• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Гетьмана Полуботка м. Жовква Львівської області» (Код ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Кількість та обсяги надання послуг: відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації "Технічна специфікація"

Завершена

1 019 995.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 099.98 UAH
Період оскарження: 10.10.2024 14:30 - 18.10.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: f1b8f8af47ea44b8b40399f8e59e8f6d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-10-008940-a.c1
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Додаток 1 п.1.4.4. Розділ 1, Додаток 4 п.18 Замовником встановлено: У складі тендерної пропозиції надаються чинні на момент подання атестати виробництва, що підтверджують: -Відповідність бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні»; Відповідно до пункту 2 Додатку №4 до тендерної документації, замовником встановлено наступну вимогу: «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Підписаний акт обстеження об’єкту надати в складі тендерної пропозиції.» Відповідно до вимог п. 9 Додатку №4 тендерної документації: «Скан-копії дозвільних документів на виконання робіт підвищеної небезпеки: дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що надає право виконувати роботи за допомогою механічних підіймачів та кранів, інших машин, механізмів, устаткувань, до яких виробником встановлені вимоги щодо проведення технічного огляду, випробування та/або експертного обстеження (технічне діагностування), роботи із застосуванням мастик на бітумній основі, роботи із спорудження та обслуговування доріг, вантажно-розвантажувальні у за допомогою машин і механізмів.
Дата розгляду скарги: 24.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2024 16:23
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.10.2024 14:06
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.10.2024 14:06
Автор: ТЗОВ "БК"ВІАКОМ", Смілка Орест Петрович 380630415505 BKVIAKOM@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7af695f497c14a799152fb5d0b5b2684
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог :

Тендерна документація розробляється та оприлюднюється в електронній системі закупівель з урахуванням чинного законодавства, а саме Закону України (надалі - Закону) «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінетів Міністрів України про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – особливості), а саме ст. 22-23 Закону України, а також п.28-29 Особливостей.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Рішенням уповноваженої особи Замовника від 10.10.2024 Протокол №без№ було затверджено тендерну документацію на закупівлю послуг «Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Гетьмана Полуботка м. Жовква Львівської області» (Код ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (далі тендерна документація).


Додаток 1 п.1.4.4. Розділ 1, Додаток 4 п.18 Замовником встановлено:

У складі тендерної пропозиції надаються чинні на момент подання атестати виробництва, що підтверджують:
-Відповідність бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні»;

При цьому, звертаємо увагу, що в Додатку №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета
закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» встановлено конкретний та вичерпний перелік робіт та витрат:

Таким чином, серед матеріалів необхідних для проведення зазначених робіт не вказано про необхідність використання бетону.
Тобто, підтвердження відповідності бетону, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні не відповідає вимогам встановленим в Додатку №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета
закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі»

Враховуючи, що таблиця з обсягами робіт, викладена у технічній специфікації до предмету закупівлі у додатку №2 до тендерної документації, не передбачають надання послуг з використанням БЕТОНУ, Замовником незаконно встановлено вимогу про «Відповідність бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні».
Варто зазначити, що у Скаржника наявні господарські правовідносини з виробником асфальтобетону, та відповідно є Атестат виробництва №ДР.АВ.23.029-23, відповідно до якого підтверджено можливість виробництва матеріалів згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 "Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови", ДСТУ Б В.2.7-127:2015 "Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови" та ДСТУ 8959:2019 «Асфальтобетонні суміші та асфальтобетон дорожні на основі бітумів, модифікованих полімерами. Технічні умови».
Враховуючи таблицю з обсягами надання послуги, яка викладена у технічній специфікації до предмету закупівлі у додатку №2 до тендерної документації, можливостей виробництва матеріалів асфальтобетонним заводом, який Скаржник планує залучити до надання послуг відповідно до предмета закупівлі, цілком достатньо для надання послуг.

З огляду на викладене встановлення в тендерній документації зазначеної Додаток 1 п.1.4.4. Розділ 1, Додаток 4 п.18 до тендерної документації вимоги щодо «Відповідності бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні» є порушенням вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.

Аналогічна позиція була викладена Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у Рішенні №10873-р/пк-пз від 18.07.2023р.

Встановлено, що Асфальтобетонний(ні) завод(и) виробництва має(ють) бути атестований(і) на виготовлення асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 "Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови", ДСТУ Б В.2.7-127:2015 "Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови", ДСТУ Б В.2.7-305:2015 «Суміші бітумомінеральні дорожні. Загальні технічні умови", ДСТУ 8959:2019 «Асфальтобетонні суміші та асфальтобетон дорожні на основі бітумів, модифікованих полімерами. Технічні умови».

Таким, чином відсутня вимога про необхідність встановлення асфальтобетонному заводу виробництва відповідності бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні».

Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, та такою, що значно обмежує коло учасників закупівлі. У зв’язку з чим, просимо вилучити зазначену вимогу із Додаток 1 п.1.4.4. Розділ 1, Додаток 4 п.18 до тендерної документації, а саме :

«- Відповідність бетону, що виробляється, вимогам ДСТУ Б В.2.7-96:2000 «Будівельні матеріали. Суміші бетонні»

2. Відповідно до пункту 2 Додатку №4 до тендерної документації, замовником встановлено наступну вимогу: «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Підписаний акт обстеження об’єкту надати в складі тендерної пропозиції.»
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, та таку, що суттєво звужує конкуренцію, з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з частиною першою статті 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Скаржник не розуміє, яка конфіденційність можлива під час підготовки та подання Пропозицій, якщо Замовник торгів володіє інформацією про учасників процедури закупівлі до моменту кінцевого строку подання Пропозицій та проведення їх оцінки.
Більше того, Замовник на власний розсуд має можливість вирішувати чи підписувати акт огляду конкретному учаснику процедури закупівлі чи ні.
Згідно з Законом України "Про Антимонопольний комітет України" основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині сприяння розвитку добросовісної конкуренції. Встановлення Замовником торгів вимоги щодо обов’язкового надання у складі пропозиції акту огляду об'єкту (підписаний учасником та представником замовника) є нічим іншим, як порушенням усіх принципів закупівлі та така вимога суперечать самій сутності публічних закупівель.
Скаржник наголошує, що Антимонопольний Комітет України у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує наступне: "Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі"

З огляду на викладене встановлення в тендерній документації вимоги зазначеної у Додатку №4 до тендерної документації, а саме «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Підписаний акт обстеження об’єкту надати в складі тендерної пропозиції.», є порушенням вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
У зв’язку з чим, просимо вилучити зазначену вимогу із Додаток 4 п.2 до тендерної документації, а саме :

Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Підписаний акт обстеження об’єкту надати в складі тендерної пропозиції.

3. Відповідно до вимог п. 9 Додатку №4 тендерної документації:

«Скан-копії дозвільних документів на виконання робіт підвищеної небезпеки: дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що надає право виконувати роботи за допомогою механічних підіймачів та кранів, інших машин, механізмів, устаткувань, до яких виробником встановлені вимоги щодо проведення технічного огляду, випробування та/або експертного обстеження (технічне діагностування), роботи із застосуванням мастик на бітумній основі, роботи із спорудження та обслуговування доріг, вантажно-розвантажувальні у за допомогою машин і механізмів.


По-перше, друга частина зазначеної вимоги, а саме те що необхідна «декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці в частині роботи із спорудження та обслуговування доріг» грубо порушує вимоги тендерної документації виходячи із зазначеного предмету закупівлі, адже поточний ремонт дорожнього покриття
НЕ ВІДНОСИТЬСЯ ДО СПОРУДЖЕННЯ АБО ЕКСПЛУАТАЦІЇ ДОРІГ.

Спорудження доріг відносить до категорії капітального будівництва. Також, експлуатація доріг не має жодного відношення до категорії «поточного ремонту доріг». Таким чином, вимога замовника в цій частині повністю суперечить зазначеному предмету закупівлі та не має до нього відношення, а тому встановлення цієї вимоги є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ ТА ТАКОЮ, ЩО ПРЯМО ОБМЕЖУЄ КОЛО ПОТЕНЦІЙНИХ УЧАСНИКІВ.

По-друге, вимога в частині надання «дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що надає право виконувати роботи за допомогою механічних підіймачів та кранів, інших машин, механізмів, устаткувань, до яких виробником встановлені вимоги щодо проведення технічного огляду, випробування та/або експертного обстеження (технічне діагностування)» є такою що прямо обмежує участь учасників, які володіють цими машинами, механізмами, устаткуваннями підвищеної небезпеки на ПРАВІ ОРЕНДИ. Адже, такі дозволи та/або Декларації надаються виключно НА ВЛАСНИКІВ машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Тобто, складається ситуація із дискримінаційною складовою, згідно якої тільки учасники, ЯКІ Є ВЛАСНИКАМИ машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки МОЖУТЬ НАДАТИ зазначені вище документи у складі своєї тендерної пропозиції, а це є прямим порушень норм закупівельного законодавства Замовником та принципів публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.

На підтвердження заявлених вимог ТОВ "БК"ВІАКОМ" надає:
- ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України №16-Л від 27 березня 2019 р., де вказано вичерпний перелік видів робіт:



Отже, Скаржник вважає, що вимога про надання ліцензії, яка дає право виконувати роботи/надавати послуги, які є предметом закупівлі є достатньою для підтвердження вимог на проведення поточного ремонту дорожнього покриття.

Тому, просимо викласти п. 9 Додатку №4 тендерної документації наступним чином:

«Достовірна інформація про наявність в учасника ліцензії, яка дає право виконувати роботи/надавати послуги, які є предметом закупівлі (у випадку, якщо наявність такої ліцензії є необхідною).»

Адже інша частина вимоги п. 9 Додатку №4 тендерної документації є дискримінаційною та робить її виконання неможливим, що в свою чергу порушує права Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)