• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (Ударний безпілотний авіаційний комплекс «Горобець 10» або еквівалент)

Найменування замовника: Головне управління Національної поліції в Житомирській області. Код згідно з ЄДРПОУ замовника: 40108625. Категорія замовника: Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Назва предмета закупівлі: ДК 021:2015 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (Ударний безпілотний авіаційний комплекс «Горобець 10» або еквівалент). Розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі: 2000000,00 грн. ,без ПДВ. Код економічної класифікації видатків бюджету: 3110. Вид закупівлі: відкриті торги з особливостями. Орієнтовний початок проведення: жовтень 2024 року. Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.

Торги відмінено

2 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
Період оскарження: 09.10.2024 17:43 - 17.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

дискримінаційні вимоги Замовника

Номер: 653230071f51455dbe1720d61395fe97
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-09-002717-a.b1
Назва: дискримінаційні вимоги Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.10.2024 16:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2024 11:39
Дата виконання рішення Замовником: 15.11.2024 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано в повному обсязі
Автор: ФОП Бігун Владислав Олегович, Бігун Владислав 380674122103 vladbigunpr@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b7e552487a624297aa3bb948bb627ab8
Заголовок пункту скарги: Вимога про надання зразку товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Уважно ознайомившись з умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права фізичної особи – підприємця Бігун В.О. (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію.

Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.

Відповідно до Додаток 2 “Технічна специфікація” Тендерної документації Замовником встановлено наступне :
“Протягом 4 (чотирьох) робочих днів з дня проведення електронного аукціону електронною системою закупівель Учасник повинен представити та продемонструвати 1 комплект товару на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, про що складається протокол випробування товару. У разі невідповідності товару всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації Замовник відхиляє Тендерну пропозицію Учасника.”
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Зразки товару не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків умовам Документації чи їх ненадання не може бути підставою для відхилення Пропозицій учасників відповідно до вимог статті 31 Закону.
Вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Крім того дії Замовника в частині зазначеної вище умови Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Також встановлена вимога є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України. Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у Документації зазначаються такі відомості, в тому числі:
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
При цьому, згідно ч. 5 ст. 23 Закону встановлено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Замовник не є акредитованим органом з оцінки відповідності. Як доказ цього надаємо таблицю з списком акредитованих органів з оцінки відповідності, яка доступна за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a4075297b5a8439aafbe910fd59bfe0a
Заголовок пункту скарги: Вимога про надання товару, що немає аналогів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку №2 «Технічна специфікація» Тендерної документації Замовником встановлено дуже велику кількість вимог до комплектуючих, надмірно деталізують характеристики товару. Такий детальний опис не дає можливості запропонувати аналогічний товар, характеристики у тендерній документації були прописані виключно для конкретної моделі товару під певного виробника/постачальника.
Зауважимо, що хоча Замовником на виконання ч. 4 ст. 23 Закону формально і зазначено у тендерній документації «або еквівалент», проте еквіваленту не існую з підстав які вже обґрунтовано і зазначались вище, а саме: кожна складова частина предмету закупівлі прописана під конкретного виробника/постачальника. Таким чином, вимоги до обладнання вказані настільки деталізовано, що запропонувати будь-які аналоги неможливо, оскільки вони не відповідатимуть умовам технічної специфікації. З огляду на встановлення саме таких дискримінаційних вимог ,Замовник намагається звузити можливість кількості учасників, які мають можливість перемогти і виконати предмет закупівлі пропонуючи інші продукти та торгові марки з не гіршими показниками та можливостями що здатні виконати предмет закупівлі. Зазначене дає підстави вважати, що встановлення саме таких дискримінаційних вимог тендерної документації щодо предмету закупівлі, що технічні вимоги до обладнання у тендерній документації усвідомлено виписані заздалегідь під конкретного постачальника/виробника товару, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі , що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0bd51fae897b46a1972f54b7224cac76
Заголовок пункту скарги: протокол випробування товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додаток 2 “Технічна специфікація” Тендерної документації Замовником встановлено наступне :
“Учасник повинен представити та продемонструвати 1 комплект товару на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, про що складається протокол випробування товару."
Згідно ч. 5 ст. 23 Закону встановлено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Замовник не є акредитованим органом з оцінки відповідності. А тому не може складати протоколи випробувань.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення