• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нафта та дистиляти (Паливо наливом)

Завершена

19 840 550.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 198 405.50 UAH
Період оскарження: 08.10.2024 16:15 - 13.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та незаконного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП»

Номер: 1f1b2a6600a34112a016f37b65c6dfc5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-08-012325-a.b1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та незаконного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП»
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.11.2024 15:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.11.2024 17:24
Дата виконання рішення Замовником: 27.11.2024 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасування рішення № 06-11-267/ВЛ29 від 06.11.2024 , прийнятого під час проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Паливо наливом) Єдиного закупівельного словника (далі — Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 .
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДР-ТРАНС-ГРУП", Корж Оксана Дмитрівна 380502785705 adr.trans.office@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5751ac5c3e1341cbbe2bd43cd65e8b2c
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та незаконного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підставою для подання скарги є:
Незаконне рішення замовника у формі Протоколу № 06-11-267/ВЛ29 від 06.11.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» (далі – Протокол № 06-11-267/ВЛ29, оскаржуване Рішення), яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП».
08.10.2024 року Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго» (далі-Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу «PROZORRO» оприлюднило оголошення №UA-2024-10-08-012325-a про проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) за предметом закупівлі: «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта та дистиляти (Паливо наливом)».






17.10.2024 року за результатами проведеного електронного аукціону тендерна пропозиція ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП» (надалі – Учасник) визначена, як найбільш економічно вигідна.
06.11.2024 Замовником оприлюднено Протокол № 06-11-267/ВЛ29 відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП» відхилена на підставі пп.1 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості). Як зазначає Замовник: «Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Оскаржуване рішення замовника не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), Особливостей, вимогам та умовам тендерної документації замовника.
Метою Закону, Особливостей є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Оскаржуваним Рішенням замовник, всупереч принципам добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, в порушення вимог Закону, Особливостей відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП» з надуманих підстав.
Не об’єктивний, упереджений, дискримінаційний підхід Замовника до оцінювання тендерних пропозицій порушує права нашого Товариства на добросовісну конкуренцію, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та призводить до дискримінації та нерівного ставлення до ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП», і як наслідок порушує його права та законні інтереси пов’язані з участю в процедурі закупівлі.
ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП», як учасник закупівлі має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках чинного законодавства. Проте, фактичні дії та рішення замовника вказують на протилежне.

Обгрунтування незаконності оскаржуваного рішення.

Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП» Замовником, 22.10.2024 о 17:01 год. на вебпорталі Уповноваженого органу «PROZORRO» оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (надалі – Повідомлення) відповідно до якого: "При розгляді тендерної пропозиції виявлені такі невідповідності : Тендерна документація містить такі вимоги: 1. п.1.2. Додатку 2 :У складі тендерної пропозиції Учасники на підтвердження пункту 1 Технічної специфікації щодо якості Товару, повинні надати скановані з оригіналів документи, а саме: сертифікати відповідності та/або сертифікати якості та/або паспорти якості. Учасник не надав скановані з оригіналів документи: сертифікати відповідності та/або сертифікати якості та/або паспорти якості а саме: 1. Сертифікат відповідності № UA.PN.188.1629-24; 2. Сертифікат відповідності № UA.PN.188.1425-23; 3. Сертифікат відповідності № UA.PN.188.1628-24; 4. Сертифікат відповідності № DIN.S.144-24; 5. Certificate of quality Nr. 173102_5762271 та переклад з англійської мови; 6. Сертифікат відповідності № DIN.S.056-23; 7. Certificate of quality Nr. 170346_5545376 та переклад з англійської мови; 8. Паспорт якості №284 від 20 червня 2024 р.; 9. Сертифікат відповідності № DIN.S.143-24, 10. Certificate of quality Nr. 174027_5836684 та переклад з англійської мови 2. Додаток 2 до Тендерної документації (Технічна специфікація): - Учасник зобов’язаний надати підтвердження що запропоноване ним товар відповідає Технічним вимогам Тендерної документації а саме : - Дизельне паливо (відповідно до сезону-зимове та літнє): ДК 021:2015 09134200-9 ДСТУ 7688:2015 та/або EN 590, та «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (зі змінами) - Бензин А-95 ДК 021:2015 09132000-3: ДСТУ 7687:2015 та/або EN 228, та «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (зі змінами) та/або EN 228.
Проте надані Учасником у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують відповідність запропонованого товару: «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (зі змінами), а саме:
1. Сертифікат відповідності № DIN.S.144-24 (відповідає вимога ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». (п.4.2, Табл. 1 пп.1-17) як паливо дизельне ДП-Л-євро5-В0.). Проте Учасник не підтвердив що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив»
2. Certificate of quality Nr. 173102_5762271 та переклад з англійської мови; (Стандарт LST EN 590:2022.). Проте Учасник не підтвердив що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив»
3. Certificate of quality Nr. 170346_5545376 та переклад з англійської мови; (Стандарт LST EN 590:2022.). Проте Учасник не підтвердив що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив»
4. Сертифікат відповідності № DIN.S.143-24, Відповідає вимога ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови.» 9п.4.2, Табл.1 як бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0.). Проте Учасник не підтвердив що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив»
5. Certificate of quality Nr. 174027_5836684 та переклад з англійської мови; (Стандарт LST EN 228:2012+1:2017) Проте Учасник не підтвердив що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив»
Для усунення невідповідностей необхідно надати у строк, визначений Особливостями: У складі тендерної пропозиції Учасники на підтвердження пункту 1 Технічної специфікації щодо якості Товару, повинні надати скановані з оригіналів документи, а саме: сертифікати відповідності та/або сертифікати якості та/або паспорти якості, а саме: 1. Сертифікат відповідності № UA.PN.188.1629-24; 2. Сертифікат відповідності № UA.PN.188.1425-23; 3. Сертифікат відповідності № UA.PN.188.1628-24; 4. Сертифікат відповідності № DIN.S.144-24; 5. Certificate of quality Nr. 173102_5762271 та переклад з англійської мови; 6. Сертифікат відповідності № DIN.S.056-23; 7. Certificate of quality Nr. 170346_5545376 та переклад з англійської мови; 8. Паспорт якості №284 від 20 червня 2024 р.; 9. Сертифікат відповідності № DIN.S.143-24, 10. Certificate of quality Nr. 174027_5836684 та переклад з англійської мови.
Підтвердити відповідність запропонованого товару Учасника Вимогам до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики Додатку 2 до Тендерної документації, а саме що запропонований товар відповідає: Для Дизельне паливо (відповідно до сезону-зимове та літнє): ДК 021:2015 09134200-9 ДСТУ 7688:2015 та/або EN 590, та «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (зі змінами) Для Бензин А-95 ДК 021:2015 09132000-3: ДСТУ 7687:2015 та/або EN 228, та ДСТУ 7687:2015 та/або EN 228, та «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (зі змінами) та/або EN 228.
Підтвердити що надані у складі тендерної пропозиції документи щодо якості товару відповідають Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, а саме : 1. Сертифікат відповідності № DIN.S.144-24 (відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». (п.4.2, Табл. 1 пп.1-17) як паливо дизельне ДП-Л-євро5-В0.). Підтвердити що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» 2. Certificate of quality Nr. 173102_5762271 та переклад з англійської мови; (Стандарт LST EN 590:2022.). Підтвердити що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» 3. Certificate of quality Nr. 170346_5545376 та переклад з англійської мови; (Стандарт LST EN 590:2022.). Підтвердити що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» 4. Сертифікат відповідності № DIN.S.143-24, Відповідає вимога ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови.» 9п.4.2, Табл.1 як бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0.). Підтвердити що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» 5. Certificate of quality Nr. 174027_5836684 та переклад з англійської мови; (Стандарт LST EN 228:2012+1:2017.). Підтвердити що запропонований товар відповідає «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» Просимо виправити вище згадані невідповідності.».
06.11.2024 Замовником оприлюднено Протокол № 06-11-267/ВЛ29 відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП» відхилена на підставі пп.1 п.44 Особливостей. Як зазначає Замовник: «Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
При цьому, Замовник в оскаржуваному рішенні вказує на те, що: «Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, лише частково виправив виявлені замовником невідповідності. Окрім зазначеного, в порушення норм Закону та Особливостей Учасником було до завантажено в електронну систему додаткові документи, які не вимагались Замовником у вимозі про усунення невідповідностей, а саме – у файлі «Документи які підтверджують усунення невідповідностей.pdf» присутні документи «технічна специфікація» вих. №612 від 23.10.2024 року та «Довідка» вих. № 613 від 23.10.2024 року, дані файли було завантажено вже після подачі тендерної пропозиції. Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.»
Таке рішення замовника суперечить вимогам Закону та Особливостей, а відтак є незаконним та підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Приписами частини 9 статті 26 Закону визначено, що учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Відтак замовник не наділений правом обмежувати учасника в порядку та способах усунення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним в своїй тендерній пропозиції. Учаснику, Законом надано право виправляти виявлені невідповідності шляхом завантаження через електронну систему закупівель УТОЧНЕНИХ АБО НОВИХ документів в електронній системі закупівель.
Наведений замовником у Повідомленні спосіб усунення невідповідностей є дискримінаційним, оскільки обмежує учасника в порядку та способах усунення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним в своїй тендерній пропозиції.
На виконання вимоги Замовника ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП» усунуло виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель пояснення (вих. №614 від 23.10.2024), скориговану Технічну специфікацію від 23.10.2024 №612 та скориговану Довідку від 23.10.2024 №613, а також скановані з оригіналів документи: Сертифікат відповідності № UA.PN.188.1628-24, Сертифікат відповідності № UA.PN.188.1629-24, Декларацію про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (до Сертифікату відповідності № UA.PN.188.1628-24, Сертифікату відповідності № UA.PN.188.1629-24) від 21.03.2024, Сертифікат відповідності № UA.PN.188.1425-23, Декларацію про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (до Сертифікату відповідності № UA.PN.188.1425-23) від 18.10.2023, Паспорт якості № 284 від 20.06.2024, що в повній мірі узгоджується з приписами частини 9 статті 26 Закону, вимогами тендерної документації замовника та відповідає пункту 43 Особливостей, позаяк коригування таких документів не призводить (не призвело) до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Оскільки тендерна документація замовника не містить вимоги про необхідність підтвердження учасниками поставки товару та його якості від кількох (двох або більше) товаровиробників то, зважаючи на повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП» надало скориговані Технічну специфікацію від 23.10.2024 №612 та Довідку від 23.10.2024 №613, які містять уточнену інформацію про виробників товару, а саме, скориговано лишень кількість виробників товару, що пропонується до поставки Замовнику - замість визначених у складі тендерної пропозиції ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП» двох товаровиробників дизельного палива (Akcine bendrove «ORLEN Lietuva» (Литовська Республіка), UNIMOT TERMINALE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Республіка Польща)) Учасником відповідно до скоригованих документів запропоновано до поставки тільки UNIMOT TERMINALE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Республіка Польща), замість двох товаровиробників бензину А-95 (Akcine bendrove «ORLEN Lietuva» (Литовська Республіка) та ORLEN S.A. (Республіка Польща)) запропоновано ORLEN S.A. (Республіка Польща). Найменування товару, марка, модель тощо є незмінними. Якість такого товару, підтверджена відповідними сертифікатами, відомості про які наведено вище, що в повній мірі відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Отже, Учасник не здійснив зміну технічних та якісні характеристики предмета закупівлі запропонованого у складі своєї тендерної пропозиції, а лише скоригував кількість виробників товару, що пропонувався до поставки.
Такий спосіб усунення невідповідностей Учасником в повній мірі узгоджується з приписами частини 9 статті 26 Закону, вимогами тендерної документації замовника та відповідає пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, адже коригування зазначених вище документів не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Водночас, приписи абз.2 ч.9 ст.26 Закону зобов’язують Замовника розглядати тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Проте, Замовник не врахував ці вимоги Закону при прийнятті оскаржуваного рішення.
З огляду на викладені обставини у замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП», передбачені пп.1 п.44 Особливостей. Отже, Замовником відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, незважаючи на належне виконання ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП» вимог Замовника з усунення невідповідностей, викладених у Повідомленні.
З наведеного, поза всяким розумним сумнівом, оскаржуване рішення замовника грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель, і як наслідок порушує основоположні права і охоронювані законом інтереси ТОВ «АДР-ТРАНС-ГРУП», які випливають із принципів здійснення публічних закупівель, а тому є незаконним і підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)