• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги зі спорожнення вигрібних ям і септиків

Завершена

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 09.10.2024 13:52 - 14.10.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: b557caf10a0749928344cb72ddded57a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-09-007796-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації у закупівлі «ДК 021:2015: 90460000-9 — Послуги зі спорожнення вигрібних ям і септиків (Послуги зі спорожнення вигрібних ям і септиків за адресою: Черкаська область, Звенигородський район, місто Шпола, вул. Івана Гончара)», подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.10.2024 16:24
Автор: ТОВ АТМОТЕРРА, Крикунов Максим Олександрович 380505685060 atmoterra@yandex.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ca2b831028bb4df4b78dbe615622a6a0
Заголовок пункту скарги: Протокольним рішенням уповноваженої особи від 09.10.2024 року № 16 Уповноважена особа затвердила тендерну документацію та додатки до неї, у складі яких є дискримінаційні вимоги. Вважаємо, що такими діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Протокольним рішенням уповноваженої особи від 09.10.2024 року № 16 Уповноважена особа затвердила тендерну документацію та додатки до неї на закупівлю «ДК 021:2015: 90460000-9 — Послуги зі спорожнення вигрібних ям і септиків (Послуги зі спорожнення вигрібних ям і септиків за адресою: Черкаська область, Звенигородський район, місто Шпола, вул. Івана Гончара)», яка містить дискримінаційні вимоги з наступних підстав.

• Відповідно пункту 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації міститься вимога, яка на нашу думку є дискримінаційною до учасників, а саме :

«Повна маса кожного транспортного засобу (відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів) не повинна перевищувати 24 тонни**».

ТОВ «АТМОТЕРРА» вважає, що своїми діями, щодо встановлення дискримінаційної вимоги Замовник створює штучні перешкоди для участі в закупівлі всіх охочих учасників закупівлі послуги зі спорожнення вигрібних ям і септиків .

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Виходячи із зазначеного положення передостаннього абзацу пункту 1. Додатку 1 до тендерної документації - ЗАМОВНИК ПРЯМО ВСТАНОВИВ ДИСКРИМІНАЦІЙНУ ВИМОГУ, що обмежує право участі в закупівлі інших учасників, які мають транспортні засоби масою понад 24 тонни.

Існує аналогічне рішення АМКУ № 9103-р/пк-пз від 26.04.2021 згідно якого Скаржник зазначав, що не має можливості взяти участь у даних торгах, хоча має усі необхідні засоби та матеріально-технічну базу для виконання умов договору через те, що повна маса транспортних засобів, якими планується здійснювати перевезення товару становить 24 і 36 тонн (свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів додаються). У ході розгляду скарги Органом оскарження було встановлено, що Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання повна маса транспортних засобів, якими буде перевозитися вугілля, не перевищуватимуть зазначену масу, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Орган оскарження прийняв рішення зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації.

Відповідно до п. 22.5 Правил рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м, рух таких транспортних засобів здійснюється за спеціальними правилами перевезення.

Відповідно до Постанови КМУ від 27 червня 2007 р. № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг», а саме п. 32 «Перевізник, який має намір використовувати великоваговий та/або великогабаритний транспортний засіб, зобов'язаний не пізніше ніж за три доби звернутися до уповноважених Агентством відновлення підприємств із заявою про видачу погодження маршруту. Дозвіл на рух великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу після отримання погодження маршруту видається уповноваженим підрозділом Національної поліції через центри надання адміністративних послуг.

Відповідно до Постанови КМУ від 18 січня 2001 р. № 30 «Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами», відповідно до п. 3 «Транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.»

Відповідно до п. 4 «Рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції за формою, наведеною в додатку до цих Правил, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Видача (відмова у видачі, оформлення, переоформлення, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” через центри надання адміністративних послуг або за наявності технічної можливості безпосередньо через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, зокрема через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
Дозвіл оформлюється уповноваженим підрозділом Національної поліції на підставі погоджувальних документів з власниками вулично-дорожньої мережі, залізничних переїздів, мостового господарства, служб міського електротранспорту, електромереж, електрифікації, електрозв’язку, в яких визначаються умови і режим проїзду зазначених транспортних засобів.»
Відповідно до п. 10 «Якщо маршрут проходить вулицями населених пунктів, видача дозволу погоджується з власниками автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноваженими ними організаціями, які відповідають за експлуатаційне утримання цих доріг, вулиць та залізничних переїздів.»
ОТЖЕ, встановлення обмеження УМОВАМИ ТД, згідно п. 22.5 Правил дорожнього руху можна вважати ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ і таким, що порушує вимоги ст. 5 Закону, адже законодавчо передбачена можливість отримання дозволів на пересування ТЗ, які перевищують 24 т. Обов’язок отримання таких дозволів та сплати зборів за їх отримання лягає на потенційного переможця закупівлі, згідно Постанови КМУ від 18 січня 2001 р. № 30.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
У зв’язку з чим, просимо внести зміни в тендерну документацію та повністю вилучити вимогу пункту 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації, адже дана вимога на нашу думку є дискримінаційною до учасників, а саме :
«Повна маса кожного транспортного засобу (відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів) не повинна перевищувати 24 тонни**»,
як таку, що грубо порушує ст. 5 Закону, п. 28 Особливостей, ст. 22 Закону, а також суперечить практиці органу оскарження.
Дії Замовника в частині встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації - порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Таким чином, керуючись п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону:
«За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі» - Товариство з обмеженою відповідальністю «АТМОТЕРРА» звертається до Органу оскарження за захистом порушених прав на участь в закупівлі через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги до учасників.
У зв’язку з усім вищезазначеним, Товариство з обмеженою відповідальністю «АТМОТЕРРА» ПРОСИТЬ ВИЛУЧИТИ ВИМОГУ П. 1 Додатку 1 до Тендерної документації про те, що:
«Повна маса кожного транспортного засобу (відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів) не повинна перевищувати 24 тонни**».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації