• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Розробка проектно-кошторисної документації Капітальний ремонт Другого Донецького водопроводу ПК154+75-ПК242 Д=1000мм на дільниці від 2-го до 3-го підйому, Слов’янський район»

Торги не відбулися

4 524 175.57 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 241.75 UAH
Період оскарження: 11.04.2018 16:36 - 01.05.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження визначення переможця

Номер: 79a2f717e9c9409aa4a40022968a0208
Ідентифікатор запиту: UA-2018-04-11-001867-a.a1
Назва: Оскарження визначення переможця
Скарга:
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є, зокрема, максимальна економія та ефективність, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. ТОВ «Донецький інститут води» та його субпідрядники з інженерних вишукувань розміщені в Донецькій області, тому мали можливість за рахунок скорочення витрат на відрядження ґрунтовно надати значну меншу цінову пропозицію для виконання проектних робіт у порівнянні з іншими учасниками. 1. На підставі протоколу засідання тендерного комітету Департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації від 05.06.2018 № 41 тендерну пропозицію ТОВ «Донецький інститут води» відхилено на підставі зауважень, які ми вважаємо упередженими та неаргументованими. Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Донецький інститут води» та визнати ТОВ «Донецький інститут води» переможцем закупівлі за наступних підстав. 1.1. Підстава для відхилення: «Відповідно до пункту 7 розділу «3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учаснику необхідно надати лист-гарантію, щодо дотримання заходів із захисту довкілля з викладенням в ньому відповідних заходів по захисту довкілля, передбачених по предмету закупівлі. Учасником ТОВ «Донецький інститут води» у складі тендерної пропозиції надано лист щодо дотримання заходів із захисту довкілля, при цьому вказаний лист не містить жодного заходу по захисту довкілля.». Пояснення: Аргументація Замовника є упередженою. У складі тендерної пропозиції надано лист від 25.04.2018 № 21/3 (файл «21. Гарантія на захист довкілля.pdf»), яким передбачена гарантія на дотримання заходів із захисту довкілля відповідно до вимог екологічного та природоохоронного законодавства, згідно Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про відходи», Водного, Земельного, Лісового кодексів України. Зазначена гарантія передбачає виконання всіх без винятку вимог, передбачених природоохоронним законодавством. Перелічені у листі нормативні акти містять вичерпний перелік заходів із захисту довкілля. Стандарти діловодства у разі використання норм законодавства дозволяють використовувати посилення на них, без копіювання змісту законів у листі. 1.2. Підстава для відхилення: «Відповідно до пункту 7 розділу «3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасник повинен надати у тендерній пропозиції перелік та обсяг робіт відповідно до Додатку № 5 та підтвердити згоду на його виконання (надається учасником в окремому файлі у вигляді «відомості обсягів робіт», що має містити також підтвердження згоди на його виконання). Учасником ТОВ «Донецький інститут води» у складі тендерної пропозиції надано лист, яким учасник зазначає, що не надає відомість обсягів робіт, оскільки вона не передбачена законом. Слід зазначити, що Замовником не вимагалась відомість обсягів робіт відповідно до вимог якогось конкретного нормативного акту, вимагався документ з відповідною назвою, та який має містити перелік та обсяг робіт відповідно до Додатку 5 тендерної документації. Таким чином, учасником ТОВ «Донецький інститут води» не виконано вимоги цього пункту тендерної документації, а саме не надано документ, якій містить перелік та обсяги робіт.» Пояснення: Аргументація Замовника не є зрозумілою. Відомість обсягів робіт на проектні роботи не передбачена законодавством та будівельними стандартами України, а використовується виключно при виконанні будівельно-монтажних робіт. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, не передбачені законодавством для учасників, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. В проектних роботах перелік та обсяги робіт визначаються виключно завданням на проектування, яке є обов’язковою складовою тендерної документації. У складі тендерної пропозиції надано лист від 25.04.2018 № 22 (файл «22. Відомість обсягів робіт.pdf»), яким підтверджено згоду на перелік та обсяг робіт відповідно до Додатку № 5 тендерної документації, підтверджено згоду на його виконання у повному обсязі та додано відповідні пояснення. Також у складі пропозиції надано лист від 25.04.2018 № 18/3 (файл «18. Згода з технічними вимогами.pdf»), яким додатково підтверджена гарантія на виконання переліку та обсягів робіт у відповідності до завдання на проектування у повному обсязі. 1.3. Підстава для відхилення: «Відповідно до пункту 2 розділу «3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» переможець у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, подає інформацію та документи, встановлені в Додатку 3 (для переможця). Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-гарантію про те, що у разі визначення його переможцем, він зобов’язується розмістити наведені вище документи на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель у строки, встановлені чинним законодавством та у порядку, визначеному даною тендерною документацією. Учасником ТОВ «Донецький інститут води» у складі тендерної пропозиції надано лист-гарантію щодо розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель документів, передбачених пунктом 2 розділу 3 тендерної документації. При цьому пункт 2 розділу 3 тендерної документації передбачає лише документ лист-гарантія, а необхідні документи містяться в Додатку 3 тендерної документації. Таким чином, учасником ТОВ «Донецький інститут води» не надано листа-гарантії щодо розміщення, у випадку визначення його переможцем, документів, які передбачені Додатком 3 тендерної документації.» Пояснення: Аргументація Замовника є упередженою. У складі тендерної пропозиції надано лист від 25.04.2018 № 24/3, яким гарантується «розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель у строки, встановлені чинним законодавством, та у порядку визначеному тендерною документацією, документів, передбачених пунктом 2 розділу 3 тендерної документації». Пункт 2 розділу 3 тендерної документації містить зокрема відсилання на Додаток 3 тендерної документації. Таким чином, гарантія на виконання вимог пункту 2 розділу 3 тендерної документації включає виконання вимог на надання документів, визначених Додатком 3 до тендерної документації. Додатково, лист ТОВ «Донецький інститут води» від 25.04.2018 № 24/3 містить фразу «у порядку визначеному тендерною документацією». Таким чином, надана гарантія враховує надання необхідних документів за всією тендерною документацію, зокрема на документи, визначені Додатком 3 до тендерної документації. 1.4. Підстава для відхилення: «Відповідно до пункту 3 розділу «3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція учасника обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі страхової гарантії. При цьому вимоги до страхової гарантії читко визначені даним пунктом тендерної документації, зокрема текст страхової гарантії не може містити умов, що застрахованим ризиком є нанесення збитків (втрат, тощо). Учасником ТОВ «Донецький інститут води» у складі тендерної пропозиції надано страхову гарантію №100-181-01349 від 20.04.2018…» Повний текст зауважень замовника до страхової гарантії викладено на сторінках 3, 4 протоколу засідання тендерного комітету Департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації від 05.06.2018 № 41, що додається.» Пояснення: В аргументації Замовника некоректно процитовано вимоги тендерної документації, без контексту. В тендерній документації є конкретика і повний текст виглядає наступним чином: гарантія не повинна містити «- умов, що застрахованим ризиком є нанесення збитків (втрат, тощо) подібного змісту: «Страховик виплачує страхове відшкодування за нанесені Вигодонабувачу збитки, що визнані Страхувальником у добровільному порядку за попередньою згодою Страховика або встановлена рішенням суду, що набуло чинності». Вимога стосується не будь-яких збитків, а саме збитків, які визнані страхувальником добровільно або встановлені рішенням суду. В страховій гарантії ПрАТ СК «Престиж» від 20.04.2018 № 100-181-01349 та у відповідному договорі страхування фінансових ризиків, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «Донецький інститут води», нема умови, при якій страховик може відмовити у виплаті страхової суми, є чітко прописані дії гаранта, а саме: «Відповідно до п. 11.4.3 Правил, у разі настання страхових ризиків, передбачених цією Гарантією та п. 3.1.10 Правил добровільного страхування фінансових ризиків № 18 від 27.08.2012р., Гарант зобов’язується здійснити виплату страхового відшкодування Вигодонабувачу протягом 5 (п’яти) робочих днів з моменту отримання письмової вимоги від Вигодонабувача. Сума виплати не може бути меншою за Гарантійну суму за цією Гарантією. Виплата здійснюється за умови одночасного письмового підтвердження Вигодонабувачем, що Страхувальник відмовляється виконувати свої зобов’язання, а саме: - відкликання тендерної пропозиції Страхувальником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються чинними; - непідписання Страхувальником, якщо він став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю; - ненадання Страхувальником, якщо він став переможцем процедури торгів, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти такий договір, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією; - ненадання Страхувальником, якщо він став переможцем торгів, у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 ЗУ «Про публічні закупівлі». Крім того, пунктом 3.1.10 зазначених Правил добровільного страхування фінансових ризиків передбачається додатковий перелік ймовірних ризиків. Таким чином жодні зауваження замовника з цього питання не впливають на зміст гарантії по суті та виконання гарантом своїх зобов’язань за тендерною документацією замовника. Підкреслюємо, що конкретика з питань страхових ризиків та обов’язки гаранта з виплати страхового відшкодування викладені і в Страховій гарантії, і в Договорі страхування фінансових ризиків, як того вимагає тендерна документація Замовника. На підставі Правил добровільного страхування фінансових ризиків ПрАТ «СК «Престиж» від 27.08.2012 № 18 Нацкомфінпослуг України видано безстрокову ліцензію від 13.12.2012 серії АЕ № 190484, що підтверджує відповідність зазначених Правил законодавству України. Страхові гарантії, видані ПрАТ СК «Престиж» за аналогічною формою та змістом, є тендерним забезпеченням виконання зобов’язань учасників тендерних закупівель багатьох крупних державних підприємств країни, всі вимоги страхових гарантій успішно виконуються відповідно до законодавства. 1.5. Підстава для відхилення: «ТОВ «Донецький інститут води» на вимогу тендерної документації у складі пропозиції надано копію документу, який має назву «СТАТУТ». Однак, сторінки вказаного документу не завірено належним чином, що унеможливлює встановлення справжності та відповідності копії даного документу – оригіналу, та повноважень керівника щодо підписання документів тендерної документації і договору про закупівлю, чим порушено вимоги п.1 Розділу 1 тендерної документації, яким поміж іншим визначено «…Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель, у вигляді скановиканих кольорових копій оригіналів документів або нотаріально посвідчених копій (з підписом уповноваженої особи учасника та завірених печаткою (у разі використання)...» Пояснення: Деякі програмні комплекси під час сканування автоматично використовують функцію розпізнавання тексту (OCR) з метою зменшення розміру файлу, що ніяким чином не змінює зміст документу. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» електронний цифровий підпис прирівнюється до власноручного підпису (печатки). Тендерну пропозицію ТОВ «Донецький інститут води» підписано електронним цифровим підписом генерального директора ТОВ «Донецький інститут води» Швидченка Дмитра Геннадійовича у відповідності то встановлених зазначеним законом умов. Таким чином, всі документи тендерної пропозиції мають правовий статус оригіналу, а всі копії документів (зокрема кожна сторінка копії Статуту) є засвідченими та підписаними за встановленим законодавством порядком... Продовження у файлі, що додається (2018-06-27 скарга 2.pdf)
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.07.2018 18:19
Дата виконання рішення Замовником: 31.07.2018 09:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення АМК виконано
Автор: ООО "Донецький інститут води", Дмитро Швидченко +380503687205 tenders@doninvod.com.ua http://doninvod.com.ua