• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ) у т.ч.: Лот 1: лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ); Лот 2: лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ); Лот 3: лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ); Лот 4: лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ).

лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)

Завершена

3 394 074.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 1 669.99 UAH
Період оскарження: 04.10.2024 13:49 - 11.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: f0046de22e244441b2da234bb289849b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-04-007330-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Згідно додатку
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 30.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2024 17:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2024 14:26
Дата виконання рішення Замовником: 25.11.2024 16:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: 04.11.2024 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №17643-р/пк-пз від 30.10.2024 (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Фізичної особи-підприємця Рикова Сергія Олександровича (далі – ФОП Риков Сергій Олександрович) від 18 жовтня 2024 № UA-2024-10-04-007330-a.c2 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) (оголошення № UA-2024-10-04-007330-a). Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення №814 від 15.10.2024р. про відхилення тендерної пропозиції ФОП Риков Сергій Олександрович стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) за лотом №4 (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та рішення №833 від 17.10.2024р. про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС" переможцем процедури закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) за лотом №4 (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)). Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене, з метою виконання Рішення, керуючись статтями 11 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: 1. Скасувати рішення №833 від 17.10.2024р. про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРЕСТ ТРАНС СЕРВІС" переможцем процедури закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) за лотом №4 (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)). 2. Скасувати рішення від 15.10.2024р. №814 про відхилення тендерної пропозиції ФОП Риков Сергій Олександрович стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) за лотом №4 (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. 3. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Автор: ФОП Риков Сергій Олександрович, Риков Сергій Олександрович +380473638965 rikov.s@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 20f07577cd864718bb62875d6bbb802f
Заголовок пункту скарги: Додаток № 4
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ФОП Риков Сергій Олександрович
код ЄДРПОУ: 2519900278
адреса: 19020, Україна, Черкаська область, с. Ліпляве, Канівський район
тел.: +380473638965

ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ"

Вихідний №: 18-10/30/41-10-0500
Дата: від 18.10.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-10-04-007330-a
№ ЛОТу (назва): ЛОТ 4 - лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)


Найменування Замовника: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 77210000-5 Лісозаготівельні послуги



Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ФОП Риков Сергій Олександрович (далі по тексту – Скаржник)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником:

НАЗВА ФАЙЛУ ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

ПРОТОКОЛ № 814 (розгляд та відхилення лісозаготівельні Золотоніське ФОП Риков лот 3).docx 15.10.2024 16:59
Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Пункт 1.2 розділу 4 Додатку № 4
Замовник торгів відхилив пропозицію Скаржника з наступної підстави, а саме:

«Відповідно до пункту 1.2. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації, на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або копію декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, якою підтверджується відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: лісосічні роботи, трелювання.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не надано копії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або копії декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, якою підтверджується відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: лісосічні роботи, трелювання, що є порушенням вимог пункту 1.2. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації»(цитата).

Хочемо прямо наголосити, що документи, такі як копія дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або копія декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, не відносяться до тих документів, які прямо підтверджують технічні чи якісні характеристики послуги, що пропонується. Ці документи належать до дозвільних документів, що підтверджують відповідність учасника вимогам безпеки та охорони праці, і стосуються виключно правового статусу учасника для виконання робіт підвищеної небезпеки.

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», дозвільні документи належать до категорії інших документів, які підтверджують правомочність учасника здійснювати певні види робіт або надавати послуги. Вони не пов'язані з підтвердженням технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі. Тому вимога щодо їх подання має бути розглянута саме в цьому контексті, а не як вимога до підтвердження технічної відповідності послуг.

Таким чином, ці документи слід розглядати як дозвільні документи, що підтверджують відповідність учасника законодавчим вимогам у сфері охорони праці, а не як документи, що визначають технічні характеристики послуг.

Пункт 43 Особливостей № 1178 передбачає, що якщо під час розгляду тендерної пропозиції учасника замовник виявляє невідповідності в інформації або документах, що були подані у складі тендерної пропозиції, він зобов'язаний протягом строку, не меншого ніж два робочі дні до завершення розгляду тендерних пропозицій, оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Це положення гарантує учаснику право на виправлення виявлених помилок, що забезпечує справедливість і рівність у тендерному процесі.

Невідповідністю вважається відсутність інформації або документів, які вимагалися тендерною документацією, за винятком таких важливих аспектів, як забезпечення тендерної пропозиції або інформація про технічні та якісні характеристики товару. Також невідповідністю вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни основних параметрів предмета закупівлі, таких як найменування товару, марка чи модель.

Відсутність вимоги від Замовника про усунення порушень свідчить про те, що жодних порушень з боку Скаржника не було. Якби Замовник виявив будь-які недоліки, він був би зобов'язаний повідомити про це і дати можливість для їх виправлення у встановленому порядку. Натомість відсутність такої вимоги вказує на те, що пропозиція Скаржника відповідала умовам тендерної документації, і жодних підстав для відхилення його пропозиції не існувало.

Таким чином, рішення про відхилення пропозиції Скаржника не має підґрунтя, оскільки не було надано можливості виправити невідповідності, що прямо суперечить пункту 43 Особливостей № 1178. Це порушує права Скаржника на справедливий розгляд його пропозиції та надає підстави для скасування рішення про відхилення.

Отже, у випадку наявності на думку Замовника порушень останній повинен був надати 24 години на виправлення помилок у відповідності до пункту 43 Особливостей 1178.

Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.



ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією.
4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. --- (відсутні)




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР КЕП
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 014297cef52a4bb79c1f87eef8ed081c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-04-007330-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Згідно додатку
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 30.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2024 17:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2024 14:58
Дата виконання рішення Замовником: 25.11.2024 16:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: 04.11.2024 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №17649-р/пк-пз від 30.10.2024 (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Фізичної особи-підприємця Рикова Сергія Олександровича (далі – ФОП Риков Сергій Олександрович) від 18 жовтня 2024 № UA-2024-10-04-007330-a.a1 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) (оголошення № UA-2024-10-04-007330-a). Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення №813 від 15.10.2024р. про відхилення тендерної пропозиції ФОП Риков Сергій Олександрович стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) за лотом №3 (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене, з метою виконання Рішення, керуючись статтями 11 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: 1. Скасувати рішення від 15.10.2024р. №813 про відхилення тендерної пропозиції ФОП Риков Сергій Олександрович стосовно закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Звенигородське ЛГ)) за лотом №3 (лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)) на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. 2. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Автор: ФОП Риков Сергій Олександрович, Риков Сергій Олександрович +380473638965 rikov.s@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7a9336adb8784080920d73fedaf94b51
Заголовок пункту скарги: Додаток № 4
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ФОП Риков Сергій Олександрович
код ЄДРПОУ: 2519900278
адреса: 19020, Україна, Черкаська область, с. Ліпляве, Канівський район
тел.: +380473638965

ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ"

Вихідний №: 18-10/35/35-10-0500
Дата: від 18.10.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-10-04-007330-a
№ ЛОТу (назва): ЛОТ 3 - лісозаготівельні послуги (Золотоніське ЛГ)


Найменування Замовника: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 77210000-5 Лісозаготівельні послуги



Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ФОП Риков Сергій Олександрович (далі по тексту – Скаржник)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником:

НАЗВА ФАЙЛУ ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

ПРОТОКОЛ № 813 (розгляд та відхилення лісозаготівельні Золотоніське ФОП Риков лот 3).docx 15.10.2024 16:57
Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Пункт 1.2 розділу 4 Додатку № 4
Замовник торгів відхилив пропозицію Скаржника з наступної підстави, а саме:

«Відповідно до пункту 1.2. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації, на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або копію декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, якою підтверджується відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: лісосічні роботи, трелювання.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не надано копії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або копії декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, якою підтверджується відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: лісосічні роботи, трелювання, що є порушенням вимог пункту 1.2. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації»(цитата).

Хочемо прямо наголосити, що документи, такі як копія дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або копія декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, не відносяться до тих документів, які прямо підтверджують технічні чи якісні характеристики послуги, що пропонується. Ці документи належать до дозвільних документів, що підтверджують відповідність учасника вимогам безпеки та охорони праці, і стосуються виключно правового статусу учасника для виконання робіт підвищеної небезпеки.

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», дозвільні документи належать до категорії інших документів, які підтверджують правомочність учасника здійснювати певні види робіт або надавати послуги. Вони не пов'язані з підтвердженням технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі. Тому вимога щодо їх подання має бути розглянута саме в цьому контексті, а не як вимога до підтвердження технічної відповідності послуг.

Таким чином, ці документи слід розглядати як дозвільні документи, що підтверджують відповідність учасника законодавчим вимогам у сфері охорони праці, а не як документи, що визначають технічні характеристики послуг.

Пункт 43 Особливостей № 1178 передбачає, що якщо під час розгляду тендерної пропозиції учасника замовник виявляє невідповідності в інформації або документах, що були подані у складі тендерної пропозиції, він зобов'язаний протягом строку, не меншого ніж два робочі дні до завершення розгляду тендерних пропозицій, оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Це положення гарантує учаснику право на виправлення виявлених помилок, що забезпечує справедливість і рівність у тендерному процесі.

Невідповідністю вважається відсутність інформації або документів, які вимагалися тендерною документацією, за винятком таких важливих аспектів, як забезпечення тендерної пропозиції або інформація про технічні та якісні характеристики товару. Також невідповідністю вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни основних параметрів предмета закупівлі, таких як найменування товару, марка чи модель.

Відсутність вимоги від Замовника про усунення порушень свідчить про те, що жодних порушень з боку Скаржника не було. Якби Замовник виявив будь-які недоліки, він був би зобов'язаний повідомити про це і дати можливість для їх виправлення у встановленому порядку. Натомість відсутність такої вимоги вказує на те, що пропозиція Скаржника відповідала умовам тендерної документації, і жодних підстав для відхилення його пропозиції не існувало.

Таким чином, рішення про відхилення пропозиції Скаржника не має підґрунтя, оскільки не було надано можливості виправити невідповідності, що прямо суперечить пункту 43 Особливостей № 1178. Це порушує права Скаржника на справедливий розгляд його пропозиції та надає підстави для скасування рішення про відхилення.

Отже, у випадку наявності на думку Замовника порушень останній повинен був надати 24 години на виправлення помилок у відповідності до пункту 43 Особливостей 1178.

Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.



ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією.
4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. --- (відсутні)




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР КЕП
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)