• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (антифриз, омивач скла)

*У разі посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва до такого посилання застосовується вираз «або еквівалент». Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку (виробника тощо): Замовник здійснює закупівлю товару із встановленням посилань на торгову назву конкретного виробника, оскільки таке посилання є необхідним для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам. Транспортні засоби Замовника під час проходження гарантійного технічного обслуговування забезпечувались саме такими засобами. В подальшому для забезпечення надійної роботи автомобілів екстреної медичної допомоги необхідно проводити заміну на еквівалентні засоби задля попередження виходу з ладу транспортних засобів. Тому для дотримання принципів Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності, Замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме даного товару. У разі надання Учасником еквіваленту, у складі тендерної пропозиції додатково повинна бути надана таблиця порівняльних характеристик щодо відповідності технічних характеристик запропонованого товару предмету закупівлі. Порівняльна таблиця має містити інформацію щодо всіх відмінних характеристик товару-еквіваленту від заявленого Замовником (виробник, країна-виробник, фасовка, технічні та якісні характеристики тощо). Запропонований еквівалент має відповідати вимогам діючих нормативних документів до даного виду товарів.

Торги не відбулися

135 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 675.00 UAH
Період оскарження: 09.10.2024 10:27 - 14.10.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: de57c1dd7a9d4de4979443b2f87dabd1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-09-002305-a.b1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» (далі по тексту «Скаржник» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Комунальне некомерційне підприємство «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради, предметом якої є «ДК 021:2015: 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (антифриз, омивач скла)» з ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-09-002305-a. Протоколом № бн від 21.10.2024 р., уповноваженою особою Замовника Цехмейструк Наталією Миколаївною прийнято рішення про дискваліфікацію тендерної пропозиції Скаржника. Вважаємо рішення необґрунтованим та незаконним, виходячи з наступного. Підставою для відхилення пропозиції Скаржника, на думку замовника, є відсутність у тендерній пропозиції Скаржника підтвердження запропонованого предмета закупівлі вимогам технічного завдання та відсутність сертифікатів якості/відповідності, сертифікату аналізу складені/зареєстровані виробником товару. Однак, ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА», будучи учасником закупівлі, надав у складі тендерної пропозиції відповідні документи на підтвердження запропонованого предмета закупівлі вимогам технічного завдання, що міститься в файлі з найменуванням «13.ТЯКХ..pdf» та паспорти якості, які містяться в файлі з назвою «Паспорти якості на товар.pdf», документи опубліковані 16.10.2024 р о 17:38 год., за переліком, а саме: - Технічна специфікація №316-13 від 16.10.2024 р.; - Паспорт якості від 05.08.2023 «Рідина Омивач зимовий Standart-20 (ТУ У 20.5-40445856-001:2016) виданий виробником від ТОВ «Хімгруп»; - Паспорт якості фасованої продукції від червня 2024 р. «Рідина охолоджуюча YUKO Antifreeze -40 (Super G12+ червоний) виданий виробником ТОВ «СП ЮКОЙЛ»; - Паспорт якості №113180 від 16.01.2024 рідина охолоджувальна низькозамерзаюча GNL Antifreeze HDEC, виданий виробником ТОВ «КЬЮ АЙ ЛУБРІКАНТС». Замовник чітко не сформулював аргументацію для підстави відхилення, і не є зрозумілим якого саме документа не вистачає Замовнику, що суперечить п.6 ч.12 ст.29, ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якого протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення); а також Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель. Пункт 7 Додатку 7 Технічного завдання тендерної документації містить вимогу про те, що Учасник на підтвердження відповідності технічних та якісних характеристик запропонованого товару має надати в складі своєї пропозиції чинні на момент подання пропозиції паспорти якості/відповідності, сертифікати якості/відповідності, сертифікат аналізу складені/зареєстровані виробником товару. З огляду на підставу дискваліфікації Учасник не надав підтвердження запропонованого предмета закупівлі вимогам технічного завдання та не надав сертифікати якості/відповідності, сертифікат аналізу складені/зареєстровані виробником товару». Тобто Замовник не вказав причиною дискваліфікації відсутність паспортів якості/відповідності, а отже визнав, що паспорти були подані. З іншої сторони, вимога Замовника надати сертифікати якості/відповідності є тією ж вимогою про надання паспортів якості/відповідності, адже паспорт якості і сертифікат якості це тотожний документ, тільки сертифікат відповідності є документом що відрізняється, оскільки видається акредитованою оціночною організацією, але вимога замовника передбачає надання «або» сертифіката якості «або» сертифіката відповідності, тобто на вибір учасника. І сертифікат якості на продукцію/товар і сертифікат відповідності - документи, які підтверджують відповідність продукції/товару вимогам нормативного документу. Відповідно до ч.1 ст.1 Закону «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Головна відмінність між сертифікатом якості і сертифікатом відповідності полягає в тому, яка організація може їх видавати. Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT). Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар, але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», «паспорт якості», тощо. Поняття сертифікат якості (виробника) тотожний поняттю паспорт якості (виробника) - це документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. Також паспорт якості містить відмітку проходження перевірки відділом з контролю якості (ВТК) підприємства виробника на відповідність фактичних параметрів отриманих в результаті лабораторних випробувань нормативним документам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, тощо) (посилання: Експортний сертифікат якості // Митна енциклопедія : у 2 т. / І. Г. Бережнюк (відп. ред.) та ін.. — Хм. : ПП Мельник А. А., 2013. — Т. 1 : А — Л. — 472 с. — ISBN 978-617-7094-09-7.) Законодавством взагалі не визначено поняття «Сертифікат аналізів товару», вимога Замовника надати «сертифікат аналізів складені/зареєстровані виробником товару» має на увазі надання сертифікату якості, або тотожне паспорту якості. Замовник вимагав документ сертифікати аналізу складені/зареєстровані виробником товару. Наші паспорти якості складені та зареєстровані виробниками товару, паспорти якості містять усю необхідну інформацію щодо якісних, технічних характеристик товару а також дані про дослідження/випробовування товару. Документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження всіх технічних характеристик товару саме СЕРТИФІКАТОМ АНАЛІЗІВ, бо в нашому випадку вся інформація про товар в тому числі результати лабораторних досліджень містяться в поданих нами ПАСПОРТАХ ЯКОСТІ на товар, в яких наявні дані про «Найменування показника», «Характеристика продукції. Норма» або «Вимога НД», «Фактичні показники», «Метод контролювання /діагностики/випробувань». Усі дані випробувань та діагностики висвітлені в паспортах якості. Аналогічної позиції дотримується колегія АМКУ в рішенні №8022-р/пк-пз від 06.05.2024 у закупівлі UA-2024-02-19-011791-a (дивитися пункт 3 Рішення). СУТЬ СКАРГИ: Скаржник зазначає, що на вимогу Документації переможцем надано протокол випробувань. Крім того, тендерною документацією вимагається: "Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку до тендерної документації". Тобто, надані учасниками документи відповідно додатку 1 мають підтверджувати відповідність технічним та якісним вимогам. Додаток тендерної документації містить наступну вимогу до товару: Фреза кільцева (корончате свердло) d=22мм призначене для свердління отворів у сталі та кольорових металах, свердління рейок Р 65, Р 75, UIC 60 з твердістю шийки до 450 HB, або до 45 HRC. Однак, наданий переможцем протокол випробувань не містить зазначену технічну характеристику. ПОЗИЦІЯ АМКУ: Документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження всіх технічних характеристик товару саме протоколом випробувань. Враховуючи інформацію, наведену в сертифікаті якості, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Враховуючи викладене, Замовник, безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника. На підставі вище викладеного, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником. 3. Зобов’язати Замовника скасувати протокол № бн від 21.10.2024 р. про дискваліфікацію учасника ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА». Додатки: - Копія протоколу № бн від 21.10.2024 р. про дискваліфікацію учасника ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА»; - Технічна специфікація №316-13 від 16.10.2024 р.; - Паспорт якості від 05.08.2023 «Рідина Омивач зимовий Standart-20 (ТУ У 20.5-40445856-001:2016) виданий виробником від ТОВ «Хімгруп»; - Паспорт якості фасованої продукції від червня 2024 р. «Рідина охолоджуюча YUKO Antifreeze -40 (Super G12+ червоний) виданий виробником ТОВ «СП ЮКОЙЛ»; - Паспорт якості №113180 від 16.01.2024 рідина охолоджувальна низькозамерзаюча GNL Antifreeze HDEC, виданий виробником ТОВ «КЬЮ АЙ ЛУБРІКАНТС».
Дата розгляду скарги: 06.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.10.2024 16:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.11.2024 12:15
Автор: ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", Антоненко Оксана Петрівна +380674600418 office@viking-ak.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b36c5b39299249f7b47d75a7284395d4
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» (далі по тексту «Скаржник» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Комунальне некомерційне підприємство «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради, предметом якої є «ДК 021:2015: 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (антифриз, омивач скла)» з ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-09-002305-a.
Протоколом № бн від 21.10.2024 р., уповноваженою особою Замовника Цехмейструк Наталією Миколаївною прийнято рішення про дискваліфікацію тендерної пропозиції Скаржника.
Вважаємо рішення необґрунтованим та незаконним, виходячи з наступного.
Підставою для відхилення пропозиції Скаржника, на думку замовника, є відсутність у тендерній пропозиції Скаржника підтвердження запропонованого предмета закупівлі вимогам технічного завдання та відсутність сертифікатів якості/відповідності, сертифікату аналізу складені/зареєстровані виробником товару.
Однак, ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА», будучи учасником закупівлі, надав у складі тендерної пропозиції відповідні документи на підтвердження запропонованого предмета закупівлі вимогам технічного завдання, що міститься в файлі з найменуванням «13.ТЯКХ..pdf» та паспорти якості, які містяться в файлі з назвою «Паспорти якості на товар.pdf», документи опубліковані 16.10.2024 р о 17:38 год., за переліком, а саме:
- Технічна специфікація №316-13 від 16.10.2024 р.;
- Паспорт якості від 05.08.2023 «Рідина Омивач зимовий Standart-20 (ТУ У 20.5-40445856-001:2016) виданий виробником від ТОВ «Хімгруп»;
- Паспорт якості фасованої продукції від червня 2024 р. «Рідина охолоджуюча YUKO Antifreeze -40 (Super G12+ червоний) виданий виробником ТОВ «СП ЮКОЙЛ»;
- Паспорт якості №113180 від 16.01.2024 рідина охолоджувальна низькозамерзаюча GNL Antifreeze HDEC, виданий виробником ТОВ «КЬЮ АЙ ЛУБРІКАНТС».
Замовник чітко не сформулював аргументацію для підстави відхилення, і не є зрозумілим якого саме документа не вистачає Замовнику, що суперечить п.6 ч.12 ст.29, ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якого протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення); а також Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.
Пункт 7 Додатку 7 Технічного завдання тендерної документації містить вимогу про те, що Учасник на підтвердження відповідності технічних та якісних характеристик запропонованого товару має надати в складі своєї пропозиції чинні на момент подання пропозиції паспорти якості/відповідності, сертифікати якості/відповідності, сертифікат аналізу складені/зареєстровані виробником товару.
З огляду на підставу дискваліфікації Учасник не надав підтвердження запропонованого предмета закупівлі вимогам технічного завдання та не надав сертифікати якості/відповідності, сертифікат аналізу складені/зареєстровані виробником товару».
Тобто Замовник не вказав причиною дискваліфікації відсутність паспортів якості/відповідності, а отже визнав, що паспорти були подані.
З іншої сторони, вимога Замовника надати сертифікати якості/відповідності є тією ж вимогою про надання паспортів якості/відповідності, адже паспорт якості і сертифікат якості це тотожний документ, тільки сертифікат відповідності є документом що відрізняється, оскільки видається акредитованою оціночною організацією, але вимога замовника передбачає надання «або» сертифіката якості «або» сертифіката відповідності, тобто на вибір учасника.
І сертифікат якості на продукцію/товар і сертифікат відповідності - документи, які підтверджують відповідність продукції/товару вимогам нормативного документу.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Головна відмінність між сертифікатом якості і сертифікатом відповідності полягає в тому, яка організація може їх видавати.
Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT).
Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар, але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», «паспорт якості», тощо.
Поняття сертифікат якості (виробника) тотожний поняттю паспорт якості (виробника) - це документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. Також паспорт якості містить відмітку проходження перевірки відділом з контролю якості (ВТК) підприємства виробника на відповідність фактичних параметрів отриманих в результаті лабораторних випробувань нормативним документам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, тощо) (посилання: Експортний сертифікат якості // Митна енциклопедія : у 2 т. / І. Г. Бережнюк (відп. ред.) та ін.. — Хм. : ПП Мельник А. А., 2013. — Т. 1 : А — Л. — 472 с. — ISBN 978-617-7094-09-7.)
Законодавством взагалі не визначено поняття «Сертифікат аналізів товару», вимога Замовника надати «сертифікат аналізів складені/зареєстровані виробником товару» має на увазі надання сертифікату якості, або тотожне паспорту якості.
Замовник вимагав документ сертифікати аналізу складені/зареєстровані виробником товару.
Наші паспорти якості складені та зареєстровані виробниками товару, паспорти якості містять усю необхідну інформацію щодо якісних, технічних характеристик товару а також дані про дослідження/випробовування товару.
Документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження всіх технічних характеристик товару саме СЕРТИФІКАТОМ АНАЛІЗІВ, бо в нашому випадку вся інформація про товар в тому числі результати лабораторних досліджень містяться в поданих нами ПАСПОРТАХ ЯКОСТІ на товар, в яких наявні дані про «Найменування показника», «Характеристика продукції. Норма» або «Вимога НД», «Фактичні показники», «Метод контролювання /діагностики/випробувань». Усі дані випробувань та діагностики висвітлені в паспортах якості.

Аналогічної позиції дотримується колегія АМКУ в рішенні №8022-р/пк-пз від 06.05.2024 у закупівлі UA-2024-02-19-011791-a (дивитися пункт 3 Рішення).
СУТЬ СКАРГИ: Скаржник зазначає, що на вимогу Документації переможцем надано протокол випробувань. Крім того, тендерною документацією вимагається: "Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку до тендерної документації". Тобто, надані учасниками документи відповідно додатку 1 мають підтверджувати відповідність технічним та якісним вимогам.
Додаток тендерної документації містить наступну вимогу до товару: Фреза кільцева (корончате свердло) d=22мм призначене для свердління отворів у сталі та кольорових металах, свердління рейок Р 65, Р 75, UIC 60 з твердістю шийки до 450 HB, або до 45 HRC.
Однак, наданий переможцем протокол випробувань не містить зазначену технічну характеристику.

ПОЗИЦІЯ АМКУ:
Документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження всіх технічних характеристик товару саме протоколом випробувань.
Враховуючи інформацію, наведену в сертифікаті якості, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Враховуючи викладене, Замовник, безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника.
На підставі вище викладеного,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника