• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дизельне пальне та бензин А-95 (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

115 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 575.00 UAH
Період оскарження: 07.10.2024 10:51 - 31.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: a9aba896fc7a44b7aa79578018866adb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-07-002679-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2024 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.10.2024 16:31
Дата виконання рішення Замовником: 29.10.2024 14:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації, а також затверджено перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу (додається)
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 513a5cb8320743818b18844ec8ace051
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у кожному обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В Додатку № 1 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у кожному обласному центрі (крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій):

Згідно розділу Вимог до Бензину А-95 та до Дизельного палива:
«3. Учасник повинен мати можливість відпуску дизельного палива по облікових картах (талонах), запропонованих Учасником, через мережу автозаправних станцій (далі-АЗС), що розташовані в межах України (обов’язково наявність АЗС в кожному обласному центрі) про, крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ) про, що Учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист.»


Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника в кожному обласному центрі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за наступними адресами за вимогами щодо місцезнаходження Замовника згідно тендерної документації.
та
мережа АЗК "БРСМ-Нафта" додаток №1
Київ - Київська область
1 м. Київ, вул. Світла, 1
47 Київська обл., Вишгородський р-н., с.Нові Петрівці, вул. Леніна, 1-в, тр. Київ-Овруч 20км
48 Київська обл., Вишгородський р-н, с. Нові Петрівці, вул. Свято-Покровська, 326
Вінницька область
50 Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
Волинська область
59 Волинська обл., м. Луцьк, вул. Конякіна, 24А
Дніпропетровська область
64 Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Житомирська область
82 Житомирська обл., м. Житомир, пр-т Незалежності, 95
Закарпатська область
87 Закарпатська обл., м.Ужгород, вул. Баб’яка, 26
Запорізька область
94 Запорізька обл., м.Запоріжжя, вул, Південне шосе, 75
Івано-Франківська область
105 Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15
Кіровоградська область
106 Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А
Львівська область
115 Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 116Г
Миколаївська область
133 Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
Одеська область
138 Одеська обл., м. Одеса, вул. Хімічна, 1
Полтавська область
153 Полтавська обл., м. Полтава, пр-т Вавілова, 2В
Рівненська область
164 Рівненська обл., м. Рівне, вул. Костромська, 42
Сумська область
166 Сумська обл., м. Суми, пр-т Курський, 135/1
Тернопільська область
170 Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
Харківська область
174 Харківська обл., м. Харків, пр-т Московський, 138Г
Херсонська область
194 Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
Хмельницька область
196 Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. П. Мирного, 5/1
Черкаська область
202 Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
Чернівецька область
210 Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд.2
Чернігівська область
211 Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д

При цьому, зазначена мережа АЗС не має АЗС в кожному обласному центрі.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу наявності АЗС у кожній області України .
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС у кожній області України, а саме АЗС відповідної мережі відсутні в:
- Донецькій області;
- Луганській області, згідно карти мережі АЗС на офіційному сайті мережі https://brsm-nafta.com/map .

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- наявності АЗС в кожному обласному центрі, крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 63ba690f2cac4d84b3c06f71cf18e5ef
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В п. 7 Додатку № 1 до ТД: Замовником визначена вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів:

«7. Облікові карти (талони) мають бути в належному стані та не містити будь-яких позначень, печаток, штампів, крім тих, що нанесені Учасником.»
Замовник встановлює дискримінаційні умови в частині наявності обмеження наявності на талонах (облікових картах) печаток, штампів, які нанесені Учасником.
Тобто, Замовник змістом такої вимоги визначає, що виключно учасник повинен наносити обов’язкові позначення на талони Учасника, що с свою чергу свідчить, з урахуванням Інструкції про приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція), що учасник повинен емітувати такі талони.
Звертаємо увагу, що згідно пункту 10.3.3.1 Інструкції, Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів емітованих Учасником - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 838cc1fa1ccd4b7c8f8d0c6ff06d1931
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, який повинні бути 1 рік.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Про суперечливі умови тендерної документації:

2.1. В Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинні бути 1 рік:
Згідно розділу Вимог до Бензину А-95 та до Дизельного палива:
В Додатку № 1 до ТД: «5. Термін дії талонів: 1 рік.»

При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 15 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талону – 1 рік, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 15.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 07.10.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 15.10.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати 1 рік – а отже, закінчуватись щонайменше в жовтні 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 1 до ТД та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 15.12.2024 року, а саме щодо Терміну дії талонів на паливо. Також такі вимоги суперечать Проєкту договору (викладеному у Додатку № 2 до ТД), в якому визначено:
- п. 5.4. (Проєкту договору) Строк поставки товару: до 15 грудня 2024 року. Поставка здійснюється окремими партіями протягом 5 календарних днів з моменту узгодження відповідного письмового (електронного) замовлення, якщо інше не узгоджено із Замовником.
- п. 12.2. (Проєкту договору) Строк цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 12.1 цього Договору та закінчується 31 грудня 2024 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 1 рік, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів 1 рік, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 15 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації