-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Мультимедійне обладнання для закладів загальної середньої освіти Дніпровського району м. Києва
Торги не відбулися
11 719 942.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 58 599.71 UAH
мін. крок: 0.5% або 58 599.71 UAH
Період оскарження:
04.10.2024 09:14 - 26.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника
Номер:
5126d2209d594232af532bb0a876f80f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-04-000660-a.c2
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 4. Авторизаційні листи.pdf 12.11.2024 11:22
- 7. Сертифікати.pdf 12.11.2024 11:22
- 5. документи до тендера (1).pdf 12.11.2024 11:22
- 6. Порівняльна таблиця.pdf 12.11.2024 11:22
- 2. Скарга на рішення Завмовника.docx 12.11.2024 11:22
- 1. Скарга на рішення Завмовника.pdf 12.11.2024 11:22
- 3. Тендерна документація Замовника.docx 12.11.2024 11:22
- sign.p7s 12.11.2024 11:34
- рішення від 14.11.2024 № 18355.pdf 14.11.2024 16:07
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.11.2024 № 18697.pdf 22.11.2024 13:04
- рішення від 21.11.2024 № 18697.pdf 25.11.2024 18:40
- UST-P3 Projector Owner’s Manual (International)-60.pdf 18.11.2024 17:13
- Пояснення по суті скарги (мультимедійне обладнання).pdf 18.11.2024 17:13
- UST-P3_Projector_SS_0921v1.4_EN-INTL.pdf 18.11.2024 17:13
- Пояснення по суті скарги (мультимедійне обладнання).docx 18.11.2024 17:13
- UST-P3_Projector_SS_0921v1.4_UA.pdf 18.11.2024 17:13
- UST-P3 Projector Owner’s Manual (UA)-60.pdf 18.11.2024 17:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.11.2024 14:20
Дата розгляду скарги:
21.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.11.2024 16:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.11.2024 18:40
Дата виконання рішення Замовником:
26.11.2024 17:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.11.2024 № 18697-р/пк-пз пропозиція учасника ТОВ «РЕФОРМА СИСТЕМЗ» відхилена на підставі вимог пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0f1600b956ca4f9496ab25887473948b
Заголовок пункту скарги:
Визнання переможцем учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно по п.8.7 Додатку 2 до Тенрдерної документації Замовника, Учасник процедури закупівлі, як частину своєї тендерної пропозиції для підтвердження прийнятності та відповідності запропонованого товару обов’язково повинен подати Копії санітарно-епідеміологічної експертизи та декларацій або сертифікатів відповідності на запропоноване обладнання (товар) чинних на дату розкриття пропозицій.
Переможець у складі своєї тендерної пропозиціїі надавав документ “Порівняльна таблиця.pdf”, в якому одним із запропонованих товарів є Інтерактивна панель Benq RE8604 Education Interactive Display, ніякого висновку санітарно-епідеміологічної експертизи Переможець на цю панель не надав.
Також, звертаємо увагу шановної Колегії на той факт, що на інші пропоновані товари Переможцем було надано відповідні висновки, а тому він повністю усвідомлював вимогу тендерної документації, погодився з ними, але виконав її лише частково.
Також, слід звернути особливу увагу на те, що Замовником було опубліковано Вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції Переможця. Змістом такої вимоги було виключно «рішення на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства на кінець попереднього кварталу», яке не було надано Переможцем у складі пропозиції.
ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" було на виконання вищевказаної вимоги було надано файл “документи до тендера (1).pdf”. Але в цьому файлі разом з рішенням про значні правочини було також надано довідку в довільній формі №251024-18 від 25.10.2024р. щодо висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, в якій Переможцем було зазначено, що з 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX, які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Новий Закон відміняє дію Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», в зв'язку з чим нами не надається висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар «Інтерактивна панель Benq RE8604 Education Interactive Display».
Однак, звертаємо особливу увагу шановної Колегії на те, що навіть якщо Переможець вважає, що він не зобов’язаний був надавати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар «Інтерактивна панель Benq RE8604 Education Interactive Display», він повинен був надати таку довідку разом з іншими документами своєї тендерної пропозиції до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, на даний час в учасників процедур закупівлі є можливість в добровільному порядку отримати висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи, який є достатнім взаємозамінним аналогом державного висновку і в повній мірі підтверджує відповідність пропонованого учасником товару критеріям безпечності.
Кінцевий строк подання пропозицій за даною закупівлею був до 29 жовтня 2024 00:00 год, а Переможцем було надано вищевказану довідку аж 07 листопада 2024 року о 12:08. Таким чином ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" було порушено п.8.7 Додатку 2 до Тенрдерної документації Замовника і було здійснено спробу обійти правила проведення процедури закупівлі, довантаживши відсутній документ під час виправлення невідповідностей на вимогу Замовника.
Але, відповідно до п.43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (надалі Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Тобто, Переможцем у складі своєї тендерної пропозиції було надано не всі документи, що вимагались Замовником на підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Переможцем було підвантажено ненадані документи під час виправлення невідповідностей за вимогою Замовника, але згідно з чинним законодавством документи на підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі не можуть бути частиною виправлення невідповідностей.
Замовником, в свою чергу, було проігноровано вимоги чинного законодавства про публічні закупівлі, в тому числі Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і визнано ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" Переможцем закупівлі.
Таким чином, Замовником було порушено не лише вимоги власної тендерної документації, а й вимоги чинного законодавства про публічні закупівлі, оскільки подана учасником тендерна пропозиція в наведеній частині не відповідає умовам технічної специфікації, що міститься в тендерній документації і Замовник мав передбачене Особливостями зобов’язання відхилити таку тендерну пропозицію, проте не зробив цього.
Переможець у складі своєї тендерної пропозиціїі надавав документ “Порівняльна таблиця.pdf”, в якому одним із запропонованих товарів є Інтерактивна панель Benq RE8604 Education Interactive Display, ніякого висновку санітарно-епідеміологічної експертизи Переможець на цю панель не надав.
Також, звертаємо увагу шановної Колегії на той факт, що на інші пропоновані товари Переможцем було надано відповідні висновки, а тому він повністю усвідомлював вимогу тендерної документації, погодився з ними, але виконав її лише частково.
Також, слід звернути особливу увагу на те, що Замовником було опубліковано Вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції Переможця. Змістом такої вимоги було виключно «рішення на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства на кінець попереднього кварталу», яке не було надано Переможцем у складі пропозиції.
ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" було на виконання вищевказаної вимоги було надано файл “документи до тендера (1).pdf”. Але в цьому файлі разом з рішенням про значні правочини було також надано довідку в довільній формі №251024-18 від 25.10.2024р. щодо висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, в якій Переможцем було зазначено, що з 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX, які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Новий Закон відміняє дію Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», в зв'язку з чим нами не надається висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар «Інтерактивна панель Benq RE8604 Education Interactive Display».
Однак, звертаємо особливу увагу шановної Колегії на те, що навіть якщо Переможець вважає, що він не зобов’язаний був надавати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар «Інтерактивна панель Benq RE8604 Education Interactive Display», він повинен був надати таку довідку разом з іншими документами своєї тендерної пропозиції до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, на даний час в учасників процедур закупівлі є можливість в добровільному порядку отримати висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи, який є достатнім взаємозамінним аналогом державного висновку і в повній мірі підтверджує відповідність пропонованого учасником товару критеріям безпечності.
Кінцевий строк подання пропозицій за даною закупівлею був до 29 жовтня 2024 00:00 год, а Переможцем було надано вищевказану довідку аж 07 листопада 2024 року о 12:08. Таким чином ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" було порушено п.8.7 Додатку 2 до Тенрдерної документації Замовника і було здійснено спробу обійти правила проведення процедури закупівлі, довантаживши відсутній документ під час виправлення невідповідностей на вимогу Замовника.
Але, відповідно до п.43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (надалі Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Тобто, Переможцем у складі своєї тендерної пропозиції було надано не всі документи, що вимагались Замовником на підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Переможцем було підвантажено ненадані документи під час виправлення невідповідностей за вимогою Замовника, але згідно з чинним законодавством документи на підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі не можуть бути частиною виправлення невідповідностей.
Замовником, в свою чергу, було проігноровано вимоги чинного законодавства про публічні закупівлі, в тому числі Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і визнано ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" Переможцем закупівлі.
Таким чином, Замовником було порушено не лише вимоги власної тендерної документації, а й вимоги чинного законодавства про публічні закупівлі, оскільки подана учасником тендерна пропозиція в наведеній частині не відповідає умовам технічної специфікації, що міститься в тендерній документації і Замовник мав передбачене Особливостями зобов’язання відхилити таку тендерну пропозицію, проте не зробив цього.
×
-
Назва доказу:
Порівняльна таблиця
-
Повʼязаний документ:
6. Порівняльна таблиця.pdf
-
-
Назва доказу:
Усунення невідповідностей
-
Повʼязаний документ:
5. документи до тендера (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація Замовника.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Визнати тендерну пропозицію учасника ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги та зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, скасувати рішення про визнання учасника ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" переможцем закупівлі UA-2024-10-04-000660-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
9ef61e42c4e4432295a1685208debd85
Заголовок пункту скарги:
Визнання переможцем учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Згідно з підпунктом 4 пункту 1 (таблиця) Додатку 2 до тендерної документації предметом закупівлі, зокрема є мультимедійні проектори.
У пункті 4 Порівняльної таблиці вих. № 251024-01.2 від 25 жовтня 2024 року, яка була додана до тендерної пропозиції, ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" запропоновано до поставки мультимедійний проектор Acer AOpen QF13 FHD (MR.JWD11.001).
Водночас, відповідно до пункту 10 Додатку 2 до Тенрдерної документації Замовника, Учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції повинен був надати, зокрема, декларацію про відповідність технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання на запропоновані мультимедійні проєктори.
Натомість, у своїй тендерній пропозиції Переможець надав лише Декларацію про відповідність № 034-18TR-PO на проектор Acer AOpen QF13 FHD.
Але, звертаємо вашу увагу на те, що дана декларація підтверджує лише відповідність обладнання Технічному регламенту радіообладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 355, а Замовник вимагав декларацію про відповідність технічному регламенту саме низьковольтного електричного обладнання та технічному регламенту з електромагнітної сумісності.
Тобто, надаючи лише Декларацію про відповідність Технічному регламенту радіообладнання на проектор Acer AOpen QF13 FHD, ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" порушило вимоги, встановлені Додатком 2 до тендерної документації.
Замовником, в свою чергу, було проігноровано вимоги чинного законодавства про публічні закупівлі і визнано ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" Переможцем закупівлі.
У пункті 4 Порівняльної таблиці вих. № 251024-01.2 від 25 жовтня 2024 року, яка була додана до тендерної пропозиції, ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" запропоновано до поставки мультимедійний проектор Acer AOpen QF13 FHD (MR.JWD11.001).
Водночас, відповідно до пункту 10 Додатку 2 до Тенрдерної документації Замовника, Учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції повинен був надати, зокрема, декларацію про відповідність технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання на запропоновані мультимедійні проєктори.
Натомість, у своїй тендерній пропозиції Переможець надав лише Декларацію про відповідність № 034-18TR-PO на проектор Acer AOpen QF13 FHD.
Але, звертаємо вашу увагу на те, що дана декларація підтверджує лише відповідність обладнання Технічному регламенту радіообладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 355, а Замовник вимагав декларацію про відповідність технічному регламенту саме низьковольтного електричного обладнання та технічному регламенту з електромагнітної сумісності.
Тобто, надаючи лише Декларацію про відповідність Технічному регламенту радіообладнання на проектор Acer AOpen QF13 FHD, ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" порушило вимоги, встановлені Додатком 2 до тендерної документації.
Замовником, в свою чергу, було проігноровано вимоги чинного законодавства про публічні закупівлі і визнано ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" Переможцем закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Порівняльна таблиця
-
Повʼязаний документ:
6. Порівняльна таблиця.pdf
-
-
Назва доказу:
Декларація про відповідність
-
Повʼязаний документ:
7. Сертифікати.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація Замовника.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Визнати тендерну пропозицію учасника ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги та зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, скасувати рішення про визнання учасника ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" переможцем закупівлі UA-2024-10-04-000660-a.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
2c51f14ca8b745c5ac37e0701d4bf057
Заголовок пункту скарги:
Визнання переможцем учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 2 до Тенрдерної документації Замовника, Комплект мультимедійного обладнання «Тип 1» повинен містити Мультимедійний проектор з короткофокусним об'єктивом, який серед іншого повинен відповідати наступним технічним характеристикам:
- 1 х аудіовихід (роз'єм під штекер TRS 3.5 mm),
- 1 х Ethernet (RJ-45),
- 1 х замок типу Kensington lock;
- Акустична система вбудована в проектор: потужність 10 Вт
Переможець у складі своєї тендерної пропозиціїі надавав документ “Порівняльна таблиця.pdf”, в якому для Комплекту мультимедійного обладнання «Тип 1» було запропоновано Мультимедійний проектор з короткофокусним об'єктивом (Ультракороткофокусний проектор) Promethean UST-P3.
Переможцем в порівняльній таблиці було зазначено про повну відповідність вищевказаногообладнання технічним вимогам Замовника.
Але, звертаємо вашу увагу на те, що на офіційному сайті виробника, технічні характеристики даного проектора можна перевірити за наступним почиланням: https://prometheanworld.com.ua/shop/proektor-ust-p3/.
Ознайомившись з вищевказаними характеристиками, ми зробили висновок, що на сайті виробника відсутня інформація про відповідність Мультимедійного проектора з короткофокусним об'єктивом (Ультракороткофокусний проектор) Promethean UST-P3 наступним технічним вимогам Замовника:
- 1 х аудіовихід (роз'єм під штекер TRS 3.5 mm),
- 1 х Ethernet (RJ-45),
- 1 х замок типу Kensington lock;
- Акустична система вбудована в проектор: потужність 10 Вт
Звертаємо увагу шановної Колегії на той факт, що проводячи кваліфікацію Скаржника, Замовником була самостійно проведена перевірка щодо відповідності запропонованого обладнання технічним вимогам тендерної документації. За таку невідповідність пропозиція Скаржника і була відхилена.
В той же час, Замовник, перевіряючи пропозицію Переможця чомусь не звернув увагу на той факт, що технічні характеристики Мультимедійного проектора з короткофокусним об'єктивом (Ультракороткофокусний проектор) Promethean UST-P3, вказані на сайті виробника, не відповідають технічним вимогам Тендерної документації.
Таким чином, було порушено одразу два дуже важливих принципи проведення публічних закупівель, а саме недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, адже пропозицію Скаржника було відхилено за невідповідність технічним вимогам, а ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" було визнано переможцем, хоча пропозиція останнього також містить схожі невідповідності.
- 1 х аудіовихід (роз'єм під штекер TRS 3.5 mm),
- 1 х Ethernet (RJ-45),
- 1 х замок типу Kensington lock;
- Акустична система вбудована в проектор: потужність 10 Вт
Переможець у складі своєї тендерної пропозиціїі надавав документ “Порівняльна таблиця.pdf”, в якому для Комплекту мультимедійного обладнання «Тип 1» було запропоновано Мультимедійний проектор з короткофокусним об'єктивом (Ультракороткофокусний проектор) Promethean UST-P3.
Переможцем в порівняльній таблиці було зазначено про повну відповідність вищевказаногообладнання технічним вимогам Замовника.
Але, звертаємо вашу увагу на те, що на офіційному сайті виробника, технічні характеристики даного проектора можна перевірити за наступним почиланням: https://prometheanworld.com.ua/shop/proektor-ust-p3/.
Ознайомившись з вищевказаними характеристиками, ми зробили висновок, що на сайті виробника відсутня інформація про відповідність Мультимедійного проектора з короткофокусним об'єктивом (Ультракороткофокусний проектор) Promethean UST-P3 наступним технічним вимогам Замовника:
- 1 х аудіовихід (роз'єм під штекер TRS 3.5 mm),
- 1 х Ethernet (RJ-45),
- 1 х замок типу Kensington lock;
- Акустична система вбудована в проектор: потужність 10 Вт
Звертаємо увагу шановної Колегії на той факт, що проводячи кваліфікацію Скаржника, Замовником була самостійно проведена перевірка щодо відповідності запропонованого обладнання технічним вимогам тендерної документації. За таку невідповідність пропозиція Скаржника і була відхилена.
В той же час, Замовник, перевіряючи пропозицію Переможця чомусь не звернув увагу на той факт, що технічні характеристики Мультимедійного проектора з короткофокусним об'єктивом (Ультракороткофокусний проектор) Promethean UST-P3, вказані на сайті виробника, не відповідають технічним вимогам Тендерної документації.
Таким чином, було порушено одразу два дуже важливих принципи проведення публічних закупівель, а саме недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, адже пропозицію Скаржника було відхилено за невідповідність технічним вимогам, а ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" було визнано переможцем, хоча пропозиція останнього також містить схожі невідповідності.
×
-
Назва доказу:
Порівняльна таблиця
-
Повʼязаний документ:
6. Порівняльна таблиця.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація Замовника.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Визнати тендерну пропозицію учасника ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги та зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, скасувати рішення про визнання учасника ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" переможцем закупівлі UA-2024-10-04-000660-a.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
4e1b8ddcce2c4f0b91e00651866790a8
Заголовок пункту скарги:
Визнання переможцем учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 2 до Тенрдерної документації Замовника, Учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції повинен був надати лист від розробника (правовласника) освітнього програмного забезпечення або його офіційного дистриб’ютора/дилера/посередника в Україні, в якому підтверджується термін дії ліцензій, що запропоновані учасником у пропозиції. Лист повинен включати найменування програмного забезпечення та кількість ліцензій, ідентифікатор даної закупівлі (номер оголошення) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву учасника. У разі надання такого листа від офіційного дистриб’ютора/дилера/посередника - учасник у складі пропозиції надає документальне підтвердження від розробника (правовласника) статусу такого офіційного дистриб’ютора/дилера/посередника, або посилання на сайт розробника (правовласника), де можна перевірити такий статус.
Переможцем у складі своєї тендерної пропозиції було надано авторизаційний лист від ТОВ “ЕДПРО ДИСТРИБЮШН”, в якому зазначено, що ТОВ “ЕДПРО ДИСТРИБЮШН” є офіційним представником виробника Mozaik Education Ltd., який є виробником програмного забезпечення для інтерактивних дошок, інтерактивних панелей та комп’ютерів “mozaBook” та “mozaWeb”.
Але, відповідно до тендерної документації, якщо такий лист надається не від виробника особисто, а від його дистриб’ютора/дилера/посередника, то учасник повинен був надати також документальне підтвердження від розробника (правовласника) статусу такого офіційного дистриб’ютора/дилера/посередника, або посилання на сайт розробника (правовласника), де можна перевірити такий статус.
Однак, Переможець у складі своєї тендерної пропозиції не надав жодного документу від Mozaik Education Ltd. на підтвердження того, що ТОВ “ЕДПРО ДИСТРИБЮШН” дійсно є їх офіційним представником, а також не надав посилання на сайт Mozaik Education Ltd., де можна було б перевірити такий статус.
Таким чином, ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" не виконав належним чином вимогу тендерної документації щодо надання листа від розробника (правовласника) освітнього програмного забезпечення.
А Замовником, в свою чергу, було проігноровано вимоги чинного законодавства про публічні закупівлі і визнано ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" Переможцем закупівлі, не зважаючи на невідповідність їх тендерної пропозиції вимогам Тендерної документації.
Переможцем у складі своєї тендерної пропозиції було надано авторизаційний лист від ТОВ “ЕДПРО ДИСТРИБЮШН”, в якому зазначено, що ТОВ “ЕДПРО ДИСТРИБЮШН” є офіційним представником виробника Mozaik Education Ltd., який є виробником програмного забезпечення для інтерактивних дошок, інтерактивних панелей та комп’ютерів “mozaBook” та “mozaWeb”.
Але, відповідно до тендерної документації, якщо такий лист надається не від виробника особисто, а від його дистриб’ютора/дилера/посередника, то учасник повинен був надати також документальне підтвердження від розробника (правовласника) статусу такого офіційного дистриб’ютора/дилера/посередника, або посилання на сайт розробника (правовласника), де можна перевірити такий статус.
Однак, Переможець у складі своєї тендерної пропозиції не надав жодного документу від Mozaik Education Ltd. на підтвердження того, що ТОВ “ЕДПРО ДИСТРИБЮШН” дійсно є їх офіційним представником, а також не надав посилання на сайт Mozaik Education Ltd., де можна було б перевірити такий статус.
Таким чином, ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" не виконав належним чином вимогу тендерної документації щодо надання листа від розробника (правовласника) освітнього програмного забезпечення.
А Замовником, в свою чергу, було проігноровано вимоги чинного законодавства про публічні закупівлі і визнано ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" Переможцем закупівлі, не зважаючи на невідповідність їх тендерної пропозиції вимогам Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Авторизаційний лист
-
Повʼязаний документ:
4. Авторизаційні листи.pdf
-
-
Назва доказу:
Порівняльна таблиця
-
Повʼязаний документ:
6. Порівняльна таблиця.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація Замовника.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Визнати тендерну пропозицію учасника ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги та зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, скасувати рішення про визнання учасника ТОВ "РЕФОРМА СИСТЕМЗ" переможцем закупівлі UA-2024-10-04-000660-a.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
97958f4360c6486d87b7f3ff633b48b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-04-000660-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Скарга.docx 08.10.2024 20:30
- 3. Тендерна документація.docx 08.10.2024 20:30
- 4. Лист МОН 1-9-441 від 14.08.2020.pdf 08.10.2024 20:30
- 1. Скарга.pdf 08.10.2024 20:30
- 5. Скріншот з сайту ТОВ «Видавництво «Розумники».png 08.10.2024 20:30
- sign.p7s 08.10.2024 20:40
- рішення від 10.10.2024 № 16623.pdf 10.10.2024 15:45
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.10.2024 № 17078.pdf 21.10.2024 14:52
- рішення від 18.10.2024 № 17078.pdf 23.10.2024 15:05
- Лист від ЕДПРО Mozaik.pdf 14.10.2024 18:43
- 2024.10.11 УО Дніпровської РДА Мультим обл.pdf 14.10.2024 18:43
- Лист від Видавництво Розумники ЕОР.pdf 14.10.2024 18:43
- Лист від Promethean.pdf 14.10.2024 18:43
- Лист від BenQ + Додаток 1.pdf 14.10.2024 18:43
- Лист від StarBoard.pdf 14.10.2024 18:43
- Порівняльні таблиці.docx 14.10.2024 18:43
- Пояснення по суті скарги (мультимедійне обладнання).docx 14.10.2024 18:43
- Пояснення по суті скарги (мультимедійне обладнання).pdf 14.10.2024 18:43
- Порівняльні таблиці.pdf 14.10.2024 18:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.10.2024 20:50
Дата розгляду скарги:
18.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.10.2024 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.10.2024 15:05
Дата виконання рішення Замовником:
24.10.2024 17:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено зміни до тендерної документації відповідно до рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.10.2024 № 17078-р/пк-пз.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
df052dd9a02e417690790de5b3b785c8
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційних вимог в частині технічних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В результаті ознайомлення з тендерною документацією було встановлено, що дана тендерна документація не відповідає не лише вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями), а й наказу Міністерства освіти і науки України 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» з огляну на наступне.
Пунктом 2 листа Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року № 1/9-441 «Щодо неухильного дотримання законодавства» передбачено, що «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Мінюсті 07 травня 2020 року за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених Наказом».
Таким чином Технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти та способи підтвердження відповідності, чітко встановленні Типовим переліком та підтверджені листом МОН №1/9-441 від 14.08.2020 «Щодо неухильного дотримання законодавства» таким чином, щоб забезпечити оптимальну якість обладнання та запобігти надмірному використанню бюджетних коштів, забезпечити достатній рівень конкурентного середовища та запобігти проявам корупції.
Натомість, всупереч Типовому переліку, листу МОН, законодавству в сфері публічних закупівель Замовник штучно обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені Законом, зокрема Замовником встановлено дуже велику кількість вимог до інтерактивної панелі, які взагалі не передбачені вимогами Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій (наказ МОН № 574) та які є завищеними, надмірно деталізують характеристики обладнання. Такий детальний опис інтерактивної панелі не дає можливості запропонувати аналогічне обладнання, що відповідає вимогам вищенаведеного Наказу МОН і свідчить про те, що характеристики у тендерній документації були прописані виключно для конкретної моделі обладнання під певного виробника/постачальника.
А саме, слід звернути увагу на наступні вимоги Замовника, які обмежують потенційне коло учасників.
По-перше, Замовник встановив вимогу, що інтерактивна панель повинна мати вбудовану акустичну систему: не менше ніж два динаміки, потужністю не менше 20 Вт кожен. Але, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що інтерактивна панель повинна мати вбудовану акустичну систему потужністю не менше 10 Вт (за потребою).
Тобто, жодної вимоги щодо кількості динаміків та потіжності кожного з них Наказом не передбачено. Така вимога була придумана особисто Замовником, з метою обмеження потенційного кола учасників закупівлі, а тому є дискримінаційною.
По-друге, Замовник встановив вимогу, що інтерактивна панель повинна мати Модуль OPS з процесором не гірше Intel® 12ᵗʰ Gen i5, не менше 10 ядер. Але, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що окремі вимоги щодо кількості ядер процесора взагалі відсутні. Така вимога була придумана особисто Замовником, з метою обмеження потенційного кола учасників закупівлі, а тому є дискримінаційною.
Пунктом 2 листа Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року № 1/9-441 «Щодо неухильного дотримання законодавства» передбачено, що «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Мінюсті 07 травня 2020 року за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених Наказом».
Таким чином Технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти та способи підтвердження відповідності, чітко встановленні Типовим переліком та підтверджені листом МОН №1/9-441 від 14.08.2020 «Щодо неухильного дотримання законодавства» таким чином, щоб забезпечити оптимальну якість обладнання та запобігти надмірному використанню бюджетних коштів, забезпечити достатній рівень конкурентного середовища та запобігти проявам корупції.
Натомість, всупереч Типовому переліку, листу МОН, законодавству в сфері публічних закупівель Замовник штучно обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені Законом, зокрема Замовником встановлено дуже велику кількість вимог до інтерактивної панелі, які взагалі не передбачені вимогами Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій (наказ МОН № 574) та які є завищеними, надмірно деталізують характеристики обладнання. Такий детальний опис інтерактивної панелі не дає можливості запропонувати аналогічне обладнання, що відповідає вимогам вищенаведеного Наказу МОН і свідчить про те, що характеристики у тендерній документації були прописані виключно для конкретної моделі обладнання під певного виробника/постачальника.
А саме, слід звернути увагу на наступні вимоги Замовника, які обмежують потенційне коло учасників.
По-перше, Замовник встановив вимогу, що інтерактивна панель повинна мати вбудовану акустичну систему: не менше ніж два динаміки, потужністю не менше 20 Вт кожен. Але, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що інтерактивна панель повинна мати вбудовану акустичну систему потужністю не менше 10 Вт (за потребою).
Тобто, жодної вимоги щодо кількості динаміків та потіжності кожного з них Наказом не передбачено. Така вимога була придумана особисто Замовником, з метою обмеження потенційного кола учасників закупівлі, а тому є дискримінаційною.
По-друге, Замовник встановив вимогу, що інтерактивна панель повинна мати Модуль OPS з процесором не гірше Intel® 12ᵗʰ Gen i5, не менше 10 ядер. Але, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що окремі вимоги щодо кількості ядер процесора взагалі відсутні. Така вимога була придумана особисто Замовником, з метою обмеження потенційного кола учасників закупівлі, а тому є дискримінаційною.
×
-
Назва доказу:
Лист МОН №1/9-441 від 14.08.2020
-
Повʼязаний документ:
4. Лист МОН 1-9-441 від 14.08.2020.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційні вимоги щодо технічних характеристик Комплекту мультимедійного обладнання «Тип 3» Варіант 1, а саме вимогу щодо наявності не менше ніж два динаміки, потужністю не менше 20 Вт кожен та вимогу щодо наявності у Модуль OPS процесору не менше 10 ядер. Так як такі вимоги є такими, що штучно обмежують потенційне коло учасників Закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
5aad2e9f63e5405688436db350e9ffad
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційних вимог в частині технічних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В результаті ознайомлення з тендерною документацією було встановлено, що дана тендерна документація не відповідає не лише вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями), а й наказу Міністерства освіти і науки України 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» з огляну на наступне.
Пунктом 2 листа Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року № 1/9-441 «Щодо неухильного дотримання законодавства» передбачено, що «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Мінюсті 07 травня 2020 року за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених Наказом».
Таким чином Технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти та способи підтвердження відповідності, чітко встановленні Типовим переліком та підтверджені листом МОН №1/9-441 від 14.08.2020 «Щодо неухильного дотримання законодавства» таким чином, щоб забезпечити оптимальну якість обладнання та запобігти надмірному використанню бюджетних коштів, забезпечити достатній рівень конкурентного середовища та запобігти проявам корупції.
Всупереч Типовому переліку, листу МОН, законодавству в сфері публічних закупівель Замовник штучно обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені Законом, зокрема Замовником встановлено дуже велику кількість вимог до інтерактивної панелі, які взагалі не передбачені вимогами Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій (наказ МОН № 574) та які є завищеними, надмірно деталізують характеристики обладнання. Такий детальний опис інтерактивної панелі не дає можливості запропонувати аналогічне обладнання, що відповідає вимогам вищенаведеного Наказу МОН і свідчить про те, що характеристики у тендерній документації були прописані виключно для конкретної моделі обладнання під певного виробника/постачальника.
А саме, слід звернути увагу на наступні вимоги Замовника, які обмежують потенційне коло учасників.
По-перше, Замовник встановив вимогу, що інтерактивна панель повинна мати вбудовану акустичну систему: не менше ніж два динаміки, потужністю не менше 15 Вт кожен. Але, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що інтерактивна панель повинна мати вбудовану акустичну систему потужністю не менше 10 Вт (за потребою).
Тобто, жодної вимоги щодо кількості динаміків та потіжності кожного з них Наказом не передбачено. Така вимога була придумана особисто Замовником, з метою обмеження потенційного кола учасників закупівлі, а тому є дискримінаційною.
По-друге, Замовник встановив вимогу, що інтерактивна панель повинна мати Модуль OPS з процесором не гірше Intel® 12ᵗʰ Gen i5, не менше 10 ядер. Але, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що окремі вимоги щодо кількості ядер процесора взагалі відсутні. Така вимога була придумана особисто Замовником, з метою обмеження потенційного кола учасників закупівлі, а тому є дискримінаційною.
Пунктом 2 листа Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року № 1/9-441 «Щодо неухильного дотримання законодавства» передбачено, що «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Мінюсті 07 травня 2020 року за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених Наказом».
Таким чином Технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти та способи підтвердження відповідності, чітко встановленні Типовим переліком та підтверджені листом МОН №1/9-441 від 14.08.2020 «Щодо неухильного дотримання законодавства» таким чином, щоб забезпечити оптимальну якість обладнання та запобігти надмірному використанню бюджетних коштів, забезпечити достатній рівень конкурентного середовища та запобігти проявам корупції.
Всупереч Типовому переліку, листу МОН, законодавству в сфері публічних закупівель Замовник штучно обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені Законом, зокрема Замовником встановлено дуже велику кількість вимог до інтерактивної панелі, які взагалі не передбачені вимогами Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій (наказ МОН № 574) та які є завищеними, надмірно деталізують характеристики обладнання. Такий детальний опис інтерактивної панелі не дає можливості запропонувати аналогічне обладнання, що відповідає вимогам вищенаведеного Наказу МОН і свідчить про те, що характеристики у тендерній документації були прописані виключно для конкретної моделі обладнання під певного виробника/постачальника.
А саме, слід звернути увагу на наступні вимоги Замовника, які обмежують потенційне коло учасників.
По-перше, Замовник встановив вимогу, що інтерактивна панель повинна мати вбудовану акустичну систему: не менше ніж два динаміки, потужністю не менше 15 Вт кожен. Але, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що інтерактивна панель повинна мати вбудовану акустичну систему потужністю не менше 10 Вт (за потребою).
Тобто, жодної вимоги щодо кількості динаміків та потіжності кожного з них Наказом не передбачено. Така вимога була придумана особисто Замовником, з метою обмеження потенційного кола учасників закупівлі, а тому є дискримінаційною.
По-друге, Замовник встановив вимогу, що інтерактивна панель повинна мати Модуль OPS з процесором не гірше Intel® 12ᵗʰ Gen i5, не менше 10 ядер. Але, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що окремі вимоги щодо кількості ядер процесора взагалі відсутні. Така вимога була придумана особисто Замовником, з метою обмеження потенційного кола учасників закупівлі, а тому є дискримінаційною.
×
-
Назва доказу:
Лист МОН №1/9-441 від 14.08.2020
-
Повʼязаний документ:
4. Лист МОН 1-9-441 від 14.08.2020.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційні вимоги щодо технічних характеристик Комплекту мультимедійного обладнання «Тип 3» Варіант 2, а саме вимогу щодо наявності не менше ніж два динаміки, потужністю не менше 15 Вт кожен. Так як така вимога є такою, що штучно обмежує потенційне коло учасників Закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
7941ee5eb28f46f5b9271ba35f82273b
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційних вимог в частині технічних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник в Додатку 2 до Тендерної документації встановив наступну вимогу: Освітнє програмне забезпечення для інтерактивної дошки: Електронні освітні ресурси (далі ЕОР) (проінстальовані на OPS ПК), з терміном дії ліцензії на пристрій на 1 (один) рік. ЕОР повинен являти собою інтерактивний мультимедійний застосунок з можливістю користування на інтерактивній поверхні, з можливістю роботи без підключення до мережі Інтернет та функціоналом для конструювання уроків та власних цифрових книг із PDF-файлів. Застосунок має містити електронні освітні ресурси, методичні матеріали відповідно до програм МОН України та НУШ, з предметів «Біологія», «Географія», «Фізика», «Хімія», «Історія», «Математика».
Застосунок повинен передбачати наявність бібліотеки з темами уроків, демонстрацій, лабораторних робіт (проінстальованих на OPS ПК). Кожна тема повинна містити різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, анімації, анімації дикторський супровід, анімації аудіо- та відеофрагменти. Для перевірки знань передбачені контрольні запитання, завдання, тести.
Застосунок повинен мати функцію захисту та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM).
Але, по-перше, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що інтерактивна панель повинна мати базове програмне забезпечення, попередньо встановлену ОС з безкоштовними оновленнями (за умови наявності комп’ютерного модуля), а також можливість створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального контенту. Тобто, жодних уточнень щодо того, які саме мультимедійні засоби для пояснення повинна містити кожна тема, не передбачено.
По-друге, дане програмне забезпечення та опис електронних освітніх ресурсів є дискримінаційною умовою, адже він прописаний виключно під одного виробника/розробника – ТМ «Нова Школа» (ТОВ «Видавництво «Розумники»). Опис, що наведений у Тендерній документації Замовником – збігається з продуктом, який пропонує лише вказана компанія (https://rozumniki.net/catalog/products/matematyka/matematyka-6-klas/ та https://rozumniki.net/catalog/products/matematyka/matematyka-5-kl/). Зокрема, це підтверджує викладений за вищевказаними посиланнями опис мультимедійних підручників: «Кожен урок розкриває конкретну тему відповідно до навчальної програми з математики та містить різноманітні засоби для її пояснення:- малюнки,- анімації,- дикторський супровід,- аудіо- та відеофрагменти тощо. Для перевірки знань передбачені контрольні запитання, завдання, тести».
Зазначений фрагмент тексту був фактично взятий з веб-сайту продавця і є підтвердженням тієї обставини, що Замовником у документації було надано опис саме вказаних електронних освітніх ресурсів.
В той же час інших постачальників мультимедійних підручників чи інших матеріалів, які могли б запропонувати ідентичний до предмету закупівлі товар – на ринку України немає. Таким чином, участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які є клієнтами та придбають товар у ТОВ «Видавництво «Розумники», і така поведінка Замовника суперечить принципам проведення публічних закупівель, призвела до встановлення штучного невиправданого бар’єру для більшості компаній і штучно звужує коло потенційних учасників.
Застосунок повинен передбачати наявність бібліотеки з темами уроків, демонстрацій, лабораторних робіт (проінстальованих на OPS ПК). Кожна тема повинна містити різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, анімації, анімації дикторський супровід, анімації аудіо- та відеофрагменти. Для перевірки знань передбачені контрольні запитання, завдання, тести.
Застосунок повинен мати функцію захисту та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM).
Але, по-перше, якщо звернути увагу на вимоги до такого обладнання встановлені наказом МОН від 29.04. 2020 року № 574, то ми бачимо, що інтерактивна панель повинна мати базове програмне забезпечення, попередньо встановлену ОС з безкоштовними оновленнями (за умови наявності комп’ютерного модуля), а також можливість створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального контенту. Тобто, жодних уточнень щодо того, які саме мультимедійні засоби для пояснення повинна містити кожна тема, не передбачено.
По-друге, дане програмне забезпечення та опис електронних освітніх ресурсів є дискримінаційною умовою, адже він прописаний виключно під одного виробника/розробника – ТМ «Нова Школа» (ТОВ «Видавництво «Розумники»). Опис, що наведений у Тендерній документації Замовником – збігається з продуктом, який пропонує лише вказана компанія (https://rozumniki.net/catalog/products/matematyka/matematyka-6-klas/ та https://rozumniki.net/catalog/products/matematyka/matematyka-5-kl/). Зокрема, це підтверджує викладений за вищевказаними посиланнями опис мультимедійних підручників: «Кожен урок розкриває конкретну тему відповідно до навчальної програми з математики та містить різноманітні засоби для її пояснення:- малюнки,- анімації,- дикторський супровід,- аудіо- та відеофрагменти тощо. Для перевірки знань передбачені контрольні запитання, завдання, тести».
Зазначений фрагмент тексту був фактично взятий з веб-сайту продавця і є підтвердженням тієї обставини, що Замовником у документації було надано опис саме вказаних електронних освітніх ресурсів.
В той же час інших постачальників мультимедійних підручників чи інших матеріалів, які могли б запропонувати ідентичний до предмету закупівлі товар – на ринку України немає. Таким чином, участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які є клієнтами та придбають товар у ТОВ «Видавництво «Розумники», і така поведінка Замовника суперечить принципам проведення публічних закупівель, призвела до встановлення штучного невиправданого бар’єру для більшості компаній і штучно звужує коло потенційних учасників.
×
-
Назва доказу:
Скріншот з сайту ТОВ «Видавництво «Розумники»
-
Повʼязаний документ:
5. Скріншот з сайту ТОВ «Видавництво «Розумники».png
-
-
Назва доказу:
Лист МОН №1/9-441 від 14.08.2020
-
Повʼязаний документ:
4. Лист МОН 1-9-441 від 14.08.2020.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу щодо технічних характеристик Комплекту мультимедійного обладнання «Тип 3» Варіант 1 та Варіант 2, а саме вимогу щодо того, що кожна тема повинна містити різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, анімації, анімації дикторський супровід, анімації аудіо- та відеофрагменти. Так як ця вимога є такою, що штучно обмежує потенційне коло учасників Закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
c9527130bf0d4165ac9335cb0b2fbf68
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційних вимог в частині кваліфікаційних критеріїв тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовник в п.4.1.2 Додатку 1 до Тендерної документації встановив наступну вимогу вимогу: Учасник повинен надати Копію звіту про рух грошових коштів за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу.
Але така вимога є дискримінаційною, адже не всі юридичні особи зобов’язані складати звіт про рух грошових коштів.
Якщо юридична особа належить до суб’єктів малого підприємництва, так як відповідає необхідним критеріям (Суб'єктами малого підприємництва є юридичні особи, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 млн. євро) то вона, згідно з п. 2 р. ІІ НП(С)БО 1 звітує за формами Балансу та Звіту про фінансові результати, які заповнює на підставі П(С)БО 25 «Звіт суб'єкта малого підприємництва».
Наша компанія, відповідно до вказаних критерії, належить до суб’єктів малого підприємництва та відповідно до вимог чинного законодавства має зобов’язання подавати скорочену податкову звітність у складі Балансу та Звіту про фінансові результати і не має об’єктивної можливості виконати встановлену Замовником вимогу тендерної документації.
Отже, таким чином, вимога Замовника щодо надання копії звіту про рух грошових коштів за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу обмежує коло учасників та не дозволяє брати участь у закупівлі учасникам, які згідно з чинним законодавством не складають звіт про рух грошових коштів, зокрема і нашому підприємству.
Але така вимога є дискримінаційною, адже не всі юридичні особи зобов’язані складати звіт про рух грошових коштів.
Якщо юридична особа належить до суб’єктів малого підприємництва, так як відповідає необхідним критеріям (Суб'єктами малого підприємництва є юридичні особи, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 млн. євро) то вона, згідно з п. 2 р. ІІ НП(С)БО 1 звітує за формами Балансу та Звіту про фінансові результати, які заповнює на підставі П(С)БО 25 «Звіт суб'єкта малого підприємництва».
Наша компанія, відповідно до вказаних критерії, належить до суб’єктів малого підприємництва та відповідно до вимог чинного законодавства має зобов’язання подавати скорочену податкову звітність у складі Балансу та Звіту про фінансові результати і не має об’єктивної можливості виконати встановлену Замовником вимогу тендерної документації.
Отже, таким чином, вимога Замовника щодо надання копії звіту про рух грошових коштів за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу обмежує коло учасників та не дозволяє брати участь у закупівлі учасникам, які згідно з чинним законодавством не складають звіт про рух грошових коштів, зокрема і нашому підприємству.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу щодо кваліфікаційного критерію, встановленого в пункті 4 Таблиці 1 Додатку 1 до Тендерної документації в частині надання копії звіту про рух грошових коштів за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу. Так як ця вимога є такою, що штучно обмежує потенційне коло учасників Закупівлі.