• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт водопровідної мережі в селі Софіївка Первомайського району Миколаївської області. Коригування

Надзвичайна кредитна програми для відновлення України (далі – НКПВУ), ратифікована Законом від 22.04.2015 р. № 346-VIII, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель

Торги не відбулися

13 981 081.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 69 905.41 UAH
Період оскарження: 02.10.2024 12:47 - 24.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: a668c203020240318a198227cbb245fb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-02-005978-a.a1
Назва: Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 18:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.11.2024 16:11
Дата виконання рішення Замовником: 19.11.2024 11:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: ВИРІШИЛА: 1. Виконати рішення Комісії про скасування рішення уповноваженої щодо відхилення тендерної пропозиції учасника (зазначити найменування учасника) / відміну процедури закупівлі) на закупівлю Капітальний ремонт водопровідної мережі в селі Софіївка Первомайського району Миколаївської області. Коригування ДК 021:2015 ДК 021:2015 – 45231000-5 (зазначити назву предмета закупівлі та код за Єдиним закупівельним словником), № UA-2024-10-02-005978-a 2. Оприлюднити інформацію про скасування рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ" (зазначити найменування учасника) / відміну процедури закупівлі) щодо проведення відкритих торгів на закупівлю Капітальний ремонт водопровідної мережі в селі Софіївка Первомайського району Миколаївської області. Коригування ДК 021:2015 ДК 021:2015 – 45231000-5 (зазначити назву предмета закупівлі та код за Єдиним закупівельним словником), № UA-2024-10-02-005978-a
Автор: ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ", Аліса Ротару +380506180861 a_group_ing@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2050c745263d458eb7675f0a8e5e81aa
Заголовок пункту скарги: Наявність фінансової спроможності
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протокольного рішення (протоколу) № 418 від 29.10.2024 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
Учасником ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ" (зазначити назву учасника) у складі тендерної пропозиції надав «Документи. Наявність фінансової спроможності», в яких міститься інформація тільки за останні 2 роки. (зазначити назву документа, який не відповідає вимогам замовника та / або його номер та дату). Проте пунктом 5.2 розділу Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації замовником було встановлено вимогу щодо 5.2. Наявність фінансової спроможності протягом 5 останніх календарних років, що підтверджується наданням фінансової звітності (в залежності від організаційно-правової форми Учасника) (зазначити вимогу тендерної документації). Тобто учасник ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ" (зазначити назву учасника) не надав документи, які підтверджують фінансову спроможність за 3 роки. (зазначити яку інформацію або документ).

Керуючись абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ" (зазначити назву учасника).

ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ" (зазначити назву учасника) на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
…».

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації; а також завантаження необхідних документів, що вимагаються згідно з умовами цієї тендерної документації.
Тендерна пропозиція повинна складатися, зокрема, з:
4. Документів, вказаних в п. 5 розділу ІІІ тендерної документації (крім документів передбачених підпунктами 5.6.1 -- 5.6.4. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, які надаватимуться учасником-переможцем).
Відповідно до пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та підстави, встановлені статтею 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування)» розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, в тому числі, зокрема:
5.2. Наявність фінансової спроможності протягом 5 останніх календарних років, що підтверджується наданням фінансової звітності (в залежності від організаційно-правової форми Учасника):
5.2.1. Копії балансів Учасника (форма № 1) *.
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м).
5.2.2. Для Учасників торгів – юридичних осіб — копії звітів про фінансові результати Учасника (форма № 2).*
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансових звітів Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) .
5.2.3. Копії звітів про рух грошових коштів. з.
*У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього

Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років) становить не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Під річним оборотом (тотожним обсягу річного доходу) розуміються всі доходи учасника протягом року: 1) для учасника юридичної особи: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + Інші операційні доходи + Інші доходи; 2) для учасника фізичної особи-підприємця: обсяг доходу за звітний податковий період (рік).

Додатком 8 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
2. ДОКУМЕНТИ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ ЧАСТИНИ:
2.2. Документи, які підтверджують наявність фінансової спроможності учасника, оформлені згідно вимог підпункту пункту 5.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».

Скаржником на вищезазначені вимоги тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано:
- фінансову звітність мікропідприємства за 2022 рік у складі балансу (форма № 1-мс) та звіту про фінансові результати (форма № 2-мс), а також квитанцію №2 (файл 4.3 Документи. Наявність фінансової спроможності.pdf, 4.3 Документи. Наявність фінансової спроможності.pdf.p7s);
- фінансову звітність малого підприємства за 2023 рік у складі балансу (форма № 1-м) та звіту про фінансові результати (форма № 2-м), а також квитанцію №2 (файл 4.3 Документи. Наявність фінансової спроможності.pdf, 4.3 Документи. Наявність фінансової спроможності.pdf.p7s);
- лист – роз’яснення за вих. № 326 від 26.10.2024 р. (файл 4.4 Лист-роз'яснення. Наявність фінансової спроможності.pdf, 4.4 Лист-роз'яснення. Наявність фінансової спроможності.pdf.p7s), відповідно до змісту якого Скаржник повідомляє наступне:
«…користуючись правом, наданим чинним законодавством України, де зазначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами як недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п.4 ч.1 ст.5 Закону) та де зазначено, що під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи (п.30 Особливостей; п.5 р.І даної тендерної документації), наступним повідомляє, що до складу тендерної пропозиції не надає фінансову звітність за 2019, 2020 та 2021 роки, оскільки ТОВ «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» було засновано 28.11.2022 року. З урахуванням зазначеного, хоча ТОВ «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» не має середньорічного обороту (середнього арифметичного значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років), у складі тендерної пропозиції Учасником все ж підтверджено наявність фінансової спроможності, оскільки середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) за наданий Учасником період становить не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, чим виконано ключову вимогу статті 16 Закону, зокрема ч.1, п.4. ч.2 та ч.3 зазначеної статті Закону щодо підтвердження обсягу річного доходу (виручки) учасника процедури закупівлі.

Відповідно до частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом».

Слід зазначити, що пунктом 5 розділу І тендерної документації встановлено, зокрема, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Підпунктом 3 пункту 4 розділу V тендерної документації встановлено, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ї роз'яснення/нь державних органів або ненакладення електронного підпису.
Підпунктом 4 пункту 4 розділу V тендерної документації визначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Підпунктом 5 пункту 4 розділу V тендерної документації визначено, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Зазначені вище умови тендерної документації регулюються, в першу чергу, чинним законодавством України, яке передбачає заборону щодо обмеження конкуренції серед суб’єктів господарювання.
Звертаємо увагу, що умови тендерної документації передбачають здорову конкуренцію, зокрема, не порушуючи правил конкуренції, ставлять у рівне становище суб'єктів господарювання, які виявили бажання взяти участь у даній Процедурі закупівлі, оскільки надають можливість учасникам, у тому числі Скаржнику, прийняти участь у процедурі закупівлі в порядку, передбаченому абзацом першим пункту 5 розділу І тендерної документації, та надати в порядку, передбаченому підпунктом 3 пункту 4 розділу V тендерної документації, відповідні роз’яснення у разі необхідності.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Однак, виходячи зі змісту протокольного рішенням (протоколу) № 418 від 29.10.2024 р., Замовник, не беручи до уваги виконання вимог тендерної документації Скаржником шляхом надання у складі тендерної пропозиції Скаржника листа – роз’яснення (вих. № 326 від 26.10.2024 р.) та порушуючи правила конкуренції, передбачені чинним законодавством України, поставив у нерівне становище Скаржника як суб'єкта господарювання, який виявив бажання взяти участь у даній Процедурі закупівлі, дискваліфікувавши його тендерну пропозицію, не надавши останньому права на виправлення помилок у порядку та строки, передбачені Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей (наприклад, шляхом надання запиту на адресу Скаржника щодо додаткових роз’яснень, якщо попередні згідно листа – роз’яснення (вих. № 326 від 26.10.2024 р.) були недостатньо обґрунтованими).

Окремо слід зазначити, що пунктом 3 розділу V тендерної документації визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Абзацом п’ятим пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому – восьмому пункту 28 Особливостей.
У тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону № 922-VIII з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (абз. 6-7 п.28 Особливостей).
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 16 Закону № 922-VIII наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю є одним із кваліфікаційних критеріїв.
Абзацом першим частини 3 статті 16 Закону № 922-VIII визначено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Пунктом 43 Особливостей встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Виходячи зі змісту протокольного рішенням (протоколу) № 418 від 29.10.2024 р. та інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник порушив норми пункту 43 Особливостей та поставив у нерівне становище Скаржника як суб'єкта господарювання, який виявив бажання взяти участь у даній Процедурі закупівлі, дискваліфікувавши його тендерну пропозицію, не надавши останньому права на виправлення помилок у порядку та строки, передбачені Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей (наприклад, шляхом надання запиту на адресу Скаржника щодо додаткових роз’яснень, якщо попередні згідно листа – роз’яснення (вих. № 326 від 26.10.2024 р.) були недостатньо обґрунтованими).

Беручи до уваги твердження Замовника «…замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону», наведене в протокольному рішенні (протоколі) № 418 від 29.10.2024 р., слід зазначити наступне.
Абзацом першим частини 3 статті 22 Закону № 922-VIII встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Ключовим словом в даному випадку є «передбачені законодавством». Тобто, замовник може включити до тендерної документації вимоги, які вважає за необхідне включити, однак ці вимоги, у будь-якому випадку, повинні бути «передбачені законодавством».
Ще раз звертаємо увагу на те, що умови тендерної документації передбачають здорову конкуренцію, зокрема, не порушуючи правил конкуренції, ставлять у рівне становище суб'єктів господарювання, які виявили бажання взяти участь у даній Процедурі закупівлі, оскільки надають можливість учасникам, у тому числі Скаржнику, прийняти участь у процедурі закупівлі в порядку, передбаченому абзацом першим пункту 5 розділу І тендерної документації, та надати в порядку, передбаченому підпунктом 3 пункту 4 розділу V тендерної документації, відповідні роз’яснення у разі необхідності.
Також повторно звертаємо увагу на те, що відповідно до підпункту 4 частини 2 статті 16 Закону № 922-VIII наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю є одним із кваліфікаційних критеріїв.
Пунктом 43 Особливостей встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Виходячи зі змісту протокольного рішенням (протоколу) № 418 від 29.10.2024 р. та інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник порушив норми пункту 43 Особливостей та поставив у нерівне становище Скаржника як суб'єкта господарювання, який виявив бажання взяти участь у даній Процедурі закупівлі, дискваліфікувавши його тендерну пропозицію, не надавши останньому права на виправлення помилок у порядку та строки, передбачені Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей (наприклад, шляхом надання запиту на адресу Скаржника щодо додаткових роз’яснень, якщо попередні згідно листа – роз’яснення (вих. № 326 від 26.10.2024 р.) були недостатньо обґрунтованими).

Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, припущеннями та на власний розсуд трактуючи як умови тендерної документації, так і норми чинного законодавства України.

З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації з урахуванням норм чинного законодавства України, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.

Відповідно до абзацу третього пункту 43 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3147431c2ac64507bd7bfb077018af6c
Заголовок пункту скарги: Наявність досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протокольного рішення (протоколу) № 418 від 29.10.2024 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
Учасником ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ" (зазначити назву учасника) у складі тендерної пропозиції надав «Документи. Наявність фінансової досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі» та «Довідка. Наявність фінансової досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі», в яких міститься інформація тільки один договір з класом наслідку нижчим, ніж предмет закупівлі. (зазначити назву документа, який не відповідає вимогам замовника та / або його номер та дату). Проте Додатком 5 «про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» тендерної документації замовником було встановлено вимогу щодо Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі. (зазначити вимогу тендерної документації).

Керуючись абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ" (зазначити назву учасника).

ВИРІШИЛА:
2. Відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ" (зазначити назву учасника) на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
…».

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації; а також завантаження необхідних документів, що вимагаються згідно з умовами цієї тендерної документації.
Тендерна пропозиція повинна складатися, зокрема, з:
4. Документів, вказаних в п. 5 розділу ІІІ тендерної документації (крім документів передбачених підпунктами 5.6.1 -- 5.6.4. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, які надаватимуться учасником-переможцем).
Відповідно до пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та підстави, встановлені статтею 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування)» розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, в тому числі, зокрема:
5.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі договорів :
5.1.1. Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 5 цієї документації.
5.1.2. Підтверджуючі документи, а саме: скан-копії аналогічних договорів з додатковими угодами (за наявності) та актів виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві, а у разі міжнародних контрактів -- інших нормативно допустимих документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість) .
5.1.3. Скан-копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва.

Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.

Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 5 та скан-копіями підтвердних документів, зазначених у підпунктах 5.1.2-.5.1.3.

Додатком 8 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
2. ДОКУМЕНТИ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ ЧАСТИНИ:
2.1. Документи, які підтверджують наявність досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі, оформлені згідно вимог пункту 5.3 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку 5 даної тендерної документації.

Додатком 5 до тендерної документації визначено форму довідки про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, яку необхідно надати у складі тендерної пропозиції учасниками процедури закупівлі, та додатково зазначено наступне:
«…
До цієї довідки додаються скан-копії підтвердних документів:
-- аналогічних договорів з додатковими угодами (за наявності) та підтвердження виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві, , а у разі міжнародних контрактів -- інших нормативно допустимих документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість) .
-- скан-копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва.

Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.

Пояснення щодо невідповідності сум актів та договору надається учасником тільки у випадку коли сума актів виконаних робіт не відповідає вказаній вартості договору за кожним договором окремо. Також можуть бути окремо надані пояснення щодо відсутності всіх підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва».

Скаржником на вищезазначені вимоги тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано:
- довідку про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (вих. № 325 від 26.10.2024 р.) (файл 4.1 Довідка. Наявність досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, Додаток №5.pdf, 4.1 Довідка. Наявність досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, Додаток №5.pdf.p7s);
- Договір про закупівлю послуг № 286 від 21.11.2023 р., укладений з Нечаянською сільською радою Миколаївського району Миколаївської області за предметом «Поточний ремонт трубопроводу по водопостачанню по вул. Молодіжна в селищі Благодарівка Миколаївського району Миколаївської області (ДК 021:2015:45330000-9: Водопровідні та санітарно-технічні роботи)» на суму 3 009 617,26 грн. з додатковою угодою № 1 від 14.12.2023 р. (файл 4.2 Документи. Наявність досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.pdf, 4.2 Документи. Наявність досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.pdf.p7s);
- документальне підтвердження виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в та Форма КБ-3) (файл 4.2 Документи. Наявність досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.pdf, 4.2 Документи. Наявність досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.pdf.p7s);
- лист-відгук від 21.10.2024 р. № 369-04-11-24, адресований замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору.

Слід зазначити, що пунктом 3 розділу V тендерної документації визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Абзацом п’ятим пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому – восьмому пункту 28 Особливостей.
У тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону № 922-VIII з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (абз. 6-7 п.28 Особливостей).
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 16 Закону № 922-VIII наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) є одним із кваліфікаційних критеріїв.
Пунктом 43 Особливостей встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Виходячи зі змісту протокольного рішенням (протоколу) № 418 від 29.10.2024 р., Замовник, порушуючи правила конкуренції, передбачені чинним законодавством України, поставив у нерівне становище Скаржника як суб'єкта господарювання, який виявив бажання взяти участь у даній Процедурі закупівлі, дискваліфікувавши його тендерну пропозицію, не надавши останньому права на виправлення помилок у порядку та строки, передбачені Законом № 922-VIII з урахуванням Особливостей.

Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, припущеннями та на власний розсуд трактуючи як умови тендерної документації, так і норми чинного законодавства України.

Відповідно до абзацу третього пункту 43 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника