-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
код 09110000-3 за ДК 021:2015 «Тверде паливо» (паливні гранули (пелети))
паливні гранули (пелети)
Торги відмінено
2 164 320.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.9% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 0.9% або 20 000.00 UAH
Період оскарження:
09.10.2024 17:27 - 01.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Тендерна документація замовника містить умови які обмежують конкуренцію
Номер:
c51d4ce660a54058936ae0d58d2eaedf
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-09-013862-a.b1
Назва:
Тендерна документація замовника містить умови які обмежують конкуренцію
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2024-10-09-013862-a.pdf.asice.zip 13.10.2024 13:48
- скарга UA-2024-10-09-013862-a.pdf 13.10.2024 13:49
- Інформація з ЄДР_22048622.pdf 13.10.2024 13:49
- ДСТУ 8358-2015 (1) (2).pdf 13.10.2024 13:50
- sign.p7s 13.10.2024 13:51
- рішення від 15.10.2024 № 16847.pdf 15.10.2024 17:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.10.2024 № 17315.pdf 24.10.2024 13:41
- рішення від 23.10.2024 № 17315.pdf 28.10.2024 13:53
- Пояснення по суті скарги-UA-2024-10-09-013862-a.b1.doc 17.10.2024 15:13
- Пояснення по суті скарги-UA-2024-10-09-013862-a-b1.pdf 17.10.2024 15:13
- Протокол-18-24-внесення змін-пелети-виконання рішення АМКУ.docx 30.10.2024 17:43
- ЗТД-паливні гранули(пелети)-2024-чистовик.doc 30.10.2024 17:43
- Виконання рішення АМКУ-пелети-UA-2024-10-09-013862-a.b1.pdf 30.10.2024 17:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.10.2024 13:57
Дата розгляду скарги:
23.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.10.2024 17:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.10.2024 13:53
Дата виконання рішення Замовником:
30.10.2024 17:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Повідомляємо Вам, що зобов’язання згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.10.2024 року № 17315-р/пк-пз виконані нашим Товариством.
Уповноваженою особою АТ «Житомиробленерго» внесені відповідні зміни до тендерної документації щодо закупівлі паливних гранул (пелет), код 09110000-3 за ДК 021:2015 «Тверде паливо» (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-09-013862-a).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
593dc7ca14364b7aa3cc328dfd70757f
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація замовника містить умови які обмежують конкуренцію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо, що тендерна документація та додатки до неї, що опубліковані у електронній системі публічних закупівель від 09 жовтня 2024 в 17:27, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення закупівель (Постанова №1178 від 22.10.2022).
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Так, у додатку 5 до тендерної документації зазначена таблиця з інформацією про технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Зокрема, для Паливних гранул (пелет) встановлений показник, яким товар має відповідати, а саме: Запиленість, % - не більше ніж 2 Такі вимоги вважаємо незаконними та дискримінаційними з огляду на наступне: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 29. у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній пропозиції зазначає: «Продукція, що пропонується Учасником, повинна відповідати діючим державним стандартам» Державним стандартом для паливних гранул (пелет) є ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови». (копія додається – Додаток 1) Відповідно до чинного ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови» в розділі 6.1 зазначено – Брикети і гранули мають відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1. Зазначена таблиця не містить такого показника як Запиленість, % Отже, національним стандартом для паливних гранул не регламентовано, такий показник, як вимагається в тендерній документації. Проте замовник в тендерній документації чомусь встановив вимогу для паливних гранул (пелет) - Запиленість не більше ніж 2%. Можливо такий показник є в сертифікаті заздалегідь обраного переможця. Таким чином, дана вимога Замовника є дискримінаційною та не відповідає вимогам відповідного національного стандарту. Отже, пропозиції учасників які пропонують товар що повністю відповідає нормам встановленим ДСТУ 8358:2015, будуть відхилені через встановлення замовником дискримінаційних вимог в частині показника Запиленості. Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключити дану дискримінаційну вимогу та привести тендерну документацію у відповідність до ДСТУ 8358:2015. Невідповідність 2. Пунктом 1 Додатку 5 до тендерної документації встановлено вимогу: 1. Продукція, що пропонується Учасником, повинна відповідати діючим державним стандартам та наступним вимогам: • Упаковка – запаяні поліетиленові пакети вагою по 15 кг з логотипом ENPlus. Таку умову вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 29. у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній пропозиції зазначає: «Продукція, що пропонується Учасником, повинна відповідати діючим державним стандартам» Державним стандартом для Паливні гранули (пелети) є ДСТУ 8358:2015. «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови». Даний державний стандарт не передбачає щоб на Упаковці був зазначений логотип ENPlus. Так, пунктом 9.1. ДСТУ 8358:2015 встановлені вимоги до маркування пелет (гранул) в якому відсутня інформація що до наявності логотипу ENPlus Отже, вимога щодо наявності логотипу ENPlus на упаковці не відповідає чинному національному стандарту. Встановлення Замовником цієї умови є дискримінаційним по відношенню до учасників, які виготовляють продукцію відповідно до ДСТУ 8358:2015, але не використовують логотип ENPlus на своїх упаковках. Така вимога обмежує конкуренцію та порушує принципи рівного ставлення до учасників закупівель, які визначені Законом України "Про публічні закупівлі". Враховуючи вищевикладене просимо зобовʼязати Замовника виключити зі складу тендерної документації положення: Упаковка – запаяні поліетиленові пакети вагою по 15 кг з логотипом ENPlus. НЕВІДПОВІДНІСТЬ 3 . Пунктом 2 Додатку 5 до тендерної документації встановлено вимогу: 2. Для підтвердження якості товару Учасник надає в складі пропозиції: - діючий сертифікат(-и) відповідності ДСТУ 8358:2015; - діючий міжнародний сертифікат якості європейської сертифікації альтернативного палива ENPlus A1; - звіт про випробовування гранули з лабораторії акредитованої системою ENPlus виданий не раніше 2024 року. Таку умову вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 29. у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній пропозиції зазначає: «Продукція, що пропонується Учасником, повинна відповідати діючим державним стандартам» Державним стандартом для Паливні гранули (пелети) є ДСТУ 8358:2015. «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови». Пунктом 13 ДСТУ 8358:2015 (Правила приймання) зазначено: 13.1 Брикети або гранули приймаються партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинний матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість. Таким чином, вимога Замовника про надання сертифікату відповідності ДСТУ 8358:2015 та діючого міжнародного сертифікату якості європейської сертифікації альтернативного палива ENPlus A1 та про випробовування гранули з лабораторії акредитованої системою ENPlus є дискримінаційними, оскільки такі документи не передбачені національним стандартом ДСТУ 8358:2015. Більш того з огляду на те що відповідно пункту 2 ТД замовник: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» э юридичною особою та/або суб’єктом господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої цієї статті. Та згідно реєстраційних документів Замовник є резидентом України, і дана закупівля здійснюється відповідно до законодавства України, без публікації англійською мовою, тому вимога Замовника про надання учасниками міжнародного сертифікату якості європейської сертифікації альтернативного палива ENPlus A1 та про випробовування гранули з лабораторії акредитованої системою ENPlus є дискримінаційною для потенційних учасників або виробників які здійснюють свою діяльність в правовому полі законів України. Чинний національний стандарт ДСТУ 8358:2015. чітко регламентує правила приймання продукції, а саме, що кожну партію паливних гранул супроводжують одним документом про якість, який підтверджує відповідність товару технічним вимогам, зазначеним у ДСТУ 8358:2015. Жодних інших додаткових сертифікатів зокрема й міжнародних або звітів з іноземних лабораторій національним стандартом не передбачено. Враховуючи вищевикладене просимо зобовʼязати Замовника виключити зі складу тендерної документації положення: «Для підтвердження якості товару Учасник надає в складі пропозиції: - діючий сертифікат(-и) відповідності ДСТУ 8358:2015; - діючий міжнародний сертифікат якості європейської сертифікації альтернативного палива ENPlus A1; - звіт про випробовування гранули з лабораторії акредитованої системою ENPlus виданий не раніше 2024 року.» НЕВІДПОВІДНІСТЬ 4 . Пунктом V підпунктом 3.1 Додатку 1 встановлено наступну вимогу: На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору надати: «Відомості про виконання аналогічного договору щодо предмету закупівлі (предмет договору, термін виконання, відповідальні особи замовника з їх контактними телефонами), які повинні підтверджувати наявність в учасника досвіду поставки відповідних товарів за останній рік (за 2023 рік) (надати належним чином завірену копію(ї) договору(ів) за аналогічним предметом закупівлі та документи, що свідчать про виконання договору: видаткова накладна, акт приймання передачі, тощо).» Таку умову вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне: Вбачаємо дискримінаційною вимогою надання учасником аналогічного договору щодо предмету закупівлі, які повинні підтверджувати наявність в учасника досвіду поставки відповідних товарів, за останній рік вказано саме 2023, бо така умова штучно звужує коло потенційних учасників, які мають досвід виконання аналогічного договору/-ів за 2023 рік. При цьому учасники які мають досвід виконання поставки аналогічного товару в 2022 році або в 2024 році не будуть відповідати вимогам Замовника через встановлення дискримінаційних вимог. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації та виключити дискримінаційну вимогу. НЕВІДПОВІДНІСТЬ 5 Додатком 6 до Тендерної документації наведено проект договору. Так, пункт 4.2. проекту Договору містить непрозорі вимоги. Так, умовами тендерної документації предметом даної закупівлі є постачання товару Учасником переможцем, в свою чергу Замовник зобов’язується здійснювати оплату за отриманий товар. Однак пункт 4.2. проекту договору передбачає для Постачальника штраф на суму авансу, проте Замовник не описує механізм застосування такого штрафу, адже пункт 4.1 договору передбачає що оплата здійснюється Покупцем шляхом безготівкового переказу коштів на поточний рахунок Постачальника, вказаний у реквізитах даного Договору на підставі виставленого рахунку на Товар (окрему партію Товару) протягом 90 календарних днів з моменту поставки Товару на склад Покупця, за умови його відповідності заявці (замовленню), та підписання Сторонами документів приймання – передачі Товару З тексту вбачається що штраф на суму авансу є своєрідна застава грошових коштів що передбачається Замовником не як обов’язкова процедура, її необхідність буде визначатись Замовником лише за своїми переконаннями. Невідомо, за якими критеріями Замовник буде вирішувати необхідність застосування застави. Якщо критеріїв немає, то Замовник може вирішувати це на свій розсуд, наприклад, в залежності від того, хто саме з учасників стане переможцем тендеру. Це є порушенням принципів рівності, недискримінації та прозорості публічних закупівель, а також ознакою корупційної складової тендеру: Замовник таким чином робить тендер непривабливим для тих учасників, з якими він не має домовленостей про незастосування застави, і зможе гарантовано надати більш вигідне становище тому учаснику, що заздалегідь буде впевнений в тому, що для нього застави не буде. Отже, проект договору пункт 4.1 та пункт 4.2 містять незрозумілі вимоги. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації та виключити незрозумілу вимогу. НЕВІДПОВІДНІСТЬ 6 Додатком 6 до Тендерної документації наведено проект договору. Так, пункт 7.4. містить інформацію про застосування штрафних санкцій до постачальника через поставку неякісного товару VII. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН 7.4. У випадку поставки Товару не належної якості або Товару, що не відповідає умовам Договору, Постачальник зобов'язується за свій рахунок та власними силами у термін 20 календарних днів з дати отримання повідомлення від Покупця, усунути недоліки або замінити неякісний Товар на Товар належної якості, в межах терміну погодженого сторонами. У випадку прострочення Постачальником терміну заміни поставленого неякісного Товару він сплачує Покупцеві пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від вартості зазначеного Товару за кожний день прострочення заміни неякісного Товару на якісний й відшкодовує всі понесені Покупцем збитки, заподіяні затримкою виконання Постачальником зобов'язань за цим Договором. За порушення умов цього Договору щодо якості Товару з Постачальника стягується штраф у розмірі 20 % вартості Проте умовами проекту договору замовник не зазначає який товар вважається не якісним та/або некомплектним, чи таким що має приховані дефекти. За таких умов замовником та учасником можуть бути по-різному трактовані положення пункту 7.4. договору як наслідок замовник може безпідставно застосовувати штрафні санкції до небажаних учасників. Маніпулюючи не прозорістю вимог пункту 7.4. проекту договору на свій розсуд. Отже, проект договору пункт 7.4. містять незрозумілі вимоги. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації та конкретизувати види порушення та відповідальність . Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.