• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Деревинна тріска

Завершена

4 470 560.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 352.80 UAH
Період оскарження: 11.10.2024 14:08 - 03.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарна на дискримінаційні умови тендерної документаціі

Номер: 2f56f92fb40649af9b632ed5e1575a66
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-11-008618-a.c1
Назва: Скарна на дискримінаційні умови тендерної документаціі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.10.2024 15:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.10.2024 15:40
Дата виконання рішення Замовником: 01.11.2024 20:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.10.2024 року № 17473-р/пк-пз Державним підприємством України «Міжнародний дитячий центр «Артек» внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Деревинна тріска", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-11-008618-a.
Автор: ТОВ "БІОЕНЕРГОПОЛІС", игорь бутбаев +380685588031 elent.alda1@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4a8a5e3d20d940ce9d5fedf379a99c76
Заголовок пункту скарги: оскарження умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: «Тверде паливо» — горючі речовини, основною складовою частиною яких є вуглець. До твердого палива належать кам'яне вугілля, кокс, буре вугілля, горючі сланці, торф, біомаса, бездимне паливо (вид твердого палива, яке під час горіння або не виділяє видимого диму, або продукує його у незначній кількості), тверді побутові відходи і деревина.

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, згідно з цими Особливостями, Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Для даного виду товару є національний стандарт – ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо яким взагалі не передбачено, таких вимог до деревинної тріски. Вважаємо, що наведені вище вимоги Тендерної документації не узгоджується з вимогами чинного законодавства та є такими, що порушує і обмежує права Суб’єкта оскарження, та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Суб’єкту оскарження, належним чином підготувати свою Пропозицію.

Вважаю за необхідним вказати, що предметом закупівлі за даними торгами є товар – тверде паливо (Деревина (деревинна тріска)), для цього виду товару наявний чинний національний стандарт - це ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо. Забезпечення якості. Частина 4. Тріски деревні для непромислового використання (EN 15234-4:2012, IDT).

Даним державним стандартом не передбачено сертифікації ISO 14001:2015, що засвідчує використання Учасником систем екологічного менеджменту, виданих на ім’я учасника торгів органом з сертифікації систем управління внесеним до акредитованого реєстру НААУ.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3e194515010546ff99a471ac4b319f0e
Заголовок пункту скарги: оскарження умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додаток 4 до ТД Замовника вимагає:

На підтвердження дотримання заходів із захисту довкілля учасник надає протокол випробувань, що виданий акредитованою лабораторією та копію технічного документу (регламенту) згідно якого виготовляється предмет закупівлі, в разі надання Технічних умов виробника, такий документ має бути внесено до бази даних "Технічні умови України".

По-перше, вважаємо, що Замовник встановив дану вимогу щодо в порушення п. 29 Особливостей. Адже при закупівлі твердого палива (яким є деревинна тріска), замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару є національні стандарти:
ДСТУ EN 15234-4:2013 Тверде біопаливо. Забезпечення якості. Частина 4. Тріски деревні для непромислового використання (EN 15234-4:2012, IDT)

Проте, у національних стандартах вимоги щодо надання таких документів, що вимагає Замовник не міститься.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконну і дискримінаційну вимогу, чим порушив вимоги Закону та Особливостей.

По друге, вимога: Технічні умови виробника мають бути внесені до бази даних, є дискримінаційною оскільки внесення до цієї баз даних має на увазі реєстрацію Технічних умов.

9 квітня 2014 року Верховна Рада України затвердила Закон України № 1193-ІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру" (надалі Закон № 1193-ІІ). Цим Законом, зокрема, передбачено виключення статей 4-9 із Декрету Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі – Декрет). Частиною другою виключеної статті 7 Декрету було передбачено наступне: "2. Для організації інформування споживачів (замовників) про номенклатуру та якість продукції, що випускається, контролю відповідності технічних умов обов'язковим вимогам державних, а в передбачених законодавством випадках - галузевих стандартів технічні умови на продукцію та зміни до них підлягають державній реєстрації в територіальних органах центрального органу виконавчої влади з питань технічного регулювання. Технічні умови та зміни до них, які не пройшли державної реєстрації, вважаються недійсними".

Тобто, з 26.04.2014 року – дня набрання чинності Законом № 1193-ІІ, державна реєстрація Технічних умов або змін до них в територіальних органах центрального органу виконавчої влади з питань технічного регулювання не є обов'язковою. Технічні умови є дійсними без проведення такої реєстрації.

Відтак, через дискримінаційну вимогу наше підприємство не може реалізувати своє право на участь у даному тендері. Замовник штучно обмежив коло потенційних учасників тільки тими, виробники яких вирішили здійснити реєстрацію ТУ на офіційному веб-сайті Головного фонду і бази даних "Технічні умови України" ДП"Укрметртестстандарт" www.csm.kiev.ua, а учасники, як наше підприємство, не можуть прийняти участь у цих торгах.

Враховуючи наведене, просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації і виключити з неї вимогу щодо внесення Технічних умов до бази даних "Технічні умови України"

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації