• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо Євро-5, Газ скраплений, Бензин А-95 Євро 5 (за талонами))

Завершена

9 082 850.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 90 828.50 UAH
Період оскарження: 14.10.2024 15:36 - 23.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги

Номер: e4c41eb5f83849e4a0e347e725a767a9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-14-010837-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Скарга:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: Ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-14-010837-a Узагальнена назва закупівлі: «ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо Євро-5, Газ скраплений, Бензин А-95 Євро 5 (за талонами))» (далі – Процедура закупівлі) найменування Органу оскарження Антимонопольний комітет України (Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03680 найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Шевченківського району» м. Києва (далі – Замовник) Код ЄДРПОУ: 31868786 Адреса: Україна, 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, 30 (юридична адреса) Україна, 03150, м. Київ, вул. Ямська, 59 (фактична адреса). Електронна пошта: vmshey@ukr.net; Контактний телефон: (044) 529-40-30. ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕНТАЙМ ГРУП» Код ЄДРПОУ: 44021585 Адреса: вул. Бойко-Павлова, 104, с. Циблі, Бориспільський район, Київська область, 08454 Електронна пошта: senttimegroup@gmail.com Контактний телефон: 093 54 58 103 підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Шевченківського району» м. Києва було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-10-14-010837-a . ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СЕНТАЙМ ГРУП» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СЕНТАЙМ ГРУП» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак, тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи від «14» жовтня 2024 року № 127 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. І. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у п. 1.2. зазначив: «АЗС/АЗК на яких проводитиметься відпуск пального повинні бути у власності або оренді Учасника або бути у користуванні суб’єкта господарювання з яким Учасник уклав договір(и): (партнерського обслуговування або купівлі-продажу нафтопродуктів або інше та які забезпечують відпуск товару за картками на пальне або талонами емітентом яких є Учасник та зразок яких погоджено сторонами такого договору за умови що такий зразок відповідає зразку талонів наданому Учасником відповідно вимог даної закупівлі).» Позиція Учасника 1. Замовник неправомірно встановив вимогу про те, що емітентом карток на пальне або талонами повинен бути учасник. Зазначена вимога є ДИСКРИМІНАЦІНОЮ та такою, що обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі. Виходячи з наведеного, встановлюючи вимогу вказану у пункті 1.2. додатку 3 до тендерної документації, Замовник фактично вимагає, щоб Учасник, який наприклад є власником (емітентом) паливних карток, та надає документи, які безпосередньо стосуються емітента. Отже виходить у закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які самі є безпосередньо емітентами, та мають одночасно договори з іншими емітентами на поставку (продаж) паливних карток, що значно звужує коло потенційних учасників, та є дискримінаційним до безпосередньо Скаржника. Водночас Скаржник не є власником (емітентом) паливних карток або талонів, а має партнерські договори з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР», який підтверджує право Скаржника на реалізацію їх паливних карток. Виходячи з наведеного Скаржник не зможе надати документи відповідно до п. 1.2. Додатку 3 до ТД, що в свою чергу призведе до дискваліфікації його пропозиції. Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1) Договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» на постачання товару (палива). ІІ. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у абзаці 2 п. 1.2. зазначив: «Мережа АЗС/АЗК повинна бути розгалуженою та налічувати не менше пяти АЗС/АЗК на правому березі міста Києва, з яких не менше однієї АЗС розташовані в Шевченківському районі міста Києва або на віддалі 5-ти кілометрів від меж Шевченківського району (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху: найближча точка виїзду за межі Шевченківського району та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку), однієї АЗС/АЗК на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку).» Таким чином, вимога щодо наявність автозаправних станцій «на віддалі 5-ти кілометрів від меж Шевченківського району (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху: найближча точка виїзду за межі Шевченківського району та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку), однієї АЗС/АЗК на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку)» є ДИСКРИМІНАЦІНОЮ та такою, що обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі. Звертаючись до практики, можна зазначити про Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7199-р/пк-пз від 23.04.2024. В ході розгляду даної скарги Органом оскарження було встановлено, що обмеження щодо встановлення наявності автозаправних станцій з прив’язкою до місцезнаходження Замовника є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів. Місцезнаходження АЗС наших партнерів, охоплює всю територію України. Ми вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною. На підтвердження визначеної інформації ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» надає додатком до цією Скарги: - Договір OD06338202210204 купівлі-продажу бланків-дозволів та паливних карток для отоварення ПММ. В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: "Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС". Зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» здійснювати співпрацю з власниками мереж АЗС для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому вимога встановлена Замовником про те, що АЗС має знаходитись «на віддалі 5-ти кілометрів від меж Шевченківського району (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху: найближча точка виїзду за межі Шевченківського району та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку), однієї АЗС/АЗК на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку)», прямо свідчить про дискримінаційний характер відповідної вимоги тендерної документації. Відповідно до вимог пункту 5 Розділу 3 Тендерної документації Замовника : «Відповідно до пункту 29 Особливостей, а саме у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону не застосовуються.» Відповідно до п. 29 Особливостей: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.» Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а саме пунктів 1 і 2 частини другої статті 16, кваліфікаційними критеріями, які відповідно до п. 29 Особливостей є: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У зв’язку з чим Замовник прямо порушив вимоги пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Тому, ПРОСИМО ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ в абз. 2 п. 1.2. Додатку 3 до тендерної документації, а саме прибрати вимогу про розташування АЗС «на віддалі 5-ти кілометрів від меж Шевченківського району (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху: найближча точка виїзду за межі Шевченківського району та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку), однієї АЗС/АЗК на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку)», адже така вимога прямо обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Скаржник має, зокрема договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» на постачання товару (палива) з АЗС за довірчими документами (скретч – картами) в мережі АЗС ТМ «БРСМ Нафта», яка охоплює всю територію України, та має більше 200 заправних станцій. Найближча АЗС ТМ «БРСМ Нафта» від відстані Замовника знаходиться в Голосіївському районі міста Київ, за адресою - ул. Володимира Брожко, 38А - пункт 12 Додатку до Договору № OD06338202210204 від 29.03.2023 року: Скориставшись онлайн картами та перевіривши відстань від офіційно зазначеної в тендерній документації фактичної адреси Замовника та місцезнаходженням найближчої АЗС ТМ «БРСМ Нафта», Скаржник отримав наступі відомості: Тобто, фактично відстань складає трохи більше 2-ох кілометрів. Але, на думку ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» неоднозначною є вимога Замовника про розташування в 5-ти кілометрах «від меж Шевченківського району». Нам, як потенційному учаснику закупівлі не зрозуміло, яким чином визначаються ці межі. У зв’язку з чим, просимо абз. 2 п. 1.2. Додатку 3 до тендерної документації викласти в наступній редакції: «Мережа АЗС/АЗК повинна бути розгалуженою та налічувати не менше пяти АЗС/АЗК на правому березі міста Києва, з яких не менше однієї АЗС розташованої на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК)).» ІІІ. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у абзаці 5 п. 1.2. зазначив: «-надати зразки з (копій або оригіналів) талонів на пальне (відповідного бренду емітентом яких є Учасник) (лицьова та зворотня сторона), за допомогою яких учасник має намір проводити передачу товару, термін дії талонів повинен зазначатися на ньому та бути не менше ніж до 30.11.2025 року або містити відомості: «термін дії талонів 1 рік» або «термін дії талонів 1 календарний рік». У даному випадку, Скаржник повідомляє, що кінцевий строк поставки у рамках Закупівлі Замовником самостійно визначено до 31.12.2024 включно. На думку Скаржника, зазначена вимога не узгоджується з вимогами законодавства та є дискримінаційною, адже фактично строк дії талонів значно перевищує строк поставки товару встановлений самим Замовником. Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови у ТД. Також, звертаємо увагу Органу оскарження, що у Додатку 8 до тендерної документації міститься договір у якому відсутні строки дії цього договору, що є у свою чергу порушенням істотних умов договору. За таких умов, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які запропонують талони, строком дії не менше ніж 12 (дванадцять) календарних місяців з дати їх видачі (активації) з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на строк не менше ніж на той самий строк. Тобто, взяти участь у Закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть зберігати прийнятий за Талонами Товар до моменту відпуску Товару Покупцю на АЗС (фактичної заправки автотранспорту Покупця), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Аналогічних висновків дійшов Антимонопольний комітет України у рішенні від 24.09.2024 № 15739. IV. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у передостанньому абзаці п. 1.2. зазначив надати: «довідку у довільній форм) складену та підписану належним представником користувача АЗС/АЗК (ліцензіатом на право роздрібної торгівлі пальним), адресовану Замовнику з посиланням на номер закупівлі, про те що він ознайомився з умовами закупівлі та гарантує відпуск товару(шляхом заправки автотранспорту Замовника) на АЗС які відносяться до його мережі на території України.» Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки вона обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які фактично не впливають на здатність постачання палива. Відповідна вимога обмежує Скаржника у праві на участь у закупівлі, при цьому не впливає якість запропонованого палива та можливість його постачання для потреб Замовника. Скаржник має, зокрема договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» на постачання товару (палива) з АЗС за довірчими документами (скретч – картами) в мережі АЗС ТМ «БРСМ Нафта» , яка охоплює всю територію України, та має більше 200 заправних станцій. Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»: - роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів; Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: - документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; - акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; - дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального. Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник. У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта. Тобто, ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера. Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1) Договір» № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР». Існує практика Органу оскарження у зазначеній ситуації, а саме Рішення № 14543-р/пк-пз від 29.08.2024 р. На нашу думку, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають відповідну ліцензію на право саме роздрібної торгівлі пальним. У зв’язку з чим, просимо вилучити вимогу зазначену у передостаннього абзацу п. 1.2. Додатку 3 до тендерної документації повністю. V. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у п. 1.3. зазначив надати: «Документи що підтверджують якість товару що є предметом закупівлі та надаються Учасником мають бути оформлені та видані виробником товару та завірені печаткою суб’єкта господарювання (користувача АЗС/АЗК тобто ліцензіатом що має право роздрібної торгівлі пальним) за допомогою можливостей якого Учасник має намір забезпечити поставку товару. При цьому документи про якість повинні бути надані Учасником на партію товару що фактично відпускається на АЗС/АЗК та містити відмітку про дату посвідчення такого документу не раніше дати оголошення закупівлі на сайті уповноваженого органу.» Таким чином, Замовник повторно обмежує наші права на можливість участі в закупівлі, адже документи що підтверджують якість товару надаються ліцензіатом що має право роздрібної торгівлі пальним. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки вона обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які фактично не впливають на здатність постачання палива. Відповідна вимога обмежує Скаржника у праві на участь у закупівлі, при цьому не впливає якість запропонованого палива та можливість його постачання для потреб Замовника. Скаржник має, зокрема договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» на постачання товару (палива) з АЗС за довірчими документами (скретч – картами) в мережі АЗС ТМ «БРСМ Нафта» , яка охоплює всю територію України, та має більше 200 заправних станцій. Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»: - роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів; Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: - документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; - акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; - дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального. Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник. У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта. В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк Антимонопольний комітет України зазначив, що: "Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС". Тобто, ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера. Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1) Договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР». На нашу думку, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають відповідну ліцензію на право саме роздрібної торгівлі пальним. У зв’язку з чим, просимо вилучити зазначену вимогу п. 1.3. Додатку 3 до тендерної документації повністю. VI. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у п. 1.5. зазначив надати: «Учасник повинен установити та затвердити: Форму, зміст і ступінь захисту бланків талонів. Передбачити нанесення необхідної інформації (серійний і порядковий номери) (пп. 10.3.3.1 Інструкції №281). У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати: -«Свідоцтво на знак для товарів і послуг» що відображається Учасником на талонах чи картках на пальне та емітентом яких він є. У разі якщо Учасник не є «Ліцензіаром» останній повинен надати договір або витяг з такого договору на право використання знаку для товарів і послуг укладений з «Ліцензіаром» або «Ліцензіатом» якому Ліцензіар надав право передавати дозвіл на використання знаку. -надати гарантійний лист в якому зазначити відомості про емітента талонів та можливість використання ним торгівельної марки на території України та розміщення знака відповідної торгівельної марки картках на пальне або талонах.» Хочемо зазначити, що вимагаючи від учасників установити та затвердити: форму, зміст і ступінь захисту бланків талонів. Передбачити нанесення необхідної інформації (серійний і порядковий номери), та надати : «Свідоцтво на знак для товарів і послуг», а також «надати гарантійний лист в якому зазначити відомості про емітента талонів та можливість використання ним торгівельної марки на території України та розміщення знака відповідної торгівельної марки картках на пальне або талонах»- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників». Власник (емітент) паливних карток та талонів, як постачальник палива, не має права на використання торгового знаку (марки), під якою випускаються талони, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через різні мережі АЗС, які фактично не належать власнику (емітенту) паливних карток на праві власності та/або в яких він самостійно не емітує талони. При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду). Для введення господарської діяльності з постачання палива емітентом, відсутність права на використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами. Тому встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідна вимога обмежує Скаржника у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. На нашу думку, дана вимога спрямована на штучне обмеження кола потенційних учасників закупівлі. Скаржник має партнерські договори з продавцем талонів мережі АЗС БРСМ, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця (Скаржника) на таких АЗС. Для здійснення постачання палива Замовником, компанія Скаржника має партнерські відносини з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС БРСМ. Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1) Договір з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР». Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме вилучити зазначену вимогу повністю, як таку, що штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі Перелік документів (доказів): 1. Тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи від «14 » жовтня 2024 року № 127 2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ) 3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text). 4. Договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» 5. Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15739 від 24.09.2024 6. Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7199-р/пк-пз від 23.04.2024 7. Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14543-р/пк-пз від 29.08.2024 р. Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону. вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 1) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі: «ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо Євро-5, Газ скраплений, Бензин А-95 Євро 5 (за талонами))», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-10-14-010837-a. 2) Зобовязати Замовника - Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Шевченківського району» м. Києва – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо. Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги, Директор м.п. ____________________________ КУПА І.О. ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП»
Дата розгляду скарги: 29.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2024 17:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.11.2024 16:53
Дата виконання рішення Замовником: 20.11.2024 13:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. З метою усунення виявлених порушень зазначених у рішенні АМКУ від 29.10.2024 року № 17570-р/пк-пз внести зміни до тендерної документації, зміни оформити окремим протоколом Уповноваженої особи.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕНТАЙМ ГРУП", Ілля Купа 380935458103 senttimegroup@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c43993971af04632b67a7f5c435f797c
Заголовок пункту скарги: І. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у п. 1.2.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: «АЗС/АЗК на яких проводитиметься відпуск пального повинні бути у власності або оренді Учасника або бути у користуванні суб’єкта господарювання з яким Учасник уклав договір(и): (партнерського обслуговування або купівлі-продажу нафтопродуктів або інше та які забезпечують відпуск товару за картками на пальне або талонами емітентом яких є Учасник та зразок яких погоджено сторонами такого договору за умови що такий зразок відповідає зразку талонів наданому Учасником відповідно вимог даної закупівлі).»
Позиція Учасника
1. Замовник неправомірно встановив вимогу про те, що емітентом карток на пальне або талонами повинен бути учасник.
Зазначена вимога є ДИСКРИМІНАЦІНОЮ та такою, що обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного, встановлюючи вимогу вказану у пункті 1.2. додатку 3 до тендерної документації, Замовник фактично вимагає, щоб Учасник, який наприклад є власником (емітентом) паливних карток, та надає документи, які безпосередньо стосуються емітента. Отже виходить у закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які самі є безпосередньо емітентами, та мають одночасно договори з іншими емітентами на поставку (продаж) паливних карток, що значно звужує коло потенційних учасників, та є дискримінаційним до безпосередньо Скаржника.

Водночас Скаржник не є власником (емітентом) паливних карток або талонів, а має партнерські договори з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР», який підтверджує право Скаржника на реалізацію їх паливних карток. Виходячи з наведеного Скаржник не зможе надати документи відповідно до п. 1.2. Додатку 3 до ТД, що в свою чергу призведе до дискваліфікації його пропозиції.

Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) Договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» на постачання товару (палива).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 00c35c77e7ff4796be2a3dca0c41de60
Заголовок пункту скарги: ІІ. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у абзаці 2 п. 1.2.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: «Мережа АЗС/АЗК повинна бути розгалуженою та налічувати не менше пяти АЗС/АЗК на правому березі міста Києва, з яких не менше однієї АЗС розташовані в Шевченківському районі міста Києва або на віддалі 5-ти кілометрів від меж Шевченківського району (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху: найближча точка виїзду за межі Шевченківського району та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку), однієї АЗС/АЗК на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку).»

Таким чином, вимога щодо наявність автозаправних станцій «на віддалі 5-ти кілометрів від меж Шевченківського району (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху: найближча точка виїзду за межі Шевченківського району та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку), однієї АЗС/АЗК на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку)» є ДИСКРИМІНАЦІНОЮ та такою, що обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.

Звертаючись до практики, можна зазначити про Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7199-р/пк-пз від 23.04.2024. В ході розгляду даної скарги Органом оскарження було встановлено, що обмеження щодо встановлення наявності автозаправних станцій з прив’язкою до місцезнаходження Замовника є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.

ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів. Місцезнаходження АЗС наших партнерів, охоплює всю територію України. Ми вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною.

На підтвердження визначеної інформації ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» надає додатком до цією Скарги:

- Договір OD06338202210204 купівлі-продажу бланків-дозволів та паливних карток для отоварення ПММ.

В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: "Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС".

Зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» здійснювати співпрацю з власниками мереж АЗС для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому вимога встановлена Замовником про те, що АЗС має знаходитись «на віддалі 5-ти кілометрів від меж Шевченківського району (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху: найближча точка виїзду за межі Шевченківського району та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку), однієї АЗС/АЗК на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку)», прямо свідчить про дискримінаційний характер відповідної вимоги тендерної документації.

Відповідно до вимог пункту 5 Розділу 3 Тендерної документації Замовника : «Відповідно до пункту 29 Особливостей, а саме у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону не застосовуються.»

Відповідно до п. 29 Особливостей: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.»

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а саме пунктів 1 і 2 частини другої статті 16, кваліфікаційними критеріями, які відповідно до п. 29 Особливостей є: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

У зв’язку з чим Замовник прямо порушив вимоги пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.

Тому, ПРОСИМО ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ в абз. 2 п. 1.2. Додатку 3 до тендерної документації, а саме прибрати вимогу про розташування АЗС «на віддалі 5-ти кілометрів від меж Шевченківського району (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху: найближча точка виїзду за межі Шевченківського району та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку), однієї АЗС/АЗК на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК), а також в зворотньому напрямку)», адже така вимога прямо обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.

Скаржник має, зокрема договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» на постачання товару (палива) з АЗС за довірчими документами (скретч – картами) в мережі АЗС ТМ «БРСМ Нафта», яка охоплює всю територію України, та має більше 200 заправних станцій.

Найближча АЗС ТМ «БРСМ Нафта» від відстані Замовника знаходиться в Голосіївському районі міста Київ, за адресою - ул. Володимира Брожко, 38А - пункт 12 Додатку до Договору № OD06338202210204 від 29.03.2023 року:



Скориставшись онлайн картами та перевіривши відстань від офіційно зазначеної в тендерній документації фактичної адреси Замовника та місцезнаходженням найближчої АЗС ТМ «БРСМ Нафта», Скаржник отримав наступі відомості:



Тобто, фактично відстань складає трохи більше 2-ох кілометрів. Але, на думку ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» неоднозначною є вимога Замовника про розташування в 5-ти кілометрах «від меж Шевченківського району». Нам, як потенційному учаснику закупівлі не зрозуміло, яким чином визначаються ці межі.

У зв’язку з чим, просимо абз. 2 п. 1.2. Додатку 3 до тендерної документації викласти в наступній редакції:
«Мережа АЗС/АЗК повинна бути розгалуженою та налічувати не менше пяти АЗС/АЗК на правому березі міста Києва, з яких не менше однієї АЗС розташованої на віддалі не більше 5-ти кілометрів від бази замовника вул. Ямська 59 (віддаль замовник перевіряє самостійно по онлайн карті (маршрут руху Ямська 59 та (адреса АЗС/АЗК)).»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 8bb422c9b346486e842e5f181286a3da
Заголовок пункту скарги: ІІІ. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у абзаці 5 п. 1.2.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: «-надати зразки з (копій або оригіналів) талонів на пальне (відповідного бренду емітентом яких є Учасник) (лицьова та зворотня сторона), за допомогою яких учасник має намір проводити передачу товару, термін дії талонів повинен зазначатися на ньому та бути не менше ніж до 30.11.2025 року або містити відомості: «термін дії талонів 1 рік» або «термін дії талонів 1 календарний рік».
У даному випадку, Скаржник повідомляє, що кінцевий строк поставки у рамках Закупівлі Замовником самостійно визначено до 31.12.2024 включно.
На думку Скаржника, зазначена вимога не узгоджується з вимогами законодавства та є дискримінаційною, адже фактично строк дії талонів значно перевищує строк поставки товару встановлений самим Замовником.
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови у ТД.
Також, звертаємо увагу Органу оскарження, що у Додатку 8 до тендерної документації міститься договір у якому відсутні строки дії цього договору, що є у свою чергу порушенням істотних умов договору.
За таких умов, взяти участь у Закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які запропонують талони, строком дії не менше ніж 12 (дванадцять) календарних місяців з дати їх видачі (активації) з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на строк не менше ніж на той самий строк.
Тобто, взяти участь у Закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть зберігати прийнятий за Талонами Товар до моменту відпуску Товару Покупцю на АЗС (фактичної заправки автотранспорту Покупця), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Аналогічних висновків дійшов Антимонопольний комітет України у рішенні від 24.09.2024 № 15739.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 7b03509ca19246339fe8440ae6b4de22
Заголовок пункту скарги: IV. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у передостанньому абзаці п. 1.2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: «довідку у довільній форм) складену та підписану належним представником користувача АЗС/АЗК (ліцензіатом на право роздрібної торгівлі пальним), адресовану Замовнику з посиланням на номер закупівлі, про те що він ознайомився з умовами закупівлі та гарантує відпуск товару(шляхом заправки автотранспорту Замовника) на АЗС які відносяться до його мережі на території України.»
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки вона обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які фактично не впливають на здатність постачання палива. Відповідна вимога обмежує Скаржника у праві на участь у закупівлі, при цьому не впливає якість запропонованого палива та можливість його постачання для потреб Замовника.
Скаржник має, зокрема договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» на постачання товару (палива) з АЗС за довірчими документами (скретч – картами) в мережі АЗС ТМ «БРСМ Нафта» , яка охоплює всю територію України, та має більше 200 заправних станцій.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
- роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального. Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.

Тобто, ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР», не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) Договір» № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР».

Існує практика Органу оскарження у зазначеній ситуації, а саме Рішення № 14543-р/пк-пз від 29.08.2024 р.

На нашу думку, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної
вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають відповідну ліцензію на право саме роздрібної торгівлі пальним.

У зв’язку з чим, просимо вилучити вимогу зазначену у передостаннього абзацу п. 1.2. Додатку 3 до тендерної документації повністю.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 105779da79ff447eb426cb7460c30050
Заголовок пункту скарги: V. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у п. 1.3.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: «Документи що підтверджують якість товару що є предметом закупівлі та надаються Учасником мають бути оформлені та видані виробником товару та завірені печаткою суб’єкта господарювання (користувача АЗС/АЗК тобто ліцензіатом що має право роздрібної торгівлі пальним) за допомогою можливостей якого Учасник має намір забезпечити поставку товару.
При цьому документи про якість повинні бути надані Учасником на партію товару що фактично відпускається на АЗС/АЗК та містити відмітку про дату посвідчення такого документу не раніше дати оголошення закупівлі на сайті уповноваженого органу.»

Таким чином, Замовник повторно обмежує наші права на можливість участі в закупівлі, адже документи що підтверджують якість товару надаються ліцензіатом що має право роздрібної торгівлі пальним.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки вона обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які фактично не впливають на здатність постачання палива. Відповідна вимога обмежує Скаржника у праві на участь у закупівлі, при цьому не впливає якість запропонованого палива та можливість його постачання для потреб Замовника.
Скаржник має, зокрема договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» на постачання товару (палива) з АЗС за довірчими документами (скретч – картами) в мережі АЗС ТМ «БРСМ Нафта» , яка охоплює всю територію України, та має більше 200 заправних станцій.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
- роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального. Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк Антимонопольний комітет України зазначив, що: "Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС".
Тобто, ТОВ «Сентайм груп», не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) Договір № OD06338202210204 від 29.03.2023 року з Партнером, а саме з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР».

На нашу думку, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної
вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають відповідну ліцензію на право саме роздрібної торгівлі пальним.

У зв’язку з чим, просимо вилучити зазначену вимогу п. 1.3. Додатку 3 до тендерної документації повністю.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: ef8984b355174f6eb3f0a6e76618b623
Заголовок пункту скарги: VI. Дискримінаційна вимога міститься у Додатку 3 Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» де Замовник у п. 1.5.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: «Учасник повинен установити та затвердити: Форму, зміст і ступінь захисту бланків талонів. Передбачити нанесення необхідної інформації (серійний і порядковий номери) (пп. 10.3.3.1 Інструкції №281).
У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати:
-«Свідоцтво на знак для товарів і послуг» що відображається Учасником на талонах чи картках на пальне та емітентом яких він є. У разі якщо Учасник не є «Ліцензіаром» останній повинен надати договір або витяг з такого договору на право використання знаку для товарів і послуг укладений з «Ліцензіаром» або «Ліцензіатом» якому Ліцензіар надав право передавати дозвіл на використання знаку.
-надати гарантійний лист в якому зазначити відомості про емітента талонів та можливість використання ним торгівельної марки на території України та розміщення знака відповідної торгівельної марки картках на пальне або талонах.»

Хочемо зазначити, що вимагаючи від учасників установити та затвердити: форму, зміст і ступінь захисту бланків талонів. Передбачити нанесення необхідної інформації (серійний і порядковий номери), та надати : «Свідоцтво на знак для товарів і послуг», а також «надати гарантійний лист в якому зазначити відомості про емітента талонів та можливість використання ним торгівельної марки на території України та розміщення знака відповідної торгівельної марки картках на пальне або талонах»- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Власник (емітент) паливних карток та талонів, як постачальник палива, не має права на використання торгового знаку (марки), під якою випускаються талони, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через різні мережі АЗС, які фактично не належать власнику (емітенту) паливних карток на праві власності та/або в яких він самостійно не емітує талони.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду).
Для введення господарської діяльності з постачання палива емітентом, відсутність права на використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами.
Тому встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідна вимога обмежує Скаржника у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. На нашу думку, дана вимога спрямована на штучне обмеження кола потенційних учасників закупівлі.
Скаржник має партнерські договори з продавцем талонів мережі АЗС БРСМ, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця (Скаржника) на таких АЗС. Для здійснення постачання палива Замовником, компанія Скаржника має партнерські відносини з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС БРСМ.
Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) Договір з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР».
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме вилучити зазначену вимогу повністю, як таку, що штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації