-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (гранули паливні І групи якості з деревини листяних порід)
Завершена
5 188 950.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 51 889.50 UAH
мін. крок: 1% або 51 889.50 UAH
Період оскарження:
10.10.2024 17:15 - 17.10.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга, що стосується тендерної документації
Номер:
4c008fe4723e4197af9f9f18ab08c4ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-10-013726-a.c1
Назва:
Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 8358-2015.pdf 14.10.2024 10:20
- Паспорт якості виробника 09.09.24.pdf 14.10.2024 10:20
- Скарга Краматорськаї міська лікарня № 3 14.10.24.pdf 14.10.2024 10:20
- sign.p7s 14.10.2024 10:28
- Тендерна документація за Особливостями Нова редакція.docx 15.10.2024 11:49
- Лист зі змінами.doc 15.10.2024 11:49
- Додаток 1 до тендерної документації (Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) Нова редакція.docx 15.10.2024 11:49
- Заперечення АМКУ 18.10.2024.pdf 18.10.2024 13:27
- 1 Лист зі змінами.doc 18.10.2024 13:27
- Заперечення АМКУ 18.10.2024.docx 18.10.2024 13:27
- 3 Додаток 1 до тендерної документації (Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) Нова редакція.docx 18.10.2024 13:27
- 2 Тендерна документація за Особливостями Нова редакція.docx 18.10.2024 13:28
- рішення від 16.10.2024 №16912.pdf 16.10.2024 15:07
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.10.2024 №17307.pdf 24.10.2024 15:28
- рішення від 23.10.2024 №17307.pdf 28.10.2024 15:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.10.2024 10:32
Дата розгляду скарги:
23.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.10.2024 15:07
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
28.10.2024 15:08
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
28.10.2024 15:08
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
abb992bff513411fb815434411bd4eb4
Заголовок пункту скарги:
Сертифікат якості, посвідчення якості на паливні гранули І групи якості з деревини листяних порід. Порушення положень пункту 29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 до Документації "Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" учасники повинні надати, зокрема:
- Сертифікат якості, посвідчення якості на паливні гранули І групи якості з деревини листяних порід, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше 2023 року, оформлені у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством). Зазначені у сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п. 4.2, 5.2 (п.п. 5.2.1 Розміри у міліметрах: за діаметром і за довжиною; п.п. 5.2.2 Допустимі відхили довжин і діаметрів гранул від номінальних значень), 7.19, 13.2 ДСТУ 8358:2015.
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (Замовник у тендерній документації також посилається на цей стандарт).
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Тобто вказаним стандартом передбачено 1 (один) документ про якість установленої форми (навіть без вказання найменування такого документа)
Зауважу, що ДСТУ 8358:2015 не встановлено вимог, що саме замовник публічної закупівлі визначає найменування установленої форми документа про якість, тож мені не зрозуміло з яких підстав Замовник вимагає саме "Сертифікат якості" та "Посвідчення якості" на паливні гранули І групи якості з деревини листяних порід? Якщо стандарт передбачає документ (в однині), то з яких підстав Замовник вимагає Сертифікат та Посвідчення якості? Ще цікаво чому дата видачі такого документа повинна бут не раніше 2023 року? Чим це обґрунтовано? Чому я не можу надати, наприклад, паспорт якості виробника? На мою думку, це вказує, що обраний виробник (учасник), під якого прописані таки вимоги Замовником, має саме такі документи.
Зауважу, що ДСТУ 8358:2015 не передбачає, що документ про якість такого товару повинен бути виданий лабораторією, яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством). Тож з яких підстав, в супереч пункту 29 Особливостей, Замовник встановлює таку вимогу?
Також, не менш цікаво, чому Замовник встановлює вимогу до предмету закупівлі (зауважу, що це готова продукція - паливні гранули І групи якості з деревини листяних порід) щодо надання окремих документів на товар, у яких показники повинні відповідати вимогам пункту 7.19 ДСТУ 8358:2015? Зазначу, що пункт 7.19 такого стандарту стосується саме сировини, а не готової продукції. Чим обґрунтована така вимога? Чи замовник бажає закупити сировину для самостійного виготовлення гранул? Зауважу, що сировина не є предметом даних торгів.
Крім того, є цікавим, де у ДСТУ 8358:2015 Замовник знайшов, що показник за пунктом 5.2.2 (Допустимі відхили довжин і діаметрів гранул від номінальних значень) повинен бути обов'язково зазначений у документі про якість? Розміри товару - зрозуміло, а от де вимога щодо відхилів? Що за забаганка Замовника? Яка мета такої вимоги?
Тож чим керується Замовник при встановлення такої вимоги, що містить в собі стільки порушень? Чим обґрунтовані його забаганки? На мою думку, така вимога прописана під окремого виробника (учасника) з метою максимально обмежити конкуренцію у даних торгах. Але як це узгоджується з нормами Закону та Особливостей?
Я не маю документів, що відповідають забаганкам Замовника, маю лише документи, що передбачені ДСТУ 8358:2015, видані виробником товару, відтак моє право на участь у цих торгах обмежено незаконними вимогами Замовника.
З огляду на вказане вбачається, що Замовником порушено вимоги пункту 29 Особливостей та встановлено дискримінаційну вимогу, що порушує права учасників (в том числі і мої) на участь у цих торгах.
- Сертифікат якості, посвідчення якості на паливні гранули І групи якості з деревини листяних порід, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше 2023 року, оформлені у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством). Зазначені у сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п. 4.2, 5.2 (п.п. 5.2.1 Розміри у міліметрах: за діаметром і за довжиною; п.п. 5.2.2 Допустимі відхили довжин і діаметрів гранул від номінальних значень), 7.19, 13.2 ДСТУ 8358:2015.
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (Замовник у тендерній документації також посилається на цей стандарт).
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Тобто вказаним стандартом передбачено 1 (один) документ про якість установленої форми (навіть без вказання найменування такого документа)
Зауважу, що ДСТУ 8358:2015 не встановлено вимог, що саме замовник публічної закупівлі визначає найменування установленої форми документа про якість, тож мені не зрозуміло з яких підстав Замовник вимагає саме "Сертифікат якості" та "Посвідчення якості" на паливні гранули І групи якості з деревини листяних порід? Якщо стандарт передбачає документ (в однині), то з яких підстав Замовник вимагає Сертифікат та Посвідчення якості? Ще цікаво чому дата видачі такого документа повинна бут не раніше 2023 року? Чим це обґрунтовано? Чому я не можу надати, наприклад, паспорт якості виробника? На мою думку, це вказує, що обраний виробник (учасник), під якого прописані таки вимоги Замовником, має саме такі документи.
Зауважу, що ДСТУ 8358:2015 не передбачає, що документ про якість такого товару повинен бути виданий лабораторією, яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством). Тож з яких підстав, в супереч пункту 29 Особливостей, Замовник встановлює таку вимогу?
Також, не менш цікаво, чому Замовник встановлює вимогу до предмету закупівлі (зауважу, що це готова продукція - паливні гранули І групи якості з деревини листяних порід) щодо надання окремих документів на товар, у яких показники повинні відповідати вимогам пункту 7.19 ДСТУ 8358:2015? Зазначу, що пункт 7.19 такого стандарту стосується саме сировини, а не готової продукції. Чим обґрунтована така вимога? Чи замовник бажає закупити сировину для самостійного виготовлення гранул? Зауважу, що сировина не є предметом даних торгів.
Крім того, є цікавим, де у ДСТУ 8358:2015 Замовник знайшов, що показник за пунктом 5.2.2 (Допустимі відхили довжин і діаметрів гранул від номінальних значень) повинен бути обов'язково зазначений у документі про якість? Розміри товару - зрозуміло, а от де вимога щодо відхилів? Що за забаганка Замовника? Яка мета такої вимоги?
Тож чим керується Замовник при встановлення такої вимоги, що містить в собі стільки порушень? Чим обґрунтовані його забаганки? На мою думку, така вимога прописана під окремого виробника (учасника) з метою максимально обмежити конкуренцію у даних торгах. Але як це узгоджується з нормами Закону та Особливостей?
Я не маю документів, що відповідають забаганкам Замовника, маю лише документи, що передбачені ДСТУ 8358:2015, видані виробником товару, відтак моє право на участь у цих торгах обмежено незаконними вимогами Замовника.
З огляду на вказане вбачається, що Замовником порушено вимоги пункту 29 Особливостей та встановлено дискримінаційну вимогу, що порушує права учасників (в том числі і мої) на участь у цих торгах.
×
-
Назва доказу:
Паспорт якості виробника
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості виробника 09.09.24.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у тендерну документацію та виключити з неї вимогу щодо надання Сертифікату якості, посвідчення якості на паливні гранули І групи якості з деревини листяних порід, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше 2023 року, оформлені у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством). Зазначені у сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості та п. 4.2, 5.2 (п.п. 5.2.1 Розміри у міліметрах: за діаметром і за довжиною; п.п. 5.2.2 Допустимі відхили довжин і діаметрів гранул від номінальних значень), 7.19, 13.2 ДСТУ 8358:2015.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
073da59d009d42f780719ab478096370
Заголовок пункту скарги:
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар. Порушення положень пункту 29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 до Документації "Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" учасники повинні надати, зокрема:
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, що закуповується замовником у відповідності до вимог документації, виданий на ім'я учасника або виробника товару Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, або установою яка акредитована НААУ відповідно до вимог IEC 17025:2019 про те, що товар який складає предмет закупівлі (об'єкт експертизи), виготовлений у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015 та відповідає встановленим медичним критеріям безпеки/показникам. (Вимога згідно п. 13.2 Розділу 13 ДСТУ 8358:2015).
Оскільки предметом закупівлі в цих торгах є тверде паливо, то у Замовника є обов'язок виконувати вимоги пункту 29 Особливостей, якими встановлено заборону для Замовника при закупівлі твердого палива, установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Як вже зазначалося вище, для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015.
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи;
- вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Тобто стандартом передбачено, що у документі про якість повинно бути вказано номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. Вимога щодо надання Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи відсутня.
Крім того, 01.10.2023 р. скасовано Закон України 1994 року "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", у зв'язку з чим більше не передбачено оформлення Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Також, отримання висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству не є обов'язковим для даного виду товару, то ж не є зрозумілим чому Замовник встановлює вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції такого документу. Виглядає це як забаганка Замовника, проте як це узгоджується з нормами законодавства?
Я не розумію, чому умовою участі у цих торгах є надання у складі тендерної пропозиції документа, надання якого не передбачено національним стандартом? Чому Замовнику не достатньо документ про якість, згідно пункту 13.2. ДСТУ 8358:2015, в якому міститься номер висновку? Я можу надати документ про якість, згідно національного стандарту, який видає виробник товару, однак вимоги тендерної документації свідчать про те, що надання такого документу буде причиною відхилення пропозиції.
З огляду на вказане вбачається, що Замовником порушено вимоги пункту 29 Особливостей та встановлено дискримінаційну вимогу, що порушує права учасників (в том числі і мої) на участь у цих торгах.
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, що закуповується замовником у відповідності до вимог документації, виданий на ім'я учасника або виробника товару Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, або установою яка акредитована НААУ відповідно до вимог IEC 17025:2019 про те, що товар який складає предмет закупівлі (об'єкт експертизи), виготовлений у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015 та відповідає встановленим медичним критеріям безпеки/показникам. (Вимога згідно п. 13.2 Розділу 13 ДСТУ 8358:2015).
Оскільки предметом закупівлі в цих торгах є тверде паливо, то у Замовника є обов'язок виконувати вимоги пункту 29 Особливостей, якими встановлено заборону для Замовника при закупівлі твердого палива, установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Як вже зазначалося вище, для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015.
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи;
- вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Тобто стандартом передбачено, що у документі про якість повинно бути вказано номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. Вимога щодо надання Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи відсутня.
Крім того, 01.10.2023 р. скасовано Закон України 1994 року "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", у зв'язку з чим більше не передбачено оформлення Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Також, отримання висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству не є обов'язковим для даного виду товару, то ж не є зрозумілим чому Замовник встановлює вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції такого документу. Виглядає це як забаганка Замовника, проте як це узгоджується з нормами законодавства?
Я не розумію, чому умовою участі у цих торгах є надання у складі тендерної пропозиції документа, надання якого не передбачено національним стандартом? Чому Замовнику не достатньо документ про якість, згідно пункту 13.2. ДСТУ 8358:2015, в якому міститься номер висновку? Я можу надати документ про якість, згідно національного стандарту, який видає виробник товару, однак вимоги тендерної документації свідчать про те, що надання такого документу буде причиною відхилення пропозиції.
З огляду на вказане вбачається, що Замовником порушено вимоги пункту 29 Особливостей та встановлено дискримінаційну вимогу, що порушує права учасників (в том числі і мої) на участь у цих торгах.
×
-
Назва доказу:
Паспорт якості виробника
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості виробника 09.09.24.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у тендерну документацію та виключити з неї вимогу щодо надання Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар або висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, що закуповується замовником у відповідності до вимог документації, виданий на ім'я учасника або виробника товару Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, або установою яка акредитована НААУ відповідно до вимог IEC 17025:2019 про те, що товар який складає предмет закупівлі (об'єкт експертизи), виготовлений у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015 та відповідає встановленим медичним критеріям безпеки/показникам.