-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревинна тріска
Завершена
4 470 560.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 352.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 352.80 UAH
Період оскарження:
11.10.2024 14:08 - 03.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарна на дискримінаційні умови тендерної документаціі
Номер:
2f56f92fb40649af9b632ed5e1575a66
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-11-008618-a.c1
Назва:
Скарна на дискримінаційні умови тендерної документаціі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Артек (1).pdf 16.10.2024 16:33
- Додаток 1 ДСТУ EN 15234-42013.pdf 16.10.2024 16:33
- Скарга Артек (1).docx 16.10.2024 16:33
- Додаток 2 Узагальнена практика органу оскарження в частині розгляду скарг щодо закупівель твердого палива.pdf 16.10.2024 16:33
- Скарга Артек (1).pdf.asice 16.10.2024 16:33
- sign.p7s 16.10.2024 16:34
- Лист виробнику.pdf.asice 16.10.2024 22:31
- Лист виробнику.pdf 16.10.2024 22:31
- відповідь виробника.pdf 18.10.2024 11:56
- рішення від 18.10.2024 № 17063.pdf 18.10.2024 15:52
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.10.2024 № 17473.pdf 29.10.2024 11:40
- рішення від 28.10.2024 № 17473.pdf 31.10.2024 15:40
- Відповідь на скаргу ТОВ БІОЕНЕРГОПОЛІС.pdf.p7s 22.10.2024 23:13
- Відповідь на скаргу ТОВ БІОЕНЕРГОПОЛІС.pdf 22.10.2024 23:13
- Відповідь на скаргу ТОВ БІОЕНЕРГОПОЛІС.doc 22.10.2024 23:13
- Перелік змін до тендерної документації_деревинна тріска.docx 01.11.2024 17:45
- Перелік змін до тендерної документації_деревинна тріска.docx 01.11.2024 20:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2024 17:00
Дата розгляду скарги:
28.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.10.2024 15:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.10.2024 15:40
Дата виконання рішення Замовником:
01.11.2024 20:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.10.2024 року № 17473-р/пк-пз Державним підприємством України «Міжнародний дитячий центр «Артек» внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Деревинна тріска", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-11-008618-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4a8a5e3d20d940ce9d5fedf379a99c76
Заголовок пункту скарги:
оскарження умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
«Тверде паливо» — горючі речовини, основною складовою частиною яких є вуглець. До твердого палива належать кам'яне вугілля, кокс, буре вугілля, горючі сланці, торф, біомаса, бездимне паливо (вид твердого палива, яке під час горіння або не виділяє видимого диму, або продукує його у незначній кількості), тверді побутові відходи і деревина.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, згідно з цими Особливостями, Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Для даного виду товару є національний стандарт – ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо яким взагалі не передбачено, таких вимог до деревинної тріски. Вважаємо, що наведені вище вимоги Тендерної документації не узгоджується з вимогами чинного законодавства та є такими, що порушує і обмежує права Суб’єкта оскарження, та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Суб’єкту оскарження, належним чином підготувати свою Пропозицію.
Вважаю за необхідним вказати, що предметом закупівлі за даними торгами є товар – тверде паливо (Деревина (деревинна тріска)), для цього виду товару наявний чинний національний стандарт - це ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо. Забезпечення якості. Частина 4. Тріски деревні для непромислового використання (EN 15234-4:2012, IDT).
Даним державним стандартом не передбачено сертифікації ISO 14001:2015, що засвідчує використання Учасником систем екологічного менеджменту, виданих на ім’я учасника торгів органом з сертифікації систем управління внесеним до акредитованого реєстру НААУ.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, згідно з цими Особливостями, Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Для даного виду товару є національний стандарт – ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо яким взагалі не передбачено, таких вимог до деревинної тріски. Вважаємо, що наведені вище вимоги Тендерної документації не узгоджується з вимогами чинного законодавства та є такими, що порушує і обмежує права Суб’єкта оскарження, та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Суб’єкту оскарження, належним чином підготувати свою Пропозицію.
Вважаю за необхідним вказати, що предметом закупівлі за даними торгами є товар – тверде паливо (Деревина (деревинна тріска)), для цього виду товару наявний чинний національний стандарт - це ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо. Забезпечення якості. Частина 4. Тріски деревні для непромислового використання (EN 15234-4:2012, IDT).
Даним державним стандартом не передбачено сертифікації ISO 14001:2015, що засвідчує використання Учасником систем екологічного менеджменту, виданих на ім’я учасника торгів органом з сертифікації систем управління внесеним до акредитованого реєстру НААУ.»
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 Узагальнена практика органу оскарження в частині розгляду скарг
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Узагальнена практика органу оскарження в частині розгляду скарг щодо закупівель твердого палива.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 ДСТУ EN 15234-42013.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 ДСТУ EN 15234-42013.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
3e194515010546ff99a471ac4b319f0e
Заголовок пункту скарги:
оскарження умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Додаток 4 до ТД Замовника вимагає:
На підтвердження дотримання заходів із захисту довкілля учасник надає протокол випробувань, що виданий акредитованою лабораторією та копію технічного документу (регламенту) згідно якого виготовляється предмет закупівлі, в разі надання Технічних умов виробника, такий документ має бути внесено до бази даних "Технічні умови України".
По-перше, вважаємо, що Замовник встановив дану вимогу щодо в порушення п. 29 Особливостей. Адже при закупівлі твердого палива (яким є деревинна тріска), замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару є національні стандарти:
ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо. Забезпечення якості. Частина 4. Тріски деревні для непромислового використання (EN 15234-4:2012, IDT)
Проте, у національних стандартах вимоги щодо надання таких документів, що вимагає Замовник не міститься.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконну і дискримінаційну вимогу, чим порушив вимоги Закону та Особливостей.
По друге, вимога: Технічні умови виробника мають бути внесені до бази даних, є дискримінаційною оскільки внесення до цієї баз даних має на увазі реєстрацію Технічних умов.
9 квітня 2014 року Верховна Рада України затвердила Закон України № 1193-ІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру" (надалі Закон № 1193-ІІ). Цим Законом, зокрема, передбачено виключення статей 4-9 із Декрету Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі – Декрет). Частиною другою виключеної статті 7 Декрету було передбачено наступне: "2. Для організації інформування споживачів (замовників) про номенклатуру та якість продукції, що випускається, контролю відповідності технічних умов обов'язковим вимогам державних, а в передбачених законодавством випадках - галузевих стандартів технічні умови на продукцію та зміни до них підлягають державній реєстрації в територіальних органах центрального органу виконавчої влади з питань технічного регулювання. Технічні умови та зміни до них, які не пройшли державної реєстрації, вважаються недійсними".
Тобто, з 26.04.2014 року – дня набрання чинності Законом № 1193-ІІ, державна реєстрація Технічних умов або змін до них в територіальних органах центрального органу виконавчої влади з питань технічного регулювання не є обов'язковою. Технічні умови є дійсними без проведення такої реєстрації.
Відтак, через дискримінаційну вимогу наше підприємство не може реалізувати своє право на участь у даному тендері. Замовник штучно обмежив коло потенційних учасників тільки тими, виробники яких вирішили здійснити реєстрацію ТУ на офіційному веб-сайті Головного фонду і бази даних "Технічні умови України" ДП"Укрметртестстандарт" www.csm.kiev.ua, а учасники, як наше підприємство, не можуть прийняти участь у цих торгах.
Враховуючи наведене, просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації і виключити з неї вимогу щодо внесення Технічних умов до бази даних "Технічні умови України"
На підтвердження дотримання заходів із захисту довкілля учасник надає протокол випробувань, що виданий акредитованою лабораторією та копію технічного документу (регламенту) згідно якого виготовляється предмет закупівлі, в разі надання Технічних умов виробника, такий документ має бути внесено до бази даних "Технічні умови України".
По-перше, вважаємо, що Замовник встановив дану вимогу щодо в порушення п. 29 Особливостей. Адже при закупівлі твердого палива (яким є деревинна тріска), замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару є національні стандарти:
ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо. Забезпечення якості. Частина 4. Тріски деревні для непромислового використання (EN 15234-4:2012, IDT)
Проте, у національних стандартах вимоги щодо надання таких документів, що вимагає Замовник не міститься.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконну і дискримінаційну вимогу, чим порушив вимоги Закону та Особливостей.
По друге, вимога: Технічні умови виробника мають бути внесені до бази даних, є дискримінаційною оскільки внесення до цієї баз даних має на увазі реєстрацію Технічних умов.
9 квітня 2014 року Верховна Рада України затвердила Закон України № 1193-ІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру" (надалі Закон № 1193-ІІ). Цим Законом, зокрема, передбачено виключення статей 4-9 із Декрету Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі – Декрет). Частиною другою виключеної статті 7 Декрету було передбачено наступне: "2. Для організації інформування споживачів (замовників) про номенклатуру та якість продукції, що випускається, контролю відповідності технічних умов обов'язковим вимогам державних, а в передбачених законодавством випадках - галузевих стандартів технічні умови на продукцію та зміни до них підлягають державній реєстрації в територіальних органах центрального органу виконавчої влади з питань технічного регулювання. Технічні умови та зміни до них, які не пройшли державної реєстрації, вважаються недійсними".
Тобто, з 26.04.2014 року – дня набрання чинності Законом № 1193-ІІ, державна реєстрація Технічних умов або змін до них в територіальних органах центрального органу виконавчої влади з питань технічного регулювання не є обов'язковою. Технічні умови є дійсними без проведення такої реєстрації.
Відтак, через дискримінаційну вимогу наше підприємство не може реалізувати своє право на участь у даному тендері. Замовник штучно обмежив коло потенційних учасників тільки тими, виробники яких вирішили здійснити реєстрацію ТУ на офіційному веб-сайті Головного фонду і бази даних "Технічні умови України" ДП"Укрметртестстандарт" www.csm.kiev.ua, а учасники, як наше підприємство, не можуть прийняти участь у цих торгах.
Враховуючи наведене, просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації і виключити з неї вимогу щодо внесення Технічних умов до бази даних "Технічні умови України"
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 Узагальнена практика органу оскарження
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Узагальнена практика органу оскарження в частині розгляду скарг щодо закупівель твердого палива.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 ДСТУ EN 15234-42013.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 ДСТУ EN 15234-42013.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації