-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо Гранули паливні з відходів деревини (пелети)хвойних порід
Завершена
137 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 688.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 688.50 UAH
Період оскарження:
14.10.2024 10:57 - 13.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами та доповненнями
Номер:
ebf3bfb25a80403a9e795412856c662f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-14-003043-a.b1
Назва:
вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами та доповненнями
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2024-10-14-003043-a.pdf 18.10.2024 23:26
- скарга UA-2024-10-14-003043-a.pdf.asice.zip 18.10.2024 23:26
- ДСТУ 8358-2015 (1) (2).pdf 18.10.2024 23:27
- ЄДР 14 08 2024.pdf 18.10.2024 23:28
- sign.p7s 18.10.2024 23:30
- Рішення від 22.10.2024 № 17205.pdf 22.10.2024 17:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.10.2024 № 17659.pdf 30.10.2024 17:15
- Рішення від 30.10.2024 № 17659.pdf 04.11.2024 12:14
- Scan відповідь на скаргу від 24.10.2024.pdf 24.10.2024 11:56
- відповідь на скаргу пелети.doc 24.10.2024 11:56
- пояснення, щодо допущеної помилки пелети.doc 24.10.2024 11:56
- Scan Пояснення про допущену помилку.pdf 24.10.2024 11:56
- Scan відповідь на рішення АМКУ.pdf 05.11.2024 13:02
- Scan протокол 681 та перелік змін від 05.11.2024р.pdf 05.11.2024 13:02
- Scan протокол 684 від 11.11.24 з переліком змін.pdf 11.11.2024 10:42
- Scan відповідь на рішення 17659 АМКУ.pdf 11.11.2024 10:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.10.2024 23:30
Дата розгляду скарги:
30.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.10.2024 17:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.11.2024 12:15
Дата виконання рішення Замовником:
11.11.2024 10:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Керуючись статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноваженою особою, в процедурі закупівлі UA-2024-10-14-003043-a Закупівля на prozorro.gov.ua, відповідно рішення № 17659 р/пк-пз від 30.10.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо. Гранули паливні з відходів деревини (пелети) хвойних порід» протокол №684 від 11 листопада 2024р., з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині зазначеного рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ad273b2e4b5542e5b18148c95d4d9e68
Заголовок пункту скарги:
Вважаємо, що тендерна документація та додатки до неї, що опубліковані у електронній системі публічних закупівель від 14 жовтня 2024 а також в редакції від 18 жовтня 2024 року, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Додаток 3 до тендерної документації: «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Гранули паливні з відходів деревини (пелети)хвойних порід ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо», вимагає:
Назва номенклатурної позиції: гранули паливні (пелети) з деревинної сировини
Технічні характеристики:
- екологічно чистий матеріал – з деревини хвойних та листяних порід;
- розміри гранул (пелет): діаметр – 6-8 мм, довжина - до 30 мм;
- загальна вологість: не вище 10 %;
- зольність: не вище 1%;
- - найнижча теплота згоряння (найнижча питома теплота згоряння робочої маси /найнижча теплота згоряння за сталого об’єму палива з умістом вологи), МДж/кг: не менше ніж 17,5;
- вміст сірки (масова частка загальної сірки), %: не більше ніж 0,08.
- - щільність, кг/м3: не менше ніж 1100;
Можливе відхилення в бік кращої якості.
Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне:
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 29. у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній документації зазначає:
«Назва та номер нормативно-технічної документації, згідно з якою повинен бути виготовлений товар: ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови або еквівалент;»
Отже, єдиним Державним стандартом для паливних брикетів з деревини є ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови». (копія додається – Додаток 1).
згідно пунктів 5.2 та 5.2.1 ДСТУ 8358:2015 встановлено Розміри гранул паливних у міліметрах:
- за довжиною – від 3 до 49 мм (вимоги замовника: до 30 мм.)
- за діаметром – від 4 до 24 мм. (вимоги замовника: 6-8 мм.)
Назва номенклатурної позиції: гранули паливні (пелети) з деревинної сировини
Технічні характеристики:
- екологічно чистий матеріал – з деревини хвойних та листяних порід;
- розміри гранул (пелет): діаметр – 6-8 мм, довжина - до 30 мм;
- загальна вологість: не вище 10 %;
- зольність: не вище 1%;
- - найнижча теплота згоряння (найнижча питома теплота згоряння робочої маси /найнижча теплота згоряння за сталого об’єму палива з умістом вологи), МДж/кг: не менше ніж 17,5;
- вміст сірки (масова частка загальної сірки), %: не більше ніж 0,08.
- - щільність, кг/м3: не менше ніж 1100;
Можливе відхилення в бік кращої якості.
Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне:
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 29. у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній документації зазначає:
«Назва та номер нормативно-технічної документації, згідно з якою повинен бути виготовлений товар: ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови або еквівалент;»
Отже, єдиним Державним стандартом для паливних брикетів з деревини є ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови». (копія додається – Додаток 1).
згідно пунктів 5.2 та 5.2.1 ДСТУ 8358:2015 встановлено Розміри гранул паливних у міліметрах:
- за довжиною – від 3 до 49 мм (вимоги замовника: до 30 мм.)
- за діаметром – від 4 до 24 мм. (вимоги замовника: 6-8 мм.)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Так, Додаток № 4 до тендерної документації ПРОЕКТ ДОГОВОРУ містить наступні суперечливі умови, які в результаті можуть вплинути на кінцеву вартість пропозиції. А саме, пункт 4.9. проекту договору в якому зазначено наступне: 4.9. Місце поставки товару: Вінницька обл., Хмільницький район, місто Хмільник, вулиця Вугринівська, будинок 130. ЗАМОВНИК залишає за собою право змінити місце поставки Товару, про що Сторони складають додаткову угоду. 4.10.Поставка товару за цим Договором, здійснюється ПОСТАЧАЛЬНИКОМ до місяця поставки визначеного п.4.9, в залежності від виду товару, що поставляється: При цьому пункт 2.4. Проекту договору визначає складові вартості товару 2.4. Сплата податків, зборів, обов’язкових платежів, що сплачуються або мають бути сплачені, зважування Товару, навантаження, доставка, розвантаження Товару, інші витрати, передбачені чинним законодавством для товару даного виду здійснюються за рахунок ПОСТАЧАЛЬНИКА та включені у ціну Товару. Отже, умовами проекту договору замовник вимагає включити у вартість товару всі витрати в тому числі і доставку до місця поставки товару: Вінницька обл., Хмільницький район, місто Хмільник, вулиця Вугринівська, будинок 130. Але при цьому ЗАМОВНИК залишає за собою право змінити місце поставки Товару, тобто змінити істотні умови договору після завершення терміну подання та оцінки пропозицій. Однак, Закон «Про публічні закупівлі” містить вичерпний перелік випадків у яких можуть бути змінені істотні умови договору. А саме:. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов'язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв'язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв'язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку "на добу наперед", що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв'язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, Споживач обов'язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Отже, пункт 4.9 та 11.2 проекту договору про закупівлю що наведений Замовником в додатку 4 до тендерної документації містять суперечливі умови. Просимо зобов’язати замовника привести проект договору про закупівлю у відповідність нормам чинного законодавства.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Відповідно до вимог додатку 3 до тендерної документації, де зазначені технічні вимоги до предмета закупівлі: Документи та інформація, які Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі: … Якщо учасник не є виробником продукції, надати скановані копії документів, які підтверджують стосунки із виробником: а) договір з виробником; або б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера; або в) лист виробника про представництво його інтересів з учасником; або г) інший документ (документи), що підтверджує (підтверджують) повноваження учасника щодо постачання продукції виробника, підписаний зі сторони виробника або виробником та учасником. Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 29. у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній документації зазначає: «Назва та номер нормативно-технічної документації, згідно з якою повинен бути виготовлений товар: ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови або еквівалент;» Отже, Державним стандартом для паливних брикетів з деревини є ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови». (копія додається – Додаток 1). Відповідно до пункту 13.2 чинного ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови» зазначено: 13.2 Кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: - назву й умовне позначення брикетів або гранул; - призначеність брикетів або гранул; - специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, - сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); - вид спожиткового паковання; - номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто; - номер партії; - дату виготовлення; - позначення цього стандарту; - номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; - номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Таким чином, ДСТУ 8358:2015 чітко визначає перелік документів, що супроводжують партію продукції, і не передбачає надання додаткових документів, що підтверджують стосунки з виробником. Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключити зазначені вище дискримінаційні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до ДСТУ 8358:2015.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Так, у додатку 3 до тендерної документації зазначені технічні вимоги до предмета закупівлі: Документи та інформація, які Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі: … - Копію протоколу випробування з результатами випробувань зразків Товару та копію сертифікату відповідності, виданого на підставі цього протоколу. Зазначені документи повинні бути видані не раніше 2024 року. Термін дії сертифікату відповідності повинен спливати не раніше 31.12.2024 року та діяти до кінця строку дії договору ( до 31.12.2024 року). Протокол повинен містити інформацію про результати випробувань зразків Товару виробника і обов’язково містити такі показники як: - розмір за діаметром, мм; - щільність, кг/м3; - вміст дрібних частинок розміром менше ніж 3 мм, %; - вологість, %; - зольність (зольністьна сухий стан палива), %; - найнижча теплота згоряння (найнижча питома теплота згоряння робочої маси /найнижча теплота згоряння за сталого об’єму палива з умістом вологи), МДж/кг; - вміст сірки (масова частка загальної сірки), %; Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 29. у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній документації зазначає: «Назва та номер нормативно-технічної документації, згідно з якою повинен бути виготовлений товар: ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови або еквівалент;» Отже, Державним стандартом для паливних брикетів з деревини є ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови». (копія додається – Додаток 1). Відповідно до пункту 13.2 чинного ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови» зазначено: 13.2 Кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: - назву й умовне позначення брикетів або гранул; - призначеність брикетів або гранул; - специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, - сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); - вид спожиткового паковання; - номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто; - номер партії; - дату виготовлення; - позначення цього стандарту; - номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; - номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Як бачимо, національний стандарт для брикетів не передбачає надання Копії протоколу випробування з результатами випробувань зразків Товару та копію сертифікату відповідності, виданого на підставі цього протоколу. Таким чином, дана вимога Замовника є дискримінаційною та не відповідає вимогам відповідного національного стандарту. Отже, пропозиції учасників які пропонують товар що повністю відповідає нормам встановленим ДСТУ 8358:2015, будуть відхилені через встановлення замовником дискримінаційних вимог в частині породи деревини з якої виготовлений брикет. Тому просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідності до чинного ДСТУ та виключити наступну вимогу: «- Копію протоколу випробування з результатами випробувань зразків Товару та копію сертифікату відповідності, виданого на підставі цього протоколу. Зазначені документи повинні бути видані не раніше 2024 року. Термін дії сертифікату відповідності повинен спливати не раніше 31.12.2024 року та діяти до кінця строку дії договору ( до 31.12.2024 року).»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Замовник чомусь вирішив встановити власні розміри, що ідуть в розріз із ДСТУ 8358:2015 та напевне пасують заздалегідь обраному постачальнику. Скаржник пропонує товар паливні гранули, які вироблені згідно чинного ДСТУ 8358:2015, але через встановлення Замовником вимог до пелет які звужують норми ДСТУ, пропозиція Скаржника може бути відхилена через невідповідність вимогам Замовника. Таким чином, Замовником було встановлено у тендерній документації вимоги, які суперечать нормам ДСТУ 8358:2015. Таким чином, дана вимога Замовника є дискримінаційною та не відповідає вимогам відповідного національного стандарту. Отже, пропозиції учасників які пропонують товар що повністю відповідає нормам встановленим ДСТУ 8358:2015, будуть відхилені через встановлення замовником дискримінаційних вимог в частині розмірів гранул паливних. Тому просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідності до чинного ДСТУ та відкоригувати значення показників розміру товару.