• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Автошини («34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тонажності»)

Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану" (із змінами та доповненнями)

Завершена

10 620 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 53 100.00 UAH
Період оскарження: 10.10.2024 14:41 - 16.10.2024 09:30
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: d62c065a71f945dab8b788c8cfd3a917
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-10-009288-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Уповноваженій особі військової частини Т0110 Наталі КОСТЮК Щодо необхідності відміни закупівлі UA-2024-10-10-009288-a 10 жовтня 2024 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-10-009288-a, опубліко-вано оголошення № UA-2024-10-10-009288-a про проведення спрощеної процедури закупівлі Автошини («34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тонажності»), для потреб військової частини Т0110 (далі - Замовник), (далі – Спрощена процедура закупівлі). Разом з тим, вважаємо, що умови за Спрощеної процедури закупівлі в частині технічних вимог не у повній мірі враховують специфіку предмета закупівлі, його властивості, характеристики та відповідність вимогам, які ставляться до такого товару, що у свою чергу може наражати на небезпеку користувачів, у даному випадку особовий склад ВЧ Т0110. Так, в рамках Спрощеної процедури закупівлі Замовником закуповується наступний товар: • Автошина 1300х530-533 ВИ-3 156F; • Автошина 1220/400/533 ИП-184 142G; • Автошина 315/80R22.5 (ведучі). Тобто закуповуваний товар є важливою складовою чистино транспортного засобу, на який вона встановлюється, і її відповідність технічним характеристиками прямо впливає на безпечність використання такого транспортного засобу. У свою чергу, встановлення відповідності шини відбувається шляхом сертифікації як самого виробництва, так і продукту такого виробництва. У рамках євроінтеграційних процесів у сфері автомобільного транспорту з 1 січня 2016 р. було здійснено реформування системи технічного регулювання з переходом до європейської системи оцінки відповідності. Так, Україна стала Договірною Стороною Женевської Угоди 1958 року згідно з Законом України від 20.02.2000р. №1448-111 "Про приєднання України до Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року з поправками 1995 року” і заявила про намір застосовувати на своїй території Правила ЄЕК ООН які є додатком до Женевської Угоди 1958 року і містять відповідні технічні приписи. Ці Правила регламентують питання колісних транспортних засобів (далі - КТЗ), предметів обладнання та частин до них за критеріями безпеки, екологічності та енергоефективності. Сучасна нормативно-правова база встановлює певні критерії та вимоги до шин, які, зокрема викладені у Наказі Мінінфраструктури України від 17.08.2012  № 521 яким визначено Порядок затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання та Порядку ведення реєстру сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання і виданих виробниками сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання, а також Наказу Міністерства інфраструктури України 26.07.2013  № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі», Правилах ООН №№ 30, 54, 106. З метою визначення відповідності вказаним вимогам, проводиться ряд процедур. Так, за рішенням Міністрерства інфраструктури України лабораторіям надається акредитація щодо здійснення випробувань, зокрема, складових частин до транспортних засобів. За наслідками такої акредитації (сертифікації) випробувальна лабораторія підприємства проводить сертифікаційні випробування на відповідність європейським вимогам Правил ООН №№ 30, 54, 106 з видачою відповідних протоколів випробувань. Станом на зараз в Україні сертифіковано ряд установ, які уповноважені на проведення вищезазначених випробувань, це, зокрема, ДП «ДержавтотрансНДІпроект», яка видає виробнику Сертифікати типу на шини конкретних типорозмірів. Виробник же у свою чергу, після отримання Сертифікату типу на свою продукцію набуває права видавати Сертифікати відповідності на свій товар. Перелічені сертифікати засвідчують відповідність шин європейським стандартам якості та забезпечують споживачеві той факт, що продукція виготовлена в повній відповідності з вимогами гармонізованих регламентів ЄС, відповідає задекларованим технічним характеристикам, є безпечною та має відповідний рівень надійності конструкції. Разом з тим, умови Спрощеної процедури закупівлі № UA-2024-10-10-009288-a не містять вимог щодо надання учасниками документів (сертифікатів), які б підтверджували відповідність запропонованих ними шин вимогам та критеріям вищевказаних нормативно-правових актів, а також відповідність технічним характеристикам, наведеним у самій тендерній документації. Відсутність такого підтвердження може мати наслідком закупівлі шин неприйнятної якості, що у підсумку вплине на їх норму пробігу, конструктивну витривалість, а головне безпечність під час їх монтування та використання. Відповідно до п.5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» законодавцем визначено, що у разі встановлення характеристик товару замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари за своїми характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації, а саме, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Враховуючи викладене, просимо, - 1. Відмінити Спрощену процедуру закупівлі № UA-2024-10-10-009288-a, предмет закупівлі: Автошини («34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тонажності»). 2. Оголосити нову Спрощену процедуру закупівлі з предметом Автошини («34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тонажності»), в умовах якої передбачити вимогу до учасників щодо підтвердження того, що пропоновані ними товари за своїми характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації та передбачити перелік документів, якими така інформація підтверджується, зокрема, протоколи випробувань та сертифікати, видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Директор ТОВ «ТД «УКРТЕХПРОМ» Світлана АЛЕКСАНДРОВА
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник! Замовником розглянута ваша вимога. Оголошення розроблене на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану" (із змінами та доповненнями). Згідно частини 3 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», в оголошенні обов’язково зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, а також може зазначатись інша інформація. Інформацією про технічні вимоги, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником — згідно з (Додатком 1) до оголошення про проведення спрощеної закупівлі: Автошини за кодом ДК 021:2015: «34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тонажності». Тендерна пропозиція може бути відхилена у разі невідповідності технічним вимогам згідно (Додатку 1): 1. Товар повинен відповідати технічним вимогам замовника або бути кращими без збільшення ціни пропозиції, бути новими та таким, що раніше не був у користуванні. Пакування товару – заводське, виготовлення не раніше 2023 року (надати гарантійний лист). 2. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист, в якому зазначається, що товар, який буде постачатися за договором про закупівлю, не має дефектів, пов'язаних з матеріалом, з якого він виготовлений, та/або процесом виробництва, відповідає за якістю і комплектністю паспорту виробника та/або сертифікату відповідності, вимогам державних стандартів України та/або інших документів, що підтверджують якість виробів даного типу, а також, відповідно до якого товар не обтяжений ніякими зобов'язаннями перед третіми особами (в тому числі не є об'єктом застави), та по відношенню до нього не існує інших обставин, що обмежують можливість його придбання та використання Замовником. 3. Технічні, якісні характеристики Товару за предметом закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим нормативним актам чинного законодавства (державним стандартам), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля, охорони праці, екології та пожежної безпеки. Слід зазначити, що документація не містить окремих вимог до нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), яким повинен відповідати запропонований товар. Учасником ТОВ "Сервісно-технічний центр "Укравтозапчастина" надано документи, які зазначенні в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі Автошини за кодом ДК 021:2015: «34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тонажності». За надання недостовірної інформації учасник несе відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства. У разі надання учасником недостовірної інформації при складанні довідок в довільній формі, він особисто несе відповідальність до вимог чинного законодавства. За підроблення документів пропозиції або використання завідомо підробленого документа, згідно ст. 358 Кримінального кодексу України, учасник спрощеної закупівлі несе кримінальну відповідальність. Хочемо звернути Вашу увагу, що техніка, для якої проводиться дана закупівля, буде застосовуватись в зоні проведення бойових дій, тому середній термін експлуатації шин на цій техніці є дуже обмеженим. Самі умови експлуатації техніки в зоні проведення бойових дій «повністю ігнорують вимоги безпеки на транспорті та охорони навколишнього середовища», а військове вторгнення армії російської федерації «порушує законодавство України». Враховуючи вище наведене, та керуючись такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням, вважаємо інформацію, вказану в документації до закупівлі, необхідною й достатньою, тому відмовляємо у задоволенні вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено