• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Установка системи автоматичної пожежної сигналізації на об’єкті: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА ГІМНАЗІЯ №3» ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» за адресою: 51600, Дніпропетровська обл., м. Верхньодніпровськ, вул. Театральна, буд. 20. (код ДК 021:2015: 45310000-3 «Електромонтажні роботи»)

Завершена

826 436.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 264.36 UAH
Період оскарження: 14.10.2024 12:50 - 20.10.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Про дискримінційні вимоги до учасників

Номер: 0d25fc76dac1428486cd4ec4c57933a2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-14-006257-a.b1
Назва: Про дискримінційні вимоги до учасників
Скарга:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі”) 14.10.2024 Замовником Комунальний заклад “Верхньодніпровська гімназія №3” Верхньодніпровської міської ради (далі - Замовник) було оголошено закупівлю: Установка системи автоматичної пожежної сигналізації на об’єкті: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА ГІМНАЗІЯ №3» ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» за адресою: 51600, Дніпропетровська обл., м. Верхньодніпровськ, вул. Театральна, буд. 20. (код ДК 021:2015: 45310000-3 «Електромонтажні роботи») (далі -Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено Тендерну документацію. ТОВ “Спецмонтаж-2” вважає умови Процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, надмірними та такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України “Про публічні закупівлі” (далі-Закон), з огляду на наступне. 1)п.1 таблиці 1 додатку 1, серед іншого, вимагається надати Дозвіл або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо робіт: верхолазні роботи; нанесення лакофарбових покриттів, грунтовок та шпаклівок; обстеження повiтропроводiв, а також вентиляцiйних каналiв. Натомість додаток 2 до Тендерної документації містить документ: Технічна специфікація. ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. В зазначеному документі міститься вичерпний перелік робіт. Серед переліку робіт, визначених тендерною документацією, відсутні верхолазні роботи, роботи щодо нанесення лакофарбових покриттів, грунтовок та шпаклівок та роботи з обстеження повiтропроводiв, а також вентиляцiйних каналiв. Оскільки технічна специфікація не передбачає видів робіт, зазначених вище, вимога про надання Дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо робіт: верхолазні роботи; нанесення лакофарбових покриттів, грунтовок та шпаклівок; обстеження повiтропроводiв, а також вентиляцiйних каналiв, - є Дискримінаційною та такою, що протиправно обмежує коло учасників. Враховуючи викладене, просимо зобов’язати замовника виключити зазначені вимоги із Тендерної документації. 2)п. 1.8 додатку 2 до тендерної документації вимагає від учасників, серед іншого, надання сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації; та сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації Зазначена вимога є дискримінаційною у зв’язку із наступним: вступом до ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) визначається, що “Цей стандарт призначено для використання фахівцями з пожежної безпеки, які користуються методами оцінювання ризиків”. Натомість додаток 2 до Тендерної документації містить документ: Технічна специфікація. ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. В зазначеному документі міститься вичерпний перелік робіт. Серед переліку робіт, визначених тендерною документацією, відсутні роботи з оцінювання ризиків та інжинірингу. Ліцензування робіт із монтажу системи автоматичної пожежної сигналізації регулюється постановою Кабінету міністрів України №852 від 23.11.2016. В зазначеній постанові визначається вичерпний перелік вимог до персоналу, матеріально-технічної бази та обладнання до ліцензіата. Оскільки технічна специфікація не передбачає видів робіт, зазначених вище, вимога про надання сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації, та сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи.» є Дискримінаційною, надмірною та такою, що протиправно обмежує коло учасників. Враховуючи викладене, просимо зобов’язати замовника виключити зазначені вимоги із Тендерної документації. 3)п.31 додатку 6, серед іншого замовник вимагає: У пропозиції повинна міститися ліцензія або інший дозвільний документ щодо учасника або субпідрядної організації Учасника щодо робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів на будівельні і монтажні роботи загального призначення. Ліцензування робіт із монтажу системи автоматичної пожежної сигналізації регулюється постановою Кабінету міністрів України №852 від 23.11.2016. В зазначеній постанові визначається вичерпний перелік вимог до персоналу, матеріально-технічної бази та обладнання до ліцензіата. Крім того, документу, який би називався «ліцензія» або інший дозвільний документ щодо робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів на будівельні і монтажні роботи загального призначення, взагалі не існує, тому така вимога є Дискримінаційною, надмірною та такою, що протиправно обмежує коло учасників. Враховуючи викладене, просимо зобов’язати замовника виключити зазначені вимоги із Тендерної документації. 4)п.2 таблиці 1 додатку 1, серед іншого вимагається: Виконавці робіт (електромонтер, налагоджувальник) повинні надати посвідчення і витяг з протоколу про проходження навчання з перевірки знань: НПАОП 45.2-7.02-12 "Система стандартiв безпеки працi. Охорона працi i промислова безпека у будiвництвi (ДБН А.3.2-2-2009)"; НПАОП 0.00-1.81-18 "Правила охорони працi пiд час експлуатації обладнання, що працює пiд тиском"; НПАОП 0.00-7.11-12 "Загальнi вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони працi працiвникiв", Правил будови електроустановок. Електрообладнання спецiальних установок (НПАОП 40.1-1.32-01) (ПБЕ.ЕСУ). Натомість додаток 2 до Тендерної документації містить документ: Технічна специфікація. ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. В зазначеному документі міститься вичерпний перелік робіт. Серед переліку робіт, визначених тендерною документацією, відсутні роботи з використанням обладнання, що працює під тиском. Разом з тим, електромонтер ОПС та налагоджувальник зобов’язані знати свою посадову інструкцію, норми з охорони праці за спеціальністю та видами виконуваних робіт. Крім того, пожежна сигналізація є слабкострумковою системою та не вимагає групи допуску за ПУЕ вище 3-ї. Враховуючи вищенаведене, зазначені вимоги є Дискримінаційними, надмірними та такими, що протиправно обмежує коло учасників. 5)Разом з тим, слід зазначити, що тендерна документація виглядає, як складена під заздалегідь визначеного учасника, та містить перелік дозвільних та інших документів, які є необов’язковими для такого виду робіт, та не містить вимоги надання документів наявність яких обов’язкова . п.2.5. додатку 2 до тендерної документації вимагає: У випадку надання обладнання, відмінного від зазначеного в тендерній документації, Переможець протягом 14 календарних днів після підписання договору повинен провести коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України та надати Замовнику позитивну експерту оцінку у частині дотримання вимог пожежної безпеки та у частині кошторисної документації на скореговану кошторисну документацію. Умови та строки проходження експертизи зазначаються Сторонами у договорі про закупівлю. Відовідно до постанови КМУ №554 від 23.05.2011 року кожен інженер-будівельник, що виконує проектні роботи, зобов’язаний отримати сертифікат проектувальника. Натомість, Замовником такий сертифікат не вимагається. Крім того, замовником не вимагаються документи, які б дозволили встановити відповідність обладнання, запропонованого учасником, як еквівалент обладнання, використання якого вимагається технічним завданням. Враховуючи викладене, просимо зобов’язати замовника доповнити Тендерну документацію вимогами, зазначеними вище. Враховуючи наведене, тендерна документація містить вимоги, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно, наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації з метою усунення порушень у сфері законодавства у сфері публічних закупівель із підстав, зазначених вище. ТОВ “Спецмонтаж-2” є організацією, основним видом діяльності якої є електромонтажні роботи, а саме: проектування, монтаж та підтримання експлуатаційної придатності пожежної сигналізації, пожежогасіння, систем оповіщення про пожежу, систем управління евакуацією людей, - та, відповідно, має на меті взяти участь у процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі як ТОВ “Спецмонтаж-2”, так і інших учасників, в процедурі закупівлі. Відповідно до ч.6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Керуючись ст. ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: ПРОШУ: 1.Прийняти скаргу до розгляду; 2.Визнати умови, встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3.Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги. Додатки: - Тендерна документація; - Постанова Кабінету міністрів України №852 від 23.11.2016 - Постанова КМУ №554 від 23.05.2011 Директор ТОВ “Спецмонтаж-2” Олександр БАРАНЧИК
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2024 17:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.11.2024 17:29
Автор: ТОВ Спецмонтаж-2, Баранчик Олександр Володимирович +380960312434 tender.sm2@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 65d67434f16f4248bcb3e1e1b3dfbe6c
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1)п.1 таблиці 1 додатку 1, серед іншого, вимагається надати Дозвіл або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо робіт: верхолазні роботи; нанесення лакофарбових покриттів, грунтовок та шпаклівок; обстеження повiтропроводiв, а також вентиляцiйних каналiв. Натомість додаток 2 до Тендерної документації містить документ: Технічна специфікація. ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. В зазначеному документі міститься вичерпний перелік робіт. Серед переліку робіт, визначених тендерною документацією, відсутні верхолазні роботи, роботи щодо нанесення лакофарбових покриттів, грунтовок та шпаклівок та роботи з обстеження повiтропроводiв, а також вентиляцiйних каналiв.
Оскільки технічна специфікація не передбачає видів робіт, зазначених вище, вимога про надання Дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо робіт: верхолазні роботи; нанесення лакофарбових покриттів, грунтовок та шпаклівок; обстеження повiтропроводiв, а також вентиляцiйних каналiв, - є Дискримінаційною та такою, що протиправно обмежує коло учасників.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати замовника виключити зазначені вимоги із Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3df51e1339fd49fe93154ff860bae622
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2)п. 1.8 додатку 2 до тендерної документації вимагає від учасників, серед іншого, надання сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації; та сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації Зазначена вимога є дискримінаційною у зв’язку із наступним: вступом до ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) визначається, що “Цей стандарт призначено для використання фахівцями з пожежної безпеки, які користуються методами оцінювання ризиків”. Натомість додаток 2 до Тендерної документації містить документ: Технічна специфікація. ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. В зазначеному документі міститься вичерпний перелік робіт. Серед переліку робіт, визначених тендерною документацією, відсутні роботи з оцінювання ризиків та інжинірингу.
Ліцензування робіт із монтажу системи автоматичної пожежної сигналізації регулюється постановою Кабінету міністрів України №852 від 23.11.2016. В зазначеній постанові визначається вичерпний перелік вимог до персоналу, матеріально-технічної бази та обладнання до ліцензіата.

Оскільки технічна специфікація не передбачає видів робіт, зазначених вище, вимога про надання сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації, та сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи.» є Дискримінаційною, надмірною та такою, що протиправно обмежує коло учасників.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати замовника виключити зазначені вимоги із Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: be29f57cd5ac4d66b953840ee0b0cdf1
Заголовок пункту скарги: дискримінацінйні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3)п.31 додатку 6, серед іншого замовник вимагає: У пропозиції повинна міститися ліцензія або інший дозвільний документ щодо учасника або субпідрядної організації Учасника щодо робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів на будівельні і монтажні роботи загального призначення.
Ліцензування робіт із монтажу системи автоматичної пожежної сигналізації регулюється постановою Кабінету міністрів України №852 від 23.11.2016. В зазначеній постанові визначається вичерпний перелік вимог до персоналу, матеріально-технічної бази та обладнання до ліцензіата.
Крім того, документу, який би називався «ліцензія» або інший дозвільний документ щодо робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів на будівельні і монтажні роботи загального призначення, взагалі не існує, тому така вимога є Дискримінаційною, надмірною та такою, що протиправно обмежує коло учасників.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати замовника виключити зазначені вимоги із Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 1a687c343e654bc982b24dc7ce45118c
Заголовок пункту скарги: дискримніціні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: п.2 таблиці 1 додатку 1, серед іншого вимагається: Виконавці робіт (електромонтер, налагоджувальник) повинні надати посвідчення і витяг з протоколу про проходження навчання з перевірки знань: НПАОП 45.2-7.02-12 "Система стандартiв безпеки працi. Охорона працi i промислова безпека у будiвництвi (ДБН А.3.2-2-2009)"; НПАОП 0.00-1.81-18 "Правила охорони працi пiд час експлуатації обладнання, що працює пiд тиском"; НПАОП 0.00-7.11-12 "Загальнi вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони працi працiвникiв", Правил будови електроустановок. Електрообладнання спецiальних установок (НПАОП 40.1-1.32-01) (ПБЕ.ЕСУ).
Натомість додаток 2 до Тендерної документації містить документ: Технічна специфікація. ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. В зазначеному документі міститься вичерпний перелік робіт. Серед переліку робіт, визначених тендерною документацією, відсутні роботи з використанням обладнання, що працює під тиском.
Разом з тим, електромонтер ОПС та налагоджувальник зобов’язані знати свою посадову інструкцію, норми з охорони праці за спеціальністю та видами виконуваних робіт. Крім того, пожежна сигналізація є слабкострумковою системою та не вимагає групи допуску за ПУЕ вище 3-ї.
Враховуючи вищенаведене, зазначені вимоги є Дискримінаційними, надмірними та такими, що протиправно обмежує коло учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: e5ed63e40eb3461d86ed30f1006855bb
Заголовок пункту скарги: відсутність вимог
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Разом з тим, слід зазначити, що тендерна документація виглядає, як складена під заздалегідь визначеного учасника, та містить перелік дозвільних та інших документів, які є необов’язковими для такого виду робіт, та не містить вимоги надання документів наявність яких обов’язкова .
п.2.5. додатку 2 до тендерної документації вимагає: У випадку надання обладнання, відмінного від зазначеного в тендерній документації, Переможець протягом 14 календарних днів після підписання договору повинен провести коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України та надати Замовнику позитивну експерту оцінку у частині дотримання вимог пожежної безпеки та у частині кошторисної документації на скореговану кошторисну документацію. Умови та строки проходження експертизи зазначаються Сторонами у договорі про закупівлю. Відовідно до постанови КМУ №554 від 23.05.2011 року кожен інженер-будівельник, що виконує проектні роботи, зобов’язаний отримати сертифікат проектувальника. Натомість, Замовником такий сертифікат не вимагається. Крім того, замовником не вимагаються документи, які б дозволили встановити відповідність обладнання, запропонованого учасником, як еквівалент обладнання, використання якого вимагається технічним завданням.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати замовника доповнити Тендерну документацію вимогами, зазначеними вище.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації