-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо)
Класифікатор та його відповідність коду Нафта і дистиляти (Дизельне паливо) код за ДК 021:2015 - 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо). Назва товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 1. Дизельне паливо. Код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назва номенклатурної позиції предмета закупівлі: 1. 09134200-9 Дизельне паливо - 10 000 (десять тисяч) літрів Дизельного палива відпуск товару наливом.
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
07.10.2024 20:35 - 16.10.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
07.10.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-07-013398-a ,за предметом 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо) Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» », в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Номер:
8ea415edc6dd4831aabab4a3b4236010
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-07-013398-a.c1
Назва:
07.10.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-07-013398-a ,за предметом 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо) Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» », в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Скарга:
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 07.10.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію
«1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (у випадках, передбачених цією тендерною документацією – шляхом самостійного декларування учасником), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію;
- інших документів та інформації, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї тендерної документації.»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1 Технічної специфікації Додатку 1 згідно предмету закупівлі 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо) до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності:
2 Учасник надає у складі пропозиції копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання.
3 Для здійснення відвантаження товару в наземні резервуари Замовника Учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів). Надати технічні характеристики та підтверджуючі документи щодо його наявності.
Вважаємо, що зазначені вимоги є дискримінаційними, оскільки відповідну матеріально-технічну базу мають у власності виключно учасники – власники бензовозів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є обмежувальною по відношенню до учасників, які не мають власних/орендованих/у користуванні бензовозів, але які при цьому мають партнерські договори з суб’єктом господарювання, який має паливний склад (нафтобазу), з якого, по замовленню Скаржника, здійснюється поставка палива наливом із залученням автомобілів партнера Скаржника (бензовозів), а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання – носить обмежувальний характер по відношенню до Скаржника.
Бензовози, якими буде здійснено поставку палива Замовнику (у разі укладення із Скаржником договору) належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою Замовника.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно власні (орендовані/у користуванні) бензовози та мають доступ до інформації таким чином, що можуть надати вищезазначені документи на МТБ в частині обслуговування бензовозів їх власниками.
Тобто, Скаржник має партнерський договір, на умовах якого партнер скаржника здійснює поставку нафтопродуктів із залученням автотранспорту, яким користується партнер скаржника.
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: (Скаржник має укладений договір № 1121/11/23 від 24.11.2023 року, з ПП УКРПАЛЕТСИСТЕМ, на умовах якого останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Скаржнику нафтопродукти. Умови поставки – на умовах EXW(нафтобаза покупця), CPT (пункт призначення Покупця), FCA або ін.
У разі поставки Товару транспортом Продавця, передача товару може здійснюватися на підставі належним чином оформленого доручення на особу Покупця, відповідальну за отримання Товару по кількості та якості.
Згідно п. 3.4. Договору Поставка Товару Продавцем здійснюється автоцистернами, причіпними цистернами та напівпричіпними цистернами (надалі – «автотранспорт»)
Згідно п. 3.8. Договору Прийом-передача Товару по кількості і якості здійснюється Сторонами в порядку, передбаченому Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 281/171/578/158 від 20.05.2008 року) та Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 271/121 від 04.06.2007 року)).
Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
За таких умов, Замовник, встановивши вимоги щодо наявності у учасника відповідного обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання, порушив положення пункту 29 Особливостей.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Вилучити із тендерної документації умову щодо яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності.
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір куплі продажу нафтопродуктів фуелпостач.pdf 11.10.2024 13:35
- Скарга фуелпостач.docx 11.10.2024 13:35
- Скарга фуелпостач.pdf 11.10.2024 13:35
- sign.p7s 11.10.2024 13:36
- Протокол № 61 від 15.10.2024 року щодо розгляду вимоги та прийняття рішеня УО внесення змін.docx 14.10.2024 17:01
- Протокол № 61 від 14.10.2024 року щодо розгляду вимоги та прийняття рішеня УО внесення змін.docx 14.10.2024 17:17
- Протокол № 61 про внесення змін в тендерну документацію_0001.pdf 16.10.2024 15:41
- пояснення.docx 16.10.2024 15:42
- Пояснення_0001.pdf 16.10.2024 15:42
- рішення від 15.10.2024 № 16818.pdf 15.10.2024 16:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.10.2024 № 17322.pdf 24.10.2024 16:40
- рішення від 23.10.2024 № 17322.pdf 28.10.2024 11:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.10.2024 14:06
Дата розгляду скарги:
23.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.10.2024 16:07
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
28.10.2024 11:23
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
28.10.2024 11:23
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
398703f276c342ecb9d359f378722541
Заголовок пункту скарги:
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
07.10.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-07-013398-a ,за предметом 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо) Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» », в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 07.10.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію
«1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (у випадках, передбачених цією тендерною документацією – шляхом самостійного декларування учасником), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію;
- інших документів та інформації, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї тендерної документації.»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1 Технічної специфікації Додатку 1 згідно предмету закупівлі 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо) до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності:
2 Учасник надає у складі пропозиції копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання.
3 Для здійснення відвантаження товару в наземні резервуари Замовника Учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів). Надати технічні характеристики та підтверджуючі документи щодо його наявності.
Вважаємо, що зазначені вимоги є дискримінаційними, оскільки відповідну матеріально-технічну базу мають у власності виключно учасники – власники бензовозів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є обмежувальною по відношенню до учасників, які не мають власних/орендованих/у користуванні бензовозів, але які при цьому мають партнерські договори з суб’єктом господарювання, який має паливний склад (нафтобазу), з якого, по замовленню Скаржника, здійснюється поставка палива наливом із залученням автомобілів партнера Скаржника (бензовозів), а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання – носить обмежувальний характер по відношенню до Скаржника.
Бензовози, якими буде здійснено поставку палива Замовнику (у разі укладення із Скаржником договору) належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою Замовника.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно власні (орендовані/у користуванні) бензовози та мають доступ до інформації таким чином, що можуть надати вищезазначені документи на МТБ в частині обслуговування бензовозів їх власниками.
Тобто, Скаржник має партнерський договір, на умовах якого партнер скаржника здійснює поставку нафтопродуктів із залученням автотранспорту, яким користується партнер скаржника.
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: (Скаржник має укладений договір № 1121/11/23 від 24.11.2023 року, з ПП УКРПАЛЕТСИСТЕМ, на умовах якого останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Скаржнику нафтопродукти. Умови поставки – на умовах EXW(нафтобаза покупця), CPT (пункт призначення Покупця), FCA або ін.
У разі поставки Товару транспортом Продавця, передача товару може здійснюватися на підставі належним чином оформленого доручення на особу Покупця, відповідальну за отримання Товару по кількості та якості.
Згідно п. 3.4. Договору Поставка Товару Продавцем здійснюється автоцистернами, причіпними цистернами та напівпричіпними цистернами (надалі – «автотранспорт»)
Згідно п. 3.8. Договору Прийом-передача Товару по кількості і якості здійснюється Сторонами в порядку, передбаченому Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 281/171/578/158 від 20.05.2008 року) та Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 271/121 від 04.06.2007 року)).
Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
За таких умов, Замовник, встановивши вимоги щодо наявності у учасника відповідного обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання, порушив положення пункту 29 Особливостей.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Вилучити із тендерної документації умову щодо яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 07.10.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію
«1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (у випадках, передбачених цією тендерною документацією – шляхом самостійного декларування учасником), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію;
- інших документів та інформації, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї тендерної документації.»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1 Технічної специфікації Додатку 1 згідно предмету закупівлі 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо) до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності:
2 Учасник надає у складі пропозиції копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання.
3 Для здійснення відвантаження товару в наземні резервуари Замовника Учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів). Надати технічні характеристики та підтверджуючі документи щодо його наявності.
Вважаємо, що зазначені вимоги є дискримінаційними, оскільки відповідну матеріально-технічну базу мають у власності виключно учасники – власники бензовозів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є обмежувальною по відношенню до учасників, які не мають власних/орендованих/у користуванні бензовозів, але які при цьому мають партнерські договори з суб’єктом господарювання, який має паливний склад (нафтобазу), з якого, по замовленню Скаржника, здійснюється поставка палива наливом із залученням автомобілів партнера Скаржника (бензовозів), а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання – носить обмежувальний характер по відношенню до Скаржника.
Бензовози, якими буде здійснено поставку палива Замовнику (у разі укладення із Скаржником договору) належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою Замовника.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно власні (орендовані/у користуванні) бензовози та мають доступ до інформації таким чином, що можуть надати вищезазначені документи на МТБ в частині обслуговування бензовозів їх власниками.
Тобто, Скаржник має партнерський договір, на умовах якого партнер скаржника здійснює поставку нафтопродуктів із залученням автотранспорту, яким користується партнер скаржника.
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: (Скаржник має укладений договір № 1121/11/23 від 24.11.2023 року, з ПП УКРПАЛЕТСИСТЕМ, на умовах якого останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Скаржнику нафтопродукти. Умови поставки – на умовах EXW(нафтобаза покупця), CPT (пункт призначення Покупця), FCA або ін.
У разі поставки Товару транспортом Продавця, передача товару може здійснюватися на підставі належним чином оформленого доручення на особу Покупця, відповідальну за отримання Товару по кількості та якості.
Згідно п. 3.4. Договору Поставка Товару Продавцем здійснюється автоцистернами, причіпними цистернами та напівпричіпними цистернами (надалі – «автотранспорт»)
Згідно п. 3.8. Договору Прийом-передача Товару по кількості і якості здійснюється Сторонами в порядку, передбаченому Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 281/171/578/158 від 20.05.2008 року) та Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 271/121 від 04.06.2007 року)).
Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
За таких умов, Замовник, встановивши вимоги щодо наявності у учасника відповідного обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання, порушив положення пункту 29 Особливостей.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Вилучити із тендерної документації умову щодо яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
07.10.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-07-013398-a ,за предметом 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо) Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» », в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу. Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; Замовником 07.10.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію «1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (у випадках, передбачених цією тендерною документацією – шляхом самостійного декларування учасником), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: - інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію; - інших документів та інформації, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї тендерної документації.» 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації: 1.1 Технічної специфікації Додатку 1 згідно предмету закупівлі 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо) до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності: 2 Учасник надає у складі пропозиції копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання. 3 Для здійснення відвантаження товару в наземні резервуари Замовника Учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів). Надати технічні характеристики та підтверджуючі документи щодо його наявності. Вважаємо, що зазначені вимоги є дискримінаційними, оскільки відповідну матеріально-технічну базу мають у власності виключно учасники – власники бензовозів. Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є обмежувальною по відношенню до учасників, які не мають власних/орендованих/у користуванні бензовозів, але які при цьому мають партнерські договори з суб’єктом господарювання, який має паливний склад (нафтобазу), з якого, по замовленню Скаржника, здійснюється поставка палива наливом із залученням автомобілів партнера Скаржника (бензовозів), а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання – носить обмежувальний характер по відношенню до Скаржника. Бензовози, якими буде здійснено поставку палива Замовнику (у разі укладення із Скаржником договору) належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою Замовника. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно власні (орендовані/у користуванні) бензовози та мають доступ до інформації таким чином, що можуть надати вищезазначені документи на МТБ в частині обслуговування бензовозів їх власниками. Тобто, Скаржник має партнерський договір, на умовах якого партнер скаржника здійснює поставку нафтопродуктів із залученням автотранспорту, яким користується партнер скаржника. Документальне підтвердження/докази: Додаток 1: (Скаржник має укладений договір № 1121/11/23 від 24.11.2023 року, з ПП УКРПАЛЕТСИСТЕМ, на умовах якого останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Скаржнику нафтопродукти. Умови поставки – на умовах EXW(нафтобаза покупця), CPT (пункт призначення Покупця), FCA або ін. У разі поставки Товару транспортом Продавця, передача товару може здійснюватися на підставі належним чином оформленого доручення на особу Покупця, відповідальну за отримання Товару по кількості та якості. Згідно п. 3.4. Договору Поставка Товару Продавцем здійснюється автоцистернами, причіпними цистернами та напівпричіпними цистернами (надалі – «автотранспорт») Згідно п. 3.8. Договору Прийом-передача Товару по кількості і якості здійснюється Сторонами в порядку, передбаченому Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 281/171/578/158 від 20.05.2008 року) та Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 271/121 від 04.06.2007 року)). Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. За таких умов, Замовник, встановивши вимоги щодо наявності у учасника відповідного обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання, порушив положення пункту 29 Особливостей.