-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:90920000-2: Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги із дератизації приміщень)
Торги не відбулися
159 489.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 797.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 797.45 UAH
Період оскарження:
04.10.2024 14:05 - 09.10.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарна на дискримінаційні вимоги замовника
Номер:
01ec849a60ec40ac8ab70766f9ed51a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-04-007670-a.c2
Назва:
Скарна на дискримінаційні вимоги замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ ТОВ _Стоп! Кукарача_ дискримінаційні вимоги UA-2024-10-04-007670-a.docx (1).pdf 07.10.2024 12:45
- sign.p7s 07.10.2024 12:46
- рішення від 09.10.2024 № 16546.pdf 09.10.2024 15:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2024 12:48
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.10.2024 15:23
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
becd25e54c2d42bfbe3e39f84f90cc62
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги замовника
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
04.10.2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ "КОМФОРТНИЙ ДІМ" ІВАНО-ФРАНКІВСЬК (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі: відкриті торги з урахуванням Особливостей, Класифікатор та його відповідний код ДК 021:2015:90920000-2: Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги із дератизації приміщень), Закупівля: UA-2024-10-04-007670-a / на ProZorro / на DoZorro Рядок плану закупівлі та обґрунтування: UA-P-2024-10-04-009063-a. Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права ТОВ “Стоп! Кукарача” (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію. Замовником в тендерній документації в Додатку №1, п.2 як кваліфікаційний критерій до учасника закупівлі вказано необхідність подання учасником інформації щодо проходження спеціального навчання та перевірки знань з охорони праці на об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив. В цьому ж пункті 2 Замовник зобовʼязує учасника закупівлі надати сканкопії з оригіналів документів що підтверджують проходження навчання з охорони праці для допуску до виконання робіт/надання послуг з зберіганням, перевезенням та застосуванням сильнодіючих отруйних речовин. Щодо цього хочем зазначити наступне. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів. Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.Відповідно до статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об'єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Згідно зі статтею 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені статтею 5 цього Закону, забороняються. Звертаємо увагу Замовника, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення у Документації зазначених вимог порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім цього, згідно з положеннями ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ПУНКТ 1. Вимога щодо проходження спеціального навчання та перевірки знань з охорони праці на об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив. Надання сканкопії з оригіналів документів що підтверджують проходження навчання з охорони праці для допуску до виконання робіт/надання послуг з зберіганням, перевезенням та застосуванням сильнодіючих отруйних речовин Відповідно до Розділу 2, підпункту 2.1, Додатку №1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок надати: «2.1. Довідка у довільній формі, яка містить інформацію про наявність в учасника не менше двох працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі із зазначенням: найменування професії (посади, розряду), освіти, спеціальності, стажу роботи та інформації щодо проходження спеціального навчання та перевірки знань з охорони праці на об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив. Сканкопії з оригіналів документів що підтверджують проходження навчання з охорони праці для допуску до виконання робіт/надання послуг з зберіганням, перевезенням та застосуванням сильнодіючих отруйних речовин. Як зразок може бути табличка № 2» Юридичні особи та фізичні особи-підприємці - надавачі послуг з дератизації та дезінсекції забезпечують проходження працівниками навчання та отримання допуску по роботі із пестицидами в регіональних відділеннях Держспоживслужби України. За результатами таких навчань працівникам (дезінфекторам) видається встановленої форми посвідчення та допуск по роботі із пестицидами. Цей документ підтверджує те, що працівник пройшов навчання по роботі з пестицидами як різновидом небезпечних речовин, вміє ними користуватись та забезпечує безпеку при їх використанні. Відповідно внесення в тендерну документацію замовника вимоги додатково надати інформацію щодо навчання та перевірки знань з охорони праці на об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив є нелогічним і таким що штучно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі. Слід також врахувати що обʼєкти на яких плонується проведення робіт є обʼєктами житлового фонду і є незрозумілим яке відношення ці обʼєкти мають до обʼєктів з виробництва об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив. Враховуючи вище зазначене, Скаржник повідомляє що вимога надати інформацію щодо проходження спеціального навчання та перевірки знань з охорони праці на об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив та Сканкопії з оригіналів документів що підтверджують проходження навчання з охорони праці для допуску до виконання робіт/надання послуг з зберіганням, перевезенням та застосуванням сильнодіючих отруйних речовин є дискримінаційною по відношенню до Скражника та інших учасників закупівлі. ПРОШУ: Прийняти скаргу до розгляду. Зобовʼязати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї наступні дискримінаційні вимоги (що суперечать законодавству України, не передбачені для такого виду послуг на нормативному рівні, а також обмежують коло учасників закупівлі): 2.1. В розділі 2, в підпункті 2.1 Додатку №1 Тендерної документації Замовника вилучити положення щодо необхідності подання учасниками закупівлі: - інформації щодо проходження спеціального навчання та перевірки знань з охорони праці на об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив; - сканкопії з оригіналів документів що підтверджують проходження навчання з охорони праці для допуску до виконання робіт/надання послуг з зберіганням, перевезенням та застосуванням сильнодіючих отруйних речовин.
Скарга
Скасована
КЕП
Дискримінаційне положення щодо учасників процедури закупівлі
Номер:
bd2a0d2039214bed92b7fbbefb6082a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-04-007670-a.c1
Назва:
Дискримінаційне положення щодо учасників процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
07.10.2024 12:42
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bab6dd82556b4be9b0f366486957eb4e
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційне положення щодо учасників процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Замовником в тендерній документації в Додатку №1, п.2 як кваліфікаційний критерій до учасника закупівлі вказано необхідність подання учасником інформації щодо проходження спеціального навчання та перевірки знань з охорони праці на об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив. В цьому ж пункті 2 Замовник зобовʼязує учасника закупівлі надати сканкопії з оригіналів документів що підтверджують проходження навчання з охорони праці для допуску до виконання робіт/надання послуг з зберіганням, перевезенням та застосуванням сильнодіючих отруйних речовин. Щодо цього хочем зазначити наступне. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів. Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Згідно зі статтею 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені статтею 5 цього Закону, забороняються. Звертаємо увагу Замовника, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення у Документації зазначених вимог порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім цього, згідно з положеннями ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Юридичні особи та фізичні особи-підприємці - надавачі послуг з дератизації та дезінсекції проходять навчання та отримання допуску по роботі із пестицидами в регіональних відділеннях Держспоживслужби Укораїни. За результатами таких навчань працівникам (дезінфекторам) видається встановленої форми посвідчення та допуск по роботі із пестицидами. Цей документ підтверджує те, що працівник пройшов навчання по роботі з пестицидами як різновидом небезпечних речовин. Відповідно внесення в тендерну документацію замовника вимоги додатково надати інформацію щодо навчання та перевірки знань з охорони праці на об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив є нелогічним і таким що штучно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі. Слід також врахувати що обʼєкти на яких плонується проведення робіт є обʼєктами житлового фонду і є незрозумілим яке відношення ці обʼєкти мають до обʼєктів з виробництва об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив. Враховуючи вищенаведене, просимо Замовника внести зміни до Тендерної документації а саме: в п.2 Додатку №1 Тендерної документації Замовника вилучити дискримінаційне щодо інших учасників положення щодо подання учасником: - інформації щодо проходження спеціального навчання та перевірки знань з охорони праці на об’єктах з виробництва основної неорганічної продукції та мінеральних добрив. - сканкопії з оригіналів документів що підтверджують проходження навчання з охорони праці для допуску до виконання робіт/надання послуг з зберіганням, перевезенням та застосуванням сильнодіючих отруйних речовин.