-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 60170000-0 прокат пасажирських транспортних засобів із водієм (транспортні послуги)
Торги відмінено
430 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 300.00 UAH
Період оскарження:
04.10.2024 13:33 - 09.10.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА щодо відміни процедури закупівлі
Номер:
d55016c0a7c24e38946d2ad6f7819fa1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-04-007034-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 18.11.2024 № 18497.pdf 20.11.2024 10:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.11.2024 № 18497.pdf 19.11.2024 12:14
- інформація про перенесення розгляду скарги та надання інформації від 11.11.2024 № 1853.pdf 11.11.2024 15:25
- рішення від 04.11.2024 № 17786.pdf 04.11.2024 15:47
- Пояснення АМКУ.pdf 18.11.2024 10:34
- Пояснення АМКУ по суті скарги 2.pdf 13.11.2024 16:43
- Пояснення АМКУ по суті скарги 2.docx 13.11.2024 16:43
- Пояснення АМКУ по суті скарги .docx 06.11.2024 15:05
- Пояснення АМКУ по суті скарги.pdf 06.11.2024 15:05
- sign.p7s 30.10.2024 12:46
- Скарга на АМКУ.pdf 30.10.2024 12:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.10.2024 16:30
Дата розгляду скарги:
11.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.11.2024 15:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
20.11.2024 10:55
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ddc9118b275445c696001f919d47f303
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА
щодо відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
04.10.2024 Міністерством соціальної політики України (надалі –Замовник) було оприлюднено процедуру закупівлі за предметом: «Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм (транспортні послуги) ДК 021:2015 - 60170000-0», ідентифікатор UA-2024-10-04-007034-a , очікувана вартість 430 000,00 грн з ПДВ.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 00:00 12.10.2024.
Державне підприємство «Сервісно-видавничий центр (надалі – Скаржник) стало одним із учасників, яке подало свою тендерну пропозицію для участі у процедурі закупівлі, тому з 14.10.2024 Замовник розглядав тендерну пропозицію Скаржника як найбільш економічно вигідну. 21.10.2024 Замовником відповідно до протоколу №2 було продовжено термін розгляду тендерної пропозиції Скаржника до 25.10.2024.
22.10.2024 Замовником було оприлюднено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а саме: «Згідно частини 9 статті 26 Закону Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. На виконання вищезазначених норм статтей 26,29 Закону та пункту 43 Особливостей є необхідність у затвердженні вимоги про усунення невідповідностей в інформації та документах ДП „СВЦ”, поданих у складі тендерної пропозиції, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі вимогам до статті 22 цього Закону. Відповідно до пункту 11 Додатку № 1 до тендерної документації передбачалось надання Учасником інформації у довільній формі про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю або довідки у довільній формі про незалучення субпідрядника / співвиконавця. У складі тендерної пропозиції ДП „СВЦ” відсутня зазначена інформація або довідка про незалучення субпідрядника / співвиконавця. Враховуючи викладене, ДП „СВЦ” необхідно виправити невідповідності в інформації та документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Скаржником було усунуто невідповідність шляхом завантаження через електронну систему закупівель нових документів, а саме довідки в довільній формі про незалучення субпідрядника / співвиконавця.
Проте, 25.10.2024 в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив протокол №4 від 25.10.2024, яким було вирішено відмінити вищезазначену процедуру закупівлі відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості).
Державне підприємство «Сервісно-видавничий центр» категорично не погоджується з рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на таке.
У протоколі уповноваженої особи №4 від 25.10.2024, яким прийнято рішення про відміну процедури закупівлі «прокат пасажирських транспортних засобів із водієм (транспортні послуги) ДК 021:2015 - 60170000-0», зазначено, що: «відпала потреба у зв’язку зі зменшенням закордоних відряджень до кінця поточного року». При цьому Додатком 7 до тендерної документації пунктом 1.2 було визначено, що: «Місце надання послуг – за адересою: м. Київ, вул. Еспланадна 8/10, або іншою адресою вказаною Замовником. Можливі відрядження в межах України та за кордон».
Враховуючи вищезазначене, Замовник жодним чином не обґрунтував та документально не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг, що стало підставою для прийняття рішення про відміну торгів.
Беручи до уваги зміст оприлюдненого протоколу, рішення про відміну процедури закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, а тому Замовник не довів правомірність відміни закупівлі, а саме - відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Фактично відсутність потреби у подальшій закупівлі товарів, робіт чи послуг, на що посилається Замовник у вищезазначеному протоколі, не підтверджена ні належними доказами, ні фактичними обставинами, що свідчить про невідповідність прийнятого рішення реальним потребам Замовника.
Відтак на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі відповідно до пункту підпункту 1 пункту 50 Особливостей, - відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Замовник не надав жодного документа, яким можна довести факт скорочення видатків, чи це зміни до кошторису підприємства, чи рішення замовника про виключення фінансування щодо закупівлі цього предмета закупівлі тощо. Жодним чином не підтверджено обставин, за якими в замовника, відпала потреба в цій закупівлі. Враховуючи те, що Замовником все ж таки було проголошено аукціон, то навіть в умовах воєнного часу замовник має відповідну потребу в предметі закупівлі для належного забезпечення своєї діяльності, а підстави відміни ніяким чином не обґрунтовуються.
Відповідно до позиції Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду за постановою від 03.04.2018 у справі № 910/5798/17, аналогічна позиція якої викладена в постанові Верховного Суду від 15.06.2019 у справі № 922/2987/20, постанові Верховного Суду 06.02.2020 у справі № 904/4036/18, за якою, з урахуванням приписів частини 3 статті 181 Господарського кодексу України, статті 638, частини 1 статті 640, частин 1, 2 статті 641, частин 1, 2 статті 642 Цивільного кодексу України, пунктів 15, 28, 30, 35 частини 1 статті 1, частин 1, 2 статті 32 Закону № 922, встановлено, що оприлюднення замовником оголошення про проведення процедури закупівлі слід вважати запрошенням невизначеному колу осіб робити тендерні пропозиції укласти договір про закупівлю.
Відповідно, направлення учасником процедури закупівлі своєї тендерної пропозиції слід вважати пропозицією укласти договір про закупівлю на умовах, зазначених таким учасником у своїй тендерній пропозиції.
З огляду на зазначене, неправомірно відмінивши Процедуру закупівлі, Замовник порушив вимоги статті 32 Закону та пункту 50 Особливостей. З огляду на вищезазначене вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути поновлені шляхом зобов'язання замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, оформлене протоколом №4 від 25.10.2024.
На підставі вище викладеного та керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 55 Особливостей, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника – Міністерство соціальної політики України, скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за предметом: «прокат пасажирських транспортних засобів із водієм (транспортні послуги) ДК 021:2015-60170000-0», оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу під номером UA-2024-10-04-007034-a.
В.о. директора Анатолій КРИВОХАТЬКО
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 00:00 12.10.2024.
Державне підприємство «Сервісно-видавничий центр (надалі – Скаржник) стало одним із учасників, яке подало свою тендерну пропозицію для участі у процедурі закупівлі, тому з 14.10.2024 Замовник розглядав тендерну пропозицію Скаржника як найбільш економічно вигідну. 21.10.2024 Замовником відповідно до протоколу №2 було продовжено термін розгляду тендерної пропозиції Скаржника до 25.10.2024.
22.10.2024 Замовником було оприлюднено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а саме: «Згідно частини 9 статті 26 Закону Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. На виконання вищезазначених норм статтей 26,29 Закону та пункту 43 Особливостей є необхідність у затвердженні вимоги про усунення невідповідностей в інформації та документах ДП „СВЦ”, поданих у складі тендерної пропозиції, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі вимогам до статті 22 цього Закону. Відповідно до пункту 11 Додатку № 1 до тендерної документації передбачалось надання Учасником інформації у довільній формі про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю або довідки у довільній формі про незалучення субпідрядника / співвиконавця. У складі тендерної пропозиції ДП „СВЦ” відсутня зазначена інформація або довідка про незалучення субпідрядника / співвиконавця. Враховуючи викладене, ДП „СВЦ” необхідно виправити невідповідності в інформації та документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Скаржником було усунуто невідповідність шляхом завантаження через електронну систему закупівель нових документів, а саме довідки в довільній формі про незалучення субпідрядника / співвиконавця.
Проте, 25.10.2024 в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив протокол №4 від 25.10.2024, яким було вирішено відмінити вищезазначену процедуру закупівлі відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості).
Державне підприємство «Сервісно-видавничий центр» категорично не погоджується з рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на таке.
У протоколі уповноваженої особи №4 від 25.10.2024, яким прийнято рішення про відміну процедури закупівлі «прокат пасажирських транспортних засобів із водієм (транспортні послуги) ДК 021:2015 - 60170000-0», зазначено, що: «відпала потреба у зв’язку зі зменшенням закордоних відряджень до кінця поточного року». При цьому Додатком 7 до тендерної документації пунктом 1.2 було визначено, що: «Місце надання послуг – за адересою: м. Київ, вул. Еспланадна 8/10, або іншою адресою вказаною Замовником. Можливі відрядження в межах України та за кордон».
Враховуючи вищезазначене, Замовник жодним чином не обґрунтував та документально не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг, що стало підставою для прийняття рішення про відміну торгів.
Беручи до уваги зміст оприлюдненого протоколу, рішення про відміну процедури закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, а тому Замовник не довів правомірність відміни закупівлі, а саме - відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Фактично відсутність потреби у подальшій закупівлі товарів, робіт чи послуг, на що посилається Замовник у вищезазначеному протоколі, не підтверджена ні належними доказами, ні фактичними обставинами, що свідчить про невідповідність прийнятого рішення реальним потребам Замовника.
Відтак на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі відповідно до пункту підпункту 1 пункту 50 Особливостей, - відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Замовник не надав жодного документа, яким можна довести факт скорочення видатків, чи це зміни до кошторису підприємства, чи рішення замовника про виключення фінансування щодо закупівлі цього предмета закупівлі тощо. Жодним чином не підтверджено обставин, за якими в замовника, відпала потреба в цій закупівлі. Враховуючи те, що Замовником все ж таки було проголошено аукціон, то навіть в умовах воєнного часу замовник має відповідну потребу в предметі закупівлі для належного забезпечення своєї діяльності, а підстави відміни ніяким чином не обґрунтовуються.
Відповідно до позиції Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду за постановою від 03.04.2018 у справі № 910/5798/17, аналогічна позиція якої викладена в постанові Верховного Суду від 15.06.2019 у справі № 922/2987/20, постанові Верховного Суду 06.02.2020 у справі № 904/4036/18, за якою, з урахуванням приписів частини 3 статті 181 Господарського кодексу України, статті 638, частини 1 статті 640, частин 1, 2 статті 641, частин 1, 2 статті 642 Цивільного кодексу України, пунктів 15, 28, 30, 35 частини 1 статті 1, частин 1, 2 статті 32 Закону № 922, встановлено, що оприлюднення замовником оголошення про проведення процедури закупівлі слід вважати запрошенням невизначеному колу осіб робити тендерні пропозиції укласти договір про закупівлю.
Відповідно, направлення учасником процедури закупівлі своєї тендерної пропозиції слід вважати пропозицією укласти договір про закупівлю на умовах, зазначених таким учасником у своїй тендерній пропозиції.
З огляду на зазначене, неправомірно відмінивши Процедуру закупівлі, Замовник порушив вимоги статті 32 Закону та пункту 50 Особливостей. З огляду на вищезазначене вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути поновлені шляхом зобов'язання замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, оформлене протоколом №4 від 25.10.2024.
На підставі вище викладеного та керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 55 Особливостей, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника – Міністерство соціальної політики України, скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за предметом: «прокат пасажирських транспортних засобів із водієм (транспортні послуги) ДК 021:2015-60170000-0», оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу під номером UA-2024-10-04-007034-a.
В.о. директора Анатолій КРИВОХАТЬКО
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
скасувати рішення про відміну процедури закупівлі