• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Імуногістохімічні дослідження

закупівля на 2025 рік

Завершена

5 790 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 950.00 UAH
Період оскарження: 02.10.2024 16:03 - 25.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційна вимога

Номер: a895077e6b394c45897a78938ae60893
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-02-010622-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2024 16:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.10.2024 18:22
Дата виконання рішення Замовником: 23.10.2024 12:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України виконано шляхом внесення змін в тендерну документацію. 23.10.2024 року опубліковано нову редакцію тендерної документації разом з переліком змін до неї
Автор: ТОВ "ДОБРА ДІАГНОСТИКА", Костянтин Войценко +380979095321 kostya_89@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4ae5fc2b946c445ba223b4e9b6134c06
Заголовок пункту скарги: Вимоги тендерної документації, зокрема надання позитивного відгуку від Замовника даної процедури закупівлі про виконання аналогічного договору.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.Щодо наявності аналогічного досвіду
1.1.Умови тендерної документації
Відповідно до пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки Тендерної пропозиції» Тендерної документації та пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен надати:
- довідку про досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), складена у довільній формі. Учасник повинен підтвердити досвід виконання аналогічного договору щодо надання послуг, що входять до відповідної групи згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, згідно якого визначено предмет цієї закупівлі (послуги з гістологічних та/або імуногістохімічних досліджень, тощо).
У випадку, якщо учасник має досвід виконання аналогічного договору, що укладений із суб’єктом (тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, такий учасник повинен надати документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору з таким замовником. У разі відсутності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону, такий учасник повинен надати документальне підтвердження досвіду виконання аналогічних з таким замовником. Відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, а також відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, що за своїм статусом не є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (з наданням у складі тендерної пропозиції належного документального підтвердження, що визначене по тексту цієї документації) не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
- копію не менше 1-го виконаного (частково виконаного) аналогічного договору* з переліку, визначеного згідно довідки про досвід виконання аналогічних договорів, разом з копіями документів**, що підтверджують факт надання послуг акт прийому-передачі, тощо, не менше одного документу).
* учасник має право не надавати у складі тендерної пропозиції копії додатків до аналогічного договору (специфікації, додаткові угоди, тощо), та які згідно змісту аналогічного договору визначені як невід’ємні частини такого договору. Відповідно неподання таких документів не вважатиметься невідповідністю поданої учасником тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
** копія документу, що підтверджує фактичне виконання аналогічного договору надається на будь-який обсяг наданих послуг та/або за будь-який розрахунковий період в межах аналогічного договору.
- позитивний відгук від замовника (оригінал) згідно виконання аналогічного договору, копія якого надана у складі пропозиції, що має бути складений на фірмовому бланку замовника (якщо такий є), за підписом та печаткою замовника, а також містити дату складення відгуку та інформацію щодо дати укладення та номеру (якщо договору присвоєно номер) відповідного договору, найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності), інформацію щодо дотримання та виконання учасником всіх обов’язків згідно договору (в частині якості поставленого товару, своєчасності та повноти виконання договору, тощо), контактну інформацію виконавця тексту листа для здійснення зв’язку з відповідним замовником щодо перевірки достовірності такого документу та викладеної в ньому інформації (прізвище, ім’я та по-батькові, контактний телефон).
1.2.Дискримінаційність умови
Встановлені вимоги є дискримінаційними виходячи з наступного:
Замовником встановлено вимоги про надання документів, що підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного договору за наступною схемою:
1.Документи, що підтверджують досвід виконання аналогічного договору з Замовником.
2.У випадку, якщо учасник не має досвід виконання аналогічного договору укладеного з Замовником даних торгів, такий учасник повинен надати документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі».
3.У випадку відсутності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, а також відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, що за своїм статусом не є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону, Учасник може надати договір з будь-яким іншим суб’єктом.
Таким чином, за наявності досвіду з Замовником, учасник повинен надати повний перелік документів про наявність досвіду виконання саме з Замовником, і лише за відсутності такого досвіду, учасник може надати документи про наявність досвіду роботи з замовником у розумінні Закону, а затим, за відсутності досвіду роботи з Замовником торгів, або з Замовником у розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що встановлений Замовником підхід суперечить вимогам статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема :
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Разом з тим Закон не встановлює право Замовника виділяти чи надавати перевагу в виконанні аналогічного договору з певними.замовниками.
Законодавством встановлюється лише необхідність наявного досвіду виконання аналогічного договору, а не такого досвіду з конкретним замовником.
Скаржник має значний досвід надання послуг, що є відповідними предмету закупівель, проте в тому числі і з Замовником цих торгів.
Разом з тим Скаржник не має можливості прийняти участь в закупівлі зважаючи на наступне.
Між Замовником і Скаржником укладено договір №10/05ІГХ від 10.05.2024 на надання послуг згідно ДК 021:2015: 85110000-3 — Послуги лікувальних закладів та супутні послуги, який нами успішно виконується.
Разом з тим, для прийняття участі в цій закупівлі (UA-2024-10-02-010622-a) ми повинні також надати - позитивний відгук від замовника (оригінал) згідно виконання аналогічного договору, копія якого надана у складі пропозиції, що має бути складений на фірмовому бланку замовника (якщо такий є), за підписом та печаткою замовника, а також містити дату складення відгуку та інформацію щодо дати укладення та номеру (якщо договору присвоєно номер) відповідного договору, найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності), інформацію щодо дотримання та виконання учасником всіх обов’язків згідно договору (в частині якості поставленого товару, своєчасності та повноти виконання договору, тощо), контактну інформацію виконавця тексту листа для здійснення зв’язку з відповідним замовником щодо перевірки достовірності такого документу та викладеної в ньому інформації (прізвище, ім’я та по-батькові, контактний телефон).
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, зокрема з ПП «Діавіта Мед» №8/23 від 17.07.2023 на медичні послуги з проведення лабораторних досліджень зразків біоматеріалів (надаються до скарги). Проте не може надати цей договір в якості аналогічного зважаючи на те, що має досвід виконання аналогічного досвіду з Замовником, який і повинен бути підтверджений при поданні тендерної пропозиції.
Таким чином прийняти участь в закупівлі, зважаючи на те, що ми маємо досвід виконання договору з Замовником, ми можемо лише за умови надання в складі тендерної пропозиції зазначеного відгуку виданого Замовником.
Проте надання даного відгуку обумовлено діями/бездіяльністю самого Замовника.
На даний час Замовник, з невідомих для нас причин, не надає нам відгуку , яким би було посвідчено наявність виконання аналогічного договору №10/05ІГХ від 10.05.2024, який зараз знаходиться в процесі виконання (додається до скарги).
При цьому замовником не встановлено вимогу про те, що цей договір повинен бути повністю виконаний.
Слід також звернути увагу, що у відгуці повинно бути зазначено найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності), інформацію щодо дотримання та виконання учасником всіх обов’язків згідно договору (в частині якості поставленого товару, своєчасності та повноти виконання договору, тощо).
Проте предметом закупівлі є послуги, а не товар, і не може бути надано відгук на аналогічний договір на надання послуг з інформацією про поставлений товар.
Більш того, Скаржник неодноразово звертався до Замовника щодо надання відгуку по договору №10/05ІГХ від 10.05.2024 на надання послуг згідно ДК 021:2015: 85110000-3 — Послуги лікувальних закладів та супутні послуги. Разом з тим Замовник жодним чином не відреагував на нашу звернення.
Зокрема, 23.09.2024 р. нами було направлено відповідне звернення (надається до скарги) на електронну адресу posveta@i.ua (додається до скарги), яка зазначена як в попередніх так і в цій закупівлях, а також в договорі, який виконується. Додатково також було направлено звернення на електронну адресу onkolik.ztua@gmail.com, (додається до скарги) інформація про яку міститься на головній сторінці сайту Замовника (https://onko.zt.lic.org.ua/kontakty-zakladu).
Крім того, зважаючи на те, що Замовник проводить в даний час Закупівлю UA-2024-09-17-008574-a, яка також містить ідентичні вимоги щодо аналогічного договору, нами було оприлюднено звернення через майданчик zakupivli.pro (додається до скарги).
Разом з тим Замовник жодним чином не відреагував на нашу звернення.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень щодо надання чи ненадання відгуку, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати відповідний відгук.
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника в частині надання чи ненадання відгуку.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на участь в закупівлі. Також відповідні вимоги несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати відгук саме Замовника, за умови, якщо учасник має досвід роботи з таким Замовником.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати відгук Замовника (за умови наявності досвіду роботи з ним) (на товар при закупівлі послуг), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Відміна торгів

Номер: a018b4cdf4c64c21a70c3a2cbeb65922
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-02-010622-a.a2
Назва: Відміна торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.11.2024 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.11.2024 13:15
Дата виконання рішення Замовником: 22.11.2024 13:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18096-р/пк-пз від 08.11.2024 скасовано рішення про відміну закупівлі. (протокол прийняття рішення уповноваженої особи від 22.11.2024р.)
Автор: ТОВ "ДОБРА ДІАГНОСТИКА", Костянтин Войценко +380979095321 kostya_89@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5bc6bdefdb454cac925f03959fda03e3
Заголовок пункту скарги: Скарга на відміну торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підстава відміни торгів згідно протоколу уповноваженої особи (витяг)
ВИРІШИЛА:
1. Замовник відміняє торги в разі наявності підстав, що передбачені п. 50 Постанови. Також, згідно із даним пунктом Постанови, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення..
2. Відмінити процедуру відкритих торгів з особливостями згідно предмету закупівлі: «Код ДК 021:2015 – 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Імуногістохімічні дослідження)», з підстави, що передбачена п. 50 Постанови: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: неправильно визначено очікувану вартість закупівлі, необхідність внесення суттєвих змін в перелік досліджень.
3. Оприлюднити в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття цього рішення відповідне повідомлення згідно п. 50 Постанови.
Заперечення на відміну
Відповідно до пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості), замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Як вбачається з протоколу підставою для відміни тендеру стало:
- неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Разом з тим Замовником не зазначено порушення, які не відповідають саме умовам законодавства про публічні закупівлі.
Підстави відміни торгів, зазначені Замовником в протоколі, не є порушенням законодавства про публічні закупівлі та не доводять правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну торгів.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відмінивши відкриті торги, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства він мав би право прийняти участь в процедурі закупівлі, стати переможцем і укласти договір за результатами якого Скаржник мав би змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення