• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха)

Завершена

28 717 353.17 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 143 586.77 UAH
Період оскарження: 14.10.2024 11:51 - 19.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейдінг енд Делівері"

Номер: ca5ebe64c96c424abd29e738743472e7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-14-004843-a.a2
Назва: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейдінг енд Делівері"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.11.2024 16:49
Дата виконання рішення Замовником: 25.11.2024 15:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа. Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178. Під час проведення процедури закупівлі уповноваженою особою було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ", код ЄДРПОУ/ІПН: 42940293 процедури закупівлі на підставі підпункту 5 підпункту 1 пункту 41 Особливостей. Дане рішення було оформлено протоколом від 28.10.2024 року № 476. Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.11.2024 року № 18317-р/пк-пз замовника зобов’язано скасувати попередньо прийняте рішення уповноваженої особи. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Керуючись вищезазначеними нормами уповноважена особа, вирішила: 1. Скасувати попередньо прийняте рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ", Пирогов Максим Ігорович 380975759206 trading.delivery@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 637e420ab77e4af7b4a4830530e976e8
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендреної пропозиції учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейдінг енд Делівері", оскільки тендерна пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації Замовника в повному обсязі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Кому: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45
Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Квартирно - експлуатаційний відділ міста Житомир
код ЄДРПОУ 08492505
10014, Україна, Житомирська область,
місто Житомир, вул. Дмитра Донцова, буд. 20

Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ»
Код ЄДРПОУ 42940293
Україна, 04053, м. Київ, вул. Вознесенський узвіз, 23А, офіс 20
тел. +38 (097) 575-92-06

Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі: UA-2024-10-14-004843-a; ДК 021:2015 - 03410000 - 7 «Деревина» Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха)

СКАРГА
на неправомірні дії уповноваженої особи КВАРТИРНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО ВІДДІЛУ МІСТА ЖИТОМИР у відкритих торгах з особливостями на закупівлю
ДК 021:2015 - 03410000 - 7 «Деревина» Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха) (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-14-004843-a)

14 жовтня 2024 року Квартирно - експлуатаційним відділом м. Житомир (надалі – Замовник) було опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-14-004843-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями. Предмет закупівлі – ДК 021:2015 - 03410000 - 7 «Деревина», Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха).
Очікувана вартість закупівлі – 28 717 353,17 грн. з ПДВ.
Свої тендерні пропозиції для участі в процедурі закупівлі подали:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» (далі – ТОВ «ТЕД», Скаржник) з остаточною ціновою пропозицією 27 960 000,00 грн. з ПДВ (Приведена вартість: 19 572 000,00 грн. з урахуванням нецінових критеріїв).
2. ТОВ "ДВА С" з остаточною ціновою пропозицією 27 969 013,35 грн. з ПДВ (Приведена вартість: 19 578 309,34 грн. з урахуванням нецінових критеріїв).

Найбільш економічно вигідною пропозицією за результатами електронного аукціону було визнано тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ».

25.10.2024 року Замовником було розміщено повідомлення про усунення невідповідностей щодо тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ».
26.10.2024 року у передбачений Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) строк Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» було надано інформацію, а саме – «Довідка-відповідь на повідомлення про усунення невідповідностей №1388 від 25 жовтня 2024 року», у якій було надано роз’яснення, що вказаних невідповідностей немає, а саме – що на виконання вимоги Замовника щодо надання у складі тендерної пропозиції акту фактичної наявності деревини за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, будо надано документ – «Акт фактичної наявності деревини.pdf» та що на виконання вимоги Замовника щодо надання гарантії у складі тендерної пропозиції у формі довідки за підписом замовника торгів про відсутність негативного досвіду співпраці з Учасником за увесь період його існування було надано документ – «Довідка від Замовника про відсутність негативного досвіду.pdf», якими було підтверджено виконання вимог пунктів 2 та 3 Загальних вимог Додатку 6 до тендерної документації.

Проте ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ КВАРТИРНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО ВІДДІЛУ МІСТА ЖИТОМИР № 476 від 28 жовтня 2024 року (рішення уповноваженої особи) Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» стосовно закупівлі за ДК 021:2015 - 03410000 - 7 «Деревина», Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха) на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Однак, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» вважає, що тендерна пропозиція Скаржника була відхилена безпідставно та неправомірно, а тому порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та права ТОВ «ТЕД», як учасника процедури закупівлі на рівну конкуренцію, з таких підстав.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), одним з принципів здійснення закупівель є об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.

Щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Відповідно до п.43 Особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження».
У протоколі №476 від 28 жовтня 2024 року (рішення уповноваженої особи) Замовник зазначає, що у вказаний строк всі невідповідності в інформації та/або документах подання яких передбачалося тендерною документацією учасником ТОВ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» усунені не були, а саме:
«…Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме:
1) не надав акт фактичної наявності деревини за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі;
2) не привів у відповідність Довідку вих..№3156 від 18.10.2024 року та іншої довідки, яка б відповідала вимогам тендерної документації Замовника не надав.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.»

Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Відповідно до вимог тендерної документації у складі тендерної пропозиції згідно Додатку 6 до тендерної документації (Загальні вимоги), серед іншого, вимагалося:
2. З метою забезпечення своєчасності поставок та враховуючи особливості здійснення основного виду діяльності Замовника в умовах дії особливого правового режиму – воєнного стану, який згідно Закону про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» №3891-IX від 23.07.2024 року продовжено на 90 діб, Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми щодо фактичної наявності деревини (не менше 2000 м3) на складі з наданням доступу уповноваженій посадовій особі КЕВ м. Житомир для огляду місця її зберігання. Огляд проводиться на підставі офіційного листа-звернення на ім’я Замовника щодня з 09 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв., крім суботи та неділі.
За результатами огляду складається акт фактичної наявності деревини за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт.
3. Учасник на підтвердження відсутності негативного досвіду співпраці з Замовником надає гарантії у формі довідки за підписом замовника торгів про відсутність негативного досвіду співпраці з Учасником за увесь період його існування.

На виконання вищевказаних вимог Скаржником було у складі тендерної пропозиції надано наступні документи:
- Акт фактичної наявності деревини.pdf;
- Довідка від Замовника про відсутність негативного досвіду.pdf;
- Довідка про наявність деревини.pdf.

Крім того, 25.10.2024 року у передбачений Законом строк щодо виправлення невідповідностей Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» щодо вищезазначених вимог надало наступні документи:
- Довідка-відповідь на повідомлення про усунення невідповідностей.pdf.
Вищезазначені документи повністю підтверджують вимоги Замовника, а саме – у складі тендерної пропозиції надано акт фактичної наявності деревини за підписом представника Замовника (Квартирно-експлуатаційний відділ м. Житомир) з відбитком печатки та представника Учасника (ТОВ «ТЕД»), датований не раніше дати оголошення закупівлі, довідку довільної форми щодо фактичної наявності деревини (не менше 2000 м3) на складі ТОВ «ТЕД», а також довідку за підписом замовника торгів (Квартирно-експлуатаційний відділ м. Житомир) про відсутність негативного досвіду співпраці з Товариством з обмеженою відповідальністю «Трейдінг енд Делівері» за увесь період його існування.

Будь-якої форми Акту фактичної наявності деревини, а також інших вимог відповідно до тендерної документації Замовником не було встановлено, тому інформація Замовника, яка була вказана Замовником під час вимоги про усунення порушення – 18.10.2024 року Замовником отримано вимогу від ГУНП в Житомирській області щодо надання інформації в порядку ст.. 40, 92, 93 КПК України №СЕД-55433-2024 від 18.10.2024 року. Замовником згідно наказу №199 від 18.10.2024 року створено робочу групу з метою недопущення порушень норм чинного законодавства при видачі актів огляду фактичної наявності, а у разі допущення порушень вжиття заходів щодо їх скасування та проведення повторного огляду наявності деревини в учасників відповідно до вимог тендерної документації. У результаті, членами робочої групи прийнято рішення скасувати акт фактичної наявності деревини від 18.10.2024 року, шляхом надсилання відповідного листа від 21.10.2024 року №3168 Учаснику. З метою забезпечення виконання ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Учаснику запропоновано 21.10.2024 року повторно виїхати на місце обстеження для складання акту. 21.10.2024 року замовником здійснено виїзд на попередньо зазначене місце за попередньої домовленості з Учасником. Однак учасник не з’явився та доступ до території не надав, тому новий акт не складено. Таким чином, акт фактичної наявності деревини відсутній у тендерній пропозиції Учасника – є такою, що не має відношення до тендерної документації, а також які «порушення» було допущено – не повідомлено, як і причина «скасування» Замовником даного Акту в односторонньому порядку, оскільки про це нам стало відомо лише після подачі тендерної пропозиції, крім того жодної попередньої домовленості з Учасником (Скаржником у даному випадку) не було, а було здійснено виїзд Замовником та ТОВ «ТЕД» за місцем знаходження наявної деревини 18.10.2024 року, надано Замовнику можливість здійснити огляд, а уповноважені особи Замовника поставили свої підписи у кількості 3 осіб й поставлено печатку Замовника. Крім того, в разі зміни порядку видачі Акту фактичної наявності деревини, Замовник був зобов’язаний внести зміни до тендерної документації та вказати, що саме необхідно для «правильного» з його точки зору акту фактичної наявності деревини, а не відповідно до діючих умов тендерної документації самого ж Замовника.
Додатково Замовник вказує про можливі порушення норм чинного законодавства при видачі актів огляду фактичної наявності, хоча ТОВ «ТЕД», як постійний учасник процедур закупівель, вперше чує про наявність «окремого» чинного законодавства при видачі актів огляду фактичної наявності.

Щодо «виявленого недоліку» Замовника, що у тендерній пропозиції Учасника (ТОВ «ТЕД») наявна Довідка від Замовника вих.№3156 від 18.10.2024 року про відсутність негативного досвіду роботи, а згідно вимог Замовника Учасник на підтвердження відсутності негативного досвіду співпраці з Замовником надає гарантії у формі довідки за підписом Замовника про відсутність негативного досвіду співпраці з Учасником за увесь період його існування, повідомляємо наступне.
Замовник вказує, що у довідці є невідповідність, оскільки міститься слово «робота», а не «співпраця».
Зазначаємо, що Замовником було самостійно надано нам, ТОВ «ТЕД», вищезазначену довідку.
Крім того, Замовником було надано дану довідку Скаржнику саме задля участі у цій процедурі на закупівлю товару «ДК 021:2015-03410000-7 – Деревина – Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха)), про що сам Замовник зазначив у цій довідці.
Так, словосполучення «досвід роботи з ТОВ «Трейдінг енд Делівері» можна визначити словом «співпраця з ТОВ «Трейдінг енд Делівері», оскільки префікс «спів-» в українській мові виступає як означення взаємної участі у будь-якій дії, процесі, справі тощо (відповідно до навчального посібника «Сучасна українська літературна мова» С.О. Карамана), а у нашому випадку процесом виступає робота. Тобто, ці слова у даному значенні є синонімами, а писати кожне слово так, як у тендерній документації, учасники (а в даному випадку цю довідку надавав сам Замовник) не зобов’язані.
Отже, відсутність негативного досвіду роботи із Замовником підтверджує відсутність негативного досвіду співпраці з Замовником, тому Скаржник виконав вищезазначену умову тендерної документації Замовника.

Отже, враховуючи вищевикладене стає очевидним, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейдінг енд Делівері» виконало всі вимоги тендерної документації Замовника.
З огляду на зазначене, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Скасована
КЕП

Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейдінг енд Делівері"

Номер: e9390fbca67541cbb5faf02412c0176f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-14-004843-a.b1
Назва: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейдінг енд Делівері"
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 02.11.2024 20:09
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ", Пирогов Максим Ігорович 380975759206 trading.delivery@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3c58d07630344a2db41ee3ef517edd12
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендреної пропозиції учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейдінг енд Делівері", оскільки тендерна пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації Замовника в повному обсязі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Кому: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45
Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Квартирно - експлуатаційний відділ міста Житомир
код ЄДРПОУ 08492505
10014, Україна, Житомирська область,
місто Житомир, вул. Дмитра Донцова, буд. 20

Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ»
Код ЄДРПОУ 42940293
Україна, 04053, м. Київ, вул. Вознесенський узвіз, 23А, офіс 20
тел. +38 (097) 575-92-06

Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі: UA-2024-10-14-004843-a; ДК 021:2015 - 03410000 - 7 «Деревина» Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха)

СКАРГА
на неправомірні дії уповноваженої особи КВАРТИРНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО ВІДДІЛУ МІСТА ЖИТОМИР у відкритих торгах з особливостями на закупівлю
ДК 021:2015 - 03410000 - 7 «Деревина» Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха) (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-14-004843-a)

14 жовтня 2024 року Квартирно - експлуатаційним відділом м. Житомир (надалі – Замовник) було опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-14-004843-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями. Предмет закупівлі – ДК 021:2015 - 03410000 - 7 «Деревина», Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха).
Очікувана вартість закупівлі – 28 717 353,17 грн. з ПДВ.
Свої тендерні пропозиції для участі в процедурі закупівлі подали:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» (далі – ТОВ «ТЕД», Скаржник) з остаточною ціновою пропозицією 27 960 000,00 грн. з ПДВ (Приведена вартість: 19 572 000,00 грн. з урахуванням нецінових критеріїв).
2. ТОВ "ДВА С" з остаточною ціновою пропозицією 27 969 013,35 грн. з ПДВ (Приведена вартість: 19 578 309,34 грн. з урахуванням нецінових критеріїв).

Найбільш економічно вигідною пропозицією за результатами електронного аукціону було визнано тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ».

25.10.2024 року Замовником було розміщено повідомлення про усунення невідповідностей щодо тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ».
26.10.2024 року у передбачений Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) строк Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» було надано інформацію, а саме – «Довідка-відповідь на повідомлення про усунення невідповідностей №1388 від 25 жовтня 2024 року», у якій було надано роз’яснення, що вказаних невідповідностей немає, а саме – що на виконання вимоги Замовника щодо надання у складі тендерної пропозиції акту фактичної наявності деревини за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, будо надано документ – «Акт фактичної наявності деревини.pdf» та що на виконання вимоги Замовника щодо надання гарантії у складі тендерної пропозиції у формі довідки за підписом замовника торгів про відсутність негативного досвіду співпраці з Учасником за увесь період його існування було надано документ – «Довідка від Замовника про відсутність негативного досвіду.pdf», якими було підтверджено виконання вимог пунктів 2 та 3 Загальних вимог Додатку 6 до тендерної документації.

Проте ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛОМ) УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ КВАРТИРНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО ВІДДІЛУ МІСТА ЖИТОМИР № 476 від 28 жовтня 2024 року (рішення уповноваженої особи) Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» стосовно закупівлі за ДК 021:2015 - 03410000 - 7 «Деревина», Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха) на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Однак, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» вважає, що тендерна пропозиція Скаржника була відхилена безпідставно та неправомірно, а тому порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та права ТОВ «ТЕД», як учасника процедури закупівлі на рівну конкуренцію, з таких підстав.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), одним з принципів здійснення закупівель є об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.

Щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Відповідно до п.43 Особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження».
У протоколі №476 від 28 жовтня 2024 року (рішення уповноваженої особи) Замовник зазначає, що у вказаний строк всі невідповідності в інформації та/або документах подання яких передбачалося тендерною документацією учасником ТОВ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» усунені не були, а саме:
«…Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме:
1) не надав акт фактичної наявності деревини за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі;
2) не привів у відповідність Довідку вих..№3156 від 18.10.2024 року та іншої довідки, яка б відповідала вимогам тендерної документації Замовника не надав.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.»

Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Відповідно до вимог тендерної документації у складі тендерної пропозиції згідно Додатку 6 до тендерної документації (Загальні вимоги), серед іншого, вимагалося:
2. З метою забезпечення своєчасності поставок та враховуючи особливості здійснення основного виду діяльності Замовника в умовах дії особливого правового режиму – воєнного стану, який згідно Закону про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» №3891-IX від 23.07.2024 року продовжено на 90 діб, Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми щодо фактичної наявності деревини (не менше 2000 м3) на складі з наданням доступу уповноваженій посадовій особі КЕВ м. Житомир для огляду місця її зберігання. Огляд проводиться на підставі офіційного листа-звернення на ім’я Замовника щодня з 09 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв., крім суботи та неділі.
За результатами огляду складається акт фактичної наявності деревини за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт.
3. Учасник на підтвердження відсутності негативного досвіду співпраці з Замовником надає гарантії у формі довідки за підписом замовника торгів про відсутність негативного досвіду співпраці з Учасником за увесь період його існування.

На виконання вищевказаних вимог Скаржником було у складі тендерної пропозиції надано наступні документи:
- Акт фактичної наявності деревини.pdf;
- Довідка від Замовника про відсутність негативного досвіду.pdf;
- Довідка про наявність деревини.pdf.

Крім того, 25.10.2024 року у передбачений Законом строк щодо виправлення невідповідностей Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» щодо вищезазначених вимог надало наступні документи:
- Довідка-відповідь на повідомлення про усунення невідповідностей.pdf.
Вищезазначені документи повністю підтверджують вимоги Замовника, а саме – у складі тендерної пропозиції надано акт фактичної наявності деревини за підписом представника Замовника (Квартирно-експлуатаційний відділ м. Житомир) з відбитком печатки та представника Учасника (ТОВ «ТЕД»), датований не раніше дати оголошення закупівлі, довідку довільної форми щодо фактичної наявності деревини (не менше 2000 м3) на складі ТОВ «ТЕД», а також довідку за підписом замовника торгів (Квартирно-експлуатаційний відділ м. Житомир) про відсутність негативного досвіду співпраці з Товариством з обмеженою відповідальністю «Трейдінг енд Делівері» за увесь період його існування.

Будь-якої форми Акту фактичної наявності деревини, а також інших вимог відповідно до тендерної документації Замовником не було встановлено, тому інформація Замовника, яка була вказана Замовником під час вимоги про усунення порушення – 18.10.2024 року Замовником отримано вимогу від ГУНП в Житомирській області щодо надання інформації в порядку ст.. 40, 92, 93 КПК України №СЕД-55433-2024 від 18.10.2024 року. Замовником згідно наказу №199 від 18.10.2024 року створено робочу групу з метою недопущення порушень норм чинного законодавства при видачі актів огляду фактичної наявності, а у разі допущення порушень вжиття заходів щодо їх скасування та проведення повторного огляду наявності деревини в учасників відповідно до вимог тендерної документації. У результаті, членами робочої групи прийнято рішення скасувати акт фактичної наявності деревини від 18.10.2024 року, шляхом надсилання відповідного листа від 21.10.2024 року №3168 Учаснику. З метою забезпечення виконання ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Учаснику запропоновано 21.10.2024 року повторно виїхати на місце обстеження для складання акту. 21.10.2024 року замовником здійснено виїзд на попередньо зазначене місце за попередньої домовленості з Учасником. Однак учасник не з’явився та доступ до території не надав, тому новий акт не складено. Таким чином, акт фактичної наявності деревини відсутній у тендерній пропозиції Учасника – є такою, що не має відношення до тендерної документації, а також які «порушення» було допущено – не повідомлено, як і причина «скасування» Замовником даного Акту в односторонньому порядку, оскільки про це нам стало відомо лише після подачі тендерної пропозиції, крім того жодної попередньої домовленості з Учасником (Скаржником у даному випадку) не було, а було здійснено виїзд Замовником та ТОВ «ТЕД» за місцем знаходження наявної деревини 18.10.2024 року, надано Замовнику можливість здійснити огляд, а уповноважені особи Замовника поставили свої підписи у кількості 3 осіб й поставлено печатку Замовника. Крім того, в разі зміни порядку видачі Акту фактичної наявності деревини, Замовник був зобов’язаний внести зміни до тендерної документації та вказати, що саме необхідно для «правильного» з його точки зору акту фактичної наявності деревини, а не відповідно до діючих умов тендерної документації самого ж Замовника.
Додатково Замовник вказує про можливі порушення норм чинного законодавства при видачі актів огляду фактичної наявності, хоча ТОВ «ТЕД», як постійний учасник процедур закупівель, вперше чує про наявність «окремого» чинного законодавства при видачі актів огляду фактичної наявності.

Щодо «виявленого недоліку» Замовника, що у тендерній пропозиції Учасника (ТОВ «ТЕД») наявна Довідка від Замовника вих.№3156 від 18.10.2024 року про відсутність негативного досвіду роботи, а згідно вимог Замовника Учасник на підтвердження відсутності негативного досвіду співпраці з Замовником надає гарантії у формі довідки за підписом Замовника про відсутність негативного досвіду співпраці з Учасником за увесь період його існування, повідомляємо наступне.
Замовник вказує, що у довідці є невідповідність, оскільки міститься слово «робота», а не «співпраця».
Зазначаємо, що Замовником було самостійно надано нам, ТОВ «ТЕД», вищезазначену довідку.
Крім того, Замовником було надано дану довідку Скаржнику саме задля участі у цій процедурі на закупівлю товару «ДК 021:2015-03410000-7 – Деревина – Деревина дров’яна непромислового використання 2 група (сосна, вільха)), про що сам Замовник зазначив у цій довідці.
Так, словосполучення «досвід роботи з ТОВ «Трейдінг енд Делівері» можна визначити словом «співпраця з ТОВ «Трейдінг енд Делівері», оскільки префікс «спів-» в українській мові виступає як означення взаємної участі у будь-якій дії, процесі, справі тощо (відповідно до навчального посібника «Сучасна українська літературна мова» С.О. Карамана), а у нашому випадку процесом виступає робота. Тобто, ці слова у даному значенні є синонімами, а писати кожне слово так, як у тендерній документації, учасники (а в даному випадку цю довідку надавав сам Замовник) не зобов’язані.
Отже, відсутність негативного досвіду роботи із Замовником підтверджує відсутність негативного досвіду співпраці з Замовником, тому Скаржник виконав вищезазначену умову тендерної документації Замовника.

Отже, враховуючи вищевикладене стає очевидним, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейдінг енд Делівері» виконало всі вимоги тендерної документації Замовника.
З огляду на зазначене, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника