-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо Євро – 5 в талонах
Завершена
224 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 240.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 240.00 UAH
Період оскарження:
02.10.2024 14:24 - 25.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
9f1d38bdb65844bb99f585cc547f97d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-02-007845-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 05.10.2024 13:37
- Скарга_05_10_2024_на умови ТД Замовника_Управління освіти, культури, сім'ї Дачненської сільської ради.pdf 05.10.2024 13:37
- Форма оголошення Замовника sign.p7s (2).pdf 05.10.2024 13:37
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 05.10.2024 13:37
- Скарга_05_10_2024_на умови ТД Замовника_UA-2024-10-02-007845-a.docx 05.10.2024 13:37
- sign.p7s 05.10.2024 13:38
- рішення від 08.10.2024 № 16480.pdf 08.10.2024 17:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.10.2024 № 16894.pdf 16.10.2024 14:44
- рішення від 15.10.2024 № 16894.pdf 18.10.2024 15:08
- Додаток 3 ТД перелік документів учасника (10) (1).docx 10.10.2024 11:52
- Додаток 4 ТД перелік документів переможця (3) (1).docx 10.10.2024 11:52
- ТД дизельне паливо (1).docx 10.10.2024 11:52
- Додаток 2 ТД технічні, якісні та кількісні характеристики (1).docx 10.10.2024 11:52
- ЛИСТ АМКУ.docx 10.10.2024 11:52
- Додаток 1 ТД проєкт договору (2).docx 10.10.2024 11:52
- протокол і перелік змін.docx 22.10.2024 17:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.10.2024 19:41
Дата розгляду скарги:
15.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.10.2024 17:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.10.2024 15:08
Дата виконання рішення Замовником:
22.10.2024 17:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення АМКУ № 16894-р/пк-пз від 15.10.2024 року, Замовником внесено зміни до тендерної документації та завантажено її в новій редакції.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0e24165e57064a2e9fe77541ccce2a52
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників партнерських договорів які підтверджують належність учаснику АЗС у праві власності/оренди/партнерства чи іншого володіння (користування) та передбачають виключно наявність паливних талонів учасника які обслуговуються на партнерських АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником 02.10.2024 року опубліковано тендерну документацію ЗАТВЕРДЖЕНУ Рішенням Уповноваженої особи Управління освіти, культури, сім’ї Дачненської сільської ради згідно Протоколу від 02.10.2024 № б/н Олександром РЯБЧУК, яка в частині 1 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації містить вимоги до змісту і способу подання пропозиції:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
3) перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відповідно до Додатку № 3 до тендерної документаці;»
В Додатку 3 до ТД визначено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який в тому числі вимогу подання учасниками «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи згідно Додатку 2 до ТД.»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 2 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників партнерських договорів які підтверджують належність учаснику АЗС у праві власності/оренди/партнерства чи іншого володіння (користування) та передбачають виключно наявність паливних талонів учасника які обслуговуються на партнерських АЗС:
«2.14. Учасник повинен надати документальне підтвердження належності АЗС Учаснику: право власності, оренди , партнерства чи іншого володіння (користування), згідно переліку зазначеного в таблиці пункту 2.6. цого Додатку.
2.15. У випадку залучення партнерських АЗС до обслуговування паливних талонів Учасника, останній повинен надати гарантійний лист з зазначенням ідентифікатора закупівлі від партнерських АЗС (партнерів), які здійснюють обслуговування зазначених картки/талони (в тому числі і електронні) , щодо обслуговування талонів Учасника, із зазначенням підстав обслуговування та про те, що він гарантує безумовне, цілодобове та безперебійне здійснення відпуску пального на АЗС Замовнику, протягом усього терміну дії договору та придатності товару.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками документального підтвердження належності АЗС Учаснику: право власності, оренди , партнерства чи іншого володіння (користування)
Замовником визначена вимога в чатсині надання документального підтвердження «належності АЗС» Учаснику, а саме право власності, оренди , партнерства чи іншого володіння (користування) АЗС.
Звертаємо увагу, що згідно Тлумачного словника української мови поняття «належати» передбачає значення - бути чиєю-небудь власністю, перебувати в чиємусь розпорядженні, володінні.
Тобто, за родовими ознаками цього поняття, передбачено наявність у учасника АЗС у праві володінні (власні/орендовані/користуванні)
Замовник встановив обмежувальні вимоги в частині наявності у учасників АЗС у праві власності що суперечать п. 29 Особливостей. Скаржник не має АЗС, які йому «належать» (загальні положення про зміст права власності визначено у статті 317 Цивільного кодексу України).
Замовник ніби то передбачає наявність партнерських АЗС учасника, але при цьому встановлює форму такого партнерства у юридичному значенні наявності матеріально-технічної бази (АЗС) у праві власності/оренди/ партнерства чи іншого володіння (користування).
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьомутакий партнерський договір не передбачає та не передбачає право власности/оренди/користування на матеріально-технічну базу АЗС.
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за паливних талонів Учасника (залучення партнерських АЗС до обслуговування паливних талонів Учасника)
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність партнерських АЗС на обслуговування паливних талонів Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також звертаємо увагу, що предметом партнерського договору Скаржника є передача Покупцю Продавцем бланків-дозволів (талонів), які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів.
Також у партнерському договорі визначено, що талона на придбання ПММ, які введено в обіг мережею АЗС БРСМ-нафта, містить - встановлену Продавцем (тобто, партнером Скаржнкика) форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором.
Враховуючи вищезазначене, Скаржник не має паливних талонів власного зразка, а здійснює продаж вже емітованих мережею АЗС талонів, що свідчить про дискримінаційну вимогу тендерної документації в частині умови «залучення партнерських АЗС до обслуговування паливних талонів Учасника)»
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
3) перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відповідно до Додатку № 3 до тендерної документаці;»
В Додатку 3 до ТД визначено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який в тому числі вимогу подання учасниками «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи згідно Додатку 2 до ТД.»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 2 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників партнерських договорів які підтверджують належність учаснику АЗС у праві власності/оренди/партнерства чи іншого володіння (користування) та передбачають виключно наявність паливних талонів учасника які обслуговуються на партнерських АЗС:
«2.14. Учасник повинен надати документальне підтвердження належності АЗС Учаснику: право власності, оренди , партнерства чи іншого володіння (користування), згідно переліку зазначеного в таблиці пункту 2.6. цого Додатку.
2.15. У випадку залучення партнерських АЗС до обслуговування паливних талонів Учасника, останній повинен надати гарантійний лист з зазначенням ідентифікатора закупівлі від партнерських АЗС (партнерів), які здійснюють обслуговування зазначених картки/талони (в тому числі і електронні) , щодо обслуговування талонів Учасника, із зазначенням підстав обслуговування та про те, що він гарантує безумовне, цілодобове та безперебійне здійснення відпуску пального на АЗС Замовнику, протягом усього терміну дії договору та придатності товару.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками документального підтвердження належності АЗС Учаснику: право власності, оренди , партнерства чи іншого володіння (користування)
Замовником визначена вимога в чатсині надання документального підтвердження «належності АЗС» Учаснику, а саме право власності, оренди , партнерства чи іншого володіння (користування) АЗС.
Звертаємо увагу, що згідно Тлумачного словника української мови поняття «належати» передбачає значення - бути чиєю-небудь власністю, перебувати в чиємусь розпорядженні, володінні.
Тобто, за родовими ознаками цього поняття, передбачено наявність у учасника АЗС у праві володінні (власні/орендовані/користуванні)
Замовник встановив обмежувальні вимоги в частині наявності у учасників АЗС у праві власності що суперечать п. 29 Особливостей. Скаржник не має АЗС, які йому «належать» (загальні положення про зміст права власності визначено у статті 317 Цивільного кодексу України).
Замовник ніби то передбачає наявність партнерських АЗС учасника, але при цьому встановлює форму такого партнерства у юридичному значенні наявності матеріально-технічної бази (АЗС) у праві власності/оренди/ партнерства чи іншого володіння (користування).
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьомутакий партнерський договір не передбачає та не передбачає право власности/оренди/користування на матеріально-технічну базу АЗС.
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за паливних талонів Учасника (залучення партнерських АЗС до обслуговування паливних талонів Учасника)
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність партнерських АЗС на обслуговування паливних талонів Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також звертаємо увагу, що предметом партнерського договору Скаржника є передача Покупцю Продавцем бланків-дозволів (талонів), які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів.
Також у партнерському договорі визначено, що талона на придбання ПММ, які введено в обіг мережею АЗС БРСМ-нафта, містить - встановлену Продавцем (тобто, партнером Скаржнкика) форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором.
Враховуючи вищезазначене, Скаржник не має паливних талонів власного зразка, а здійснює продаж вже емітованих мережею АЗС талонів, що свідчить про дискримінаційну вимогу тендерної документації в частині умови «залучення партнерських АЗС до обслуговування паливних талонів Учасника)»
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Управління освіти, культури, сім'ї Дачненської сільської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» ДК 021:2015 – 09134200-9 «Дизельне паливо» (дизельне паливо Євро – 5 в талонах), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-02-007845-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників партнерських договорів які підтверджують належність учаснику АЗС у праві власності/оренди/партнерства чи іншого володіння (користування) та передбачають виключно наявність паливних талонів учасника які обслуговуються на партнерських АЗС.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1e89fd6096f24fd587c31f373778553c
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути безстроковими або з терміном дії не менше 12 місяців від дати отримання Замовником.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В Додатку № 2 до ТД та в Додатку № 1 до ТД (Проєкт договору): Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути безстроковими або з терміном дії не менше 12 місяців від дати отримання Замовником:
«2.3. Термін дії талони на паливо не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником, з можливістю подальшого обміну їх на нові талони з новим строком дії по його закінченню. При цьому, Замовник може протягом 2 (двох) робочих днів до закінчення терміну дії, звернутися до Учасника (Переможця) для їх заміни (подовження терміну дії). Учасник (Переможець) у такому випадку зобов’язаний протягом 2 (двох) календарних днів замінити талони (подовжити термін дії).»
«2.7. Строк дії талонів на видачу Товару має становити не менше 12 (дванадцять) місяців з дня їх видачі. У разі закінчення строку дії талонів на видачу Товару, Постачальник на вимогу Замовника повинен мати можливість провести їх обмін на аналогічні зі строком дії не менше 3-х місяців. У разі, якщо Постачальник здійснює перехід на талони нового зразку, він повинен здійснити рівноцінний обмін талонів старого зразку, що залишилися у Замовника та не були використані, на талони нового зразку, в тому числі стосовно талонів, що залишились у Замовника після закінчення строку їх дії.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талони на паливо не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 02.10.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 10.10.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником – а отже, закінчуватись щонайменше жовтень 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 1 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2024 року, а саме щодо Терміну дії талонів на паливо.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
2.1. В Додатку № 2 до ТД та в Додатку № 1 до ТД (Проєкт договору): Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути безстроковими або з терміном дії не менше 12 місяців від дати отримання Замовником:
«2.3. Термін дії талони на паливо не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником, з можливістю подальшого обміну їх на нові талони з новим строком дії по його закінченню. При цьому, Замовник може протягом 2 (двох) робочих днів до закінчення терміну дії, звернутися до Учасника (Переможця) для їх заміни (подовження терміну дії). Учасник (Переможець) у такому випадку зобов’язаний протягом 2 (двох) календарних днів замінити талони (подовжити термін дії).»
«2.7. Строк дії талонів на видачу Товару має становити не менше 12 (дванадцять) місяців з дня їх видачі. У разі закінчення строку дії талонів на видачу Товару, Постачальник на вимогу Замовника повинен мати можливість провести їх обмін на аналогічні зі строком дії не менше 3-х місяців. У разі, якщо Постачальник здійснює перехід на талони нового зразку, він повинен здійснити рівноцінний обмін талонів старого зразку, що залишилися у Замовника та не були використані, на талони нового зразку, в тому числі стосовно талонів, що залишились у Замовника після закінчення строку їх дії.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талони на паливо не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 02.10.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 10.10.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником – а отже, закінчуватись щонайменше жовтень 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 1 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2024 року, а саме щодо Терміну дії талонів на паливо.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців, від дати отримання Замовником, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Додаток 1 до ТД (Проєкт договору)
-
Повʼязаний документ:
Скарга_05_10_2024_на умови ТД Замовника_Управління освіти, культури, сім'ї Дачненської сільської ради.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Скарга_05_10_2024_на умови ТД Замовника_UA-2024-10-02-007845-a.docx
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника опублікована на сайті уповноваженого органу
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника sign.p7s (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Управління освіти, культури, сім'ї Дачненської сільської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» ДК 021:2015 – 09134200-9 «Дизельне паливо» (дизельне паливо Євро – 5 в талонах), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-02-007845-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути безстроковими або з терміном дії не менше 12 місяців від дати отримання Замовником.