• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо екологічного класу Євро-5

Завершена

588 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 940.00 UAH
Період оскарження: 04.10.2024 14:42 - 25.10.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства,

Номер: e0d26c3cd0f2439095a556b276cf8fac
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-04-008349-a.a2
Назва: Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства,
Скарга:
Тернопільською державною сільськогосподарською дослідною станцією Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук України було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-10-04-008349-a. Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕЙЛЕКСПРОМ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною визначена пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Магістр-Д» Протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника №3/15/24 від 29 жовтня 2024р. визначено переможцем процедури закупівлі та ухвалено рішення про намір укласти договір про закупівлю. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Не погоджуємось з визначенням учасника ТОВ «Магістр-Д» переможцем закупівлі
Дата розгляду скарги: 11.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.11.2024 15:51
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.11.2024 15:48
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕЙЛЕКСПРОМ", Ольга Хрущ 380992406713 sejleksprom87@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fbb1d4f2c66e4e92bb727eaf4761637f
Заголовок пункту скарги: визначена пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Магістр-Д» Протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника №3/15/24 від 29 жовтня 2024р. визначено переможцем процедури закупівлі та ухвалено рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Тернопільською державною сільськогосподарською дослідною станцією Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук України було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-10-04-008349-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕЙЛЕКСПРОМ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною визначена пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Магістр-Д»
Протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника №3/15/24 від 29 жовтня 2024р. визначено переможцем процедури закупівлі та ухвалено рішення про намір укласти договір про закупівлю.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.
ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Не погоджуємось з визначенням учасника ТОВ «Магістр-Д» переможцем закупівлі з огляду на наступне:

Фактичні обставини

Відповідно до ч. 3.2 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі): 3.2 «інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Документи подаються, відповідно до підпункту 3.8 розділу 3 Тендерної документації та Додатку 2 тендерної документації.»
Відповідно до Додатку № 2 «Технічна специфікація На закупівлю: «ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо екологічного класу Євро-5)» 1.2 «Товар повинен відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ).»
«Якість товару: Запропоноване Учасником дизельне паливо повинне відповідати Державним стандартам та/або технічним умовам заводів-виробників на пальне екологічного класу Євро-5, що повинно підтверджуватися паспортом якості, виданим підприємством-виробником пального та/або сертифікатами відповідності.
Учасники в складі пропозицій надають завірені копії (чинних на дату кінцевого строку подання пропозицій за даною закупівлею) Сертифікатів відповідності та/або паспортів технічного контролю (якості) щодо дизельного палива, яке пропонується учасником.»
У складі пропозиції учасника/переможця відсутні ТОВ «Магістр-Д» Сертифікатів відповідності та/або паспортів технічного контролю (якості) щодо дизельного палива на підтвердження відповідності якості товару діючим в Україні Держастандартам та ТУ.
Відповідно до умов тендерної документації визначено перелік документів, які надаються учасниками у складі пропозиції в частині підтвердження якості Товару:
На виконання зазначеної умови тендерної документації ТОВ «Магістр-Д»
1) На Дизельне паливо:
- Паспорт якості № 176645_6055259

Таким чином, пропозиція ТОВ «Магістр-Д» не містить Сертифікатів відповідності та/або паспортів технічного контролю (якості) щодо дизельного палива в частині підтвердження якості Товару, відповідно до встановленим вимогам Замовника, визначеними в технічних та якісних характеристик Товару, а саме Державні стандарти України (ДСТУ)
Відсутність відповідного документа, на підтвердження технічних та якісних характеристик Товару, свідчить про наявність підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Магістр-Д » згідно пп. 2 п. 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
Вважаємо, що Замовник під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до інших учасників та порушують норми ст.ст. 3,5,11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивним та неупередженим при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів наданих в складі тендерної документації учасника, запобігати дискримінації учасників закупівлі, а також корупційним діям і зловживанням (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі

Номер: bc4d139ce981465a84f3568bfb1bea53
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-04-008349-a.b1
Назва: Було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі
Скарга:
04.10.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-10-04-008349-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Дизельне паливо екологічного класу Євро-5 Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕЙЛЕКСПРОМ» (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією (надалі – ТД), було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме: 1. Відповідно п 1.3 Додатку №2 , Замовник зазначає, про перелік документів та інформації, які подаються учасником, зокрема про надання документів до Документації. «1.3. Для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник при поставці товару подає копії сертифікатів відповідності та паспортів якості із визначенням технічних та якісних характеристик на запропонований товар. № п/п Найменування товару Од. вим. Кіл-ть 1 Дизельне паливо екологічного класу Євро-5 л 12 000 2. Місце поставки: товар у кількості 5 500 л має бути поставлений у м. Хоростків Чортківського району Тернопільської області. У зв’язку з обмеженістю тари для зберігання поставка у м. Хоростків Чортківського району Тернопільської області може здійснюватись в 2 партії, об’єм кожної поставки товару може становити до 3 000 л, яку потрібно здійснити за 24 години до безпосереднього використання. У зв’язку з відсутністю тари для зберігання у смт. Мельниця-Подільська товар у кількості 6 500 л має зберігатися безпосередньо на АЗС Учасника і бути отриманим покупцем у день безпосереднього використання даного товару. Необхідною умовою є наявність АЗС Учасника в радіусі 15 км від місця розміщення земельних угідь Замовника, призначених для обробітку, на території Мельнице-Подільської селищної об’єднаної територіальної громади Чортківського району Тернопільської області. Об’єм залишку товару на АЗС має бути не менше 1000 л на кожен день можливого використання, про що повідомляється Замовника за 24 години до безпосереднього використання (надати гарантійний лист). У складі пропозиції Учасником надаються копії договорів оренди з власниками, запропонованих АЗС, у разі використання стаціонарних АЗС, які не є власністю Учасника, або документи на право власності чи користування цими АЗС.» На території Мельнице-Подільської селищної об’єднаної територіальної громади Чортківського району Тернопільської області в радіусі 15 км знаходиться лише одна АЗС, яка належить «WOG» . Посилання на google Карту, з зображенням місцезнаходження однієї АЗС «WOG» https://www.google.com/maps/place/WOG/@48.6038523,26.1025228,12z/data=!4m16!1m8!2m7!1z0LDQt9GB!3m5!2z0JzQtdC70YzQvdC40YbQsC3Qn9C-0LTQvtC70YzRgdC60LDRjywg0KLQtdGA0L3QvtC_0L7Qu9GM0YHQutCw0Y8g0L7QsdC70LDRgdGC0YwsIDQ4NzUy!3s0x4733e7a71f31e965:0x64aafd68a3af7a6!4m2!1d26.1668489!2d48.6079275!3m6!1s0x4733dd8a452ba96d:0x6a1ffa932ddf7347!8m2!3d48.639888!4d26.1647971!15sCgbQsNC30YGSAQtnYXNfc3RhdGlvbuABAA!16s%2Fg%2F11bwcm6l1h?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwMi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Отже, вимога "розташування АЗС в межах 15 км від місця розміщення земельних угідь Замовника " є дискримінаційною вимогою та звужує коло потенційних учасників аукціону, та в свою чергу призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають можливість здійснення постачання палива на партнерських АЗС, що відповідають вимозі "АЗС на відстані не більше ніж 15 кілометри від замовника". За таких умов взяти участь у закупівлі зможуть лише ОДИН учасник, який може запропонувати наявність АЗС мережі «WOG» та в радіусі до 15 кілометрів від місця розміщення земельних угідь Замовника що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. На виконання потреб замовника, пропонує здійснити постачання палива через мережу АЗС «АВІАС» найменування АЗС « ANP» , яка знаходиться найближча до місця розміщення земельних угідь Замовника за адресом: м.Хотин, вул.Шевченка, 20 Відповідно до Додатку №2 «У складі пропозиції Учасником надаються копії договорів оренди з власниками, запропонованих АЗС, у разі використання стаціонарних АЗС, які не є власністю Учасника, або документи на право власності чи користування цими АЗС.» В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів. Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації. Скаржник на виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації, надає партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС Авіас, з ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» на підставі Договору поставки № СК3/663 від 25.09.2024р Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому відповідні АЗС не знаходяться у праві власності/користуванні Скаржника та/або партнера Скаржника, що свідчить про дискримінаційний характер відповідної вимоги тендерної документації. Скаржник здійснює перепродаж талонів мережі АЗС «Авіас» та інших мереж АЗС, які придбані на умовах укладеного між Скаржником та продавцем талонів мережі АЗС договором. Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару Отже, Замовник склав умови тендерної документації таким чином, що передбачає взяти участь у закупівлі виключно користувачам АЗС. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного та керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року. ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника Тернопільська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук України внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-04-008349-a за предметом закупівлі: Дизельне паливо екологічного класу Євро-5
Дата розгляду скарги: 17.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.10.2024 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.10.2024 16:02
Дата виконання рішення Замовником: 23.10.2024 14:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ та внесено відповідні зміни до Тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕЙЛЕКСПРОМ", Ольга Хрущ 380992406713 sejleksprom87@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 91da510966254c0483eb3bf67c3152d7
Заголовок пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕЙЛЕКСПРОМ» (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією (надалі – ТД), було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 04.10.2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-10-04-008349-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Дизельне паливо екологічного класу Євро-5
Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕЙЛЕКСПРОМ» (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією (надалі – ТД), було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно п 1.3 Додатку №2 , Замовник зазначає, про перелік документів та інформації, які подаються учасником, зокрема про надання документів до Документації.

«1.3. Для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник при поставці товару подає копії сертифікатів відповідності та паспортів якості із визначенням технічних та якісних характеристик на запропонований товар.
№ п/п Найменування товару Од. вим. Кіл-ть
1 Дизельне паливо екологічного класу Євро-5 л 12 000

2. Місце поставки: товар у кількості 5 500 л має бути поставлений у м. Хоростків Чортківського району Тернопільської області. У зв’язку з обмеженістю тари для зберігання поставка у м. Хоростків Чортківського району Тернопільської області може здійснюватись в 2 партії, об’єм кожної поставки товару може становити до 3 000 л, яку потрібно здійснити за 24 години до безпосереднього використання.
У зв’язку з відсутністю тари для зберігання у смт. Мельниця-Подільська товар у кількості 6 500 л має зберігатися безпосередньо на АЗС Учасника і бути отриманим покупцем у день безпосереднього використання даного товару. Необхідною умовою є наявність АЗС Учасника в радіусі 15 км від місця розміщення земельних угідь Замовника, призначених для обробітку, на території Мельнице-Подільської селищної об’єднаної територіальної громади Чортківського району Тернопільської області. Об’єм залишку товару на АЗС має бути не менше 1000 л на кожен день можливого використання, про що повідомляється Замовника за 24 години до безпосереднього використання (надати гарантійний лист).
У складі пропозиції Учасником надаються копії договорів оренди з власниками, запропонованих АЗС, у разі використання стаціонарних АЗС, які не є власністю Учасника, або документи на право власності чи користування цими АЗС.»

На території Мельнице-Подільської селищної об’єднаної територіальної громади Чортківського району Тернопільської області в радіусі 15 км знаходиться лише одна АЗС, яка належить «WOG» .

Посилання на google Карту, з зображенням місцезнаходження однієї АЗС «WOG»

https://www.google.com/maps/place/WOG/@48.6038523,26.1025228,12z/data=!4m16!1m8!2m7!1z0LDQt9GB!3m5!2z0JzQtdC70YzQvdC40YbQsC3Qn9C-0LTQvtC70YzRgdC60LDRjywg0KLQtdGA0L3QvtC_0L7Qu9GM0YHQutCw0Y8g0L7QsdC70LDRgdGC0YwsIDQ4NzUy!3s0x4733e7a71f31e965:0x64aafd68a3af7a6!4m2!1d26.1668489!2d48.6079275!3m6!1s0x4733dd8a452ba96d:0x6a1ffa932ddf7347!8m2!3d48.639888!4d26.1647971!15sCgbQsNC30YGSAQtnYXNfc3RhdGlvbuABAA!16s%2Fg%2F11bwcm6l1h?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwMi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Отже, вимога "розташування АЗС в межах 15 км від місця розміщення земельних угідь Замовника " є дискримінаційною вимогою та звужує коло потенційних учасників аукціону, та в свою чергу призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають можливість здійснення постачання палива на партнерських АЗС, що відповідають вимозі "АЗС на відстані не більше ніж 15 кілометри від замовника". За таких умов взяти участь у закупівлі зможуть лише ОДИН учасник, який може запропонувати наявність АЗС мережі «WOG» та в радіусі до 15 кілометрів від місця розміщення земельних угідь Замовника що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

На виконання потреб замовника, пропонує здійснити постачання палива через мережу АЗС «АВІАС» найменування АЗС « ANP» , яка знаходиться найближча до місця розміщення земельних угідь Замовника за адресом: м.Хотин, вул.Шевченка, 20




















Відповідно до Додатку №2 «У складі пропозиції Учасником надаються копії договорів оренди з власниками, запропонованих АЗС, у разі використання стаціонарних АЗС, які не є власністю Учасника, або документи на право власності чи користування цими АЗС.»

В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів. Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.

Скаржник на виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації, надає партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС Авіас, з ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» на підставі Договору поставки № СК3/663 від 25.09.2024р
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому відповідні АЗС не знаходяться у праві власності/користуванні Скаржника та/або партнера Скаржника, що свідчить про дискримінаційний характер відповідної вимоги тендерної документації.
Скаржник здійснює перепродаж талонів мережі АЗС «Авіас» та інших мереж АЗС, які придбані на умовах укладеного між Скаржником та продавцем талонів мережі АЗС договором. Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару

Отже, Замовник склав умови тендерної документації таким чином, що передбачає взяти участь у закупівлі виключно користувачам АЗС.

Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «СЕЙЛЕКСПРОМ» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного та керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.


ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника Тернопільська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук України внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-04-008349-a за предметом закупівлі: Дизельне паливо екологічного класу Євро-5
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації