• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А95 ( по талонам) ДК 021:2015 :09130000-90 Нафта і дистилянти ;09132000-3 Бензин (для генератора)

Завершена

350 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
Період оскарження: 03.10.2024 15:39 - 07.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: eb136a8e9cc146e1b17f3c387adb20c8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-03-010409-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.10.2024 15:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.10.2024 16:13
Дата виконання рішення Замовником: 05.11.2024 12:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунено. Роз'яснення змін у прикреплиному файлі
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 572029c269784fe4aa2a6d35bc71b0d1
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В Додатку № 3 до ТД: Замовником визначена вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів:

«Учасник повинен бути емітентом безстрокові талони, зразок яких надається в складі пропозиції.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів емітованих Учасником - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f2cf4a6f41834dda8948730bd5ea32fc
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, можуть запропонувати АЗС в радіусі виключно 500-1000 м( в зв’язку відсутністю автотранспорту) від розташування закладу, який знаходиться за адресою:52005,вул.Сімейна,1,с-ще Слобожанське, Дніпровський район, Дніпропетровська область
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Формі Обґрунтуванні технічних та якісних характеристик закупівлі (формі, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу) та в Додатку № 3 до тендерної документації та в пункті 11 Додатку № 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, можуть запропонувати АЗС в радіусі виключно 500-1000 м( в зв’язку відсутністю автотранспорту) від розташування закладу,який знаходиться за адресою:52005,вул.Сімейна,1,с-ще Слобожанське, Дніпровський район, Дніпропетровська область та наявності власних або орендованих АЗС:


Дискримінаційна вимога в частині місцезнаходження АЗС

В Додатку 3 до тендерної документації :« Умови розташування АЗС: зручне розташування на території с-ще Слобожанське в радиусі не більше 500-1000 м( в зв’язку відсутністю автотранспорту) від розташування закладу, який знаходиться за адресою:52005,вул.Сімейна,1,с-ще Слобожанське, Дніпровський район, Дніпропетровська область.»

В формі «ОБҐРУНТУВАННЯ»: «Вимоги стосовно розташування АЗС: зручне розташування на території с-ще Слобожанське в радиусі не більше 500-1000 м( в зв’язку відсутністю автотранспорту) від розташування закладу, який знаходиться за адресою:52005,вул.Сімейна,1,с-ще і Учасник повинен надати довідку в довільній формі із зазначенням точної адреси (місця розташування) власних або орендованих (суборендованих) АЗС на території с-ще Слобожанське.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника – в радиусі не більше 500-1000 м від розташування закладу, який знаходиться за адресою: 52005, вул.Сімейна, 1 що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ: Дніпропетровська обл., смт. Слобожанське, вул. Нижньодніпровська, 15 – відстань від місцезнаходження Замовника (52005, вул.Сімейна,1 , с-ще Слобожанське,Дніпропетровська обл., Дніпровський район) до АЗС - 3, 7 км
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині розташування АЗС на території с-ще Слобожанське в радіусі не більше 500-1000 м( в зв’язку відсутністю автотранспорту) від розташування закладу Замовника.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться на відстань до розташування закладу/адреси Замовника (52005, Україна, Дніпропетровська область, с-ще Слобожанське, вул. Сімейна, 1) – 3,7 км, наявні підстави для збільшення відстані до АЗС учасників до 3,7 км або виключення вимоги в частині обмеження відстані до АЗС.
Вимогою щодо місцезнаходження АЗС в радіусі не більше 500-1000 м від місцезнаходження Замовника (52005, Україна, Дніпропетровська область, с-ще Слобожанське, вул. Сімейна, 1), з урахуванням вимоги Додатку № 3 до ТД, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
На виконання вимоги в частині місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати мережу АЗС БРСМ-нафта, зокрема за адресою в радіусі не більше 3,7 км від розташування закладу Замовника на території с-ще Слобожанське, за наступними адресами:
Дніпропетровська обл., смт. Слобожанське, вул. Нижньодніпровська, 15


Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А 95 талони безстрокові) для генератора».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині виключення обмеження радіуса (не більше 500-1000 м) від АЗС учасника до адреси закладу Замовника або збільшити таку відстань до 3,7 км:
- Вимоги стосовно розташування АЗС: зручне розташування на території с-ще Слобожанське в радиусі не більше 500-1000 м (в зв’язку відсутністю автотранспорту) від розташування закладу, який знаходиться за адресою:52005,вул.Сімейна,1.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.


Дискримінаційна вимога в частині наявності власних або орендованих (суборендованих) АЗС


Замовником у Формі ОБГРУНТУВАННЯ, опублікованою Замовником, визначена вимога щоло надання Учасником довідки в довільній формі із зазначенням точної адреси (місця розташування) власних або орендованих (суборендованих) АЗС на території с-ще Слобожанське.


Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право власності/оренди/користуванні, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право власності/оренди матеріально-технічною базою АЗС.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьомутакий партнерський договір не передбачає та не передбачає право власности/оренди/користування на матеріально-технічну базу АЗС.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації