• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу тощо

Торги відмінено

883 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 415.00 UAH
Період оскарження: 07.10.2024 09:58 - 12.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 11d21c3fc2d44e9d959f6f06df2ebec0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-07-001344-a.b2
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.12.2024 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.12.2024 18:32
Дата виконання рішення Замовником: 22.01.2025 14:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення Комісії від 23/12/2024 № 20434-р/пк-пз про скасування рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ПІДПРИЄМСТВА "ЦЕНТР СПБ" у відкритих торгах на закупівлю послуги «Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу тощо» (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) № UA-2024-10-07-001344-a.
Автор: ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР СПБ", Олександр Платухін +380685804005 platukhin.oleksandr@gmail.com http://spb.in.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0dcb2d587f314c6ab2b0d52241c07d8e
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: 07.10.2024 Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) оголосив закупівлю за предметом: Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу, тощо (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління), ідентифікатор: UA-2024-10-07-001344-a.
Підприємство «Центр СПБ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Підприємство «Центр СПБ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Підприємства «Центр СПБ».
Підприємство «Центр СПБ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

Фактичні обставини
07.10.2024 Замовник оголосив закупівлю за предметом: Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу, тощо (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління), ідентифікатор: UA-2024-10-07-001344-a.
Підприємство «Центр СПБ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
21 жовтня 2024 року Протоколом уповноваженої особи № 92 Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника.
Скаржник звернувся до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
За результатами розгляду скарги, Комісія у своєму рішенні №17906-р/пк-пз від 05.11.2024 встановила наявність порушення та зобов’язала скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
05 грудня 2024 року Замовником було виконано рішення Комісії, скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
У цей же день, Протоколом уповноваженої особи № 103 від 05 грудня 2024 року Замовником було визначено Підприємство «Центр СПБ» переможцем процедури закупівлі.
Протоколом уповноваженої особи № 104 від 10 грудня 2024 року Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за результатом розгляду тендерної пропозиції Підприємства «Центр СПБ» в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2024-10-07-001344-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.

Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника

Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, Перелік документів та інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі наведені у Додатку № 6 до тендерної документації.
Відповідно до пунктів 2,3 Додатку 6 до Тендерної документації,
2. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Інформація про право підписання договору про закупівлю надається переможцем шляхом завантаження її в електронну систему закупівель не пізніше ніж за один робочий день до дати укладення договору про закупівлю.
У випадку, якщо переможець процедури закупівлі є товариством з обмеженою відповідальністю або товариством з додатковою відповідальністю та договір про закупівлю буде вважатися значним правочином, тобто вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, такий переможець повинен надати рішення загальних зборів учасників (засновників) товариства або рішення одноособового учасника, яке дає згоду на вчинення значного правочину шляхом укладення договору про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі, а також останню затверджену фінансову звітність та статут такого переможця. Інформація про право підписання договору про закупівлю надається переможцем шляхом завантаження її в електронну систему закупівель не пізніше ніж за один робочий день до дати укладення договору про закупівлю.

У разі якщо переможець процедури закупівлі не надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, в тому числі рішення загальних зборів учасників (засновників) товариства або рішення одноособового учасника, яке дає згоду на вчинення значного правочину шляхом укладення договору про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі та / або останню затверджену фінансову звітність та / або статут переможця, шляхом завантаження їх в електронну систему закупівель за один робочий день до дати укладення договору про закупівлю, замовник відхиляє його тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
3. Переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи визначені у Додатку № 3 до тендерної документації.

Відповідно до Додатку №3 до Тендерної документації, Переможець процедури закупівлі має надати повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває

На виконання вищезазначених вимог тендерної документації 09 грудня 2024 Скаржник завантажив та оприлюднив в електронній системі закупівель файли «1. Довідка підписання договору.pdf.p7s», «Витяг про відсутність судимості.pdf», «2.. Лист-пояснення ліцензія.pdf.p7s», «3. Довідка ТОВ, ТДВ.pdf.p7s», «Статут_Підприємства_Центр.pdf.p7s», «Наказ_про_призначення_директора.pdf.p7s», «Довідка_юридична особа.zip» та «Довідка_фізична особа.zip», які містять електронний підпис і можуть бути перевірені через офіційний портал https://czo.gov.ua/verify з можливістю отримання файлів без підпису. Вказані файли містять усі документи, що вимагалися Замовником від переможця процедури закупівлі, зокрема:
- відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».

Відповідно до Протоколу уповноваженої особи № 104 від 10 грудня 2024 року, Переможець процедури закупівлі ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР СПБ" надав з порушенням строків визначених Особливостями документи, що підтверджують відсутність підстав, встановлених підпунктами 3, 5, б, 12 пункту 47 Особливостей, визначені підпунктом 3 та /або 5 та/ або б та/ або 12 пункту 47 Особливостей), а саме:
повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває;
інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, б і 12 пункту 47 цих Особливостей

Відповідно до частини першої статті 251 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України), Строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення.
Згідно з частиною першої статті 252 ЦК України, Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.
Відповідно до частини першої статті 253 ЦК України, Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Згідно з частиною першою статті 254 ЦК України, Якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку.

Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до пункту 3 Додатку 6 до Тендерної документації, Переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи визначені у Додатку № 3 до тендерної документації.

Таким чином, строк для надання документів, що передбачені для переможця процедури закупівлі становить 4 (чотири) дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Датою оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, відповідно є 05 грудня 2024 року.
Враховуючи вищенаведене, першим днем строку є 06 грудня 2024 року, а останнім днем строку для виконання вимог щодо надання документів, що передбачені для переможця процедури закупівлі, є 09 грудня 2024 включно.
Таким чином, Скаржник вчасно надав документи, передбачені для переможця процедури закупівлі, оскільки надав їх 09 грудня 2024, тобто в межах строку.

Таким чином, Скражником виконано вимоги тендерної документації, а підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника – відсутні.
Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у протоколі уповноваженої особи № 104 від 10 грудня 2024 року.
Отже, рішення Замовника, оформлене протоколом уповноваженої особи № 104 від 10 грудня 2024 року року є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 9b0f5977e02b4a688a32ddb458359855
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-07-001344-a.c1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.10.2024 16:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.11.2024 17:29
Дата виконання рішення Замовником: 05.12.2024 12:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення Комісіївід 05.11.2024 № 17906-р/пк-пз. про скасування рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ПІДПРИЄМСТВА "ЦЕНТР СПБ" у відкритих торгах на закупівлю послуги «Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу тощо» (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) № UA-2024-10-07-001344-a. Проведена повторна оцінка учасника . Рішенням №103 від 05.12.2024 учасник ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР СПБ" визначений переможцем закупівлі послуги «Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу тощо»
Автор: ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР СПБ", Олександр Платухін +380685804005 platukhin.oleksandr@gmail.com http://spb.in.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 303832b835eb4e9eb19d4678a6b3fd87
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 07.10.2024 Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) оголосив закупівлю за предметом: Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу, тощо (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління), ідентифікатор: UA-2024-10-07-001344-a.
Підприємство «Центр СПБ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Підприємство «Центр СПБ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Підприємства «Центр СПБ».
Підприємство «Центр СПБ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

Фактичні обставини
Протоколом уповноваженої особи № 92 від 21 жовтня 2024 року Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за результатом розгляду тендерної пропозиції Підприємства «Центр СПБ» в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2024-10-07-001344-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.

Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника

Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 7 Додатку №1 до тендерної документації, Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 Додатку №2 до тендерної документації, спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» визначено таким чином: «На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1, засвідчену підписом уповноваженої особи учасника, скріплену печаткою із зазначенням ПІБ, посади і дати підпису та скріплена печаткою (у випадку її використання суб’єктом господарювання), в тому числі наявність відповідних приміщень в кожному районі м. Києва з відповідним обладнанням для надання послуг за предметом закупівлі.
Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди або інший документ.
Форма 1
Довідка
про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника
Учасник _________ (зазначається інформація про назву учасника) на виконання вимог тендерної документації замовника надає інформацію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, приміщень, а саме:

№ Найменування Кількість Інформація про право володіння або підстава користування або договір про надання послуг




Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців.»

На виконання вищезазначених вимог тендерної документації Скаржник надав файли «11. Довідка МТБ.pdf» та «Договір бн від 20 вересня 2024.pdf», із підтвердженням наявності відповідних приміщень в кожному районі м. Києва з відповідним обладнанням для надання послуг за предметом закупівлі.

18.10.2024 о 15:15 Замовник опублікував у системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, відповідно до якої:
«1. Перелік виявлених невідповідностей:
1.1 Відповідно до п. 1 Додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1, засвідчену підписом уповноваженої особи учасника, скріплену печаткою із зазначенням ПІБ, посади і дати підпису та скріплена печаткою (у випадку її використання суб’єктом господарювання), в тому числі наявність відповідних приміщень в кожному районі м. Києва з відповідним обладнанням для надання послуг за предметом закупівлі. Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди або інший документ. Учасник надав довідку з переліком приміщень, без переліку обладнання для надання послуг. Для підтвердження наявності приміщень Учасник надав додаткову угоду № 1 до договору про співпрацю від 20.09.2024 з академією міждисциплінарної освіти, відповідно до якої він приймає у відповідальне строкове безоплатне користування приміщення, що розташовані за 10 адресами. В переліку адрес відсутнє приміщення в Шевченківському районі м. Києва.
1.2. В листі-відгуку ГО «Товариство приватного підприємництва і фінансового управління» від 14.10.2024 про виконання договору № 10 від 8 січня 2024 року наданий позитивний відгук, але сам договір не наданий.
2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності:
2.1. Пункт 1 Додатку 2 до тендерної документації: На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1, засвідчену підписом уповноваженої особи учасника, скріплену печаткою із зазначенням ПІБ, посади і дати підпису та скріплена печаткою (у випадку її використання суб’єктом господарювання), в тому числі наявність відповідних приміщень в кожному районі м. Києва з відповідним обладнанням для надання послуг за предметом закупівлі. Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди або інший документ.
2.2. Додаток 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» - Вимоги щодо Виконавця: - позитивний досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі послуг, підтверджений документально (договори, листи-відгуки про співпрацю з виконання протягом 2021-2024 років або інші документи, які підтверджують виконання аналогічних за предметом закупівлі послуг).
3. Перелік документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:
3.1. Документальне підтвердження наявності приміщення в Шевченківському районі м. Києва та наявність відповідного обладнання в приміщеннях для надання послуг за предметом закупівлі
3.2. Договір № 10 від 8 січня 2024 року між Підприємством "ЦЕНТР СПБ" та ГО «Товариство приватного підприємництва і фінансового управління»».

На виконання вказаної вимоги про усунення невідповідностей, Скаржник надав файли «1. Довідка МТБ.pdf», «2. Довідка до МТБ.pdf», «Додакова угода.pdf», «Оборотно-сальдова.pdf», чим виконав вимогу тендерної документації та вимоги про усунення невідповідностей в повному обсязі.

Відповідно до Протоколу уповноваженої особи №92 від 21 жовтня 2024 року, яке Замовник оприлюднив у системі 21.10.2024, тендерну пропозицію Підприємства «Центр СПБ» було відхилено у звʼязку з тим, що: «Учасник надав довідку з переліком приміщень, комп'ютерної техніки та комп'ютерного обладнання. Для підтвердження наявності приміщень Учасник надав додаткові угоди № 1 та № 2 до договору про співпрацю від 20.09.2024 з Академією міждисциплінарної освіти, відповідно до якої він приймає у відповідальне строкове безоплатне користування приміщення, що розташовані за 12 адресами. Для підтвердження наявності комп'ютерної техніки і комп'ютерного обладнання Учасник надав оборотно-сальдову відомість по рахунку 10 «Необоротні активи».
Інформація про відповідне облаштування приміщень меблями та приладдям, необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, документальне підтвердження наявності меблів та приладдя в приміщеннях для надання послуг за предметом закупівлі, відсутня.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».

Відповідно до вимог пункту 1 Додатку №2 до тендерної документації, Замовником не надано визначено поняттю «обладнання», яке застосовується у цій тендерній документації, не надано вичерпний перелік такого обладнання, яке Замовник необхідним для надання послуг та не встановлено його мінімально необхідну кількість.
Керуючись вимогами тендерної документації та чинним законодавством України, Скаржник не вважав за потрібне, по-перше, ставити на баланс усі об’єкти, що розташовані у вказаних приміщеннях, а по-друге, зазначати про кожну LED-лампу, дверну ручку, сейф чи стілець у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника за Формою 1, оскільки такої вимоги в тендерній документації не містилося.
Скаржник зазначив виключно ту інформацію, яка вимагалася тендерною документацією та яку вважав за потрібне там, де цього дозволила дискреція вимоги.

Таким чином, Скражником виконано вимоги тендерної документації та вимоги про усунення невідповідностей в повному обсязі, а підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника – відсутні.
Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у протоколі уповноваженої особи № 92 від 21 жовтня 2024 року.
Отже, рішення Замовника, оформлене протоколом уповноваженої особи № 92 від 21 жовтня 2024 року є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: bce8417dce7e42f19366b8af5caaab73
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-07-001344-a.a3
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник Замовник
Дата розгляду скарги: 26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.02.2025 17:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.03.2025 12:13
Автор: ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР СПБ", Олександр Платухін +380685804005 platukhin.oleksandr@gmail.com http://spb.in.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2031a7ef4bc74f1fa16f9561d52cdf0e
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 07.10.2024 Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) оголосив закупівлю за предметом: Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу, тощо (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління), ідентифікатор: UA-2024-10-07-001344-a.
Підприємство «Центр СПБ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Підприємство «Центр СПБ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі за ідентифікатором : UA-2024-10-07-001344-a.
Підприємство «Центр СПБ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

Фактичні обставини
07.10.2024 Замовник оголосив закупівлю за предметом: Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу, тощо (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління), ідентифікатор: UA-2024-10-07-001344-a.
Підприємство «Центр СПБ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
21 жовтня 2024 року Протоколом уповноваженої особи № 92 Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника.
Скаржник звернувся до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. За результатами розгляду скарги, Комісія у своєму рішенні №17906-р/пк-пз від 05.11.2024 встановила наявність порушення та зобов’язала скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
05 грудня 2024 року Замовником було виконано рішення Комісії, скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
У цей же день, Протоколом уповноваженої особи № 103 від 05 грудня 2024 року Замовником було визначено Підприємство «Центр СПБ» переможцем процедури закупівлі.
10 грудня 2024 року Протоколом уповноваженої особи № 104 Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника.
Скаржник звернувся до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. За результатами розгляду скарги, Комісія у своєму рішенні №20434-р/пк-пз від 23.12.2024 встановила наявність порушення та зобов’язала скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
22 січня 2024 року Замовником було виконано рішення Комісії, скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника
У цей же день, Протоколом уповноваженої особи № 10 від 22 січня 2025 року Замовником було визначено Підприємство «Центр СПБ» переможцем процедури закупівлі.
Після того як Підприємство «Центр СПБ» виконало всі вимоги тендерної документації щодо надання документів переможцем процедури закупівлі, Замовник 06 лютого 2025 року оприлюднив повідомлення в електронній системі закупівель про відміну закупівлі на підставі Протоколу уповноваженої особи №16 від 06 лютого 2025 у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі

1. Відповідно до даних електронної системи закупівель та Протоколу уповноваженої особи №16 від 06 лютого 2025, Замовником було відмінено процедуру закупівлі у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, зазначена причина: «У закупівлі послуги «Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу тощо» (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) відпала потреба у зв’язку з завершенням бюджетного періоду, а саме 2024 року, на який були встановлені бюджетні призначення для закупівлі цих послуг. Відповідно до оголошеної закупівлі № UA-2024-10-07-001344- термін надання послуг «Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу тощо» (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) - до 25 грудня 2024 року.»
Відповідно до Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, опублікованого на офіційному сайті Замовника (https://dprp.kyivcity.gov.ua/derzhavni-zakupivli), захід передбачено п.3.7. Додатку 1 Міської цільової програми сприяння розвитку промисловості, підприємництва та споживчого ринку на 2024–2025 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 07.12.2023 № 7510/7551.
Згідно з пунктом 3.7. Додатку 1 Міської цільової програми сприяння розвитку промисловості, підприємництва та споживчого ринку на 2024–2025 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 07.12.2023 № 7510/7551, в межах оперативної цілі Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року «2. Перетворення Києва у місто, відкрите для бізнесу», на виконання завдання Програми «3. Підвищення доступності та якості послуг міських органів влади для бізнесу» передбачено захід «3.7. Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу, тощо», строки виконання якого визначено як 2024-2025. Джерелом фінансування є бюджет міста Києва, а обсяги фінансування по роках становлять: 2024 рік – 883,0 тис. грн; 2025 рік – 995,0 тис. грн (ілюстрація нижче).

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.
Відповідно до частини першої статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Згідно з пунктами 1,2 рішення Київської міської ради від 07.12.2023 № 7510/7551, було затверджено Міську цільову програму сприяння розвитку промисловості, підприємництва та споживчого ринку на 2024-2025 роки (далі – Програма), що додається. Відповідальним виконавцем програми було визначено Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Відповідно до вказаної вище інформації, Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є відповідальним виконавцем Міської цільової програми сприяння розвитку промисловості, підприємництва та споживчого ринку на 2024-2025 роки, якою передбачено здійснення видатків на «Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу, тощо» на 2024 рік - у розмірі 883,0 тис. грн, на 2025 рік – у розмірі 995,0 тис. грн. Жодних рішень щодо втрати чинності чи скасування рішення Київської міської ради від 07.12.2023 № 7510/7551, якою було затверджено Програму, Київська міська рада не приймала.
Відповідно, потреба в закупівлі послуг за предметом «Надання консультацій суб’єктам малого та середнього підприємництва щодо створення, розвитку бізнесу тощо» (ДК 021:2015 код 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління)» не зникла, а залишилася, а видатки та фінансування передбачені як на 2024, так і на 2025 рік.
Враховуючи вищезазначене, Замовник безпідставно та неправомірно прийняв рішення про відміну процедури закупівлі, оформлене Протоколом уповноваженої особи №16 від 06 лютого 2025.

Також звертаємо увагу Комісії на той факт, що з моменту розкриття пропозицій у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-07-001344-a, Замовником неодноразово було вчинено спробу безпідставно та неправомірно дискваліфікувати Скаржника, у зв’язку з чим Скаржник був вимушений двічі звертатися до Комісії зі скаргами про порушення прав та законних інтересів, за результатами розгляду яких обидві було задоволено та постановлено зобов’язати Замовника скасувати рішення. Замовник упереджено та цілеспрямовано затягував процедуру закупівлі та перешкоджав укладенню договору.
При цьому, передумовою для відміни закупівлі було прийняте Замовником рішення, оформлене Протоколом уповноваженої особи № 10 від 22 січня 2025 року, відповідно до якого переможцем процедури закупівлі було визначено Скаржника. Скаржник виконав вимоги Закону, Особливостей та тендерної документації та своєчасно надав усі документи, що вимагаються від переможця процедури закупівлі. Крім того, Скаржником було направлено заповнений та підписаний проєкт договору із супровідним листом у паперовому вигляді засобами поштового зв’язку за місцезнаходженням Замовника (опис вкладення та накладна додається) , а також електронною поштою – за електронними адресами, вказаними в електронній системі закупівель та на офіційному сайті Замовника (industry@kievcity.gov.ua ; 2874983@ukr.net).

Після вчинення усіх можливих дій з боку Скаржника щодо підписання договору, Замовник просто всупереч Закону відмовився від підписання договору в останній день передбаченого Особливостями строку.
Так, відповідно до абзацу 4 пункту 49 Особливостей, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Рішення про намір укласти договір було оприлюднено 22 січня 2025 року, а рішення про відміну процедури закупівлі уповноваженою особою було прийнято саме 06 лютого 2025 року, на 15 день строку, визначеного про укладення договору.


Крім того, хочемо звернути увагу Комісії також на дати прийняття рішень Замовником, а саме: рішення, оформлене Протоколом уповноваженої особи №16, було прийнято 06 лютого 2025, відповідно до якого Замовник вказує, що потреба відпала у зв’язку з завершенням бюджетного періоду, а саме 2024 року, на який були встановлені бюджетні призначення для закупівлі цих послуг.
Проте, Протоколом уповноваженої особи № 10 від 22 січня 2025 року Замовником було визначено Підприємство «Центр СПБ» переможцем процедури закупівлі, вже у 2025 році Замовник приймав рішення про визначення переможця процедури закупівлі та оприлюднював намір укласти договір. Замовник свідомо здійснює хаотичні та протиправні дії з метою уникнення обов’язку укласти договір, керуючись упередженим ставленням, демонструючи прояв дискримінації по відношенню до Скаржника, порушуючи цим основні принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Хочемо знову наголосити – відповідно до рішення Київської міської ради від 07.12.2023 № 7510/7551, потреба в закупівлі послуг не відпала, а існує. Замовник умисно порушує законодавство у сфері публічних закупівель з метою ухилення від укладання договору про закупівлю зі Скаржником.

Таким чином, підстави для відміни процедури закупівлі – відсутні. Замовник не мав права приймати рішення про відміну процедури закупівлі у звʼязку відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів на підставі Протоколу уповноваженої особи № 16 від 06 лютого 2025 року.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом уповноваженої особи № 16 від 06 лютого 2025 року є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)