-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція (Амоксил (Amoxicillin), Бензилпеніциліну натрієва сіль (Benzylpenicillin), Гентаміцину сульфат (Gentamicin), Еноксапарин(Enoxaparin), Дексаметазон (Dexamethasone), Диклофенак натрію (Diclofenac), Кальцію глюконат (Calcium gluconate), Лідокаїну гідрохлорид (Lidocaine), Магнію сульфат (Magnesium sulfate), Метронідазол (Metronidazole), Дексаметазон (Dexamethasone), Левофлоксацин (Levofloxacin), Фуросемід (Furosemide), Цефтріаксон (Ceftriaxone), Ципрофлоксацин (Ciprofloxacin), Ціанокобаламін (Cyanocobalamin), Декстроза/глюкоза (монопрепарат та його комбінації) Glucose, Лоперамід (Loperamide), Метронідазол (Metronidazole), Ранітидин (Ranitidine), Фуросемід (Furosemide))- 21 найменування
Завершена
135 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 300.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 300.00 UAH
Період оскарження:
18.07.2018 12:13 - 29.07.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Запит на зміни
Номер:
9c02a07aa0664c5ab0f56295fc86020c
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-18-000870-b.b1
Назва:
Запит на зміни
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацію, повідомляємо, що визначення Замовником предмету закупівлі одним лотом (21 найменувань) є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), а саме: недискримінації учасників конкурсних торгів та добросовісної конкуренція серед учасників.
Так, в один предмет закупівлі об’єднані товари різних виробників – як іноземних так і вітчизняних, тоді як вітчизняні виробник потенційно можуть прийняти участь у торгах самостійно, що призводить до обмеження конкуренції та унеможливлює створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, унеможливлює запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері, розвитку добросовісної конкуренції та здешевлення предмету закупівлі.
Крім того, потенційні учасники, які бажають прийняти участь в торгах і мають дешевші від всіх інших потенційних учасників торгів тендерні пропозиції на декілька медичних вироби, не мають можливості запропонувати один чи декілька позицій медичних виробів з всього переліку, що є загальним предметом закупівлі, оскільки він не поділений на лоти.
Отже, коли деякі медичні вироби об’єднані в один предмет закупівлі без розподілу їх на лоти, за обставин, що хоча б один виріб може бути поставлений лише одним виробником, то виробники або дистриб’ютори інших товарів, що входять до предмету закупівлі, не зможуть взяти участь у торгах, не маючи змоги запропонувати Замовнику одночасно всі позиції тендерної документації. Дії Замовника є свідомим обмеженням кола потенційних учасників та конкуренції, чим зменшується економія бюджетних коштів.
Зазначене свідчить, що документація конкурсних торгів викладена у такий спосіб, який не дає можливості Скаржнику брати участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник встановив вимоги тендерної документації для зменшення конкуренції серед учасників ринку фармацевтичної продукції.
Товари, що становлять предмет закупівлі Замовника для уникнення дискримінації та збільшення конкуренції необхідно поділити на лоти, при цьому кожне найменування буде закуплено окремо одне від одного та буде представлено різними виробниками/дистриб’юторами, що забезпечить втілення принципу добросовісної конкуренції серед учасників, І лише так буде досягнута основна мета державного регулювання у сфері публічних закупівель - максимальна економія та ефективність використання державних коштів.
Аналогічних висновків дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у рішенні № 823-Р/ПК-СК ВІД від 16.08.2012 р., яким зобов'язала ОКЗ "База спеціального медичного постачання" Головного управління охорони здоров'я Дніпропетровської облдержадміністрації внести зміни до документації конкурсних торгів процедури закупівлі – "24.42.1 Препарати лікарські "інсулін – 34 найменування" за державні кошти [оголошення № 245881, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 16 липня 2012 року № 85 (687)], зазначені в мотивувальній частині цього рішення.
Таким чином, дії Замовника щодо визначення предмета закупівлі без його поділу на лоти порушують вимоги статті 3, частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою про усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме:
- Внести зміни до тендерної документації шляхом поділу предмета закупівлі на окремі лоти, що підвищить вільну конкуренцію серед учасників, нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.
В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до статті 18 Закону з метою поділу предмета закупівлі на лоти.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.07.2018 10:15
Вирішення:
Тендерний комітет КНП «Одеський обласний очний шпиталь інвалідів війни» ООР» (далі Замовник) розглянув скаргу стосовно процедури закупівлі лікарських засобів, код ДК 021:2015: Фармацевтична продукція 33600000-6 а саме, стосовно посилання Суб’єкта оскарження щодо розподілу предмету закупівлі на лоти.
Тендерним комітетом Замовника, було визначено предмет закупівлі у відповідності до нагальних потреб згідно з вимогами чинного законодавства , з врахуванням першочерговості закупівлі лікарських засобів за Національним переліком, зважаючи на п. 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок) щодо закупівлі лікарських засобів, де зазначено, що під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу.
При цьому, в пункті 1 розділу ІІ Порядку визначено, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.
Просимо звернути увагу, на той факт, що визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) є правом, а не обов’язком Замовника. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі. Тому КНП «Одеський обласний очний шпиталь інвалідів війни»ООР» має законне право не виносити перелік лікарських засобів в окремі лоти.
При визначенні предмета закупівлі в цілому чи за окремими частинами, Замовник керується перш за все не інтересами бізнесу (які представляє Учасник), а виконанням своїх функціональних обов’язків, якими передбачено забезпеченням лікування невідкладних станів пацієнтів відповідно до затверджених галузевих стандартів МОЗ одночасно цілісною номенклатурою.
Єдиною законодавчо закріпленою вимогою для закупівлі лікарського засобу за кошти державного чи місцевого бюджету є наявність діючої речовини (за МНН), що передбачено тендерною документацією Замовника, та надає можливість всім потенційним учасникам прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до законодавства самостійні незалежні юридичні особи, які мають повну дієздатність відповідно до закону, не обмежені у колі контрагентів та не обмежені у асортименті товарів, таким чином, вони можуть запропонувати продукцію того чи іншого виробника для участі в оголошеній процедурі закупівель. Звертаємо увагу, що у тендерній документації відсутня будь-яка прив'язка чи обмеження щодо того чи іншого виробника.
Згідно із діючим законодавством, будь-який суб'єкт господарювання не обмежений в укладенні контрактів із іноземними чи вітчизняними виробниками з метою подальшої реалізації. Таким чином будь-хто може прийняти участь у зазначеній процедурі закупівель, якщо забезпечить постачання продукції, що відповідає вимогам затвердженої тендерної документації.
Вважаємо вимоги Скаржника щодо можливості надавати тендерні пропозиції за окремими лотами необґрунтованими та надуманими, оскільки Скаржник у своїй скарзі не доводить, яким чином дії Замовника порушують його права та законні інтереси, а просить зобов`язати Замовника розподілити предмет закупівлі на лоти за кожним найменуванням чи окремими групами (в залежності від виду товару чи його виробника). Це прохання Скаржника не містить посилань на норми, встановлені чинним законодавством, щодо розподілу предмету закупівлі на лоти, та в деякій мірі, суперечить йому.
Необхідно зазначити, що застосування процедури закупівлі з виділенням кожного найменування лікарського засобу в окремий лот буде вимагати в подальшому укладення не одного договору з одним переможцем, а з кожним із переможців, що малоймовірно, за кожним найменуванням (лотом), а це 21 позиція. В свою чергу, це ускладнює поставку лікарських засобів Замовнику.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовник не порушив діюче законодавство, а скористався своїм законним правом щодо проведення даної процедури в цілому, без поділу предмету закупівлі на окремі лоти з метою вчасного отримання якісного товару на економічно вигідних умовах.
Статус вимоги:
Відхилено