• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Рідинне паливо по смарт-карткам

Завершена

28 462 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 284 624.00 UAH
Період оскарження: 15.10.2024 11:34 - 08.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 5f09d5c262844150ba94b4f3a251d618
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-15-004724-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-10-15-004724-a, затвердженій протоколом уповноваженої особи замовника (Комунального підприємства Виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО») від 15.10.2024 № 535/2024 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 30.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2024 17:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2024 14:24
Дата виконання рішення Замовником: 06.11.2024 12:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № №17642-р/пк-пз від 30.10.2024 внесли зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю за предметом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Рідинне паливо по смарт-карткам)
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 30dbc617c5ac42aa9a63b84caf786afc
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-10-15-004724-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-10-15-004724-a, оголошеній Комунальним підприємством Виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-10-15-004724-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен забезпечити низку додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Згідно з умовами Додатку 4 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасники мають подати заповнену форму «Технічна пропозиція», я укій, зокрема, зазначити, що «Вивчивши тендерну документацію та технічні вимоги до предмету закупівлі, ми, що уповноважені Учасником на підписання тендерної пропозиції, маємо можливість та згодні виконати вимоги Замовника та Договору про закупівлю на таких умовах та повністю погоджуємося із вимогами тендерної документації та, у разі перемоги, підписати Договір».
Разом з цим, згідно з розділом ХІІІ проекту Договору, наведеного у Додатку до 5 до Тендерної документації, невід’ємною частиною цього Договору є, зокрема:
- Додаток № 3 – Порядок та умови здійснення Голосової-авторизації;
- Додаток № 4 – Порядок та умови користування Особистим кабінетом Покупця;
- Додаток № 5 – Порядок та умови здійснення СМС інформування;
- Додаток № 6 – Порядок та умови користування системою Call-Center.
При цьому, у зазначених додатках Замовник:
- встановлює вимоги щодо порядку авторизації покупця;
- встановлює вимоги щодо функціоналу особистого (електронного) кабінету покупця;
- встановлює вимоги щодо порядку інформування покупця щодо інформації, яка стосується виконання договору;
- встановлює порядок та умови функціонування системи колл-центру продавця,
а також встановлює конкретні способи технічної реалізації окремих вимог.
З цього приводу слід зауважити, що згідно з Тендерною документацією, предметом закупівлі UA-2024-10-15-004724-a є «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Рідинне паливо по смарт-карткам)» (Бензин А- 95 та Паливо дизельне).
Відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до дизельного палива та бензину А-95, які яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Зазначений Технічний регламент взагалі НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), надавати покупцеві доступ до особистого (електронного) кабінету, мати колл-центр, не встановлює вимог щодо авторизації покупця, не встановлює вимог щодо порядку інформування покупця щодо інформації, яка стосується виконання договору про постачання палива.
Відповідно, Технічний регламент не встановлює і вимог щодо конкретних способів технічної реалізації зазначених вимог.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує для реалізації Бензин А- 95 та Паливо дизельне, в тому числі, за паливними картками. При цьому, для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, розроблено та впроваджено в дію Кабінет клієнта, який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/.
На інтернет-сторінці ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/, у рубриці «Інформація для клієнта / Кабінет клієнта») розміщено і Інструкцію користувача особового кабінету, яка містить, зокрема, опис порядку реєстрації користувача, опис функціоналу особистого (електронного) кабінету покупця, його налаштувань, контактну інформацію, в т.ч., номер телефону гарячої лінії (0 800 404 000).
При цьому, функціонал Кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал Кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», а також деякі технічні рішення, які використовуються при цьому, має розбіжності з функціоналом та технічними рішеннями, прописаними замовником у додатках 3-6 до проекту Договору, який наведено у Додатку 5 до Тендерної документації.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам проекту Договору, та буде відхилена Замовником.
Крім того, за таких умов Замовник отримує можливість відхилити тендерну пропозицію, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей (переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю).

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-10-15-004724-a.
2. Додаток 4 до Тендерної документації.
3. Додаток 5 до Тендерної документації.
4. Інструкція користувача власного кабінету клієнта.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації