-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі Собіщицького ліцею, за адресою: вул.Леоніда Коляди, 2, село Собіщиці, Вараського району, Рівненської області
З урахуванням положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281. Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою
Торги відмінено
8 825 589.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 44 127.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 44 127.95 UAH
Період оскарження:
14.10.2024 15:12 - 26.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
6ce5a7b8147d4d6580d4d1272fa6be7a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-14-010148-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 8-9 ПВР (4).pdf 11.11.2024 14:48
- Оскарження_АМКУ_дискваліфікація (3).docx 11.11.2024 14:48
- Протокол 70 (2).pdf 11.11.2024 14:48
- Ресурсні елементи (2).pdf 11.11.2024 14:48
- sign.p7s 11.11.2024 14:48
- 8-14 ДЦ.pdf 15.11.2024 15:29
- 34 акт обстеження.pdf 15.11.2024 15:29
- ДОДАТКОВІ ПОЯСНЕННЯ.docx 15.11.2024 15:29
- Додаток 2.docx 15.11.2024 15:29
- ДОДАТКОВІ ПОЯСНЕННЯ.docx.p7s 15.11.2024 15:30
- рішення від 13.11.2024 № 18309.pdf 13.11.2024 15:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.11.2024 № 18700.pdf 22.11.2024 14:36
- рішення від 21.11.2024 № 18700.pdf 26.11.2024 15:12
- пояснення 15.11.2024 10:59
- пояснення 15.11.2024 10:59
- Додатки до пояснення 15.11.2024 10:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.11.2024 15:13
Дата розгляду скарги:
21.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.11.2024 15:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.11.2024 15:12
Дата виконання рішення Замовником:
27.11.2024 11:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
виконання Рішення №18700-р/пк-пз від 21.11.2024 року Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель стосовно скарги товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРАШРЕМБУД» від 11.11.2024 №UA-2024-10-14-010148-а.а1 за процедурою закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі Собіщицького ліцею, за адресою: вул.Леоніда Коляди, 2, село Собіщиці, Вараського району, Рівненської області» за номером оголошення про проведення процедури закупівлі №UA-2024-10-14-010148-а , Замовником виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7e80c24d625343678fbe2f0f6c4f9531
Заголовок пункту скарги:
Додаток №1
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник торгів встановив вимогу про надання підтверджуючих розрахунків, а саме:ʼ
«Підтверджуючі розрахунки за всіма статтями витрат договірної ціни, що відповідають ціні (динамічна) пропозиції учасника, відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» зі змінами:
- розмір кошторисної заробітної плати розраховується учасником самостійно відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу від 27.07.2018 № 196), виходячи з:
- середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті під час виконання договору;
- розмір кошторисної заробітної плати не може бути меншим від місячного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої згідно із законодавством на день подання тендерної пропозиції та не більше ніж 18 500 грн;
- проведений учасником процедури закупівлі (підрядником) аналіз цін основних матеріальних ресурсів (при рівних якісних характеристиках), за обгрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні;
- загальновиробничі витрати учасника процедури закупівлі обчислюються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 18 Настанова з визначення вартості будівництва;
- адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 27 Настанова з визначення вартості будівництва;
- до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються також кошти, необхідні для забезпечення здійснення будівництва в цілому, зазначені в пунктах 5.20, 5.21, 5.26, 5.27 Настанова з визначення вартості будівництва;
- у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат;
- до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі, невраховані складовими вартості будівництва. Розмір цих витрат визначається, виходячи з норм і бази для їх нарахування, встановлених законодавством»(цитата).
Замовник торгів відхилив пропозицію Скаржника через те, що на його думку повинні були бути надані відомості ресурсів до локальних кошторисів.
У наведеній вимозі учасник повинен надати підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва» в той же час ця вимога містить перелік конкретних пунктів, які детально описують, які розрахунки і документи необхідно надати.
Замовник чітко зазначив у своїх вимогах необхідність надання підтвердження розрахунків за всіма статтями договірної ціни, включаючи розрахунки від 1 до 14, що охоплюють загальновиробничі витрати, адміністративні витрати, інші витрати, прибуток, вартість устаткування та інші показники. Скаржник надав всі ці розрахунки відповідно до встановлених вимог. Зазначені розрахунки були представлені у складі договірної ціни, що підтверджує дотримання всіх умов тендерної документації.
Символ «:» (двокрапка) у цьому контексті використовується для введення переліку або уточнень до попереднього твердження. Після двокрапки наведено конкретний список вимог, які учасник повинен виконати. Це означає, що все, що йде після двокрапки, є частиною виключного списку документів і розрахунків, які потрібно надати.
Крім того, технічна частина документації Замовника передбачала надання суцільного переліку без поділу на різні ресурси для окремих локальних кошторисів, тому Скаржник також надав підсумкову відомість ресурсів одним загальним списком. Це відповідає технічним вимогам Замовника, що було дотримано для уникнення непорозумінь і відповідало правилам оформлення тендерної пропозиції.
У цьому виключному списку вимог Замовника відсутня згадка про відомості ресурсів до локального кошторису. Це означає, що учасник не зобов'язаний надавати відомості ресурсів, оскільки вони не передбачені вимогою. Вимога чітко визначає, які саме документи необхідно подати, і не містить положення про надання відомостей ресурсів до локальних кошторисів.
Таким чином, оскільки вимога містить вичерпний перелік документів після двокрапки, і відомості ресурсів до локального кошторису не включені в цей перелік, учасник не повинен їх надавати. Це підтверджує, що список документів є остаточним і не потребує додаткових матеріалів, таких як відомість ресурсів до локальних кошторисів.
В той же час Скаржник пішов далі та надав в складі пропозиці Підсумкову відомість ресурсів файл (8-9 ПВР) для ознайомлення Замовником торгів чим навіть перевиконав вимоги тендерної документації.
Таким чином на відсутність порушення прямо вказує відсутність вимоги яку порушив Скаржник.
Отже, Учасником виконана вимога Замовника, що відповідає умовам тендерної документації Замовника і не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178.
Замовник торгів встановив вимогу про надання підтверджуючих розрахунків, а саме:ʼ
«Підтверджуючі розрахунки за всіма статтями витрат договірної ціни, що відповідають ціні (динамічна) пропозиції учасника, відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» зі змінами:
- розмір кошторисної заробітної плати розраховується учасником самостійно відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу від 27.07.2018 № 196), виходячи з:
- середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті під час виконання договору;
- розмір кошторисної заробітної плати не може бути меншим від місячного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої згідно із законодавством на день подання тендерної пропозиції та не більше ніж 18 500 грн;
- проведений учасником процедури закупівлі (підрядником) аналіз цін основних матеріальних ресурсів (при рівних якісних характеристиках), за обгрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні;
- загальновиробничі витрати учасника процедури закупівлі обчислюються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 18 Настанова з визначення вартості будівництва;
- адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 27 Настанова з визначення вартості будівництва;
- до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються також кошти, необхідні для забезпечення здійснення будівництва в цілому, зазначені в пунктах 5.20, 5.21, 5.26, 5.27 Настанова з визначення вартості будівництва;
- у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат;
- до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі, невраховані складовими вартості будівництва. Розмір цих витрат визначається, виходячи з норм і бази для їх нарахування, встановлених законодавством»(цитата).
Замовник торгів відхилив нашу пропозицію через застосування Скаржником в наданих локальних кошторисах на будівельні роботи №02-01-01 (файл «8-11-1 ЛК102-01- 01.pdf»), №02-01-02 (файл «8-11-2 ЛК1_02-01-02.рсії»), №02-01-03 (файл «8-11-3 ЛК1_02-01- 03.pdf») враховано коефіцієнт 1,2 до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно- будівельних роботах, для урахування впливу умов виконання робіт, що не відповідає пункту 5.1. Кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва» та зазначає, що це також не відповідає проектній документації.
Перш за все, хочемо зазначити, що в тендерній документації відсутня вимога щодо відповідності наших кошторисних документів проектно-кошторисній документації Замовника. Оскільки проектна документація не була надана для ознайомлення, ми не мали можливості врахувати специфічні проектні рішення та особливості об'єкта будівництва при складанні наших кошторисів. Таким чином, ми керувалися чинними нормативними документами та стандартними методиками розрахунку вартості будівництва та вимогами тендерної документаціцї.
Щодо застосування коефіцієнта 1,2 до норм витрат праці робітників, хочемо підкреслити, що тендерна документація не містить жодних обмежень або вказівок щодо використання цього коефіцієнта. Відповідно до пункту 5.1 КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва" зі змінами, ціна пропозиції учасника розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах та поточних цін на них. При цьому враховуються умови виконання робіт, які можуть впливати на трудомісткість. Застосування коефіцієнта 1,2 є стандартною практикою для врахування складних умов виконання робіт, таких як обмежений доступ до місця будівництва, особливі вимоги до безпеки або необхідність роботи в діючих об'єктах.
Також варто зазначити, що ми дотрималися всіх вимог тендерної документації щодо складання кошторисної частини пропозиції. Розмір кошторисної заробітної плати був розрахований відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу від 27.07.2018 № 196), виходячи з середньомісячної заробітної плати, яку ми плануємо отримувати на об'єкті під час виконання договору. Наш розрахунок відповідає встановленим межам та не перевищує 18 500 грн, як це передбачено тендерною документацією.
Ми провели аналіз цін основних матеріальних ресурсів, використовуючи обґрунтовані ціни, що склалися на дату оформлення пропозиції, і які не перевищують середні ціни в регіоні. Загальновиробничі та адміністративні витрати були обчислені за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період, з використанням бази розподілу у відсотках від прямих витрат, як це передбачено Настановою. До складу ціни пропозиції ми включили кошти, необхідні для забезпечення здійснення будівництва в цілому, згідно з пунктами 5.20, 5.21, 5.26, 5.27 Настанови. Економічно обґрунтований прибуток, який ми врахували, не перевищує 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат, що відповідає вимогам тендерної документації.
Відсутність порушення з нашого боку підтверджується тим, що Замовник не навів конкретної вимоги тендерної документації, яку ми порушили. Оскільки не було чіткої заборони або інструкції щодо незастосування коефіцієнта 1,2, ми діяли відповідно до чинного законодавства та професійних стандартів. Відхилення нашої пропозиції на підставі застосування цього коефіцієнта є необґрунтованим і порушує принципи рівності та недискримінації учасників закупівель.
Згідно з "Вказівками щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи" (затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156), в таблиці Б1 додатку Б чітко встановлено можливість застосування коефіцієнта 1,2 до норм витрат праці робітників у певних умовах. Зокрема, пункт 2 таблиці Б1 передбачає, що при виконанні ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються, до норм витрат праці робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, застосовується коефіцієнт 1,2.
Наші роботи передбачають саме виконання ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будівель, які експлуатуються. Враховуючи це, ми правомірно застосували коефіцієнт 1,2 до норм витрат праці робітників у наших локальних кошторисах. Це дозволило нам врахувати специфічні умови виконання робіт, пов'язані з експлуатацією будівель, такі як підвищені вимоги до безпеки, необхідність узгодження робіт з графіком експлуатації об'єкта, можливі обмеження доступу та інші фактори, що впливають на трудомісткість робіт.
Собіщицький ліцей, розташований за адресою: вул. Леоніда Коляди, 2, село Собіщиці, Вараського району, Рівненської області, є діючим навчальним закладом. Це підтверджується наявністю офіційного веб-сайту ліцею, де регулярно публікуються новини та оголошення, також наявний розклад заннять, що свідчать про активну освітню діяльність. (https://sobishchytsi.varashosvita.rv.ua).
Крім того, на сайті управління освіти Вараської міської ради зазначено інформація про функціонуючі заклади освіти, тобто ліцей функціонує та приймає учнів. (https://varashosvita.rv.ua/navchalni-zaklady/znz/item/2025-sobischitska-zagalonosvitnya-shkola-i-iii-stupeniv.html).
Таким чином, на підставі цих джерел можна стверджувати, що Собіщицький ліцей експлуатується та здійснює освітню діяльність.
Варто підкреслити, що тендерна документація не містить заборони або обмежень щодо застосування цього коефіцієнта. Відповідно до пункту 1.2 "Вказівок щодо застосування РЕКНр", у випадку відсутності конкретних вказівок Замовника, учасник має право керуватися чинними нормативними документами та інструкціями.
Таким чином, застосування коефіцієнта 1,2 є обґрунтованим та відповідає як вимогам пункту 5.1 "Настанови з визначення вартості будівництва", так і "Вказівкам щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи".
Отже, Учасником виконана вимога Замовника, що відповідає умовам тендерної документації Замовника і не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178.
«Підтверджуючі розрахунки за всіма статтями витрат договірної ціни, що відповідають ціні (динамічна) пропозиції учасника, відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» зі змінами:
- розмір кошторисної заробітної плати розраховується учасником самостійно відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу від 27.07.2018 № 196), виходячи з:
- середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті під час виконання договору;
- розмір кошторисної заробітної плати не може бути меншим від місячного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої згідно із законодавством на день подання тендерної пропозиції та не більше ніж 18 500 грн;
- проведений учасником процедури закупівлі (підрядником) аналіз цін основних матеріальних ресурсів (при рівних якісних характеристиках), за обгрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні;
- загальновиробничі витрати учасника процедури закупівлі обчислюються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 18 Настанова з визначення вартості будівництва;
- адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 27 Настанова з визначення вартості будівництва;
- до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються також кошти, необхідні для забезпечення здійснення будівництва в цілому, зазначені в пунктах 5.20, 5.21, 5.26, 5.27 Настанова з визначення вартості будівництва;
- у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат;
- до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі, невраховані складовими вартості будівництва. Розмір цих витрат визначається, виходячи з норм і бази для їх нарахування, встановлених законодавством»(цитата).
Замовник торгів відхилив пропозицію Скаржника через те, що на його думку повинні були бути надані відомості ресурсів до локальних кошторисів.
У наведеній вимозі учасник повинен надати підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва» в той же час ця вимога містить перелік конкретних пунктів, які детально описують, які розрахунки і документи необхідно надати.
Замовник чітко зазначив у своїх вимогах необхідність надання підтвердження розрахунків за всіма статтями договірної ціни, включаючи розрахунки від 1 до 14, що охоплюють загальновиробничі витрати, адміністративні витрати, інші витрати, прибуток, вартість устаткування та інші показники. Скаржник надав всі ці розрахунки відповідно до встановлених вимог. Зазначені розрахунки були представлені у складі договірної ціни, що підтверджує дотримання всіх умов тендерної документації.
Символ «:» (двокрапка) у цьому контексті використовується для введення переліку або уточнень до попереднього твердження. Після двокрапки наведено конкретний список вимог, які учасник повинен виконати. Це означає, що все, що йде після двокрапки, є частиною виключного списку документів і розрахунків, які потрібно надати.
Крім того, технічна частина документації Замовника передбачала надання суцільного переліку без поділу на різні ресурси для окремих локальних кошторисів, тому Скаржник також надав підсумкову відомість ресурсів одним загальним списком. Це відповідає технічним вимогам Замовника, що було дотримано для уникнення непорозумінь і відповідало правилам оформлення тендерної пропозиції.
У цьому виключному списку вимог Замовника відсутня згадка про відомості ресурсів до локального кошторису. Це означає, що учасник не зобов'язаний надавати відомості ресурсів, оскільки вони не передбачені вимогою. Вимога чітко визначає, які саме документи необхідно подати, і не містить положення про надання відомостей ресурсів до локальних кошторисів.
Таким чином, оскільки вимога містить вичерпний перелік документів після двокрапки, і відомості ресурсів до локального кошторису не включені в цей перелік, учасник не повинен їх надавати. Це підтверджує, що список документів є остаточним і не потребує додаткових матеріалів, таких як відомість ресурсів до локальних кошторисів.
В той же час Скаржник пішов далі та надав в складі пропозиці Підсумкову відомість ресурсів файл (8-9 ПВР) для ознайомлення Замовником торгів чим навіть перевиконав вимоги тендерної документації.
Таким чином на відсутність порушення прямо вказує відсутність вимоги яку порушив Скаржник.
Отже, Учасником виконана вимога Замовника, що відповідає умовам тендерної документації Замовника і не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178.
Замовник торгів встановив вимогу про надання підтверджуючих розрахунків, а саме:ʼ
«Підтверджуючі розрахунки за всіма статтями витрат договірної ціни, що відповідають ціні (динамічна) пропозиції учасника, відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» зі змінами:
- розмір кошторисної заробітної плати розраховується учасником самостійно відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу від 27.07.2018 № 196), виходячи з:
- середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті під час виконання договору;
- розмір кошторисної заробітної плати не може бути меншим від місячного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої згідно із законодавством на день подання тендерної пропозиції та не більше ніж 18 500 грн;
- проведений учасником процедури закупівлі (підрядником) аналіз цін основних матеріальних ресурсів (при рівних якісних характеристиках), за обгрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні;
- загальновиробничі витрати учасника процедури закупівлі обчислюються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 18 Настанова з визначення вартості будівництва;
- адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 27 Настанова з визначення вартості будівництва;
- до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються також кошти, необхідні для забезпечення здійснення будівництва в цілому, зазначені в пунктах 5.20, 5.21, 5.26, 5.27 Настанова з визначення вартості будівництва;
- у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат;
- до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) включаються встановлені чинним законодавством податки, збори, обов’язкові платежі, невраховані складовими вартості будівництва. Розмір цих витрат визначається, виходячи з норм і бази для їх нарахування, встановлених законодавством»(цитата).
Замовник торгів відхилив нашу пропозицію через застосування Скаржником в наданих локальних кошторисах на будівельні роботи №02-01-01 (файл «8-11-1 ЛК102-01- 01.pdf»), №02-01-02 (файл «8-11-2 ЛК1_02-01-02.рсії»), №02-01-03 (файл «8-11-3 ЛК1_02-01- 03.pdf») враховано коефіцієнт 1,2 до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно- будівельних роботах, для урахування впливу умов виконання робіт, що не відповідає пункту 5.1. Кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва» та зазначає, що це також не відповідає проектній документації.
Перш за все, хочемо зазначити, що в тендерній документації відсутня вимога щодо відповідності наших кошторисних документів проектно-кошторисній документації Замовника. Оскільки проектна документація не була надана для ознайомлення, ми не мали можливості врахувати специфічні проектні рішення та особливості об'єкта будівництва при складанні наших кошторисів. Таким чином, ми керувалися чинними нормативними документами та стандартними методиками розрахунку вартості будівництва та вимогами тендерної документаціцї.
Щодо застосування коефіцієнта 1,2 до норм витрат праці робітників, хочемо підкреслити, що тендерна документація не містить жодних обмежень або вказівок щодо використання цього коефіцієнта. Відповідно до пункту 5.1 КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва" зі змінами, ціна пропозиції учасника розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах та поточних цін на них. При цьому враховуються умови виконання робіт, які можуть впливати на трудомісткість. Застосування коефіцієнта 1,2 є стандартною практикою для врахування складних умов виконання робіт, таких як обмежений доступ до місця будівництва, особливі вимоги до безпеки або необхідність роботи в діючих об'єктах.
Також варто зазначити, що ми дотрималися всіх вимог тендерної документації щодо складання кошторисної частини пропозиції. Розмір кошторисної заробітної плати був розрахований відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу від 27.07.2018 № 196), виходячи з середньомісячної заробітної плати, яку ми плануємо отримувати на об'єкті під час виконання договору. Наш розрахунок відповідає встановленим межам та не перевищує 18 500 грн, як це передбачено тендерною документацією.
Ми провели аналіз цін основних матеріальних ресурсів, використовуючи обґрунтовані ціни, що склалися на дату оформлення пропозиції, і які не перевищують середні ціни в регіоні. Загальновиробничі та адміністративні витрати були обчислені за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період, з використанням бази розподілу у відсотках від прямих витрат, як це передбачено Настановою. До складу ціни пропозиції ми включили кошти, необхідні для забезпечення здійснення будівництва в цілому, згідно з пунктами 5.20, 5.21, 5.26, 5.27 Настанови. Економічно обґрунтований прибуток, який ми врахували, не перевищує 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат, що відповідає вимогам тендерної документації.
Відсутність порушення з нашого боку підтверджується тим, що Замовник не навів конкретної вимоги тендерної документації, яку ми порушили. Оскільки не було чіткої заборони або інструкції щодо незастосування коефіцієнта 1,2, ми діяли відповідно до чинного законодавства та професійних стандартів. Відхилення нашої пропозиції на підставі застосування цього коефіцієнта є необґрунтованим і порушує принципи рівності та недискримінації учасників закупівель.
Згідно з "Вказівками щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи" (затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156), в таблиці Б1 додатку Б чітко встановлено можливість застосування коефіцієнта 1,2 до норм витрат праці робітників у певних умовах. Зокрема, пункт 2 таблиці Б1 передбачає, що при виконанні ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються, до норм витрат праці робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, застосовується коефіцієнт 1,2.
Наші роботи передбачають саме виконання ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будівель, які експлуатуються. Враховуючи це, ми правомірно застосували коефіцієнт 1,2 до норм витрат праці робітників у наших локальних кошторисах. Це дозволило нам врахувати специфічні умови виконання робіт, пов'язані з експлуатацією будівель, такі як підвищені вимоги до безпеки, необхідність узгодження робіт з графіком експлуатації об'єкта, можливі обмеження доступу та інші фактори, що впливають на трудомісткість робіт.
Собіщицький ліцей, розташований за адресою: вул. Леоніда Коляди, 2, село Собіщиці, Вараського району, Рівненської області, є діючим навчальним закладом. Це підтверджується наявністю офіційного веб-сайту ліцею, де регулярно публікуються новини та оголошення, також наявний розклад заннять, що свідчать про активну освітню діяльність. (https://sobishchytsi.varashosvita.rv.ua).
Крім того, на сайті управління освіти Вараської міської ради зазначено інформація про функціонуючі заклади освіти, тобто ліцей функціонує та приймає учнів. (https://varashosvita.rv.ua/navchalni-zaklady/znz/item/2025-sobischitska-zagalonosvitnya-shkola-i-iii-stupeniv.html).
Таким чином, на підставі цих джерел можна стверджувати, що Собіщицький ліцей експлуатується та здійснює освітню діяльність.
Варто підкреслити, що тендерна документація не містить заборони або обмежень щодо застосування цього коефіцієнта. Відповідно до пункту 1.2 "Вказівок щодо застосування РЕКНр", у випадку відсутності конкретних вказівок Замовника, учасник має право керуватися чинними нормативними документами та інструкціями.
Таким чином, застосування коефіцієнта 1,2 є обґрунтованим та відповідає як вимогам пункту 5.1 "Настанови з визначення вартості будівництва", так і "Вказівкам щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи".
Отже, Учасником виконана вимога Замовника, що відповідає умовам тендерної документації Замовника і не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією. 3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.