-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ц_24П-190_ДК 021:2015-50110000-9-Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів Toyota Hilux).
Строк надання послуг: Послуги надаються систематично за окремими Заявками Замовника, з дати укладання Договору до 28.02.2025 року (включно). Строк (термін) надання послуг відносно 1-єї одиниці ТЗ - не більше 15-ти календарних днів з дня підписання сторонами дефектного акту.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 237 робочих днів
3 781 030.25
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 76 000.00 UAH
мін. крок: 2% або 76 000.00 UAH
Період оскарження:
11.10.2024 23:45 - 18.10.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга на дії Замовника
Номер:
fcb88747c4584195a2c63123cd85d6af
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-11-014142-a.a2
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 24.01.2025 № 1104.pdf 27.01.2025 18:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.01.2025 № 1104.pdf 27.01.2025 11:01
- рішення від 17.01.2025 № 743.pdf 17.01.2025 14:11
- Заперечення.doc 23.01.2025 12:00
- Заперечення.pdf 23.01.2025 12:00
- sign.p7s 14.01.2025 17:14
- Скарга на відміну.doc 14.01.2025 17:13
- Скарга на відміну.pdf 14.01.2025 17:13
- Пояснення по суті скарги Аикон.pdf 22.01.2025 15:02
- Пояснення по суті скарги Аикон.docx 22.01.2025 13:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.01.2025 16:04
Дата розгляду скарги:
24.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.01.2025 14:11
Дата прийняття рішення по скарзі:
27.01.2025 18:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ac2a2f24e7904b6a9962e90ec8144313
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дії Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник була оприлюднена Закупівля № UA-2024-10-11-014142-a, щодо закупівлі – Ц_24П-190_ДК 021:2015-50110000-9-Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів Toyota Hilux)., Скаржник виявив бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію.
Після скасування постійнодіючою комісією АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель незаконного рішення щодо попередньої відміни процедури закупівлі, Замовником знову було прийнято рішення про відміну закупівлі. Скаржник не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – Особливості).
Підставою для відміни закупівлі замовник обрав неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель за наступною аргументацією що зазначена у протоколі за № 05/08-1 від 05.08.2024 року:
«
Відповідно до п. 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 з подальшими змінами та доповненнями (далі – Особливості та Закон відповідно): «Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей».
Відповідно до частини 10 статті 29 Закону: «Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення».
25.10.2024 року рішенням Уповноваженої особи строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції було продовжено до 20 робочих днів – до 19.11.2024 року.
19.11.2024 р. Уповноваженою особою було прийнято рішення відмінити ці відкриті торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АИКОН-АВТО" не погодилося з рішенням Замовника та подало 29.11.2024 року відповідну скаргу до Антимонопольного комітету України.
Відповідно до частини 67 Особливостей: «Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною десятою статті 29 Закону і абзацом четвертим пункту 49 цих особливостей.
Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду».
Відповідно перебіг строків розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, поданої учасником: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АИКОН-АВТО", код ЄДРПОУ: 38019594, був зупинений 29.11.2024 року – тобто на 28 робочий день з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Даний строк значно перевищує максимальний строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно Замовником з незалежних від нього причин було порушено вимоги п. 37 Особливостей та частини 10 статті 29 Закону в частині перевищення строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Варто зазначити, що дане порушення не є наслідком дій/бездіяльності Замовника та на даний момент часу його усунути неможливо, оскільки однією з властивостей часу є його незворотність, а розгляд найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, поданої учасником: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АИКОН-АВТО", код ЄДРПОУ: 38019594, мав завершитися ще 19.11.2024 року і Замовник мав в цих часових межах прийняти рішення за результатами такого розгляду.
»
Скаржник не погоджується із цією підставою для відміни, зазначає, що Замовник шукає неіснуючий привід відмінити процедуру закупівлі, не маючи жодних законних підстав для цього. та заявляє наступне:
Замовник вже вдруге з однієї ж підстави невистачання часу на розгляд пропозиції скаржника намагається скасувати закупівлю. У попередньому випадку, Скаржник відстояв свою позицію щодо незаконності дій Замовника, і постійно-діюча комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг у сфері публічних закупівель винесла рішення щодо незаконності дій замовника, зокрема зазначивши, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Проте всупереч всьому цьому, Замовник вдруге намагається зробити ту саму дію за тих саме обставин викладаючи вже факти у трохи іншому вигляді. Скаржник зазначає, що все одно не має підстав для відміни процедури закупівлі оскільки, а також просить звернути увагу на небезпечну спробу зламати всю систему оскарження незаконних дій замовника. В разі якщо дії Замовника будуть визнані правомірними, дуже легко створити такий прецедент:
Замовник оголошує закупівлю, незручний учасник надав більш економічно-вигідну пропозицію, проте відхилити з законних підстав його пропозицію неможливо, далі можна зробити запит будь-кому і казати що через занадто пізнє отримання відповіді на нього необхідно відміняти процедуру закупівлі.
Після скасування постійнодіючою комісією АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель незаконного рішення щодо попередньої відміни процедури закупівлі, Замовником знову було прийнято рішення про відміну закупівлі. Скаржник не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – Особливості).
Підставою для відміни закупівлі замовник обрав неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель за наступною аргументацією що зазначена у протоколі за № 05/08-1 від 05.08.2024 року:
«
Відповідно до п. 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 з подальшими змінами та доповненнями (далі – Особливості та Закон відповідно): «Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей».
Відповідно до частини 10 статті 29 Закону: «Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення».
25.10.2024 року рішенням Уповноваженої особи строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції було продовжено до 20 робочих днів – до 19.11.2024 року.
19.11.2024 р. Уповноваженою особою було прийнято рішення відмінити ці відкриті торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АИКОН-АВТО" не погодилося з рішенням Замовника та подало 29.11.2024 року відповідну скаргу до Антимонопольного комітету України.
Відповідно до частини 67 Особливостей: «Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною десятою статті 29 Закону і абзацом четвертим пункту 49 цих особливостей.
Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду».
Відповідно перебіг строків розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, поданої учасником: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АИКОН-АВТО", код ЄДРПОУ: 38019594, був зупинений 29.11.2024 року – тобто на 28 робочий день з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Даний строк значно перевищує максимальний строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно Замовником з незалежних від нього причин було порушено вимоги п. 37 Особливостей та частини 10 статті 29 Закону в частині перевищення строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Варто зазначити, що дане порушення не є наслідком дій/бездіяльності Замовника та на даний момент часу його усунути неможливо, оскільки однією з властивостей часу є його незворотність, а розгляд найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, поданої учасником: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АИКОН-АВТО", код ЄДРПОУ: 38019594, мав завершитися ще 19.11.2024 року і Замовник мав в цих часових межах прийняти рішення за результатами такого розгляду.
»
Скаржник не погоджується із цією підставою для відміни, зазначає, що Замовник шукає неіснуючий привід відмінити процедуру закупівлі, не маючи жодних законних підстав для цього. та заявляє наступне:
Замовник вже вдруге з однієї ж підстави невистачання часу на розгляд пропозиції скаржника намагається скасувати закупівлю. У попередньому випадку, Скаржник відстояв свою позицію щодо незаконності дій Замовника, і постійно-діюча комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг у сфері публічних закупівель винесла рішення щодо незаконності дій замовника, зокрема зазначивши, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Проте всупереч всьому цьому, Замовник вдруге намагається зробити ту саму дію за тих саме обставин викладаючи вже факти у трохи іншому вигляді. Скаржник зазначає, що все одно не має підстав для відміни процедури закупівлі оскільки, а також просить звернути увагу на небезпечну спробу зламати всю систему оскарження незаконних дій замовника. В разі якщо дії Замовника будуть визнані правомірними, дуже легко створити такий прецедент:
Замовник оголошує закупівлю, незручний учасник надав більш економічно-вигідну пропозицію, проте відхилити з законних підстав його пропозицію неможливо, далі можна зробити запит будь-кому і казати що через занадто пізнє отримання відповіді на нього необхідно відміняти процедуру закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Скарга на дії Замовника
-
Повʼязаний документ:
Скарга на відміну.doc
-
-
Назва доказу:
Скарга на дії Замовника
-
Повʼязаний документ:
Скарга на відміну.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на бездіяльність при розгляді тендерної пропозиції та на рішення і дії Замовника щодо відміни процедури закупівлі
Номер:
865d3e6c500c4f5eb1efdf963af8fe8c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-11-014142-a.b1
Назва:
Скарга на бездіяльність при розгляді тендерної пропозиції та на рішення і дії Замовника щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- 015 від 09.01.25 Прот розгляду рішення АМКУ Ц_24П-190.pdf 09.01.2025 16:58
- Лист Вих. №2398-06020613-01 від 30.10.2024.pdf 09.12.2024 01:10
- Пояснення по суті скарги Аикон.docx 09.12.2024 01:10
- 883-01 від 19.11.2024.pdf 09.12.2024 01:10
- Пояснення по суті скарги.pdf 09.12.2024 17:10
- Заперечення на пояснення Замовника.pdf 09.12.2024 14:51
- Заперечення на пояснення Замовника.docx 09.12.2024 14:51
- sign.p7s 29.11.2024 16:38
- 5_4 TOYOTA Site Policy content (переклад).pdf 29.11.2024 16:38
- 5_2 Реєстраційний профіль з офіційного сайту TOYOTA.pdf 29.11.2024 16:38
- Скарга від 29112024 щодо відміни процедури закупівлі.pdf 29.11.2024 16:38
- 5_3 Toyota Site Policy content.pdf 29.11.2024 16:38
- 347 від 19.11.24 Прот відміни відкритих торгів Ц_24П-190.pdf 29.11.2024 16:38
- 5_1 Договір доступу AutoData.pdf 29.11.2024 16:38
- рішення від 03.12.2024 №19193.pdf 03.12.2024 16:50
- рішення від 10.12.2024 №19668.pdf 13.12.2024 12:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2024 №19668.pdf 11.12.2024 13:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.11.2024 17:08
Дата розгляду скарги:
10.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.12.2024 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.12.2024 12:25
Дата виконання рішення Замовником:
09.01.2025 16:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Керуючись пунктом 67 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" повідомляємо, що Замовником усунуто порушення, зазначені в скарзі, а саме 09.01.2025 року було прийнято наступні рішення:
1. Скасувати рішення уповноваженої особи Акціонерного товариства «Укргазвидобування» (ПРОТОКОЛ №347 від 19.11.2024 р. щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Центрального закупівельно-логістичного центру АТ «Укргазвидобування» (код ЄДРПОУ 30019775) щодо відміни відкритих торгів на закупівлю: «Ц_24П-190_ДК 021:2015-50110000-9-Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів Toyota Hilux)» (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-11-014142-a) відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей: - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0129506ed0c849dfa0a9298256e4adb9
Заголовок пункту скарги:
Пункт щодо незаконнї відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У відповідності до пункту 37. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості), оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до Особливостей, щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
22.10.2024 року в результаті оцінки тендерних пропозицій найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією була визначена тендерна пропозиція Скаржника – Товариства з обмеженою відповідальністю «АИКОН-АВТО».
25.10.2024 року рішенням Уповноваженої особи строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції було продовжено до 20 робочих днів – до 19.11.2024 року.
19.11.2024 року Уповноваженою особою було прийнято рішення про відміну відкритих торгів (протокол № 347, до скарги додається).
Скаржник не погоджується з таким рішенням про відміну торгів та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості). Підставою для відміни закупівлі замовник обрав пп. 2 п. 50 Особливостей, а саме: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель за наступною аргументацією що зазначена у протоколі за № 347 від 19.11.2024 року:
«Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких пере6дбачалося тендерною документацією.
Враховуючи дані обставини можна констатувати, що Замовник, виявивши під час розгляду тендерної пропозиції Учасника невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких пере6дбачалося тендерною документацією, не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чим допустив порушення пункту 43 Особливостей.».
У цьому ж протоколі відміни Замовник зазначає підстави, які на його думку, призвели до даного порушення:
«Також Замовник відповідно до частини 42 Особливостей звернувся за підтвердженням інформації, наданої учасником, до офіційного імпортера автомобілів Toyota в Україні – ПІДПРИЄМСТВА З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ТОЙОТА-УКРАЇНА».
Однак, на жаль, відповідь від даного підприємства надійшла лише 19.11.2024 року, тобто в останній день розгляду пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АИКОН-АВТО», в зв’язку з чим було втрачено можливість повноцінного розгляду даної пропозиції.».
Звертаємо увагу, що на підставі цього Замовник робить висновок, що він виявив невідповідність в інформації та/або документах, які подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції. При цьому замовник не повідомляє чи була необхідність в направленні даного запиту, дату коли направлений запит та про, що йдеться в ньому. Посилання Замовника у рішенні на норми, які надають право для надсилання запиту, не надають Замовнику беззаперечного права на такий запит.
Замовник в рішенні посилається також, нате, що учасник в тендерній пропозиції не надав акту приймання – передачі або аналогічного за змістом документу від вищезазначених осіб, ні інформаційного листа від цих осіб в складі своєї пропозиції. Даний факт свідчить про те, що Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
При цьому зазначаємо, що у рішенні Замовник невірно робить висновок про відсутність необхідної інформації та документації в тендерній пропозиції учасника. Такий висновок Замовника спростовується інформацією та документами, які надав учасник в тендерній пропозиції, а саме:
- Листом про інформаційне забезпечення Вих. №629/10 від 17.10.2024 р.
- Договір № 21012711092917 про надання ліцензії на право використання від 17 червня 2024 р.
- Реєстраційний профіль Toyota Site.
- Toyota Site Policy content.
- Toyota Site Policy content (переклад).
В наданих документах чітко відображено, що ТОВ «АИКОН-АВТО» має необхідне інформаційне забезпечення від виробника автомобілів, зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технологічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
Зазначені вище документи, надають право ТОВ «АИКОН -АВТО» доступу до інтернет сайтів, «сайт Techdoc», AUTODATA Online де відображена база даних по експлуатації, ремонтну, технологічному обслуговуванню різних марок автомобілів в т.ч. автомобілів TOYOTA, та використання даної інформації підчас експлуатації, ремонтну, технологічному обслуговуванню автомобілів, тобто необхідна інформація для надання послуг експлуатації, ремонтну, технологічному обслуговуванню різних марок автомобілів TOYOTA була передана Учаснику, як того вимагав Замовник в тендерній документації.
Надання права доступу Учаснику до вищезазначеної інформації по своїй суті відображає дію прийому передачі, що відображається як в актах прийому – передачі та і в інших документах.
Вимагання Замовником саме акту прийому – передачі є надмірним формалізмом при розгляді наданої учасником документації.
Дії, які провів Замовник по збору додаткової інформації через запит до Підприємства з іноземними інвестиціями «ТОЙОТА – УКРАЇНА» свідчать тільки про те, що Замовник шукав формальні підстави для відміни відкритих торгів з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких документів.
Скаржник не погоджується із цією підставою для відміни і зазначає, що Замовник шукає неіснуючий привід відмінити процедуру закупівлі та намагається знайти для себе привід у своїй же бездіяльності не маючи жодних законних підстав для цього.
Замовник використовує надуману підставу для відміни закупівлі не довівши жодним чином, що заважало йому на етапі кваліфікації виконати вимоги пункту 43 Особливостей та розмістити в електронній системі закупівель Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей і не пояснює підстави своєї бездіяльності у протоколі про відміну торгів.
Також Скаржик вважає за необхідне зазначити, що пунктом 42 Особливостей Замовнику надано право, але не обов’язок, звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Дана інформація впливає на розгляд тендерної пропозиції та визнання учасника Переможцем, лише у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів – в такому разі Замовник відхиляє тендерну пропозицію даного учасника процедури закупівлі.
Ніяким чином відповідь на запит, який направив Замовник відповідно до п. 42 Особливостей, не впливає на виконання вимог п. 43 Особливостей та не виправдовує безпідставну бездіяльність Замовника. Уповноваженою особою помилково не враховано, що при виконанні вимог пункту 43 Особливостей та дотриманні встановлених даним пунктом термінів, відсутній зв’язок з діями Замовника по направленню запитів до сторонніх осіб коли Замовник використовує права, які надані йому пунктом 42 Особливостей.
У Замовника була можливість за відсутністю підстав для відхилення обрати Скаржника переможцем процедури закупівлі або розмістити в електронній системі закупівель Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, але Замовник ігнорує цей факт приймаючи рішення відмінити процедуру закупівлі, при цьому жодним чином не доводячи, що саме заважало йому приймати законні рішення і не пояснюючи причини своєї бездіяльності.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Варто зауважити, що кожне рішення уповноваженої особи, щодо відміни процедури закупівлі або визнання її такою, що не відбулася, має бути документально обґрунтоване та підтверджене, адже учасники мають право його оскаржити, саме тому, замовник даної процедури закупівлі, повинен довести правомірність відміни даної процедури закупівлі, але, надані документи та пояснення в рішенні не містять належного обґрунтування наявності такої підстави для відміни процедури закупівлі як неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Скаржник вважає, що відмінивши дану процедуру закупівлі Замовник грубо порушив чинне законодавство та право Скаржника на перемогу у зазначеній процедурі закупівлі. Незаконна відміна Закупівлі порушує права Скаржника, оскільки Скаржник являється учасником відміненої Закупівлі, перебуває на кваліфікації та має намір та спроможність виконати умови закупівлі. Тобто, у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про Антимонопольний комітет України», а також Конституції України, оскарження процедур закупівель можливе у випадках, коли суб’єкт оскарження вбачає порушення своїх прав чи законних інтересів в рішеннях, діях чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Вважаємо, що Замовник зловживає своїм правом щодо відміни тендеру, що призведе до затягування часу проведення процедури закупівлі та порушення основних принципів здійснення публічних закупівель у відповідності до норм Закону, а саме: порушує наступні принципи: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що рішення уповноваженої особи про відміну торгів є необґрунтованим та безпідставним та таким що порушує принципи здійснення публічних закупівель, вимоги Закону та норми Особливостей, а також порушує законні інтереси і право Скаржника на перемогу в торгах.
З огляду на викладене вище, неправомірно відмінивши Закупівлю, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Особливостей.
22.10.2024 року в результаті оцінки тендерних пропозицій найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією була визначена тендерна пропозиція Скаржника – Товариства з обмеженою відповідальністю «АИКОН-АВТО».
25.10.2024 року рішенням Уповноваженої особи строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції було продовжено до 20 робочих днів – до 19.11.2024 року.
19.11.2024 року Уповноваженою особою було прийнято рішення про відміну відкритих торгів (протокол № 347, до скарги додається).
Скаржник не погоджується з таким рішенням про відміну торгів та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості). Підставою для відміни закупівлі замовник обрав пп. 2 п. 50 Особливостей, а саме: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель за наступною аргументацією що зазначена у протоколі за № 347 від 19.11.2024 року:
«Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких пере6дбачалося тендерною документацією.
Враховуючи дані обставини можна констатувати, що Замовник, виявивши під час розгляду тендерної пропозиції Учасника невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких пере6дбачалося тендерною документацією, не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чим допустив порушення пункту 43 Особливостей.».
У цьому ж протоколі відміни Замовник зазначає підстави, які на його думку, призвели до даного порушення:
«Також Замовник відповідно до частини 42 Особливостей звернувся за підтвердженням інформації, наданої учасником, до офіційного імпортера автомобілів Toyota в Україні – ПІДПРИЄМСТВА З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «ТОЙОТА-УКРАЇНА».
Однак, на жаль, відповідь від даного підприємства надійшла лише 19.11.2024 року, тобто в останній день розгляду пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АИКОН-АВТО», в зв’язку з чим було втрачено можливість повноцінного розгляду даної пропозиції.».
Звертаємо увагу, що на підставі цього Замовник робить висновок, що він виявив невідповідність в інформації та/або документах, які подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції. При цьому замовник не повідомляє чи була необхідність в направленні даного запиту, дату коли направлений запит та про, що йдеться в ньому. Посилання Замовника у рішенні на норми, які надають право для надсилання запиту, не надають Замовнику беззаперечного права на такий запит.
Замовник в рішенні посилається також, нате, що учасник в тендерній пропозиції не надав акту приймання – передачі або аналогічного за змістом документу від вищезазначених осіб, ні інформаційного листа від цих осіб в складі своєї пропозиції. Даний факт свідчить про те, що Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
При цьому зазначаємо, що у рішенні Замовник невірно робить висновок про відсутність необхідної інформації та документації в тендерній пропозиції учасника. Такий висновок Замовника спростовується інформацією та документами, які надав учасник в тендерній пропозиції, а саме:
- Листом про інформаційне забезпечення Вих. №629/10 від 17.10.2024 р.
- Договір № 21012711092917 про надання ліцензії на право використання від 17 червня 2024 р.
- Реєстраційний профіль Toyota Site.
- Toyota Site Policy content.
- Toyota Site Policy content (переклад).
В наданих документах чітко відображено, що ТОВ «АИКОН-АВТО» має необхідне інформаційне забезпечення від виробника автомобілів, зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технологічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
Зазначені вище документи, надають право ТОВ «АИКОН -АВТО» доступу до інтернет сайтів, «сайт Techdoc», AUTODATA Online де відображена база даних по експлуатації, ремонтну, технологічному обслуговуванню різних марок автомобілів в т.ч. автомобілів TOYOTA, та використання даної інформації підчас експлуатації, ремонтну, технологічному обслуговуванню автомобілів, тобто необхідна інформація для надання послуг експлуатації, ремонтну, технологічному обслуговуванню різних марок автомобілів TOYOTA була передана Учаснику, як того вимагав Замовник в тендерній документації.
Надання права доступу Учаснику до вищезазначеної інформації по своїй суті відображає дію прийому передачі, що відображається як в актах прийому – передачі та і в інших документах.
Вимагання Замовником саме акту прийому – передачі є надмірним формалізмом при розгляді наданої учасником документації.
Дії, які провів Замовник по збору додаткової інформації через запит до Підприємства з іноземними інвестиціями «ТОЙОТА – УКРАЇНА» свідчать тільки про те, що Замовник шукав формальні підстави для відміни відкритих торгів з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких документів.
Скаржник не погоджується із цією підставою для відміни і зазначає, що Замовник шукає неіснуючий привід відмінити процедуру закупівлі та намагається знайти для себе привід у своїй же бездіяльності не маючи жодних законних підстав для цього.
Замовник використовує надуману підставу для відміни закупівлі не довівши жодним чином, що заважало йому на етапі кваліфікації виконати вимоги пункту 43 Особливостей та розмістити в електронній системі закупівель Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей і не пояснює підстави своєї бездіяльності у протоколі про відміну торгів.
Також Скаржик вважає за необхідне зазначити, що пунктом 42 Особливостей Замовнику надано право, але не обов’язок, звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Дана інформація впливає на розгляд тендерної пропозиції та визнання учасника Переможцем, лише у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів – в такому разі Замовник відхиляє тендерну пропозицію даного учасника процедури закупівлі.
Ніяким чином відповідь на запит, який направив Замовник відповідно до п. 42 Особливостей, не впливає на виконання вимог п. 43 Особливостей та не виправдовує безпідставну бездіяльність Замовника. Уповноваженою особою помилково не враховано, що при виконанні вимог пункту 43 Особливостей та дотриманні встановлених даним пунктом термінів, відсутній зв’язок з діями Замовника по направленню запитів до сторонніх осіб коли Замовник використовує права, які надані йому пунктом 42 Особливостей.
У Замовника була можливість за відсутністю підстав для відхилення обрати Скаржника переможцем процедури закупівлі або розмістити в електронній системі закупівель Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, але Замовник ігнорує цей факт приймаючи рішення відмінити процедуру закупівлі, при цьому жодним чином не доводячи, що саме заважало йому приймати законні рішення і не пояснюючи причини своєї бездіяльності.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Варто зауважити, що кожне рішення уповноваженої особи, щодо відміни процедури закупівлі або визнання її такою, що не відбулася, має бути документально обґрунтоване та підтверджене, адже учасники мають право його оскаржити, саме тому, замовник даної процедури закупівлі, повинен довести правомірність відміни даної процедури закупівлі, але, надані документи та пояснення в рішенні не містять належного обґрунтування наявності такої підстави для відміни процедури закупівлі як неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Скаржник вважає, що відмінивши дану процедуру закупівлі Замовник грубо порушив чинне законодавство та право Скаржника на перемогу у зазначеній процедурі закупівлі. Незаконна відміна Закупівлі порушує права Скаржника, оскільки Скаржник являється учасником відміненої Закупівлі, перебуває на кваліфікації та має намір та спроможність виконати умови закупівлі. Тобто, у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про Антимонопольний комітет України», а також Конституції України, оскарження процедур закупівель можливе у випадках, коли суб’єкт оскарження вбачає порушення своїх прав чи законних інтересів в рішеннях, діях чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Вважаємо, що Замовник зловживає своїм правом щодо відміни тендеру, що призведе до затягування часу проведення процедури закупівлі та порушення основних принципів здійснення публічних закупівель у відповідності до норм Закону, а саме: порушує наступні принципи: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що рішення уповноваженої особи про відміну торгів є необґрунтованим та безпідставним та таким що порушує принципи здійснення публічних закупівель, вимоги Закону та норми Особливостей, а також порушує законні інтереси і право Скаржника на перемогу в торгах.
З огляду на викладене вище, неправомірно відмінивши Закупівлю, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Особливостей.
×
-
Назва доказу:
5_4 TOYOTA Site Policy conten (переклад)
-
Повʼязаний документ:
5_4 TOYOTA Site Policy content (переклад).pdf
-
-
Назва доказу:
5_3 TOYOTA Site Policy conten
-
Повʼязаний документ:
5_3 Toyota Site Policy content.pdf
-
-
Назва доказу:
Реєстраційний профіль з офіційного сайту Toyota
-
Повʼязаний документ:
5_2 Реєстраційний профіль з офіційного сайту TOYOTA.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір доступу Autodta
-
Повʼязаний документ:
5_1 Договір доступу AutoData.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Забов'язати Замовника скасувати своє рішення від 19.11.2024 року про відміну процедури закупівлі.