-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 45310000-3 "Електромонтажні роботи" Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи керуванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням), система передавання тривожних сповіщень у приміщенні ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: м. Житомир, вул. Професора Кравченка,2
Завершена
565 840.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 829.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 829.20 UAH
Період оскарження:
15.10.2024 13:44 - 02.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації
Номер:
170f3cf982704c889cb0f1c1eecdf73f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-15-008086-a.a1
Назва:
СКАРГА
на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 26.06.2023 №9329.pdf 17.10.2024 17:52
- (Пожежка) Декларація_про_провадження_господарської_діяльності.pdf 17.10.2024 17:52
- Деякі питання ліцензування госпо... _ від 23.11.2016 № 852 (Текст для друку).pdf 17.10.2024 17:52
- Деякі питання забезпечення прова... _ від 18.03.2022 № 314 (Текст для друку).pdf 17.10.2024 17:52
- Скарга Житомир.docx 17.10.2024 17:52
- sign.p7s 17.10.2024 17:53
- Рішення від 21.10.2024 № 17095.pdf 21.10.2024 17:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.10.2024 № 17478.pdf 29.10.2024 12:13
- Рішення від 28.10.2024 № 17478.pdf 30.10.2024 18:30
- Пояснення.pdf 23.10.2024 16:29
- Пояснення.doc 23.10.2024 16:29
- Протокол №499.pdf 31.10.2024 12:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.10.2024 18:41
Дата розгляду скарги:
28.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.10.2024 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.10.2024 18:30
Дата виконання рішення Замовником:
31.10.2024 12:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17478-р/пк-пз від “28” жовтня 2024 р. по скарзі ТОВ "ТОП ФАЄР" від 17 жовтня 2024 року № UA-2024-10-15-008086-a.a1 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, внести зміни до тендерної документації закупівлі: Код ДК 021:2015 45310000-3 "Електромонтажні роботи" Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи керуванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуюванням), система передавання тривожних сповіщень у приміщенні ДУ "ТМО МВС України по Житомирській області" за адресою: м. Житомир, вул. Професора Кравченка,2 (UA-2024-10-15-008086-a) та викласти останню в новій редакції з урахуванням внесених змін (додається), а також затвердити перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b13903aa76e24e35ad3653b8a80d4ed2
Заголовок пункту скарги:
Вимога про необхідність надати в складі Тендерної пропозиції оригінал або завірену копію акту огляду об’єкту (у довільній формі), підписані уповноваженими представниками Замовника і Учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
У пункті 4.1 Додатка 4 до Тендерної документації серед Переліку документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наявна вимога: « 2. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал або завірену копію акту огляду об’єкту (у довільній формі), підписані уповноваженими представниками Замовника і Учасника.»
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперового АКТУ обстеження. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики)
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Замовник визначив час, в який (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 16:00 год.; проте у разі, якщо представник ТОВ «ТОП ФАЄР» приїде до Замовника з метою скласти спільно із Замовником акт обстеження об’єкту поточного ремонту, щодо якого мають бути виконані послуги згідно цієї тендерної документації, та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, він (представник) і як наслідок ТОВ «ТОП ФАЄР» може бути позбавлений можливості підписати у представника об’єкту виконання робіт АКТУ огляду об’єкту, з підстав, що не залежать від нього, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників як ТОВ «ТОП ФАЄР».
Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання АКТУ огляду об'єкта, із Замовником до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації.
Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669
4. Рішення від 06.09.2022 №5702
5. Рішення від 29.04.2022 № 4172
6. Рішення від 22.02.2022 № 3635
7. Рішення від 10.04.2023 №4466
8. Рішення від 10.04.2023 № 4470
9. Рішення від 10.04.2023 № 4456
10. Рішення від 26.06.2023 № 9320
11. Рішення від 26.06.2023 №9329
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперового АКТУ обстеження. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики)
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Замовник визначив час, в який (понеділок-п’ятниця) та в межах робочого часу з 09:00 год. до 16:00 год.; проте у разі, якщо представник ТОВ «ТОП ФАЄР» приїде до Замовника з метою скласти спільно із Замовником акт обстеження об’єкту поточного ремонту, щодо якого мають бути виконані послуги згідно цієї тендерної документації, та учасником до завершення часу на прийом тендерних пропозицій, він (представник) і як наслідок ТОВ «ТОП ФАЄР» може бути позбавлений можливості підписати у представника об’єкту виконання робіт АКТУ огляду об’єкту, з підстав, що не залежать від нього, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників як ТОВ «ТОП ФАЄР».
Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання АКТУ огляду об'єкта, із Замовником до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації.
Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669
4. Рішення від 06.09.2022 №5702
5. Рішення від 29.04.2022 № 4172
6. Рішення від 22.02.2022 № 3635
7. Рішення від 10.04.2023 №4466
8. Рішення від 10.04.2023 № 4470
9. Рішення від 10.04.2023 № 4456
10. Рішення від 26.06.2023 № 9320
11. Рішення від 26.06.2023 №9329
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 26.06.2023 №9329
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 26.06.2023 №9329.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Видалити вимогу
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
f4baeacb53b0406984107edb08b24f43
Заголовок пункту скарги:
Вимога надати копію ліцензії на право проведення робіт протипожежного призначення або довідка про наявність ліцензії, що видана згідно наказу ДСНС України, з посиланням на електронний реєстр ліцензіатів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пункт 4.5 Тендерної документації місить вимогу «Копію ліцензії на право проведення робіт протипожежного призначення або довідка про наявність ліцензії, що видана згідно наказу ДСНС України, з посиланням на електронний реєстр ліцензіатів».
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Відповідно до постанови №852 від 23.11.2016 року, передбачено що існують такі види робіт протипожежного призначення на які може видаватися ліцензія, а саме:
1.Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
2. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей,
устаткування для передачі тривожних сповіщень.
3. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту.
4. Спостерігання за системами протипожежного захисту.
5. Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники).
6. Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).
7. Оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об'єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану" постановлено, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб'єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб'єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Органи ліцензування, дозвільні органи та суб'єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб'єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали Декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 на провадження Згідно даної декларації (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи:
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні)
- Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень
- Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання
- Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники)
Тобто, дана Декларація підтверджує, що ТОВ «ТОП ФАЄР» має Ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, і може виконувати роботи передбачені умовами даної закупівлі, але ми не можемо взяти участь у цій закупівлі оскільки у нас немає ліцензії право проведення робіт протипожежного призначення або довідки про наявність ліцензії, що видана згідно наказу ДСНС України, з посиланням на електронний реєстр ліцензіатів.
Як підтвердження цього ми надаємо Декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022.
Оскільки Декларація на провадження господарської діяльності була отримана через Єдиний портал державних послуг «ДІЯ», а не через наказ ДСНС з відповідним посиланням на електронний реєстр ліцензіатів, ми не можемо надати цей перелік документів, які містяться у вимозі Замовника, хоча на державному рівні засвідчено, що ми можемо здійснювати відповідну господарську діяльність, проте на базі інших дозвільних документів, через це ТОВ «ТОП ФАЄР» не зможе взяти участь у закупівлі і тому ми вважаємо цю вимогу дискримінаційною.
Аналогічна позиція міститься в Рішеннях Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- Рішення №7738-р/пк-пз від 26.12.2022
- Рішення № 7739-р/пк-пз від 26.12.2022
- Рішення № 17035-р/пк-пз від 24.10.2023
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Відповідно до постанови №852 від 23.11.2016 року, передбачено що існують такі види робіт протипожежного призначення на які може видаватися ліцензія, а саме:
1.Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
2. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей,
устаткування для передачі тривожних сповіщень.
3. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту.
4. Спостерігання за системами протипожежного захисту.
5. Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники).
6. Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).
7. Оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об'єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану" постановлено, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб'єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб'єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Органи ліцензування, дозвільні органи та суб'єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб'єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали Декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 на провадження Згідно даної декларації (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи:
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні)
- Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень
- Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання
- Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники)
Тобто, дана Декларація підтверджує, що ТОВ «ТОП ФАЄР» має Ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, і може виконувати роботи передбачені умовами даної закупівлі, але ми не можемо взяти участь у цій закупівлі оскільки у нас немає ліцензії право проведення робіт протипожежного призначення або довідки про наявність ліцензії, що видана згідно наказу ДСНС України, з посиланням на електронний реєстр ліцензіатів.
Як підтвердження цього ми надаємо Декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022.
Оскільки Декларація на провадження господарської діяльності була отримана через Єдиний портал державних послуг «ДІЯ», а не через наказ ДСНС з відповідним посиланням на електронний реєстр ліцензіатів, ми не можемо надати цей перелік документів, які містяться у вимозі Замовника, хоча на державному рівні засвідчено, що ми можемо здійснювати відповідну господарську діяльність, проте на базі інших дозвільних документів, через це ТОВ «ТОП ФАЄР» не зможе взяти участь у закупівлі і тому ми вважаємо цю вимогу дискримінаційною.
Аналогічна позиція міститься в Рішеннях Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- Рішення №7738-р/пк-пз від 26.12.2022
- Рішення № 7739-р/пк-пз від 26.12.2022
- Рішення № 17035-р/пк-пз від 24.10.2023
×
-
Назва доказу:
Постанова КМУ
-
Повʼязаний документ:
Деякі питання забезпечення прова... _ від 18.03.2022 № 314 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ
-
Повʼязаний документ:
Деякі питання ліцензування госпо... _ від 23.11.2016 № 852 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Декларація про провадження господарської діяльності
-
Повʼязаний документ:
(Пожежка) Декларація_про_провадження_господарської_діяльності.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Додати до вимоги й інші дозвільні документи, а саме: Декларацію про провадження господарської діяльності