• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015 Код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06* (операції D13, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції D13, D15, D9)).

Завершена

229 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 147.50 UAH
Період оскарження: 07.10.2024 12:45 - 09.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника

Номер: baa4b226f48e427a87c4f76e81f34e7b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-07-005597-a.b2
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Від 19 листопада 2024 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" Код в ЄДРПОУ 05417590 Юридична адреса 04053, Україна, Київська область, Київ, вул. Вознесенський узвіз, буд. 22 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, М. ЧЕРКАСИ, Б-Р. Т.Г.ШЕВЧЕНКА, 190 Інформація про закупівлю: Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами Ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-07-005597-a Очікувана вартість закупівлі 229 500,00 грн. з ПДВ Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 07 жовтня 2024 об 12:45год. Замовником Комунальне некомерційне підприємство Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами UA-2024-09-25-005507-a Свої пропозиції до участі у даній закупівлі подали, ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 169 692,00 грн. з ПДВ, та ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 229 464,00 грн. з ПДВ Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №5 від 18 листопада 2024 року Замовником було визначено переможцем торгів ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ". Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), є рішення Замовника щодо визначенням переможцем торгів ТОВ "НВК"УКРЕКОПРОМ". Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №5 від 18 листопада 2024 року Замовником було визначено ТОВ "НВК"УКРЕКОПРОМ" переможцем торгів у процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями «Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами UA-2024-09-25-005507-a Скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини. 1) Згідно з і інформацією викладеній у п.1 Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: - інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 5 до тендерної документації; Додаток № 5 до тендерної документації містить зокрема вимогу: «5. Учасник повинен підтвердити своє право та/або право субпідрядника /співвиконавця ( у разі залучення) на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток № 5), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів;» У Додатку №5 зазначені наступні коди відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій 18 02 02*Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи 06 04 04* Відходи які містять ртуть На виконання вимоги учасник ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" у складі пропозиції надав: Наказ Міндовкілля № 119 від 02.02.2024 про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами; Додаток до Наказу Міндовкілля № 119 від 02.02.2024 з інформацією про суб’єкт господарювання, щодо якого прийнято рішення про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з переліком небезпечних відходів із зазначенням кодів та переліком операцій відповідно до додатку 1, 2 ЗУ «Про управління відходами», в якому відсутній код відходів відповідно до Національного переліку відходів: 18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідності в цій частині, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. 2) Замовником 14.11.2024 10:24 було розміщено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель в якому було зазначено зокрема наступне: «Під час розгляду тендерної пропозиції було виявлено невідповідності в Документах Учасника, а саме: Відповідно Додатку № 2 до Тендерної документації пункт 2.2 Наявність в учасника та у субпідрядника/ співвиконавця (у разі залучення) працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: «Надати у складі пропозиції у формі довідки з зазначенням посади та ПІБ інформацію про наявність фахівців з управління небезпечними відходами: які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр або спеціаліст) з наданням підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи); свідоцтво ДОПНВ (з наданням свідоцтва); правила утилізації та знищення лікарських засобів згідно Наказу МОЗ від 24.04.2015 № 242; правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15) (з наданням посвідчення).» Учасником надана довідка з переліком працівників відповідної кваліфікації, без зазначення посади. - Відсутня інформація про наявність фахівців з управління небезпечними відходами: які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр або спеціаліст). - Не надано підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи); - відсутні свідоцтва ДОПНВ (з наданням свідоцтва); правила утилізації та знищення лікарських засобів згідно Наказу МОЗ від 24.04.2015 № 242; правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15) (з наданням посвідчення).» Проте, серед документів, наданих учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" на виправлення визначених Замовником невідповідностей, відсутній зокрема документ: посвідчення про правила утилізації та знищення лікарських засобів згідно Наказу МОЗ від 24.04.2015 № 242; З огляду на вищевикладене, Замовник, відповідно до пп. 1 п. 44 Особливостей, мав підставу для відхилення пропозиції учасника ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" який не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених Замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; : Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 24 жовтня 2024 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України", скасувати рішення, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №5 від 18 листопада 2024 року про визнання ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" переможцем процедури закупівлі з особливостями Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами UA-2024-10-07-005597-a Додатки: 1. ТД з особливостями 2024 сміття 2. Документи_до_пропозиції_вкладені_на__Кваліфікації_ 3. Nakaz-119-Vydacha-litsenziyi-TOV-NVK-UKREKOPROM 4. Dodatok-do-nakazu-119-pryhovana-adresa 5. протокол розгляду Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.11.2024 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.12.2024 10:39
Дата виконання рішення Замовником: 03.12.2024 12:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: На рішення 28.11.2024 № 19014 Постійно діючої адміністративної Колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг повідомляємо наступне. Згідно рішення Постійно діючої адміністративної Колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.11.2024 № 19014 замовнику Державній науковій установі "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" (код ЄДРПОУ: 05417590) необхідно скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКРЕКОПРОМ" (Код ЄДРПОУ: 39624900) переможцем процедури закупівлі — "ДК 021-2015 Код 90520000-8 "Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами" (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06* (операції D13, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції D13, D15, D9))", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-07-005597-a. Замовником прийняте рішення стосовно відхилення Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НВК "УКРЕКОПРОМ" в процедурі відкритих торгів згідно предмету закупівлі ДК 021-2015 Код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06* (операції D13, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції D13, D15, D9)), Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-07-005597-a. Додатки: 1) Рішення Замовника з Додатком на 2-х аркушах.
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aa9dc0a995864c8eacbd605f0881a108
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №5 від 18 листопада 2024 року Замовником було визначено ТОВ "НВК"УКРЕКОПРОМ" переможцем торгів у процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями «Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами UA-2024-09-25-005507-a

Скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини.
1) Згідно з і інформацією викладеній у п.1 Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 5 до тендерної документації;

Додаток № 5 до тендерної документації містить зокрема вимогу:

«5. Учасник повинен підтвердити своє право та/або право субпідрядника /співвиконавця ( у разі залучення) на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток № 5), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів;»

У Додатку №5 зазначені наступні коди відповідно до Національного переліку відходів:

18 01 03*Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій
18 02 02*Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції
18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини
20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи
06 04 04* Відходи які містять ртуть


На виконання вимоги учасник ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" у складі пропозиції надав:
Наказ Міндовкілля № 119 від 02.02.2024 про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
Додаток до Наказу Міндовкілля № 119 від 02.02.2024 з інформацією про суб’єкт господарювання, щодо якого прийнято рішення про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з переліком небезпечних відходів із зазначенням кодів та переліком операцій відповідно до додатку 1, 2 ЗУ «Про управління відходами», в якому відсутній код відходів відповідно до Національного переліку відходів: 18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.

Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідності в цій частині, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.

2) Замовником 14.11.2024 10:24 було розміщено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель в якому було зазначено зокрема наступне:
«Під час розгляду тендерної пропозиції було виявлено невідповідності в Документах Учасника, а саме: Відповідно Додатку № 2 до Тендерної документації пункт 2.2 Наявність в учасника та у субпідрядника/ співвиконавця (у разі залучення) працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: «Надати у складі пропозиції у формі довідки з зазначенням посади та ПІБ інформацію про наявність фахівців з управління небезпечними відходами: які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр або спеціаліст) з наданням підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи); свідоцтво ДОПНВ (з наданням свідоцтва); правила утилізації та знищення лікарських засобів згідно Наказу МОЗ від 24.04.2015 № 242; правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15) (з наданням посвідчення).» Учасником надана довідка з переліком працівників відповідної кваліфікації, без зазначення посади. - Відсутня інформація про наявність фахівців з управління небезпечними відходами: які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр або спеціаліст). - Не надано підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи); - відсутні свідоцтва ДОПНВ (з наданням свідоцтва); правила утилізації та знищення лікарських засобів згідно Наказу МОЗ від 24.04.2015 № 242; правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15) (з наданням посвідчення).»

Проте, серед документів, наданих учасником ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" на виправлення визначених Замовником невідповідностей, відсутній зокрема документ: посвідчення про правила утилізації та знищення лікарських засобів згідно Наказу МОЗ від 24.04.2015 № 242;

З огляду на вищевикладене, Замовник, відповідно до пп. 1 п. 44 Особливостей, мав підставу для відхилення пропозиції учасника ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" який не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених Замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 6d8f846c5c5f44c58aab3df7346e5dc4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-07-005597-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації за закупівлею UA-2024-10-07-005597-a І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ 07.10.2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2024-10-07-005597-a ID y PROZORRO 09a0c06475084181878da39ccc0c0e00 на закупівлю послуг за кодом ДК 021-2015 Код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06* (операції D13, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції D13, D15, D9)).. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону). Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують 1. Відповідно до п.2.1. Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності. Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24. Згідно п. 20 постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» Суб’єкти господарювання для здійснення операцій з управління небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом із документами, що дають можливість її ідентифікувати, та документами, що підтверджують право власності або оренди на зазначену матеріально-технічну базу), ситуативну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти. Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», 1. Здійснення добровільної оцінки відповідності не вимагається технічними регламентами. 2. Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. 3. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом. З наведеного вбачається, що чинним законодавством у сфері управління відходами не передбачено обов’язкову наявність «чинного сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.». Окрім цього, згідно ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», сертифікація відповідності здійснюється на добровільних засадах. Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. 2. Відповідно до п. 2.1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого чи залученого на іншій підставі транспортного засобу (із зазначенням підстави користування, марки, моделі та державного номера), що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів (самоскиди, вантажні автомобілі з відкритим кузовом та цистерни не допускаються). Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Відповідно до ч.4 п. 19 Розділу V Наказу МОЗ № 325, транспортування ємностей (контейнерів, мішків/пакетів) проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і дезінфекції). Відповідно до ч.3 п. 12 Розділу VI Наказу МОЗ № 325, транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації). Натомість, у Наказі МОЗ № 325 відсутня заборона щодо залучення до надання послуг з перевезення медичних відходів саме самоскидами, вантажними автомобілями з відкритим кузовом, цистернами, тощо. Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. 3. Відповідно до п. 2.1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим свідоцтво (-а) про допущення транспортних (-ого) засобів (-у) до перевезення небезпечних вантажів транспортних (-ого) засобів (-у) (у випадку відсутності свідоцтва надати лист-пояснення з посиланням на чинне законодавство, згідно з яким відсутня така потреба). Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного: Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О. Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами: - змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання; - транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL - транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1); - транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3. Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями». Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. 4. Відповідно до п. 2.2 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим: - копії посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ №1191 від 30.06.2023; Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, посвідчень про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023, Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників посвідчень про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції. В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них; -об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; -запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому. З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-10-07-005597-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. Зобов’язати Комунальне підприємство Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги. Додатки: 1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками; 2) Закон України «Про управління відходами»; 3) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24; 4) Наказ про видачу ліцензії із додатком; 5) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»; 6) ЗАКОН УКРАЇНИ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»; 7) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2024 16:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.10.2024 16:51
Дата виконання рішення Замовником: 07.11.2024 10:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Постійно діючій адміністративній комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" Скаржник: ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "УКРЕКОПРОМ" Інформація про закупівлю: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-07-005597-a Очікувана вартість закупівлі 229 500,00 грн. з ПДВ На рішення № 17242-р/пк-пз від 22.10.2024 Постійно діючої адміністративної Колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг, стосовно розгляду скарги від 10.10.24 № UA-2024-10-07-005597-a.c1 ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ"" щодо порушення Замовником інших умов тендерної документації процедури закупівлі ДК 021-2015 Код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06* (операції D13, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції D13, D15, D9)) повідомляємо наступне. Згідно рішення Постійно діючої адміністративної Колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.10.2024 № 17242 замовнику Державній науковій установі "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" (код ЄДРПОУ: 05417590) необхідно внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021-2015 Код 90520000-8 "Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами" (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06* (операції D13, D15,D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції D13, D15, D9))", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-07-005597-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Відповідно пункту 54. Особливостей : Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. За для усунення порушень, зазначених у рішенні, Замовником внесено зміни в Додаток № 2 до Тендерної документації, а саме: Додаток № 2 до тендерної документації Замовник установлює наступний перелік документів, які надаються учасником для підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. 1. ІНФОРМАЦІЯ Кваліфікаційні критерії Перелік підтверджуючих документів Відповідність кваліфікацій-ним критеріям 2.1. Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. - Довідка в довільній формі про наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних відходів з зазначенням марки, моделі, заводського/серійного номера обладнання, температури згорання, допалювання, газифікації/газогенерації (не менше 850 °C.). На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання, вказаного в довідці: надати копії підтверджуючих документів про право власності, у разі користування на підставі володіння(видаткова накладна або інші документи); договір(и) оренди, у разі користування на підставі оренди. надати технічний паспорт обладнання, чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності. - Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого чи залученого на іншій підставі транспортного засобу (із зазначенням підстави користування, марки, моделі та державного номера), що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів (самоскиди, вантажні автомобілі з відкритим кузовом та цистерни не допускаються). На підтвердження інформації стосовно наявності транспортних засобів вказаних в довідці: надати копії підтверджуючих документів про право користування: свідоцтво(а) про реєстрацію транспортного(х) засобу(ів) (у разі користування на підставі оренди додатковао надати договір(и) оренди; інший документ, що підтверджує право залучення транспортого засобу), свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів або документ виданий регіональним чи територіальним сервісним центром МВС про те, що на транспорт вказаний в довідці законодавством не передбачено наявність вищезазначеного свідоцтва. Якщо документи надані та містять повну і достовірну інформацію. 2.2. Наявність в учасника та у субпідрядника/ співвиконавця (у разі залучення) працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Надати у складі пропозиції у формі довідки з зазначенням посади та ПІБ інформацію про наявність фахівців з управління небезпечними відходами: які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр або спеціаліст) з наданням підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи); свідоцтво ДОПНВ (з наданням свідоцтва); посвідчення про затвердження Мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ №1191 від 30.06.2023; правила утилізації та знищення лікарських засобів згідно Наказу МОЗ від 24.04.2015 № 242; правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15) (з наданням посвідчення). Якщо документи надані та містять повну і достовірну інформацію. Змінено на: Додаток № 2 до тендерної документації Замовник установлює наступний перелік документів, які надаються учасником для підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. 1. ІНФОРМАЦІЯ Кваліфікаційні критерії Перелік підтверджуючих документів Відповідність кваліфікацій-ним критеріям 2.1. Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. - Довідка в довільній формі про наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних відходів з зазначенням марки, моделі, заводського/серійного номера обладнання, температури згорання, допалювання, газифікації/газогенерації (не менше 850 °C.). На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання, вказаного в довідці: надати копії підтверджуючих документів про право власності, у разі користування на підставі володіння(видаткова накладна або інші документи); договір(и) оренди, у разі користування на підставі оренди. надати технічний паспорт обладнання, - Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого чи залученого на іншій підставі транспортного засобу (із зазначенням підстави користування, марки, моделі та державного номера), що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів (самоскиди, вантажні автомобілі з відкритим кузовом та цистерни не допускаються). На підтвердження інформації стосовно наявності транспортних засобів вказаних в довідці: надати копії підтверджуючих документів про право користування: свідоцтво(а) про реєстрацію транспортного(х) засобу(ів) (у разі користування на підставі оренди додатковао надати договір(и) оренди; інший документ, що підтверджує право залучення транспортого засобу), свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів або документ виданий регіональним чи територіальним сервісним центром МВС про те, що на транспорт вказаний в довідці законодавством не передбачено наявність вищезазначеного свідоцтва. Якщо документи надані та містять повну і достовірну інформацію. 2.2. Наявність в учасника та у субпідрядника/ співвиконавця (у разі залучення) працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Надати у складі пропозиції у формі довідки з зазначенням посади та ПІБ інформацію про наявність фахівців з управління небезпечними відходами: які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр або спеціаліст) з наданням підтверджуючих документів (накази про призначення, дипломи); свідоцтво ДОПНВ (з наданням свідоцтва); правила утилізації та знищення лікарських засобів згідно Наказу МОЗ від 24.04.2015 № 242; правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15) (з наданням посвідчення). Якщо документи надані та містять повну і достовірну інформацію. Додатки: 1) Рішення Замовника з Додатком на 4-х аркушах. 2) Тендерна документація зі змінами на 49 аркушах. Уповноважена особа Наталія ГУТОВЕЦЬ
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8e12bca0f3dc4545920bd132c4d375aa
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2024-10-07-005597-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
07.10.2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2024-10-07-005597-a ID y PROZORRO 09a0c06475084181878da39ccc0c0e00 на закупівлю послуг за кодом ДК 021-2015 Код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06* (операції D13, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції D13, D15, D9))..
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до п.2.1. Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24.
Згідно п. 20 постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» Суб’єкти господарювання для здійснення операцій з управління небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом із документами, що дають можливість її ідентифікувати, та документами, що підтверджують право власності або оренди на зазначену матеріально-технічну базу), ситуативну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти.
Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»,
1. Здійснення добровільної оцінки відповідності не вимагається технічними регламентами.
2. Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
3. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом.
З наведеного вбачається, що чинним законодавством у сфері управління відходами не передбачено обов’язкову наявність «чинного сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.». Окрім цього, згідно ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», сертифікація відповідності здійснюється на добровільних засадах.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
2. Відповідно до п. 2.1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого чи залученого на іншій підставі транспортного засобу (із зазначенням підстави користування, марки, моделі та державного номера), що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів (самоскиди, вантажні автомобілі з відкритим кузовом та цистерни не допускаються).
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Відповідно до ч.4 п. 19 Розділу V Наказу МОЗ № 325, транспортування ємностей (контейнерів, мішків/пакетів) проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і дезінфекції).
Відповідно до ч.3 п. 12 Розділу VI Наказу МОЗ № 325, транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
Натомість, у Наказі МОЗ № 325 відсутня заборона щодо залучення до надання послуг з перевезення медичних відходів саме самоскидами, вантажними автомобілями з відкритим кузовом, цистернами, тощо.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
3. Відповідно до п. 2.1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим свідоцтво (-а) про допущення транспортних (-ого) засобів (-у) до перевезення небезпечних вантажів транспортних (-ого) засобів (-у) (у випадку відсутності свідоцтва надати лист-пояснення з посиланням на чинне законодавство, згідно з яким відсутня така потреба).
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.
Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:
- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL
- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);
- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
4. Відповідно до п. 2.2 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим:
- копії посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ №1191 від 30.06.2023;
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, посвідчень про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023,
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників посвідчень про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.

ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-10-07-005597-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне підприємство Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
2) Закон України «Про управління відходами»;
3) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24;
4) Наказ про видачу ліцензії із додатком;
5) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
6) ЗАКОН УКРАЇНИ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»;
7) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації