-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
578-24Т_120_ВО Паливна деревина (пелети)
Завершена
1 470 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 350.00 UAH
Період оскарження:
02.10.2024 16:37 - 25.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер:
1860a43c617a41f6b7ef7531149b98ea
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-02-011847-a.c1
Назва:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі».
Скарга:
10 жовтня 2024 року Замовником було розміщено файл тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі. Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178
Пов'язані документи:
Учасник
- Т1 Скарга на умови ТД UA-2024-10-02-011847-a.pdf 07.10.2024 17:11
- Додаток до скарги.pdf 07.10.2024 17:11
- sign.p7s 07.10.2024 17:25
- рішення від 09.10.2024 № 16545.pdf 09.10.2024 15:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.10.2024 № 17037.pdf 18.10.2024 13:07
- рішення від 17.10.2024 № 17037.pdf 22.10.2024 16:20
- Проект договору.pdf 14.10.2024 14:35
- Проект договору.docx 14.10.2024 14:35
- Пояснення щодо проведення Процедури закупівлі.PDF 14.10.2024 14:35
- Пояснення щодо проведення Процедури закупівлі.doc 14.10.2024 14:35
- Наказ на відпустку.PDF 14.10.2024 14:35
- Тендерна документація.pdf 14.10.2024 14:35
- Тендерна документація.docx 14.10.2024 14:35
- Оголошення коригований 3.doc 23.10.2024 09:44
- Додаток 5 до ТД (проект договору) Коригований 3.docx 23.10.2024 09:44
- перелік змін.doc 23.10.2024 09:44
- Тендерна документація1 док_1352 від 09.09.2024 коригований 3.docx 23.10.2024 09:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2024 17:28
Дата розгляду скарги:
17.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2024 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.10.2024 16:20
Дата виконання рішення Замовником:
23.10.2024 09:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено зміни в ТД відповідно рішення комісії Антимонопольного комітету україни з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.10.2024 №17037-р/пк-пз.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
61720afc3439455fb1813ccf6e390bfa
Заголовок пункту скарги:
Суб’єктом оскарження було виявлено в проекті договору про закупівлю такі вимоги, які ставлять Суб'єкта оскарження як майбутнього постачальника у нерівне становище порівняно з Замовником, перешкоджають його участі у Процедурі закупівлі, є непрозорими, порушують принцип недискримінації учасників та інші принципи здійснення публічних закупівель, суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим актам чинного законодавства України. Суб’єкт оскарження вважає, що такі умови в тендерній документації та проекті договору про закупівлю мають бути усунені Замовником та приведені у відповідність до чинного законодавства. Зокрема, умови проекту договору містять наступні дискримінаційні вимоги.
Опис заперечення:
Відсутність у проекті договору визначення поняття “неякісний товар”, “некомплектний товар” та порядку встановлення факту поставки такого товару. Проект договору передбачає підписання представниками сторін певного акта.
Разом з тим, ані тендерна документація, ані Проект Договору не містять чіткого визначення понять “неякісний товар”, “некомплектний товар”, “виробничий дефект” тощо. Також ані тендерна документація, ані Проект Договору не містять порядку встановлення та підтвердження фактів поставки такого товару та наявності в ньому таких дефектів. Така ситуація надає Замовнику можливість на власний розсуд приймати рішення щодо віднесення товару до цих категорій та застосовувати різні підходи до різних постачальників. За таких умов Замовник з незалежних від учасника обставин може застосувати до учасника штрафні санкції, що є дискримінаційним до різних суб'єктів господарювання, у тому числі Суб'єкта оскарження.
Разом з тим, ані тендерна документація, ані Проект Договору не містять чіткого визначення понять “неякісний товар”, “некомплектний товар”, “виробничий дефект” тощо. Також ані тендерна документація, ані Проект Договору не містять порядку встановлення та підтвердження фактів поставки такого товару та наявності в ньому таких дефектів. Така ситуація надає Замовнику можливість на власний розсуд приймати рішення щодо віднесення товару до цих категорій та застосовувати різні підходи до різних постачальників. За таких умов Замовник з незалежних від учасника обставин може застосувати до учасника штрафні санкції, що є дискримінаційним до різних суб'єктів господарювання, у тому числі Суб'єкта оскарження.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Дискримінаційні умови проекту договору в частині встановлення додаткових умов для здійснення оплати за отриманий товар.
Згідно з пунктом 6.4 Тендерної документації Процедури закупівлі проект договору про закупівлю наведено у Додатку 5 до тендерної документації.
Своєю чергою, Проект договору містить наступні умови:
Строк поставки ТОВАРУ – протягом 5 (п’яти) календарних днів з дати надання письмової рознарядки ПОКУПЦЕМ.
Місце поставки ТОВАРУ склад ПОКУПЦЯ: м. Вінниця, пл. Привокзальна 1.
Право власності на ТОВАР переходить до ПОКУПЦЯ з дати поставки ТОВАРУ.
7.2. Оплата за кожну партію поставленого ТОВАРУ за цим Договором проводиться ПОКУПЦЕМ на 45 (сорок п’ятий) календарний день з дати поставки за умови реєстрації податкової накладної, оформленої відповідно до вимог законодавства України, та відповідно до рахунку-фактури на поставлену партію ТОВАРУ, при наявності документів, зазначених у п. 5.4 цього Договору.
Згідно з пунктом 1до п. 7.2 проекту договору, що є додатком 5 Документації Оплата за кожну партію поставленого ТОВАРУ за цим Договором проводиться ПОКУПЦЕМ на 45 (сорок п’ятий) календарний день з дати підписання Акта прийому-передачі товару або видаткової накладної за умови реєстрації податкової накладної, оформленої відповідно до вимог законодавства України, та відповідно до рахунку-фактури на поставлену партію ТОВАРУ, при наявності документів, зазначених у п. 5.4 цього Договору.
Скаржник вважає, що такий порядок розрахунку з додатковими умовами є дискримінаційним та таким, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель встановленим ст. 5 Закону з огляду на наступне. Пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачає, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарній день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. З вищезазначеного можна зробити висновок, що для отримання оплати за поставлений товар постачальнику потрібно залучати органи ДФС для отримання документу про підтвердження реєстрації податкового кредиту з проведеної операції постачання товару. Однак, в оголошені про закупівлю UA-2024-06-19-008422-a Замовником вказано очікувану вартість без ПДВ! Тому вимога пункту 7.2 Проекту договору про реєстрацію податкового кредиту не узгоджується із оголошення про закупівлю. Крім того учасник якій є платником ПДВ у разі підписання договору за результатами цієї закупівлі отримає оплату за надані послуги значно пізніше, аніж учасник який не є платником ПДВ, оскільки в останнього не виникає необхідності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, та в такого учасника відсутня третя сторона - органи ДФС рішення якої може заблокувати отримання учасником оплати за вже поставлений товар. Таким чином, залежність процесу оплати від додатковим умов та волі третьої сторони органу ДФС додатково ускладнює отримання оплати за поставлений товар за договором для платників ПДВ та неплатників ПДВ що прямо суперечить Закону в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників. Фактично за таких умов проекту договору Постачальник поставивши Покупцю вчасно товар належної якості разом із усіма необхідними документами не зможе вчасно отримати оплату за товар через додаткові умови договору необхідність здійснити ще реєстрацію податкового кредиту та отримати підтвердження такої дії.
Користуючись нагодою, вважаємо за необхідне додатково зазначити, що Скаржник є платником ПДВ (Додаток 3) тому нас така вимога становить в нерівне становище з учасниками що працюють на спрощеній системі оподаткування які не реєструють податковий кредит.
Просимо зобов’язати Замовника привести вищенаведену дискримінаційну умову в частині порядку розрахунку за договором відповідно до Закону, тобто, щоб порядок розрахунку за договором був прив’язаний до дати поставки без додаткових умов. А саме: пункт 7.2 проекту договору, викласти в наступній редакції:
Оплата за кожну партію поставленого ТОВАРУ за цим Договором проводиться ПОКУПЦЕМ на 45 (сорок п’ятий) календарний день з дати підписання Акта прийому-передачі товару або видаткової накладної за умови реєстрації податкової накладної, оформленої відповідно до вимог законодавства України, та відповідно до рахунку-фактури на поставлену партію ТОВАРУ, при наявності документів, зазначених у п. 5.4 цього Договору
Згідно з пунктом 6.4 Тендерної документації Процедури закупівлі проект договору про закупівлю наведено у Додатку 5 до тендерної документації.
Своєю чергою, Проект договору містить наступні умови:
Строк поставки ТОВАРУ – протягом 5 (п’яти) календарних днів з дати надання письмової рознарядки ПОКУПЦЕМ.
Місце поставки ТОВАРУ склад ПОКУПЦЯ: м. Вінниця, пл. Привокзальна 1.
Право власності на ТОВАР переходить до ПОКУПЦЯ з дати поставки ТОВАРУ.
7.2. Оплата за кожну партію поставленого ТОВАРУ за цим Договором проводиться ПОКУПЦЕМ на 45 (сорок п’ятий) календарний день з дати поставки за умови реєстрації податкової накладної, оформленої відповідно до вимог законодавства України, та відповідно до рахунку-фактури на поставлену партію ТОВАРУ, при наявності документів, зазначених у п. 5.4 цього Договору.
Згідно з пунктом 1до п. 7.2 проекту договору, що є додатком 5 Документації Оплата за кожну партію поставленого ТОВАРУ за цим Договором проводиться ПОКУПЦЕМ на 45 (сорок п’ятий) календарний день з дати підписання Акта прийому-передачі товару або видаткової накладної за умови реєстрації податкової накладної, оформленої відповідно до вимог законодавства України, та відповідно до рахунку-фактури на поставлену партію ТОВАРУ, при наявності документів, зазначених у п. 5.4 цього Договору.
Скаржник вважає, що такий порядок розрахунку з додатковими умовами є дискримінаційним та таким, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель встановленим ст. 5 Закону з огляду на наступне. Пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачає, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарній день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. З вищезазначеного можна зробити висновок, що для отримання оплати за поставлений товар постачальнику потрібно залучати органи ДФС для отримання документу про підтвердження реєстрації податкового кредиту з проведеної операції постачання товару. Однак, в оголошені про закупівлю UA-2024-06-19-008422-a Замовником вказано очікувану вартість без ПДВ! Тому вимога пункту 7.2 Проекту договору про реєстрацію податкового кредиту не узгоджується із оголошення про закупівлю. Крім того учасник якій є платником ПДВ у разі підписання договору за результатами цієї закупівлі отримає оплату за надані послуги значно пізніше, аніж учасник який не є платником ПДВ, оскільки в останнього не виникає необхідності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, та в такого учасника відсутня третя сторона - органи ДФС рішення якої може заблокувати отримання учасником оплати за вже поставлений товар. Таким чином, залежність процесу оплати від додатковим умов та волі третьої сторони органу ДФС додатково ускладнює отримання оплати за поставлений товар за договором для платників ПДВ та неплатників ПДВ що прямо суперечить Закону в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників. Фактично за таких умов проекту договору Постачальник поставивши Покупцю вчасно товар належної якості разом із усіма необхідними документами не зможе вчасно отримати оплату за товар через додаткові умови договору необхідність здійснити ще реєстрацію податкового кредиту та отримати підтвердження такої дії.
Користуючись нагодою, вважаємо за необхідне додатково зазначити, що Скаржник є платником ПДВ (Додаток 3) тому нас така вимога становить в нерівне становище з учасниками що працюють на спрощеній системі оподаткування які не реєструють податковий кредит.
Просимо зобов’язати Замовника привести вищенаведену дискримінаційну умову в частині порядку розрахунку за договором відповідно до Закону, тобто, щоб порядок розрахунку за договором був прив’язаний до дати поставки без додаткових умов. А саме: пункт 7.2 проекту договору, викласти в наступній редакції:
Оплата за кожну партію поставленого ТОВАРУ за цим Договором проводиться ПОКУПЦЕМ на 45 (сорок п’ятий) календарний день з дати підписання Акта прийому-передачі товару або видаткової накладної за умови реєстрації податкової накладної, оформленої відповідно до вимог законодавства України, та відповідно до рахунку-фактури на поставлену партію ТОВАРУ, при наявності документів, зазначених у п. 5.4 цього Договору
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації