-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
712 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 562.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 562.50 UAH
Період оскарження:
11.10.2024 14:12 - 16.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
295b422f753c4e9db609949a0d030403
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-11-008727-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Обласний мистецький ліцей Олександрія 2024.docx (1).p7s 28.10.2024 16:29
- 2.1.1._Додаток_1_КП.doc 28.10.2024 16:29
- 2.1.1._Додаток_1_КП.pdf.p7s 28.10.2024 16:29
- Протокол про наміри укл дог.PDF 28.10.2024 16:29
- Скріншот з сайту ДП Оператор ринку за вересень 2024 року.pdf 28.10.2024 16:29
- Скарга Обласний мистецький ліцей Олександрія 2024.pdf (1).p7s 28.10.2024 16:29
- Скарга Обласний мистецький ліцей Олександрія 2024.docx 28.10.2024 16:29
- 2.1.1._Додаток_1_КП.pdf 28.10.2024 16:29
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупів… - Постанова № 1178 від 12.10.2022 - d519975-20240919.pdf 28.10.2024 16:29
- 2.1. ТД ЕЕ.doc 28.10.2024 16:29
- Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015 - d453145-20241023.pdf 28.10.2024 16:29
- 2.1.4. Додаток 4 Перелік ЕЕ.docx 28.10.2024 16:29
- Скарга Обласний мистецький ліцей Олександрія 2024.pdf 28.10.2024 16:29
- Витяг з сайту ОПЕНДАТАБОТ стосовно ДП ОПЕРАТОР РИНКУ.pdf 28.10.2024 16:29
- sign.p7s 28.10.2024 16:30
- рішення від 30.10.2024 № 17617.pdf 30.10.2024 15:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.11.2024 № 17994.pdf 07.11.2024 12:35
- рішення від 06.11.2024 № 17994.pdf 11.11.2024 12:24
- Пояснення ворд 31.10.2024 15:44
- Пояснення скан 31.10.2024 15:44
- Пропозиція 31.10.2024 15:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.10.2024 16:51
Дата розгляду скарги:
06.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.10.2024 15:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.11.2024 12:24
Дата виконання рішення Замовником:
13.11.2024 15:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення № 17994-р/пк-пз від 06.11.2024 року вирішено скасувати рішення про визначення ТОВ "КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ" переможцем процедури закупівлі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
aa19717808e841d7969e6bd9d6f19f35
Заголовок пункту скарги:
Рішення Замовника про визначення переможцем ТОВ" КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ", а також оприлюднення рішення про намір укласти договір з даним постачальником таким, що суперечить нормам законодавства України у сфері публічних закупівель.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовник, в порушення умов власної тендерної документації та додатків до неї, не враховуючи положення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" прийняв рішення про визначення переможцем ТОВ" КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ", а також оприлюднення рішення про намір укласти договір з даним постачальником.
Відповідно до п.42 Особливостей :
«Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.»
У п.44. Особливостей вказано, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
абз.2 ч.1 п.44 «зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей»;
абз 4 ч.3п.44 «переможець процедури закупівлі:
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.»
Замовник розуміючи наявність в тендерній пропозиції учасника, із штучно значно заниженою ціновою пропозицією, та вказанами недостовірними даними в додатку 1 стосовно ціни, внаслідок яких, він отримав необгрунтовану перевагу на торгах, не звернувся до АТ “Оператор ринку” та не порівняв інформацію з сайту, про який сам вказує в додатку 1, а без жодних зауважень чи навіть надання часу на виправлення, а саме 24 години (враховуючи те, що учасники не можуть змінювати ціну після розкриття пропозицій, в даному випадку, на нашу думку, надання 24 годин не було б можливим адже учасник розрахував, та додав надбавку на уже неіснуючу ціну на РДН у власній пропозиції), визначив переможцем учасника, що надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, адже відповідно до ч.2 ст 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - «Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах» внаслідок даних дій ТОВ «РОЕК» не мав можливості взяти участь та конкурувати на рівних умовах з іншим учасником, про що й розумів замовник.
Відповідно до ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що визначивши переможцем даної закупівлі компанію, яка використовуючи недостовірну інформацію, штучно занизила цінову пропозицію, тим самим створивши умови, за якими ТОВ «РОЕК» не мав можливості конкурувати на рівних умовах в даній закупівлі, замовником було порушено принципи, за якими здійснюються публічні закупівлі, та порушено права ТОВ «РОЕК».
Неприпустимо визначати переможця, вказуючи, що «за результатами оцінки його пропозиція являється найбільш економічно вигідна, за результатами розгляду його пропозиція відповідає тендерній документації, учасник відповідає технічному завданню викладеному у ТД, та в замовника відсутні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі учаснику, відповідно до п. 47», яка насправді порушує, як умови тендерної документації, так і ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливості, при цьому відмовляючи іншим учасникам, зокрема ТОВ «РОЕК», що вказав достовірні дані розраховуючи на справедливі та неупереджені торгах, порушуючи при цьому його права.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України. Статтею 5 Закону України визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами: - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» є ліцензованою компанією, що має необхідний багаторічний досвід, фахівців та технічні можливості, щоб виконати договір за результатами проведення процедури закупівлі, яка виконує всі вимоги замовника, та бере участь у закупівлях дотримуючись усіх принципів та настанов, затверджених діючим законодавством.
Відповідно до п.42 Особливостей :
«Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.»
У п.44. Особливостей вказано, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
абз.2 ч.1 п.44 «зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей»;
абз 4 ч.3п.44 «переможець процедури закупівлі:
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.»
Замовник розуміючи наявність в тендерній пропозиції учасника, із штучно значно заниженою ціновою пропозицією, та вказанами недостовірними даними в додатку 1 стосовно ціни, внаслідок яких, він отримав необгрунтовану перевагу на торгах, не звернувся до АТ “Оператор ринку” та не порівняв інформацію з сайту, про який сам вказує в додатку 1, а без жодних зауважень чи навіть надання часу на виправлення, а саме 24 години (враховуючи те, що учасники не можуть змінювати ціну після розкриття пропозицій, в даному випадку, на нашу думку, надання 24 годин не було б можливим адже учасник розрахував, та додав надбавку на уже неіснуючу ціну на РДН у власній пропозиції), визначив переможцем учасника, що надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, адже відповідно до ч.2 ст 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - «Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах» внаслідок даних дій ТОВ «РОЕК» не мав можливості взяти участь та конкурувати на рівних умовах з іншим учасником, про що й розумів замовник.
Відповідно до ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що визначивши переможцем даної закупівлі компанію, яка використовуючи недостовірну інформацію, штучно занизила цінову пропозицію, тим самим створивши умови, за якими ТОВ «РОЕК» не мав можливості конкурувати на рівних умовах в даній закупівлі, замовником було порушено принципи, за якими здійснюються публічні закупівлі, та порушено права ТОВ «РОЕК».
Неприпустимо визначати переможця, вказуючи, що «за результатами оцінки його пропозиція являється найбільш економічно вигідна, за результатами розгляду його пропозиція відповідає тендерній документації, учасник відповідає технічному завданню викладеному у ТД, та в замовника відсутні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі учаснику, відповідно до п. 47», яка насправді порушує, як умови тендерної документації, так і ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливості, при цьому відмовляючи іншим учасникам, зокрема ТОВ «РОЕК», що вказав достовірні дані розраховуючи на справедливі та неупереджені торгах, порушуючи при цьому його права.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України. Статтею 5 Закону України визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами: - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» є ліцензованою компанією, що має необхідний багаторічний досвід, фахівців та технічні можливості, щоб виконати договір за результатами проведення процедури закупівлі, яка виконує всі вимоги замовника, та бере участь у закупівлях дотримуючись усіх принципів та настанов, затверджених діючим законодавством.
×
-
Назва доказу:
Доказ ціни за вересень 2024 року відповідно до умов тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Скріншот з сайту ДП Оператор ринку за вересень 2024 року.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
2.1. ТД ЕЕ.doc
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
2.1.4. Додаток 4 Перелік ЕЕ.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
2.1.1._Додаток_1_КП.doc
-
-
Назва доказу:
Протокол про визначення переможця та намір укласти договір
-
Повʼязаний документ:
Протокол про наміри укл дог.PDF
-
-
Назва доказу:
Тендерна пропозиція учасника ТОВ "КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ
-
Повʼязаний документ:
2.1.1._Додаток_1_КП.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем торгів ТОВ "КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ" (41916045), та рішення про намір укласти договір з даним учасником.