• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 33600000-6 - Фармацевтична продукція: Лікарські засоби різні. Не національний перелік: Серрата №150 (Serrapeptase); Німесил №30 (Nimesulide); Тахібен 10 мл №5 (Urapidil); Офтамірин 5 мл (Myramistin); Левомеколь 25 г (Comb drug); Кардосал плюс 20/12,5 №28 (Olmesartan medoxomil and diuretics); Бетазон ультра 15 г крем (Betamethasone and antibiotics); Етамзилат2,0 №10 (Etamsylate); Контролфлекс 2 мл №5 (Thiocolchicoside); Біцилін 3 №1 (Comb drug); Кедол 2 мл №5 (Dexketoprofen); Амбіт 1 мл №10 (Ketorolac); Каптопрес 12.5 №20 (Captopril and diuretics); Папаверин 2,0 №10 (Papaverine); Платифілін 1,0 №10 (Platyphylline); Октра 1 мл №5 (Octreotide); Новірин №40 (Inosine pranobex); Вікасол 1 мл №10 (Menadione); Супрастин 1 мл №5 (Chloropyramine); Ергоцетал 5 мг №10 (Levocetirizine); Тігофаст 120 мг №30 (Fexofenadine); Гліятон 4 мл №5 (Choline alfoscerate); Комбігрип хот сіп №10 (Paracetamol, combinations excl. Psycholeptics); Дінар 2 мл №10 (Mexidol); Нейроксон 4 мл 1000 мг №10 (Citicoline); Вазопро 5 мл №10 (Meldonium); Азеонам 1 гр №1 (Aztreonam); Параплексин 15 мг/мл №10 (Ipidacrine); Фенібут 250мг №20 (Phenibut); Ізосол 200 мл (Electrolytes); Реніаль 25 мг №30 (Eplerenone); Реніаль 50 мг №30 (Eplerenone); Вальсакор 160 мг №84 (Valsartan); Димедрол 1 мл №10 (Diphenhydramine); Ганцикловір 500 мг №1 (Ganciclovir); Атоксил 2 г №20 (Silicium dioxide); Дексмедетомідин 2 мл №5 (Dexmedetomidine)

Торги відмінено

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 02.10.2024 16:47 - 23.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю товарів ДК 021:2015 код 33600000-6 Фармацевтична продукція.

Номер: 67b22ed0c9ce449695bd714cf87c1a26
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-02-012082-a.c1
Назва: СКАРГА щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю товарів ДК 021:2015 код 33600000-6 Фармацевтична продукція.
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2024 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.10.2024 14:26
Дата виконання рішення Замовником: 21.10.2024 12:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16891-р/пк-пз від 15.10.2024 ID Закупівлі UA-2024-10-02-012082-a виконано. Були внесені зміни до тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї), у т. ч. проєкту договору про закупівлю, та переліку змін, що вносяться.
Автор: ТОВ "СТМ-Фарм", Юлія Грицюк +380968461105 yuhrytsyuk@stm-farm.biz

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 29ddf5dd030041609a9d1abd8dfa9130
Заголовок пункту скарги: До єдиного предмету закупівлі відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» Замовником включено лікарські засоби, що не мають еквівалентів, тобто є «ексклюзивним» на ринку України та виробляються виключно ОДНИМ виробником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: До єдиного предмету закупівлі відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» Замовником включено лікарські засоби, що не мають еквівалентів, тобто є «ексклюзивним» на ринку України та виробляються виключно ОДНИМ виробником, а саме:

• Поз. №10: Біцилін 3 №1 Comb drug фл. 120, виробництва ПАТ "Київмедпрепарат", Україна;
• Поз. №18: Вікасол 1 мл №10 Menadione уп. 150, виробництва ПрАТ "Фармацевтична фірма "Дарниця", Україна;
• Поз. №30: Ізосол Ізосол 200 мл Electrolytes уп. 400, виробництва ДП "Фарматрейд", Україна.

За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб'єкти господарювання, які можуть запропонувати за наведеними вище позиціями продукцію конкретного виробника, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.

Предмет закупівлі та необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики визначені Замовником у Додатку №2 Тендерної документації, а саме предмет закупівлі об’єднує 37 найменування лікарських засобів:

1. Серрата №150 МНН: Serrapeptase, уп. 10
2. Німесил №30 МНН: Nimesulide, уп. 15
3. Тахібен 10 мл №5 МНН: Urapidil, уп. 30
4. Офтамірин 5 мл МНН: Myramistin, фл 20
5. Левомеколь 25 г МНН: Comb drug, уп. 25
6. Кардосал плюс 20/12,5 №28 МНН: Olmesartan medoxomil and diuretics, уп. 10
7. Бетазон ультра 15 г крем 10 МНН: Betamethasone and antibiotics, шт.10
8. Етамзилат 2,0 №10 МНН: Etamsylate, уп. 90
9. Контролфлекс 2 мл №5 МНН: Thiocolchicoside, уп. 20
10. Біцилін 3 №1 МНН: Comb drug, фл. 120
11. Кедол 2 мл №5 МНН: Dexketoprofen, уп. 400
12. Амбіт 1 мл №10 МНН:Ketorolac, уп. 90
13. Каптопрес 12.5 №20 МНН:Captopril and diuretics, уп. 30
14. Папаверин 2,0 №10 МНН: Papaverine, уп. 200
15. Платифілін 1,0 №10 200 МНН: Platyphylline, уп. 200
16. Октра 1 мл №5 МНН:Octreotide, уп. 30
17. Новірин №40 МНН:Inosine pranobex, уп 20
18. Вікасол 1 мл №10 МНН:Menadione, уп. 150
19. Супрастин 1 мл №5 МНН: Chloropyramine, уп.30
20. Ергоцетал 5 мг №10 МНН:Levocetirizine, уп 10
21. Тігофаст 120 мг №30 МНН:Fexofenadine, уп.5
22. Гліятон 4 мл №5 МНН: Choline alfoscerate, уп. 20
23. Комбігрип хот сіп №10 МНН: Paracetamol, combinations excl. psycholeptics, уп 20
24. Дінар 2 мл №10 МНН: Mexidol, уп. 20
25. Нейроксон 4 мл 1000 мг №10 МНН: Citicoline, уп. 20
26. Вазопро 5 мл №10 МНН: Meldonium, уп. 20
27. Азеонам 1 гр №1 МНН: Aztreonam, фл. 30
28. Параплексин 15 мг/мл №10 МНН:Ipidacrine, уп. 10
29. Фенібут 250мг №20 МНН:Phenibut, уп. 10
30. Ізосол 200 мл МНН:Electrolytes, уп. 400
31. Реніаль 25 мг №30 МНН:Eplerenone, уп 10
32. Реніаль 50 мг №30 МНН:Eplerenone, уп. 10
33. Вальсакор 160 мг №84 МНН:Valsartan, уп. 5
34. Димедрол 1 мл №10 МНН: Diphenhydramine, уп. 200
35. Ганцикловір 500 мг №1 МНН: Ganciclovir, фл 12
36. Атоксил 2 г №20 МНН: Silicium dioxide, уп. 20
37. Дексмедетомідин 2 мл № 5МНН:Dexmedetomidine, уп 15


Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію.
Тобто потенційний учасник в неподільній частині предмету закупівлі повинен надати пропозицію одночасно за ВСІМА найменуваннями МНН (у кількості 37) та з дотриманням ВСІХ технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, визначених замовником в Додатку 2 Тендерної документації.
В Додатку № 2 Тендерної документації встановлено: У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати Замовнику наступні документи, зокрема,
- З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару надати оригінал гарантійного листа виробника (ів), (представника, представництва, філії виробника -якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, яким підтверджується можливість поставки Учасником позиції предмета закупівлі, кількість яких становить або перевищує 100 одиниць виміру з відповідними термінами придатності, визначеними цією тендерною документацією. Гарантійний лист повинен містити назву замовника, номер оголошення та кількість товару.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб'єкти господарювання, які можуть запропонувати за наведеними вище позиціями продукцію конкретного виробника та мають дозвіл виробника, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.

Пункт 3 розділу V. Оцінка тендерної пропозиції передбачає, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Отже, тендерна пропозиція учасника, що не відповідає умовам технічної специфікації (технічному завданню) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, буде відхилена Замовником.
Тобто, якщо учасник пропонує інший товар (еквівалент) ніж передбачений ТД, такий еквівалент повинен ПОВНІСТЮ відповідати ВСІМ характеристикам товару, що є предметом закупівлі, встановленими Документацією, зокрема, відповідати формі випуску, дозуванню, кількості в упаковці та іншим вимогам, що не може бути змінено під час пропонування учасником еквівалентного товару, оскільки документацією така можливість не передбачена. Такі характеристики мають бути незмінними під час подання Учасниками своїх пропозицій - в іншому випадку пропозиція буде відхилена.

В той же час, Замовником об’єднано в неподільній частині предмету закупівлі разом з найменуваннями лікарських засобів, що мають еквіваленти, й найменування лікарських засобів, які не мають еквівалентів, що штучно унеможливлює доступ учасників до відкритих торгів на закупівлю фармацевтичної продукції та є необґрунтованим оскільки пропозиції будь-якого з учасників, у тому числі Скаржника, котрі не зможуть запропонувати певну «ексклюзивну» позицію», що включена до неподільної частини предмету закупівлі, незалежно від можливості запропонувати всі інші позиції за конкурентними цінами, не будуть відповідати умовам документації та повинні бути відхилені Замовником відповідно до вищенаведених підстав.

Лікарські засіби по позиціями:
• Поз. №10: Біцилін 3 №1 Comb drug фл. 120, виробництва ПАТ "Київмедпрепарат", Україна;
• Поз. №18: Вікасол 1 мл №10 Menadione уп. 150, виробництва ПрАТ "Фармацевтична фірма "Дарниця", Україна;
• Поз. №30: Ізосол Ізосол 200 мл Electrolytes уп. 400, виробництва Дочірнє підприємство "Фарматрейд", Україна
представлені на ринку України виключно ОДНИМ виробником та не мають еквівалентів, які би повністю відповідали за складом діючої речовини, фасуванням, концентрацією, дозуванням, формою випуску, що підтверджується даними Державного реєстру лікарських засобів України МОЗ за посиланням (пошук здійснювався за МНН/складом діючих речовин) - доступ за посиланням: http://www.drlz.com.ua/.

Докази «ексклюзивності» зазначених лікарських засобів та відсутності їх еквівалентів, тобто інших препаратів, які відповідають одночасно усім в сукупності вимогам тендерної документації і були б представлені щонайменше двома виробниками, наведені у додатках до цієї скарги.

Наведені документи свідчать, що потенційні учасники повинні запропонувати у складі пропозиції продукцію лише певного, конкретного ОДНОГО виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, ТОВ «СТМ-Фарм».

Встановлені замовником дискримінаційні умови тендерної документації грубо порушують основні принципи здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами (далі – Закон), а саме:
-добросовісної конкуренції серед учасників;
-максимальної економії, ефективності та пропорційністі;
-недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
-відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
та, як наслідок, обмежують коло потенційних учасників, зокрема позбавляють ТОВ «СТМ-Фарм» реалізувати своє право на участь у конкурентному змаганні в межах наявної процедури, що в тому числі нівелює дотримання замовником максимальної економії публічних коштів та позбавляє його можливості обирати між більшої кількості учасників найвигіднішу пропозицію.

Частиною 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини першої статті 5 та частини четвертої
статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні
інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи
недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель,
передбачених Законом.

Звертаємо також увагу, що на сайті АМКУ у розділі Узагальнена практика Колегії АМКУ: типові причини оскарження закупівель - розміщені рішення Постійної колегії АМКУ, відповідно до яких АМКУ оцінює об`єднання замовником різної продукції (серед котрих є «ексклюзивні» позиції), в один лот, як порушення принципів здійснення закупівель та обмеження конкуренції для інших учасників та виробників, які не можуть запропонувати одночасно всі позиції за Лотом – прин-скрин з сайту АМКУ з рішеннями колегії, якими Замовника зобов’язано внести зміни шляхом виділення в окремий Лот «ексклюзивних» позицій за посиланням https://amcu.gov.ua/news/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-tipovi-prichini-oskarzhennya-zakupivel -
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації