• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шина 275/70 R22,5

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 224 робочих дні

690 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 900.00 UAH
Період оскарження: 09.10.2024 14:29 - 03.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Тернопільелектротранс» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)

Номер: 69d71e94250b480da0da6dd694e92c9d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-09-008897-a.b2
Назва: СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Тернопільелектротранс» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Скарга:
СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Тернопільелектротранс» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”) 09 жовтня 2024 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-09-008897-a, опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі Шина 275/70 R22,5 код (ДК021:2015) - 34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності, для потреб Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» ЄДРПОУ: 05447987 (далі – Замовник), (далі – Процедура закупівлі). За підсумками проведеного аукціону, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 524 від 08.11.2024р., Замовник відхилив тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “УКРТЕХПРОМ” (далі – Скаржник), а відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 527 від 08.11.2024р., визнав переможцем Процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “АЛЬФАТЕХ“. Однак, приймаючи вказані рішення, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, а також принципи, які визначені законодавством, чим виявив дискримінаційний підхід під час розгляду поданих Скаржником цінової пропозиції. Вказані порушення полягають у наступному. 1. Обґрунтовуючи оскаржуване рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник зазначив: «В порушення вимог Замовника передбачених підпунктом 16-1 пункту 16 розділу 3 Додатку 1.1 до тендерної документації Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «УКРТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ/ІПН 25019733) у складі тендерної пропозиції надав документ файл «Додаток 2.pdf» у якому неправомірно видалив передбачену Замовником інформацію, а саме – варіанти рисунка протектора (малюнок № 1 та малюнок № 2) та розділ 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі», який складається із 13 (тринадцяти) пунктів та який є невід’ємною частиною Додатка 2 до тендерної документації. Таким чином Учасник змінив форму та зміст Додатка 2 установленого Замовником, на власний розсуд видалив його складові, тобто учасник не погодився з усіма вимогами розділу 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі» Додатка 2 «Технічні вимоги до предмета закупівлі (технічна специфікація)», а отже наданий учасником документ (файл «Додаток 2.pdf») не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника.». Разом з тим, Скаржник вважає, що ним виконано умови Тендерної документації та надано у складі своєї цінової пропозиції як всю необхідну інформацію та документи, так і погодження з умовами Тендерної документації, що підтверджується наступним. 1.1. Щодо фото рисунків протектора шин. У Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2 до Тендерної документації Замовником наведені «Варіанти рисунка протектора, який відповідає опису наведеному у стовбці № 5 таблиці «Специфікація»» та зображено дві фотографії варіантів рисунка протектора». У Розділі 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації «В місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва читати в редакції «або еквівалент».». Враховуючи вказані умови, а також рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17290-р/пк-пз від 23.10.2024 , яке прийнято за результатами розгляду скарги на умови Тендерної документації в рамках цієї ж закупівлі, щодо необгрунтованоісті визначення Замовником конкретного рисунка шин, Замовником вимагається еквівалент рисунку шин, який відповідає опису, наведеному у Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2 до Тендерної документації. При цьому, згідно умов п.10 розділу 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації у випадку подання пропозиції щодо еквівалента Товару, Учасник надає порівняльну таблицю основних технічних та якісних характеристик на предмет закупівлі, що мають бути не гіршими від технічних та якісних характеристик товару наведеного у тендерній документації (надати як окремий документ «Порівняльну таблицю» з долученням фотографій та або креслень із зазначенням розмірів пп. 16-4 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД). Зважаючи на те, що Учасником запропоновано шину з рисунком протектора, який відповідає вимогам, наведеним у Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2, але не є повністю тотожним тим рисункам, що наведені у Тендерній документації як варіанти рисунка, Скаржником, на виконання умов п.10 розділу 2 додатку 2 Тендерної документації, подано у -складі своєї тендерної пропозиції Порівняльну таблицю щодо еквівалента Товару основних технічних та якісних характеристик на предмет закупівлі вих.№16И від 05.11.2024р. (сторінки 7-9 файлу «Додаток 2.pdf.»), в якому наведено фото варіантів рисунка протектора, що зображені у Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2 до Тендерної документації та для порівняння зображено фото з рисунком шин, запропонованих Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції. Також, у складі тендерної пропозиції Скаржника подано Технічну специфікацію вих.№14И від 05.1.2024 року (сторінки 1-4 файлу «Додаток 2.pdf.»), Розділ 1 якого, на вимогу підпункту 16-1 пункту 16 розділу 3 Додатку 1.1. до Тендерної документації, заповнено відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації, зокрема, зображено фото рисунку шин, які запропоновано Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції, та які відповідають варіантам рисунка протектора, наведеним у розділі 1 Додатка 2 Тендерної документації, як еквівалент. Тобто, Скаржник у складі тендерної пропозиції зобразив і варіанти рисунків протектора, що наведені у Тендерній документації, і рисунок протектора запропонованої ним шини. 1.2. Щодо ненадання Скаржником інформації стосовно загальних вимог до предмета закупівлі та розписки (підпису та печатки) про погодження з ними. Звертаємо увагу Комісії, що вся інформація, вимоги та умови, що наведені у розділі 2 Додатку 2 до Тендерної документації, надані Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції. Для зручності порівняння вимог розділу 2 додатку 2 та вмісту тендерної пропозиції Скаржника, подаємо інформацію у вигляді таблиці: Вимоги Тендерної документації, а саме, Вимоги розділу 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі», який складається із 13 (тринадцяти) пунктів та який є невід’ємною частиною Додатка 2 Посилання на документ Скаржника у складі його тендерної пропозиції, відповідно до змісту якого виконано вказану вимогу Тендерної документації. Інформація з тендерної пропозиція Скаржника, що наведена у конкретному документі. 1. Поставлений Товар повинен відповідати стандартам, технічним умовам, зразкам і вимогам, встановленим в Україні для даного виду Товару, зокрема щодо показників якості такого виду товару, що підтверджується відповідними документами або інформаційним листом в довільній формі, які Учасник надає у складі тендерної пропозиції (пп. 16-1 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД). Пункт 1 Довідки про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.») 1. Поставлений Товар відповідає стандартам, технічним умовам, зразкам і вимогам, встановленим в Україні для даного виду Товару, зокрема щодо показників якості такого виду товару, що підтверджується відповідними документами Додаток 2. 2. Товар повинен бути якісним, новим, виготовленим не раніше 2023 року та таким, що раніше не використовувався, не мати зовнішніх та внутрішніх пошкоджень, без слідів та ознак напрацювання, відновлення, регенерації тощо (надати Лист-гарантію за взірцем пп. 16-2 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД про те, що весь запропонований Учасником Товар є новим та раніше не використовувався). Пункт 2 Довідки про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.») 2. Товар є якісним, новим, виготовленим 2023-2024 роки раніше не використовувався, не має зовнішніх та внутрішніх пошкоджень, без слідів та ознак напрацювання, відновлення, регенерації тощо (..). Лист-гарантія Вих.№ 9 від 16.10.2024 року. (сторінка 5 файлу «Додаток 2.pdf.») Ми, Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 гарантуємо, що (…) - Товар запропонований Учасником є товаром виготовленим у 2023-2024 році. 3. У своїх пропозиціях Учасник має зазначити каталожний номер, або код, або артикул, найменування товару, найменування виробника товару, фотографії, країну виробника товару, який пропонується по кожній окремій позиції. Пункт 3 Довідки про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.») 3. У своїй пропозиціях зазначен каталожний номер, або код, або артикул, найменування товару, найменування виробника товару, фотографії, країну виробника товару, який пропонується у листі за № 14И від 05.11.2024 року. 4. Товар буде закуповуватись окремими партіями в залежності від потреб замовника, відповідно до направлених учаснику заявок. Фактичний обсяг Товару буде визначений у процесі виконання договору, відповідно до видаткових накладних на Товар, але в межах суми договору, укладеного за результатами торгів. Пункт 4 Довідки про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.») 4. Товар буде поставлятись окремими партіями в залежності від потреб замовника, відповідно до направлених учаснику заявок. Фактичний обсяг Товару буде визначений у процесі виконання договору, відповідно до видаткових накладних на Товар, але в межах суми договору, укладеного за результатами торгів. 5. Постачання Товару повинно здійснюватись з дати підписання договору до 31.10.2025 року відповідно до попередньо узгоджених об’ємів поставки Товару із Замовником, протягом 4 (чотирьох) календарних днів з дня отримання заявки від Замовника (надати Лист-гарантію за взірцем пп. 16-2 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД). Пункт 5 Довідки про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.») 5. Постачання Товару буде здійснюватися з дати підписання договору до 31.10.2025 року відповідно до попередньо узгоджених об’ємів поставки Товару із Замовником, протягом 4 (чотирьох) календарних днів з дня отримання заявки від Замовника згідно листа Вих.№ 9 від 16.10.2024 року. Гарантійний лист щодо постачання товару № 30 від 05.11.2024р. (сторінка 16 файлу «Додаток 2.pdf.») ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 гарантує, що постачання Товару буде здійснюватись з дати підписання договору до 31.10.2025 року відповідно до попередньо узгоджених об’ємів поставки Товару із Замовником, протягом 4 (чотирьох) календарних днів з дня отримання заявки від Замовника. 6. У разі поставки неякісного товару (неприпустимий дисбаланс, неправильна геометрія або здуття, грижа, розрив корду, тощо) Постачальник повинен розглянути звернення Замовника і у строк до 4 (чотирьох) робочих днів з дати отримання звернення, усунути дефекти та/або провести заміну неякісного товару на якісний за свій рахунок відповідно до чинного законодавства України, тобто Товар підлягає поверненню або обміну, якщо під час шиномонтажу (встановлення шини)  виявилися такі дефекти: неприпустимий дисбаланс, неправильна геометрія або здуття, грижа, розрив корду, тощо.  Пункт 6 Довідки про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.») 6. У разі поставки неякісного товару (неприпустимий дисбаланс, неправильна геометрія або здуття, грижа, розрив корду, тощо) Постачальник буде розглядати звернення Замовника і у строк до 4 (чотирьох) робочих днів з дати отримання звернення, усуне дефекти та/або провести заміну неякісного товару на якісний за свій рахунок відповідно до чинного законодавства України лист № 17 від 16.10.2024 року(якщо товар підлягає поверненню або обміну, якщо під час шиномонтажу (встановлення шини) виявилися такі дефекти: неприпустимий дисбаланс, неправильна геометрія або здуття, грижа, розрив корду, тощо) Гарантійний лист про своєчасну заміну неякісного товару вих.№ 17 від 16.10.2024 року (сторінка 6 файлу «Додаток 2.pdf.») ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 на виконання вимог Тендерної документації гарантує у разі поломки (зносу) Товару раніше встановленого гарантійного терміну, яка сталася не з вини Замовника, Учасник за власний рахунок здійснює заміну зазначеного Товару на аналогічний у термін 4(чотирьох) днів ,з моменту отримання повідомлення від Замовника, замінити неякісний товар на новий за рахунок Товариства. 7. Гарантійний термін експлуатації Товару повинен бути не менш ніж гарантійний термін визначений виробником з дати поставки товару, але у будь якому разі, не менше 12-ти місяців (крім товару, на який встановлюються інші гарантійні зобов’язання безпосередньо виробником) (надати Лист-гарантію за взірцем пп. 16-2 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД). Пункт 7 Довідки про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.») 7. Гарантійний термін експлуатації Товару є 12-ть місяців (…). Лист-гарантія Вих.№ 9 від 16.10.2024 року. (сторінка 5 файлу «Додаток 2.pdf.») Ми, Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 гарантуємо, що (…) 8. У разі поломки (зносу) Товару раніше встановленого гарантійного терміну, яка сталася не з вини Замовника, Учасник повинен за власний рахунок здійснити заміну зазначеного Товару на аналогічний. Пункт 8 Довідки про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.») 8. У разі поломки (зносу) Товару раніше встановленого гарантійного терміну, яка сталася не з вини Замовника, Учасник за власний рахунок здійснить заміну зазначеного Товару на аналогічний. 9. Товар повинен відповідати вимогам технічної документації заводів-виробників такого Товару. Пункт 9 Довідки про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.») 9. Товар відповідає вимогам технічної документації заводів-виробників такого Товару. Лист-гарантія Вих.№ 18 від 16.10.2024 року. (сторінка 5 файлу «Додаток 2.pdf.») ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 на виконання вимог Тендерної документації гарантує що, Товар відповідає вимогам технічної документації заводу-виробника такого Товару. 10. У випадку подання пропозиції щодо еквівалента Товару Учасник надає порівняльну таблицю основних технічних та якісних характеристик на предмет закупівлі, що мають бути не гіршими від технічних та якісних характеристик товару наведеного у тендерній документації (надати як окремий документ «Порівняльну таблицю» з долученням фотографій та або креслень із зазначенням розмірів пп. 16-4 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД). Порівняльна таблиця щодо еквівалента Товару основних технічних та якісних характеристик на предмет закупівлі № 16И від 05.11.2024 року. (сторінки 7-9 файлу «Додаток 2.pdf.») Так як Скаржником запропоновано у складі тендерної пропозиції еквівалент товару, ним подано порівняльну таблицю, зокрема з порівнянням рисунків протектора шин. 11. Учасник гарантує, що предмет закупівлі (продукція, тара, пакування, транспортування) не завдаватиме шкоди навколишньому середовищу та передбачатиме заходи щодо захисту довкілля. Гарантійний лист щодо застосування заходів із захисту довкілля Вих.№ 20 від 16.10.2024 року (сторінка 12 файлу «Додаток 2.pdf.») ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 (далі за текстом — Товариство) на виконання вимог Тендерної документації повідомляє, що під час виробництва товару, який є предметом закупівлі та постачання якого буде здійснюватись Товариством у випадку визнання Товариства переможцем торгів, було дотримано всіх визначених чинним законодавством вимог щодо захисту довкілля. Технічні та якістні характеристики товару (пакування, тари) відповідає вимогам із захисту довкілля, що ставляться до даного товару, використання товару передбачає застосування заходів із захисту довкілля, що відповідають вимогам Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, Закону України "Про охорону атмосферного повітря" та іншому чинному екологічному законодавству України. При здійсненні Учасником будь-яких заходів, пов’язаних з виконанням своїх обов’язків з постачання (транспортування) Замовнику зазначеного в даній тендерній документації предмета закупівлі, будуть застосовуватися заходи щодо захисту навколишнього середовища, передбачені законодавством України та/або міжнародним законодавством для даного типу предмету закупівлі. 12. Транспортні витрати, пов’язані з доставкою Товару до місця знаходження Замовника несе Учасник власним коштом. Лист № 21 від 16.10.2024 року (сторінка 13 файлу «Додаток 2.pdf.») ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 (далі за текстом — Товариство) на виконання вимог Тендерної документації повідомляє, Транспортні витрати, пов’язані з доставкою Товару до місця знаходження Замовника несе Учасник власним коштом. Учасник несе відповідальність за якість поставленого Товару. 13. Учасник несе відповідальність за якість поставленого Товару. Також, звертаємо увагу Комісії, що у листі Скаржника № 21 від 16.10.2024 року (сторінка 13 файлу «Додаток 2.pdf.») він повідомив Замовника, що Скаржник: «з умовами технічних (якісних) та характеристик ознайомлений, з вимогами погоджується». Всі вищевказані листи, листи-гарантії тощо, мають підпис та печатку Скаржника. Також, тендерна пропозиція Скаржника підписана КЕП. Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника містить інформацію по всім 13 (тринадцяти пунктам) згідно умов розділу 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації, про які Замовник зазначав в оскаржуваному рішенні. Зміст поданих Скаржником документів свідчить про те, що Скаржник ознайомлений «з умовами технічних (якісних) та характеристик» та погодився з вимогами. Виходячи з викладеного, обґрунтування Замовника щодо відхилення тендерної пропозиція скаржника є безпідставним. 2. З тих підстав, які зазначені в обґрунтуванні рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник повинен був надати 24 години на усунення таких невідповідностей. Так, обґрунтовуючи оскаржуване рішення оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.11.2024 № 524, Замовник зазначив, що Скаржник «неправомірно видалив передбачену Замовником інформацію, а саме – варіант рисунка протектора (малюнок № 1 та малюнок № 2) та розділ 2 «Загальні вимоги до предмета закупівлі», який складається із 13 (тринадцяти) пунктів та який є невід’ємною частиною Додатка 2 до тендерної документації.». Інших зауважень Замовником не наводиться. При цьому, Замовник зазначає, що виявлені ним невідповідності у тендерній пропозиції Скаржника «не є невідповідностями у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.». Скаржник не погоджується з такими висновками Замовника з огляду на таке. При проведення відкритих торгів з особливостями, п.43 Постанови № 1178  від 12.10.2022 р. (далі-Постанова) передбачено: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Також, відповідно до вказаного пункту Постанови, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Скаржником в складі своєї цінової пропозиції завантажено «Додаток 2.pdf» з технічною специфікацією запропонованих ним шин, заповнену за формою відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації, з зазначенням технічних, якісних, кількісних показників, зокрема, з зображенням рисунку протектора, запропонованої Скаржником шини. У свою чергу, в оскаржуваному рішенні Замовник зазначив, що Скаржник завантажив у систему «Додаток 2.pdf» без фото рисунка шин та без розділу 2, які містяться у Додатку 2 до Тендерної документації. Тобто, Замовник не висуває зауваженнь до змісту технічних, якісних, кількісних показників запропонованої Скаржником шини. Отже, усунення невідповідностей, які лягли в основу оскаржуваного рішення, відбулося б без зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі. Фактично, Скаржнику необхідно було б додати фото варіантів рисунку протектора шин, що опубліковані Замовником у тендерній документації, не змінюючи фото рисунку протектора шин, які ним пропонуються як еквівалент, та додати розділ 2, скопіювавши його з Додатку 2 до Тендерної документації, що не передбачає жодної зміни до будь-яких показників запропонованої Скаржником шини, що відповідає умовам п.43 Постанови, при яких Замовник зобов’язаний надати 24 години для усунення невідповідностей. Таким чином, Замовником допущено порушення у вигляді не надання Скаржнику 24 годин для усунення невідповідностей тендерної пропозиції, яке не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником. Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. У відповідності з ч.9 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складною частиною тендерній документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. З урахуванням викладеного, рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “УКРТЕХПРОМ”, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 524 від 08.11.2024р, має бути скасоване. Також, зважаючи на те, що після прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник прийняв рішення про визнання переможцем Процедури закупівлі Товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “АЛЬФАТЕХ“, має бути також скасоване і таке рішення, яке оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 527 від 08.11.2024р. На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» ЄДРПОУ: 05447987 скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “УКРТЕХПРОМ”, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 524 від 08.11.2024 року та рішення про визнання переможцем Процедури закупівлі Товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “АЛЬФАТЕХ“, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 527 від 08.11.2024 року, прийняті в рамках закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-09-008897-a. Додатки: • Копія рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17290-р/пк-пз від 23.10.2024.
Дата розгляду скарги: 25.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.11.2024 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.11.2024 17:27
Дата виконання рішення Замовником: 23.12.2024 16:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник не погоджується із прийнятим рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18806-р/пк-пз від 25.11.2024. Відповідно ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) «Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.». Відповідно ст. 24 Закону «Право на оскарження не обмежує права суб’єкта оскарження на звернення до суду без попереднього звернення до органу оскарження.». Виходячи із вищевикладеного Замовником прийнято рішення щодо оскарження рішення № 18806-р/пк-пз від 25.11.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом звернення до суду щодо захисту своїх прав.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ", Светлана Александрова 380636534462 taerstandem@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e444e88318684663b909b9162db39a5e
Заголовок пункту скарги: Щодо фото рисунків протектора шин.Щодо ненадання Скаржником інформації стосовно загальних вимог до предмета закупівлі та розписки (підпису та печатки) про погодження з ними.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Обґрунтовуючи оскаржуване рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник зазначив:
«В порушення вимог Замовника передбачених підпунктом 16-1 пункту 16 розділу 3 Додатку 1.1 до тендерної документації Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «УКРТЕХПРОМ» (код ЄДРПОУ/ІПН 25019733) у складі тендерної пропозиції надав документ файл «Додаток 2.pdf» у якому неправомірно видалив передбачену Замовником інформацію, а саме – варіанти рисунка протектора (малюнок № 1 та малюнок № 2) та розділ 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі», який складається із 13 (тринадцяти) пунктів та який є невід’ємною частиною Додатка 2 до тендерної документації.
Таким чином Учасник змінив форму та зміст Додатка 2 установленого Замовником, на власний розсуд видалив його складові, тобто учасник не погодився з усіма вимогами розділу 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі» Додатка 2 «Технічні вимоги до предмета закупівлі (технічна специфікація)», а отже наданий учасником документ (файл «Додаток 2.pdf») не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника.».

Разом з тим, Скаржник вважає, що ним виконано умови Тендерної документації та надано у складі своєї цінової пропозиції як всю необхідну інформацію та документи, так і погодження з умовами Тендерної документації, що підтверджується наступним.

1.1. Щодо фото рисунків протектора шин.

У Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2 до Тендерної документації Замовником наведені «Варіанти рисунка протектора, який відповідає опису наведеному у стовбці № 5 таблиці «Специфікація»» та зображено дві фотографії варіантів рисунка протектора».
У Розділі 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації «В місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва читати в редакції «або еквівалент».».

Враховуючи вказані умови, а також рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17290-р/пк-пз від 23.10.2024 , яке прийнято за результатами розгляду скарги на умови Тендерної документації в рамках цієї ж закупівлі, щодо необгрунтованоісті визначення Замовником конкретного рисунка шин, Замовником вимагається еквівалент рисунку шин, який відповідає опису, наведеному у Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2 до Тендерної документації.
При цьому, згідно умов п.10 розділу 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації у випадку подання пропозиції щодо еквівалента Товару, Учасник надає порівняльну таблицю основних технічних та якісних характеристик на предмет закупівлі, що мають бути не гіршими від технічних та якісних характеристик товару наведеного у тендерній документації (надати як окремий документ «Порівняльну таблицю» з долученням фотографій та або креслень із зазначенням розмірів пп. 16-4 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД).
Зважаючи на те, що Учасником запропоновано шину з рисунком протектора, який відповідає вимогам, наведеним у Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2, але не є повністю тотожним тим рисункам, що наведені у Тендерній документації як варіанти рисунка, Скаржником, на виконання умов п.10 розділу 2 додатку 2 Тендерної документації, подано у -складі своєї тендерної пропозиції Порівняльну таблицю щодо еквівалента Товару основних технічних та якісних характеристик на предмет закупівлі вих.№16И від 05.11.2024р. (сторінки 7-9 файлу «Додаток 2.pdf.»), в якому наведено фото варіантів рисунка протектора, що зображені у Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2 до Тендерної документації та для порівняння зображено фото з рисунком шин, запропонованих Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції.
Також, у складі тендерної пропозиції Скаржника подано Технічну специфікацію вих.№14И від 05.1.2024 року (сторінки 1-4 файлу «Додаток 2.pdf.»), Розділ 1 якого, на вимогу підпункту 16-1 пункту 16 розділу 3 Додатку 1.1. до Тендерної документації, заповнено відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації, зокрема, зображено фото рисунку шин, які запропоновано Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції, та які відповідають варіантам рисунка протектора, наведеним у розділі 1 Додатка 2 Тендерної документації, як еквівалент.
Тобто, Скаржник у складі тендерної пропозиції зобразив і варіанти рисунків протектора, що наведені у Тендерній документації, і рисунок протектора запропонованої ним шини.


1.2. Щодо ненадання Скаржником інформації стосовно загальних вимог до предмета закупівлі та розписки (підпису та печатки) про погодження з ними.
Звертаємо увагу Комісії, що вся інформація, вимоги та умови, що наведені у розділі 2 Додатку 2 до Тендерної документації, надані Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції. Для зручності порівняння вимог розділу 2 додатку 2 та вмісту тендерної пропозиції Скаржника, подаємо інформацію у вигляді таблиці:

Вимоги Тендерної документації, а саме,
Вимоги розділу 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі», який складається із 13 (тринадцяти) пунктів та який є невід’ємною частиною Додатка 2
Посилання на документ Скаржника у складі його тендерної пропозиції, відповідно до змісту якого виконано вказану вимогу Тендерної документації.
Інформація з тендерної пропозиція Скаржника, що наведена у конкретному документі.
1. Поставлений Товар повинен відповідати стандартам, технічним умовам, зразкам і вимогам, встановленим в Україні для даного виду Товару, зокрема щодо показників якості такого виду товару, що підтверджується відповідними документами або інформаційним листом в довільній формі, які Учасник надає у складі тендерної пропозиції (пп. 16-1 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД).

Пункт 1 Довідки
про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.»)
1. Поставлений Товар відповідає стандартам, технічним умовам, зразкам і вимогам, встановленим в Україні для даного виду Товару, зокрема щодо показників якості такого виду товару, що підтверджується відповідними документами Додаток 2.
2. Товар повинен бути якісним, новим, виготовленим не раніше 2023 року та таким, що раніше не використовувався, не мати зовнішніх та внутрішніх пошкоджень, без слідів та ознак напрацювання, відновлення, регенерації тощо (надати Лист-гарантію за взірцем пп. 16-2 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД про те, що весь запропонований Учасником Товар є новим та раніше не використовувався).

Пункт 2 Довідки
про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.»)
2. Товар є якісним, новим, виготовленим 2023-2024 роки раніше не використовувався, не має зовнішніх та внутрішніх пошкоджень, без слідів та ознак напрацювання, відновлення, регенерації тощо (..).

Лист-гарантія Вих.№ 9 від 16.10.2024 року. (сторінка 5 файлу «Додаток 2.pdf.»)
Ми, Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 гарантуємо, що (…) - Товар запропонований Учасником є товаром виготовленим у 2023-2024 році.
3. У своїх пропозиціях Учасник має зазначити каталожний номер, або код, або артикул, найменування товару, найменування виробника товару, фотографії, країну виробника товару, який пропонується по кожній окремій позиції.

Пункт 3 Довідки
про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.»)
3. У своїй пропозиціях зазначен каталожний номер, або код, або артикул, найменування товару, найменування виробника товару, фотографії, країну виробника товару, який пропонується у листі за № 14И від 05.11.2024 року.
4. Товар буде закуповуватись окремими партіями в залежності від потреб замовника, відповідно до направлених учаснику заявок. Фактичний обсяг Товару буде визначений у процесі виконання договору, відповідно до видаткових накладних на Товар, але в межах суми договору, укладеного за результатами торгів.

Пункт 4 Довідки
про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.»)
4. Товар буде поставлятись окремими партіями в залежності від потреб замовника, відповідно до направлених учаснику заявок. Фактичний обсяг Товару буде визначений у процесі виконання договору, відповідно до видаткових накладних на Товар, але в межах суми договору, укладеного за результатами торгів.
5. Постачання Товару повинно здійснюватись з дати підписання договору до 31.10.2025 року відповідно до попередньо узгоджених об’ємів поставки Товару із Замовником, протягом 4 (чотирьох) календарних днів з дня отримання заявки від Замовника (надати Лист-гарантію за взірцем пп. 16-2 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД).

Пункт 5 Довідки
про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.»)

5. Постачання Товару буде здійснюватися з дати підписання договору до 31.10.2025 року відповідно до попередньо узгоджених об’ємів поставки Товару із Замовником, протягом 4 (чотирьох) календарних днів з дня отримання заявки від Замовника згідно листа Вих.№ 9 від 16.10.2024 року.



Гарантійний лист щодо постачання товару № 30 від 05.11.2024р. (сторінка 16 файлу «Додаток 2.pdf.»)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 гарантує, що постачання Товару буде
здійснюватись з дати підписання договору до 31.10.2025 року відповідно до
попередньо узгоджених об’ємів поставки Товару із Замовником, протягом 4 (чотирьох) календарних днів з дня отримання заявки від Замовника.
6. У разі поставки неякісного товару (неприпустимий дисбаланс, неправильна геометрія або здуття, грижа, розрив корду, тощо) Постачальник повинен розглянути звернення Замовника і у строк до 4 (чотирьох) робочих днів з дати отримання звернення, усунути дефекти та/або провести заміну неякісного товару на якісний за свій рахунок відповідно до чинного законодавства України, тобто Товар підлягає поверненню або обміну, якщо під час шиномонтажу (встановлення шини)  виявилися такі дефекти: неприпустимий дисбаланс, неправильна геометрія або здуття, грижа, розрив корду, тощо. 

Пункт 6 Довідки
про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.»)
6. У разі поставки неякісного товару (неприпустимий дисбаланс, неправильна геометрія або здуття, грижа, розрив корду, тощо) Постачальник буде розглядати звернення Замовника і у строк до 4 (чотирьох) робочих днів з дати отримання звернення, усуне дефекти та/або провести заміну неякісного товару на якісний за свій рахунок відповідно до чинного законодавства України лист № 17 від 16.10.2024 року(якщо товар підлягає поверненню або обміну, якщо під час шиномонтажу (встановлення шини) виявилися такі дефекти: неприпустимий дисбаланс, неправильна геометрія або здуття, грижа, розрив корду, тощо)

Гарантійний лист
про своєчасну заміну неякісного товару вих.№ 17 від 16.10.2024 року
(сторінка 6 файлу «Додаток 2.pdf.»)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ
"УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 на виконання вимог Тендерної документації гарантує у разі поломки (зносу) Товару раніше встановленого гарантійного терміну, яка сталася не з вини Замовника, Учасник за власний рахунок здійснює заміну зазначеного Товару на аналогічний у термін 4(чотирьох) днів ,з моменту отримання повідомлення від Замовника, замінити неякісний товар на новий за рахунок Товариства.
7. Гарантійний термін експлуатації Товару повинен бути не менш ніж гарантійний термін визначений виробником з дати поставки товару, але у будь якому разі, не менше 12-ти місяців (крім товару, на який встановлюються інші гарантійні зобов’язання безпосередньо виробником) (надати Лист-гарантію за взірцем пп. 16-2 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД).

Пункт 7 Довідки
про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.»)
7. Гарантійний термін експлуатації Товару є 12-ть місяців (…).

Лист-гарантія Вих.№ 9 від 16.10.2024 року. (сторінка 5 файлу «Додаток 2.pdf.»)
Ми, Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 гарантуємо, що (…)
8. У разі поломки (зносу) Товару раніше встановленого гарантійного терміну, яка сталася не з вини Замовника, Учасник повинен за власний рахунок здійснити заміну зазначеного Товару на аналогічний.
Пункт 8 Довідки
про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.»)
8. У разі поломки (зносу) Товару раніше встановленого гарантійного терміну, яка сталася не з вини Замовника, Учасник за власний рахунок здійснить заміну зазначеного Товару на аналогічний.
9. Товар повинен відповідати вимогам технічної документації заводів-виробників такого Товару.
Пункт 9 Довідки
про загальні вимоги до предмету закупівлі № 28 від 05.11.2024 (сторінка 15 файлу «Додаток 2.pdf.»)
9. Товар відповідає вимогам технічної документації заводів-виробників такого Товару.

Лист-гарантія Вих.№ 18 від 16.10.2024 року. (сторінка 5 файлу «Додаток 2.pdf.»)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ
"УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 на виконання вимог Тендерної документації гарантує що, Товар відповідає вимогам технічної документації заводу-виробника такого Товару.
10. У випадку подання пропозиції щодо еквівалента Товару Учасник надає порівняльну таблицю основних технічних та якісних характеристик на предмет закупівлі, що мають бути не гіршими від технічних та якісних характеристик товару наведеного у тендерній документації (надати як окремий документ «Порівняльну таблицю» з долученням фотографій та або креслень із зазначенням розмірів пп. 16-4 п. 16 розділ 3 Додаток 1.1 до ТД).
Порівняльна таблиця
щодо еквівалента Товару основних технічних та якісних характеристик на предмет закупівлі № 16И від 05.11.2024 року. (сторінки 7-9 файлу «Додаток 2.pdf.»)
Так як Скаржником запропоновано у складі тендерної пропозиції еквівалент товару, ним подано порівняльну таблицю, зокрема з порівнянням рисунків протектора шин.
11. Учасник гарантує, що предмет закупівлі (продукція, тара, пакування, транспортування) не завдаватиме шкоди навколишньому середовищу та передбачатиме заходи щодо захисту довкілля.
Гарантійний лист
щодо застосування заходів із захисту довкілля
Вих.№ 20 від 16.10.2024 року
(сторінка 12 файлу «Додаток 2.pdf.»)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 (далі за текстом — Товариство) на виконання вимог Тендерної документації повідомляє, що під час виробництва товару, який є предметом закупівлі та постачання якого буде здійснюватись Товариством у випадку визнання Товариства переможцем торгів, було дотримано всіх визначених чинним законодавством вимог щодо захисту довкілля. Технічні та якістні характеристики товару (пакування, тари) відповідає вимогам із захисту довкілля, що ставляться до даного товару, використання товару передбачає застосування заходів із захисту довкілля, що відповідають вимогам Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, Закону України "Про охорону атмосферного повітря" та іншому чинному екологічному законодавству України.
При здійсненні Учасником будь-яких заходів, пов’язаних з виконанням своїх обов’язків з постачання (транспортування) Замовнику зазначеного в даній тендерній документації предмета закупівлі, будуть застосовуватися заходи щодо захисту навколишнього середовища, передбачені законодавством України та/або міжнародним законодавством для даного типу предмету закупівлі.
12. Транспортні витрати, пов’язані з доставкою Товару до місця знаходження Замовника несе Учасник власним коштом.
Лист № 21 від 16.10.2024 року
(сторінка 13 файлу «Додаток 2.pdf.»)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" код ЄДРПОУ 25019733 (далі за текстом — Товариство) на виконання вимог Тендерної документації повідомляє, Транспортні витрати, пов’язані з доставкою Товару до місця знаходження Замовника несе Учасник власним коштом.
Учасник несе відповідальність за якість поставленого Товару.
13. Учасник несе відповідальність за якість поставленого Товару.



Також, звертаємо увагу Комісії, що у листі Скаржника № 21 від 16.10.2024 року (сторінка 13 файлу «Додаток 2.pdf.») він повідомив Замовника, що Скаржник: «з умовами технічних (якісних) та характеристик ознайомлений, з вимогами погоджується».
Всі вищевказані листи, листи-гарантії тощо, мають підпис та печатку Скаржника. Також, тендерна пропозиція Скаржника підписана КЕП.

Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника містить інформацію по всім 13 (тринадцяти пунктам) згідно умов розділу 2 «Загальні вимоги до предмету закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації, про які Замовник зазначав в оскаржуваному рішенні. Зміст поданих Скаржником документів свідчить про те, що Скаржник ознайомлений «з умовами технічних (якісних) та характеристик» та погодився з вимогами.

Виходячи з викладеного, обґрунтування Замовника щодо відхилення тендерної пропозиція скаржника є безпідставним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d32d5899b82a414f8bc3a6a5a8784614
Заголовок пункту скарги: Замовник повинен був надати 24 години на усунення таких невідповідностей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: З тих підстав, які зазначені в обґрунтуванні рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник повинен був надати 24 години на усунення таких невідповідностей.
Так, обґрунтовуючи оскаржуване рішення оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.11.2024 № 524, Замовник зазначив, що Скаржник «неправомірно видалив передбачену Замовником інформацію, а саме – варіант рисунка протектора (малюнок № 1 та малюнок № 2) та розділ 2 «Загальні вимоги до предмета закупівлі», який складається із 13 (тринадцяти) пунктів та який є невід’ємною частиною Додатка 2 до тендерної документації.». Інших зауважень Замовником не наводиться.
При цьому, Замовник зазначає, що виявлені ним невідповідності у тендерній пропозиції Скаржника «не є невідповідностями у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.».

Скаржник не погоджується з такими висновками Замовника з огляду на таке.
При проведення відкритих торгів з особливостями, п.43 Постанови № 1178  від 12.10.2022 р. (далі-Постанова) передбачено: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Також, відповідно до вказаного пункту Постанови, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Скаржником в складі своєї цінової пропозиції завантажено «Додаток 2.pdf» з технічною специфікацією запропонованих ним шин, заповнену за формою відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації, з зазначенням технічних, якісних, кількісних показників, зокрема, з зображенням рисунку протектора, запропонованої Скаржником шини.
У свою чергу, в оскаржуваному рішенні Замовник зазначив, що Скаржник завантажив у систему «Додаток 2.pdf» без фото рисунка шин та без розділу 2, які містяться у Додатку 2 до Тендерної документації.
Тобто, Замовник не висуває зауваженнь до змісту технічних, якісних, кількісних показників запропонованої Скаржником шини.
Отже, усунення невідповідностей, які лягли в основу оскаржуваного рішення, відбулося б без зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі.
Фактично, Скаржнику необхідно було б додати фото варіантів рисунку протектора шин, що опубліковані Замовником у тендерній документації, не змінюючи фото рисунку протектора шин, які ним пропонуються як еквівалент, та додати розділ 2, скопіювавши його з Додатку 2 до Тендерної документації, що не передбачає жодної зміни до будь-яких показників запропонованої Скаржником шини, що відповідає умовам п.43 Постанови, при яких Замовник зобов’язаний надати 24 години для усунення невідповідностей.

Таким чином, Замовником допущено порушення у вигляді не надання Скаржнику 24 годин для усунення невідповідностей тендерної пропозиції, яке не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником.

Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності з ч.9 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складною частиною тендерній документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

З урахуванням викладеного, рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “УКРТЕХПРОМ”, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 524 від 08.11.2024р, має бути скасоване.
Також, зважаючи на те, що після прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник прийняв рішення про визнання переможцем Процедури закупівлі Товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “АЛЬФАТЕХ“, має бути також скасоване і таке рішення, яке оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 527 від 08.11.2024р.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Тернопільелектротранс» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)

Номер: 25009c639fcd4475879a20f180471e93
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-09-008897-a.a1
Назва: СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Тернопільелектротранс» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Скарга:
СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Тернопільелектротранс» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”) 09 жовтня 2024 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-09-008897-a, опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі Шина 275/70 R22,5 код (ДК021:2015) - 34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності, для потреб Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» ЄДРПОУ: 05447987 (далі – Замовник), (далі – Процедура закупівлі). Після вивчення тендерної документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи КП «Тернопільелектротранс» № 474 від 09.10.2024 року (далі – Тендерна документація), Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “УКРТЕХПРОМ” (далі – Скаржник) дійшов висновку, що її умови порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та право товариства на участь у Процедурі закупівлі. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації Учасників. Разом з тим, дії Замовника, в частині встановлення зазначених нижче умов Тендерної документації, порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників. Замовник у Тендерній документації визначив безпосередньо конкретний малюнок протектора шини, що унеможливлює конкуренцію під час Процедури закупівлі. Відповідно до п.6 розділу ІІІ, вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Підпунктом 2 пункту 3 розділу V визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (…). У Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2 до Тендерної документації Замовником наведені технічні вимоги до товару, викладені у вигляді таблиці. У стовпчику 3 «Найменування товару» вказаної таблиці зазначено наступні вимоги до шини: «Шина 275/70 R22,5 всесезонна, універсальна, безкамерна,18PR». Разом з тим, з інформації викладеної у стовпчику 5 «Технічні характеристики, інші вимоги, вид тр./засобу» таблиці слідує, що протектор шини має відповідати малюнку, що додається нижче. Після таблиці наведено фотографію шини з конкретним малюнком протектора. Однак, вимога Тендерної документації про те, що учасник має запропонувати шину з малюнком протектора, який повинен відповідати фото - є необґрунтованою та дискримінаційною. Питання конструкції шин, зокрема, призначення шин за їх малюнком, врегульовано нормативно-правовим актом, а саме Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013  № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі» (далі – Наказ). Відповідно до п.7 розділу 2 Наказу за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком. Вимоги до універсального рисунка шин наведені у п.8 розділу 2 Наказу, де вказано, що протектор шини з універсальним рисунком складається із шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділених виїмками. Примірні варіанти універсального рисунка шин наведені у рисунку 4 Додатку 2 до Наказу:         1) 2) 3) Таким чином, нормативно-правовими актами встановлено примірний вигляд малюнку протектора та не встановлюється безпосередньо конкретний та безальтернативний рисунок протектора. Більше того, приклади універсального рисунка шин, які наведені у Наказі, відрізняються від малюнка, зображеного у Тендерній документації, що свідчить про велику варіативність та різноманіття виконання такого рисунка. Кожен виробник шини вправі виробляти шину з універсальним рисунком протектора на власний розсуд, має право патентувати такий рисунок тим самим надавати своєму виробу індивідуальності та зберігати лише за собою право його виготовлення/продажу, з умови дотримання настанов, викладених у п.8 р.2 Наказу, де мова йде про необхідність наявності шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділення їх виїмками, проте НЕ визначається, конкретно розмір, кількість, глибина, крок та й загалом конфігурація розташування перелічених у Наказі елементів універсального рисунку шин. Тобто, зображений у тендерній документації універсальний рисунок протектора шин – не є єдиним варіантом виконання такого типу рисунка. Такими діями Замовник унеможливлює прийняття участі у закупівлі продавців/виробників шин, котрі мають інший зовнішній вигляд універсального малюнка шин на своїх виробах, ніж той, що зображений у Додатку 2 до Тендерної документації. І навпаки, участь у закупівлі зможе прийняти конкретний продавець/виробник, який виробляє шину саме з таким рисунком шин, який зображений у Додатку 2 до Тендерної документації. При цьому, слід враховувати, що такий рисунок шин ймовірно є запатентованим, а отже може вироблятися конкретним виробником та постачатися конкретним дилером/представником виробника на території України, що є дискримінацією по відношенню до інших виробників/продавців шин та виключає конкуренцію у даній закупівлі. Також, оскаржувана частина Тендерної документації породжує невизначеність, адже у стовпчику 3 таблиці додатку 2 Тендерної документації наведена коректна вимога - зазначений тип (група) рисунка відповідно до Наказу. Проте, після вказаної таблиці зображене фото з індивідуально визначеної шини, якому має відповідати запропонований учасником товар згідно вимог, що наведені у стовпчику 5 таблиці. Наведені вище вимоги до предмета закупівлі не узгоджуються між собою, що не дає можливості суб’єктам господарювання належним чином підготувати свої Пропозиції та є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (…). Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. У зв’язку з тим, що Скаржник також бажає прийняти участь у закупівлі, однак у зв’язку умовами тендерної документації обмежений у можливості запропонувати свій товар, його права порушуються, адже Скаржник незаконно усувається від можливості прийняти учать у Процедурі закупівлі. Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі скарги в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону. Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в частині вимог щодо постачання шин з малюнком протектора, який повинен відповідати малюнку шини, зображеному на фото у Додатку 2 Технічні вимоги до предмета закупівлі (технічна специфікація) Тендерної документації. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", - ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати Комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» (ЄДРПОУ: 05447987) внести зміни до Тендерної документації по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю товару: Шина 275/70 R22,5 (34352200-1 – Шини для автобусів) за кодом ДК 021:2015: 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності затверджену протоколом уповноваженої особи КП «Тернопільелектротранс» № 474 від 09.10.2024 року, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2024-10-09-008897-a. Додатки: • Наказ Мінінфраструктури від 26.07.2013 № 549.
Дата розгляду скарги: 23.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.10.2024 17:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.10.2024 13:35
Дата виконання рішення Замовником: 01.11.2024 15:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення - Замовником внесені зміни до тендерної документації та Оголошення.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ", Светлана Александрова 380636534462 taerstandem@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2a78fd66edef4e85926cf295f9e60c44
Заголовок пункту скарги: Замовник у Тендерній документації визначив безпосередньо конкретний малюнок протектора шини, що унеможливлює конкуренцію під час Процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 09 жовтня 2024 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-09-008897-a, опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі Шина 275/70 R22,5 код (ДК021:2015) - 34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності, для потреб Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» ЄДРПОУ: 05447987 (далі – Замовник), (далі – Процедура закупівлі).
Після вивчення тендерної документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи КП «Тернопільелектротранс» № 474 від 09.10.2024 року (далі – Тендерна документація), Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “УКРТЕХПРОМ” (далі – Скаржник) дійшов висновку, що її умови порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та право товариства на участь у Процедурі закупівлі.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації Учасників.
Разом з тим, дії Замовника, в частині встановлення зазначених нижче умов Тендерної документації, порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників.


Замовник у Тендерній документації визначив безпосередньо конкретний малюнок протектора шини, що унеможливлює конкуренцію під час Процедури закупівлі.
Відповідно до п.6 розділу ІІІ, вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Підпунктом 2 пункту 3 розділу V визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (…).
У Розділі 1 «Специфікація» Додатку 2 до Тендерної документації Замовником наведені технічні вимоги до товару, викладені у вигляді таблиці.
У стовпчику 3 «Найменування товару» вказаної таблиці зазначено наступні вимоги до шини: «Шина 275/70 R22,5 всесезонна, універсальна, безкамерна,18PR».
Разом з тим, з інформації викладеної у стовпчику 5 «Технічні характеристики, інші вимоги, вид тр./засобу» таблиці слідує, що протектор шини має відповідати малюнку, що додається нижче.
Після таблиці наведено фотографію шини з конкретним малюнком протектора.

Однак, вимога Тендерної документації про те, що учасник має запропонувати шину з малюнком протектора, який повинен відповідати фото - є необґрунтованою та дискримінаційною.

Питання конструкції шин, зокрема, призначення шин за їх малюнком, врегульовано нормативно-правовим актом, а саме Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013  № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі» (далі – Наказ).
Відповідно до п.7 розділу 2 Наказу за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком.
Вимоги до універсального рисунка шин наведені у п.8 розділу 2 Наказу, де вказано, що протектор шини з універсальним рисунком складається із шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділених виїмками.
Примірні варіанти універсального рисунка шин наведені у рисунку 4 Додатку 2 до Наказу:
 
  
  
1)
2)
3)
Таким чином, нормативно-правовими актами встановлено примірний вигляд малюнку протектора та не встановлюється безпосередньо конкретний та безальтернативний рисунок протектора. Більше того, приклади універсального рисунка шин, які наведені у Наказі, відрізняються від малюнка, зображеного у Тендерній документації, що свідчить про велику варіативність та різноманіття виконання такого рисунка.
Кожен виробник шини вправі виробляти шину з універсальним рисунком протектора на власний розсуд, має право патентувати такий рисунок тим самим надавати своєму виробу індивідуальності та зберігати лише за собою право його виготовлення/продажу, з умови дотримання настанов, викладених у п.8 р.2 Наказу, де мова йде про необхідність наявності шашок чи ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачіпок на краях бігової доріжки, розділення їх виїмками, проте НЕ визначається, конкретно розмір, кількість, глибина, крок та й загалом конфігурація розташування перелічених у Наказі елементів універсального рисунку шин.
Тобто, зображений у тендерній документації універсальний рисунок протектора шин – не є єдиним варіантом виконання такого типу рисунка.

Такими діями Замовник унеможливлює прийняття участі у закупівлі продавців/виробників шин, котрі мають інший зовнішній вигляд універсального малюнка шин на своїх виробах, ніж той, що зображений у Додатку 2 до Тендерної документації.
І навпаки, участь у закупівлі зможе прийняти конкретний продавець/виробник, який виробляє шину саме з таким рисунком шин, який зображений у Додатку 2 до Тендерної документації. При цьому, слід враховувати, що такий рисунок шин ймовірно є запатентованим, а отже може вироблятися конкретним виробником та постачатися конкретним дилером/представником виробника на території України, що є дискримінацією по відношенню до інших виробників/продавців шин та виключає конкуренцію у даній закупівлі.

Також, оскаржувана частина Тендерної документації породжує невизначеність, адже у стовпчику 3 таблиці додатку 2 Тендерної документації наведена коректна вимога - зазначений тип (група) рисунка відповідно до Наказу. Проте, після вказаної таблиці зображене фото з індивідуально визначеної шини, якому має відповідати запропонований учасником товар згідно вимог, що наведені у стовпчику 5 таблиці.
Наведені вище вимоги до предмета закупівлі не узгоджуються між собою, що не дає можливості суб’єктам господарювання належним чином підготувати свої Пропозиції та є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.


Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (…).
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
У зв’язку з тим, що Скаржник також бажає прийняти участь у закупівлі, однак у зв’язку умовами тендерної документації обмежений у можливості запропонувати свій товар, його права порушуються, адже Скаржник незаконно усувається від можливості прийняти учать у Процедурі закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі скарги в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в частині вимог щодо постачання шин з малюнком протектора, який повинен відповідати малюнку шини, зображеному на фото у Додатку 2 Технічні вимоги до предмета закупівлі (технічна специфікація) Тендерної документації.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації