіб.
Для нас, як для потенційного Учасника, дана вимога є дискримінаційною, оскільки ми не маємо та не повинні мати сертифікованого інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації, для виконання таких робіт. Водночас, ми маємо керівника робіт, 1 монтажника радіоелектронної апаратури та приладів й 1 налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики, так як це і вимагається ліцензійними умовами.
Як доказ надаємо скан-копії диплому про здобуття вищої освіти керівником робіт, посвідчення та диплом про присвоєння кваліфікації відповідних працівників.
Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності сертифікованого інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації, з наданням сертифікату.

Документальне підтвердження/докази:
- постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852;
- скан-копія диплому про здобуття вищої освіти керівником робіт;
- скан-копії посвідченнь про присвоєння кваліфікації відповідних працівників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 225b3a57e5394897a4e51d4512ce8169
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо надання медичних довідок, карток, особистих медичних книжок на працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до пп. 1.2.1. п. 1.2. Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації вимагається:

1.2.1. Інформаційна довідка за нижченаведеною таблицею №1 про наявність працівників відповідного рівня підготовки, а саме:
- Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”.
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду;
- інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації відповідно до законодавства – 1 працівник. Таким фахівцем може бути інженер з вищою технічною освітою або інший працівник, за умови наявності діючого кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації відповідно до законодавства.
Копії документів що підтверджують інформацію відповідно до таблиці №1, а саме:
1. Оригінали або копії документів на кожного працівника, зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника Учасником, співвиконавцем (якщо залучається) (наприклад штатний розпис (виписка)/трудовий договір/цивільно-правовий договір/ договір про надання послуг/інший документ);
2. Оригінал або копія кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації;
3. Згідно з НПАОП 0.00-1.15-07, 0.00-1.81-18, 0.00-1.80-18, Учасник зобов’язанй надати на кожного працівника, задіяного до виконання робіт безпосередньо на об`єктах Замовника, копії або оригінали наступних документів, які повинні бути чинними на дату аукціону:
- «КАРТКИ працівника, який підлягає попередньому (періодичному) медичному огляду» або «МЕДИЧНОЇ ДОВІДКИ про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника», по формі затвердженої Наказом МОЗ України № 246 від 21.07.2007р, або копія «ОСОБИСТОЇ МЕДИЧНОЇ КНИЖКИ», по формі затвердженої Наказом МОЗ України № 150 від 21.02.2013р., в яких зазначена дата заповнення картки або дата видачі та дата дії довідки, дата проведення медичного огляду та дата наступного медичного огляду, а також відсутності протипоказань щодо придатності до виконання професійних обов`язків (в залежності від форми документа);

Скаржник вважає таку вимогу незаконною та дискримінаційною, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, з огляду на наступне:
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Зазначаємо, що послуги, що передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Дані Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до Додатку 2 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі) Замовник надав об’єми робіт у вигляді таблиць з відповідними назвами:

Об'єми робіт:
- послуги впровадження систем пожежогасіння розділу "Автоматична пожежна сигналізація, оповіщення людей про пожежу та диспетчеризація протипожежних систем" /2-5 поверхи/
(таблиця з № пункту, найменуванням робіт і витрат, одиницею виміру, кількістю та приміткою)
- послуги впровадження систем пожежогасіння розділу "Автоматична пожежна сигналізація, оповіщення людей про пожежу та диспетчеризація протипожежних систем" /6-12 поверхи/
(таблиця з № пункту, найменуванням робіт і витрат, одиницею виміру, кількістю та приміткою)
- на послуги впровадження систем пожежогасіння розділу "Автоматична пожежна сигналізація, оповіщення людей про пожежу та диспетчеризація протипожежних систем" /диспетчеризація систем/
(таблиця з № пункту, найменуванням робіт і витрат, одиницею виміру, кількістю та приміткою)

Таким чином, послуги за предметом закупівлі відносяться до виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, що зазначені в п. 14 і 15 Ліцензійних умов:

Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.

Тобто, для виконання робіт, які є предметом закупівлі, достатньо мати керівника робіт, який має вищу освіту та необхідний стаж роботи, електромонтера охоронно-пожежної сигналізації (електромонтера з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтера з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажника радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду та налагоджувальника приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду, кількість виконавців робіт повинна становити не менше двох осіб.
Для нас, як для потенційного Учасника, дана вимога є дискримінаційною, оскільки ліцензійними умовами не вимагається будь-яких медичних довідок, карток, особистих медичних книжок на працівників.
Просимо внести зміни до тендерної документації, виключити вимогу щодо надання медичних довідок, карток, особистих медичних книжок та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства.

Документальне підтвердження/докази:
- постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації