-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління медичними відходами
дана закупівля проводиться у відповідності до особливостей, які визначені постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178
Торги не відбулися
240 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 400.00 UAH
Період оскарження:
03.10.2024 14:13 - 26.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
5be557263db24941b23c6763a20d6c33
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-03-007919-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Deklaratsiya-onovleno-11.09-bez-kompanij-yaki-otrymaly-dozvoly.xlsx 07.10.2024 19:26
- ліцензія, атестат.pdf 07.10.2024 19:26
- докази1.pdf 07.10.2024 19:26
- докази2.pdf 07.10.2024 19:26
- ліцензійні умови.docx 07.10.2024 19:26
- положення про страхування на транспорті.docx 07.10.2024 19:26
- постанова кму 302.docx 07.10.2024 19:26
- постанова кму 1137.docx 07.10.2024 19:26
- про управління відходами.docx 07.10.2024 19:26
- Скарга тарком екосервіс UA-2024-10-03-007919-a.docx 07.10.2024 19:26
- Скарга тарком екосервіс UA-2024-10-03-007919-a.pdf.p7s 07.10.2024 19:26
- Скарга тарком екосервіс UA-2024-10-03-007919-a.pdf 07.10.2024 19:26
- Тарком_Декларація_про_провадження_господарської_діяльності.pdf 07.10.2024 19:26
- Докази за скаргою.pdf 07.10.2024 19:26
- Тендерна документація (5).docx 07.10.2024 19:26
- sign.p7s 07.10.2024 19:26
- рішення від 09.10.2024 № 16551.pdf 09.10.2024 15:09
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.10.2024 № 17006.pdf 18.10.2024 12:28
- рішення від 17.10.2024 № 17006.pdf 22.10.2024 16:08
- Пояснення на виконання рішення Комісії АМКУ (до скарги ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС).pdf 10.10.2024 15:22
- Пояснення на виконання рішення Комісії АМКУ (до скарги ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС).doc 10.10.2024 15:22
- Пояснення на виконання рішення Комісії АМКУ (до скарги ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС).doc 10.10.2024 15:25
- Пояснення на виконання рішення Комісії АМКУ (до скарги ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС).pdf 10.10.2024 15:25
- Протокол про внесення змін до тендерної документації.pdf 11.10.2024 15:05
- Протокол про внесення змін до тендерної документації.pdf 24.10.2024 14:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2024 19:49
Дата розгляду скарги:
17.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2024 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.10.2024 16:08
Дата виконання рішення Замовником:
24.10.2024 14:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.10.2024 № 17006-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dc875f9e707344cb98f737495f785e19
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
03.10.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МИРГОРОДСЬКА ЛІКАРНЯ ІНТЕНСИВНОГО ЛІКУВАННЯ" МИРГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління медичними відходами» з очікуваною вартістю 240 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства "Миргородська лікарня інтенсивного лікування" Миргородської міської ради від 03.10.2024 № 187, ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-03-007919-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1. П. 1.1. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - технічний паспорт обладнання Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, технічного паспорту обладнання.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати технічиий паспорт обладнання.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають технічний паспорт обладнання.
В той час як предметом закупівлі не передбачається закупівля обладнання для здійснення управління небезпечними відходами, а послуги з управління медичними відходами.
Також вимога щодо наявності технічного паспорту обладнання не передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.
Крім цього, в якості доказів Скаржник надає комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Таким чином, видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність технічного паспорту обладнання повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2. П. 1.1. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - атестат виробництва Вимоги ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.
Чинне законодавство не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував втановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами».
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами».
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Також вимога щодо наявності атестату виробництва не передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3. П. 1.1. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, сертифікату відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники, які мають сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.
Крім цього, незрозуміло, який саме сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності і на що саме вимагає Замовник. Лише можна припустити, що такий сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності вимагається на обладнання, яке буде використовуватися при наданні послуг.
В той час як предметом закупівлі не передбачається закупівля обладнання для здійснення управління небезпечними відходами, а послуги з управління медичними відходами.
Також вимога щодо наявності сертифікату відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності не передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.
Крім цього, в якості доказів Скаржник надає комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Таким чином, видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність сертифікату відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
4. П. 1.2. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - копії підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди);
- копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
- діючі протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів;
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди); копій свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди), копій свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають підтверджуючі документи про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди), копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів.
Також вимога щодо наявності підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди), копій свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів не передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.
Крім цього, в якості доказів Скаржник надає комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Таким чином, видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди), копій свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Крім цього, з метою вивезення небезпечних відходів учасники можуть залучати в якості співвиконавців інші суб’єкти господарювання, тому у них будуть наявні лише договори про надання послуг, а не підтверджуючі документи про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди); копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів; протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів. У якості доказу Скаржник надає Договір на транспортно-експедиційні послуги №01/06/2023 від 01.06.2023 року.
Зазначені вимоги є дискримінаційними по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимог в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
5. П. 1.2. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - договір відповідальності перевізника за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів (для підтвердження дійсності договору страхування додатково надати документальне підтвердження оплати страхування відповідно до умов наданого договору) згідно статті 22 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів». Відповідно до Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 959 (додається як доказ) обов'язковому особистому страхуванню від нещасних випадків на транспорті підлягають:
• пасажири залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного і електротранспорту, крім внутрішнього міського, під час поїздки або перебування на вокзалі, в порту, на станції, пристані;
• працівники транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях (далі - водії), а саме:
• водії автомобільного, електротранспорту: машиністи і помічники машиністів поїздів (електровозів, тепловозів, дизель-поїздів);
• машиністи поїздів метрополітену, провідники пасажирських вагонів, начальники (бригадири) поїздів;
• поїзні електромонтери;
• кондуктори;
• працівники вагонів-ресторанів, водіїв дрезин та інших одиниць рухомого складу;
• механіки (начальники) рефрижераторних секцій (поїздів);
• працівники бригад медичної допомоги.
Разом з цим, Скаржник, як і інші Учасники, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не належать до жодної із вищезазначених категорій суб’єктів.
Тому суб’єкти, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні відповідно до норм чинного законодавства мати Договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті.
Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності договору відповідальності перевізника за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів та оплати за ним, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників договору відповідальності перевізника за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів та підтвердження оплати за ним.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
6. П. 2.1. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - копії посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023;
- копії посвідчень про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15);
- копії свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій;
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, посвідчень про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023, посвідчень про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15), свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій.
Крім цього, Замовник не вказує, свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з яких саме робітничих професій повинні бути додані і яке відношення вони мають до предмет у закупівлі.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023, посвідчень про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15), свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023, посвідчень про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15), свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій м.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
7. П. 2.2. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації Для підтвердження інформації, вказаної в довідці, надати копії свідоцтв:
- про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів;
Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має в штаті працівника, а не працівників, який має Свідоцтво про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів (додається як доказ).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності саме працівників, які мають свідоцтво про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності працівників, які мають Свідоцтво про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
8. П. 2.2. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації Для підтвердження інформації, вказаної в довідці, надати копії свідоцтв:
- уповноважених з безпеки на транспорті. Чинне законодавство не встановлює такого поняття як «уповноважений з безпеки на транспорті». Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має в штаті працівників, які мають Свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів (додаються як докази).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності саме уповноважених з безпеки на транспорті.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності свідоцтв уповноважених з безпеки на транспорті, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
9. П. 3 Додатку 5 до тендерної документації Надати у складі пропозиції дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги пункту 1 частини третьої статті 27 Закону України «Про управління відходами»).
Відповідно до п.2 постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 (додається як доказ) подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів до дня набрання чинності пунктом 2 змін, затверджених цією постановою, є дійсними протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності такими змінами. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 2 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності з 9 січня 2024 року.
Таким чином, відповідно до цієї норми строк дії поданих суб'єктами господарювання декларацій про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів продовжено до 09 жовтня 2024 року.
У Скаржника наявна відповідна Декларація про провадження господарської діяльності (додається як доказ).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/ (файл додається як доказ).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
10. П. 4 Додатку 5 до тендерної документації Надати у складі пропозиції чинний дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Скаржник не провадить і не зобов’язаний провадити господарську діяльність, пов’язану з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Відповідно до ст. 1 «Визначення термінів» Закону України від 16 жовтня 1992 року № 2707-ХІІ «Про охорону атмосферного повітря» джерело викиду – це об’єкт (підприємство, цех, агрегат, установка, транспортний засіб тощо), з якого надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин; неорганізоване стаціонарне джерело викиду – це джерело викиду, з якого забруднюючі речовини надходять в атмосферне повітря у вигляді ненаправлених потоків та яке не оснащене спеціальними спорудами для відведення пилогазоповітряної суміші; організоване стаціонарне джерело викиду – це джерело викиду, з якого забруднюючі речовини надходять в атмосферне повітря через спеціально споруджені газоходи, димові труби, аераційні ліхтарі або інші споруди для відведення пилогазоповітряної суміші.
Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають надання послуг, які спричинють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Відповідно до Постанови КМУ від 13 березня 2002 р. № 302 (додається як доказ) Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами надається підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям для експлуатації об'єктів, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші. Скаржник не належить до такої категорії суб’єктів господарювання.
Крім цього, чинне законодавство, яке прямо регулює діяльність у сфері, яка стосується управління відходами, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (надаються як докази) не зобов’язує скаржника мати вищезазначені Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, який вимагає Замовник, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Відповідно до п.п. 240.1.1 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
Водночас Скаржник не є платником екологічного податку, про що додає відомості зі сплати податків як доказ. Це свідчить про те, що Скаржник не провадить господарську діяльність, пов’язану з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства "Миргородська лікарня інтенсивного лікування" Миргородської міської ради від 03.10.2024 № 187, ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-03-007919-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1. П. 1.1. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - технічний паспорт обладнання Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, технічного паспорту обладнання.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати технічиий паспорт обладнання.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають технічний паспорт обладнання.
В той час як предметом закупівлі не передбачається закупівля обладнання для здійснення управління небезпечними відходами, а послуги з управління медичними відходами.
Також вимога щодо наявності технічного паспорту обладнання не передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.
Крім цього, в якості доказів Скаржник надає комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Таким чином, видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність технічного паспорту обладнання повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2. П. 1.1. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - атестат виробництва Вимоги ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.
Чинне законодавство не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував втановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами».
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами».
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Також вимога щодо наявності атестату виробництва не передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3. П. 1.1. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, сертифікату відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники, які мають сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.
Крім цього, незрозуміло, який саме сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності і на що саме вимагає Замовник. Лише можна припустити, що такий сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності вимагається на обладнання, яке буде використовуватися при наданні послуг.
В той час як предметом закупівлі не передбачається закупівля обладнання для здійснення управління небезпечними відходами, а послуги з управління медичними відходами.
Також вимога щодо наявності сертифікату відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності не передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.
Крім цього, в якості доказів Скаржник надає комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Таким чином, видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність сертифікату відповідності разом з протоколами дослідження / випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
4. П. 1.2. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - копії підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди);
- копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
- діючі протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів;
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди); копій свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди), копій свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають підтверджуючі документи про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди), копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів.
Також вимога щодо наявності підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди), копій свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів не передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278.
Крім цього, в якості доказів Скаржник надає комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Таким чином, видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність підтверджуючих документів про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди), копій свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Крім цього, з метою вивезення небезпечних відходів учасники можуть залучати в якості співвиконавців інші суб’єкти господарювання, тому у них будуть наявні лише договори про надання послуг, а не підтверджуючі документи про право власності (у разі користування на підставі володіння); договір(и) оренди (у разі користування на підставі оренди); копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів; протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів. У якості доказу Скаржник надає Договір на транспортно-експедиційні послуги №01/06/2023 від 01.06.2023 року.
Зазначені вимоги є дискримінаційними по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимог в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
5. П. 1.2. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - договір відповідальності перевізника за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів (для підтвердження дійсності договору страхування додатково надати документальне підтвердження оплати страхування відповідно до умов наданого договору) згідно статті 22 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів». Відповідно до Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 959 (додається як доказ) обов'язковому особистому страхуванню від нещасних випадків на транспорті підлягають:
• пасажири залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного і електротранспорту, крім внутрішнього міського, під час поїздки або перебування на вокзалі, в порту, на станції, пристані;
• працівники транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях (далі - водії), а саме:
• водії автомобільного, електротранспорту: машиністи і помічники машиністів поїздів (електровозів, тепловозів, дизель-поїздів);
• машиністи поїздів метрополітену, провідники пасажирських вагонів, начальники (бригадири) поїздів;
• поїзні електромонтери;
• кондуктори;
• працівники вагонів-ресторанів, водіїв дрезин та інших одиниць рухомого складу;
• механіки (начальники) рефрижераторних секцій (поїздів);
• працівники бригад медичної допомоги.
Разом з цим, Скаржник, як і інші Учасники, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не належать до жодної із вищезазначених категорій суб’єктів.
Тому суб’єкти, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні відповідно до норм чинного законодавства мати Договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті.
Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності договору відповідальності перевізника за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів та оплати за ним, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників договору відповідальності перевізника за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів та підтвердження оплати за ним.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
6. П. 2.1. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації - копії посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023;
- копії посвідчень про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15);
- копії свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій;
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами, посвідчень про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023, посвідчень про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15), свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій.
Крім цього, Замовник не вказує, свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з яких саме робітничих професій повинні бути додані і яке відношення вони мають до предмет у закупівлі.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023, посвідчень про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15), свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників посвідчень працівників про затвердження мінімальних вимог безпеки та гігієни ручного переміщення вантажів згідно наказу МОЗ № 1191 від 30.06.2023, посвідчень про правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15), свідоцтв про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій м.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
7. П. 2.2. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації Для підтвердження інформації, вказаної в довідці, надати копії свідоцтв:
- про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів;
Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має в штаті працівника, а не працівників, який має Свідоцтво про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів (додається як доказ).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності саме працівників, які мають свідоцтво про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності працівників, які мають Свідоцтво про підготовку водіїв щодо перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
8. П. 2.2. таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації Для підтвердження інформації, вказаної в довідці, надати копії свідоцтв:
- уповноважених з безпеки на транспорті. Чинне законодавство не встановлює такого поняття як «уповноважений з безпеки на транспорті». Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має в штаті працівників, які мають Свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів (додаються як докази).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності саме уповноважених з безпеки на транспорті.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності свідоцтв уповноважених з безпеки на транспорті, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
9. П. 3 Додатку 5 до тендерної документації Надати у складі пропозиції дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги пункту 1 частини третьої статті 27 Закону України «Про управління відходами»).
Відповідно до п.2 постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 (додається як доказ) подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів до дня набрання чинності пунктом 2 змін, затверджених цією постановою, є дійсними протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності такими змінами. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 2 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності з 9 січня 2024 року.
Таким чином, відповідно до цієї норми строк дії поданих суб'єктами господарювання декларацій про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів продовжено до 09 жовтня 2024 року.
У Скаржника наявна відповідна Декларація про провадження господарської діяльності (додається як доказ).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/ (файл додається як доказ).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
10. П. 4 Додатку 5 до тендерної документації Надати у складі пропозиції чинний дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Скаржник не провадить і не зобов’язаний провадити господарську діяльність, пов’язану з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Відповідно до ст. 1 «Визначення термінів» Закону України від 16 жовтня 1992 року № 2707-ХІІ «Про охорону атмосферного повітря» джерело викиду – це об’єкт (підприємство, цех, агрегат, установка, транспортний засіб тощо), з якого надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин; неорганізоване стаціонарне джерело викиду – це джерело викиду, з якого забруднюючі речовини надходять в атмосферне повітря у вигляді ненаправлених потоків та яке не оснащене спеціальними спорудами для відведення пилогазоповітряної суміші; організоване стаціонарне джерело викиду – це джерело викиду, з якого забруднюючі речовини надходять в атмосферне повітря через спеціально споруджені газоходи, димові труби, аераційні ліхтарі або інші споруди для відведення пилогазоповітряної суміші.
Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають надання послуг, які спричинють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Відповідно до Постанови КМУ від 13 березня 2002 р. № 302 (додається як доказ) Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами надається підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям для експлуатації об'єктів, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші. Скаржник не належить до такої категорії суб’єктів господарювання.
Крім цього, чинне законодавство, яке прямо регулює діяльність у сфері, яка стосується управління відходами, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (надаються як докази) не зобов’язує скаржника мати вищезазначені Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, який вимагає Замовник, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Відповідно до п.п. 240.1.1 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
Водночас Скаржник не є платником екологічного податку, про що додає відомості зі сплати податків як доказ. Це свідчить про те, що Скаржник не провадить господарську діяльність, пов’язану з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази за скаргою
-
Повʼязаний документ:
Докази за скаргою.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації