-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт найпростішого укриття Ружинської селищної ради в підвальному приміщенні з розширенням за адресою: вул. Незалежності, 2 селище Ружин Бердичівського району Житомирської області
Завершена
1 906 075.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 530.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 530.38 UAH
Період оскарження:
02.10.2024 11:06 - 06.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Неправомірна вимога щодо подання акту обстеження в складі ТП
Номер:
7416add11c034f54a3cebdb2926fb1da
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-02-003414-a.c1
Назва:
Неправомірна вимога щодо подання акту обстеження в складі ТП
Скарга:
ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ
МАРЦЕНЮК ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ
22102, Вінницька область, Хмільницький район, м. Козятин, вул. Єдності, 41/35,
ЄДРПОУ: 3079207317, тел. (+38)063-484-28-24, Е-mail: technicalsupervision1@gmail.com
р\р UA353808050000000026004797221 у відділенні АТ "Райфайзен Банк Аваль”
« 13» жовтня 2024р. № 2410/13-04
Комісія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
м. Київ-35, 03035, код ЄДРПОУ 00032767
тел.: (044)594-64-12, факс: (044)520-10-42; http://www.amcu.gov.ua,
Суб’єкт оскарження
(Учасник, скаржник): фізична особа – підприємець
Марценюк Олександр Васильович Код ЄДРПОУ 3079207317
Адреса: 22102, Вінницька область, Хмільницький район, м. Козятин, вул. Єдності, 41/35,
Номер засобу зв’язку: (+38)063-484-28-24,
e-mail: technicalsupervision1@gmail.com
Замовник:
Ружинська селищна рада
Код ЄДРПОУ – 04344707
Адреса: 13601, Житомирська обл.. Бердичівський р-н, с-ще Ружин, вул. Незалежності,2
Тел. (096) 382-52-87; email: ruz_rad@ukr.net
Інформація про закупівлю
ID: e8b7119fe8f84e05b26ad4ae178cbb78
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-02-003414-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника –
02.10.2024
СКАРГА
02.10.2024 року Ружинська селищна рада (далі - Замовник) в системі електронних торгів оприлюднила оголошення № UA-2024-10-02-003414-a про проведення процедури відкриті торги з особливостями ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт найпростішого укриття Ружинської селищної ради в підвальному приміщенні з розширенням за адресою: вул. Незалежності, 2 селище Ружин Бердичівського району Житомирської області) із очікуваною вартістю 1 906 075,20 грн з ПДВ.
В додатку 5 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі. Технічне завдання» Замовник зазначив:
Для уточнення об’єму робіт та замірів передбачається виїзд фахівця Учасника для огляду об’єкта. За результатами огляду складається акт за підписом представника Замовника з відбитком печатки представника та посадової особи Замовника, та представника Учасника (без зазначення назви організації), Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами (зразок акту додається*).
Форма акту обстеження додавалась до тендерної документації. У формі зазначалось що:
комісія у складі:
УЧАСНИКА відкритих торгів за предметом закупівлі 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт найпростішого укриття Ружинської селищної ради в підвальному приміщенні з розширенням за адресою: вул. Незалежності, 2 селище Ружин Бердичівського району Житомирської області) ID закупівлі UA________________ в особі __________________________ та ПРЕДСТАВНИКА ЗАМОВНИКА ____________________________________, провели огляд та здійснили заміри відповідно до потреб Замовника. Розмір та об’єми робіт повністю відповідають об’єму зазначеному в технічних вимогах (технічному завданню). Учасник ____________________ підтверджую власну можливість та спроможність виконати роботи в повному обсязі визначених у технічному завданню та у встановлені строки Замовником в межах твердої договірної ціни за результатами закупівлі.
1. Вивчивши тендерну документацію Замовника та умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у вищевказаній нормі додатку 2 до тендерної документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, а отже наявне порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених статтею 5 Закону № 922-VIII.
Зокрема, встановлюючи відповідну вимогу щодо надання Акту обстеження об’єкта, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно отримувати Акт обстеження об’єкту за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов та з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник за надуманих приводів може не підписати вищевказаний Акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Підтвердженням цьому є наступна ситуація, яка відбувалась у закупівлі UA-2023-07-03-010801-a.
Учасник неодноразово намагався отримати від Замовника Акт обстеження об’єкта, однак під час телефонних розмов щоразу виникають складнощі різного характеру зі сторони Замовника (наприклад, просять зателефонувати пізніше; пояснюють, що необхідно зібрати відповідну комісію, що є неможливим, оскільки не всі учасники даної комісії є на місці тощо). Відмовляються отримувати і підписувати Акт обстеження об’єкта аргументуючи це малою кількістю учасників. Фактично змушують учасника направити Акт обстеження об’єкта поштою чи передати через канцелярію установи. По отриманню Акту обстеження об’єкта затримують його підписання чи вчасне направлення учаснику. Тобто постійно відбувається зі сторони Замовника маніпулювання ситуацією, метою якої є не підписати (не надати) потенційним учасникам, зокрема Скаржнику, Акт обстеження об’єкта.
Також не виключено, що учасник який пов'язаний із Замовником, буде підписувати такий Акт в самий останній момент перед закінченням подання тендерних пропозицій, і таким чином буде знати скільки і які конкретно потенційні учасники здійснили виїзд на об’єкт Замовника для проведення замірів, визначення обсягу. Таким чином, останній учасник знаходиться не в рівнозначних умовах з іншими учасниками, які обстежували об’єкт перед ним. А у випадку коли для участі в закупівлі подає тендерну пропозицію тільки один учасник, він може знаючи про відсутність інших учасників, подає тендерну пропозицію з цінову пропозицією, яка дорівнює або максимально наближена до очікуваної вартості замовника. У такому разі не може йти мова про такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Варто також зауважити, що в додатку 2 до тендерної документації не має вимоги щодо проведення акту обстеження. Додаток 2 містить лише дефектний акт.
Про те що надання акту обстеження об’єкту, який підтверджує здійснення виїзду Учасника на об’єкт Замовника для проведення замірів, визначення обсягу, виду і етапів виконання необхідних робіт, з зазначенням оптимальної ціни для повного виконання робіт, є порушенням принципів Закону № 922-VIII, орган оскарження Антимонопольного комітету України зазначила це у рішеннях за №10669-р/пк-пз від 29.05.2020 в закупівлі UA-2020-05-06-000306-c, № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 у закупівлі UA-2021-02-22-003442-a, №8708-р/пк-пз від 14.06.2023 у закупівлі UA-2023-05-24-013472-a, № 11537-р/пк-пз від 03.07.2024 у закупівлі UA-2024-06-17-009554-a, №13377-р/пк-пз від 06.08.2024 у закупівлі UA-2024-07-25-010968-a, та інших.
Замовник зазначає що Учасник і Замовник «провели огляд та здійснили заміри відповідно до потреб Замовника Розмір та об’єми робіт повністю відповідають об’єму зазначеному в технічних вимогах (технічному завданню)». Тобто на учасника покладається фактично уточнення дефектного акту, і у випадку невідповідності технічного завдання з фактичними обсягами робіт, які подальші дії учасника і Замовника. Вочевидь спільне погодження дефектного акту - технічного завдання. Тобто учасник приймає участь в розробці тендерної документації.
Однак таким чином Замовник перекладає тягар складання тендерної документації, а зокрема технічної специфікації, із самого себе на учасників, що не передбачено Законом № 922-VIII та Особливостями. Нагадаємо, що предметом закупівлі є Капітальний ремонт найпростішого укриття Ружинської селищної ради в підвальному приміщенні з розширенням за адресою: вул. Незалежності, 2 селище Ружин Бердичівського району Житомирської області, а не надання послуг з технічного визначення розмірів, чи послуг з проектування капітального ремонту. У цій Закупівлі Замовник має надати обсяги робіт /дефектний акт/ (що він і зробив в Додатку 2) а учасник (переможець) виконати роботи зазначені в дефектному акті Замовника і витратити на них певну кількість трудових і матеріальних ресурсів.
Відповідно до роз’яснення наведеного в Законі № 922-VIII:
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
33) технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;
Відповідно до п. 15 Особливостей (ПКМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 ), предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Якщо Замовник допускає, що інформації наведеної в Додатку 5 до тендерної документації може виявитися недостатньо для складання очікуваної вартості та допускає відхилення фактичного обсягу надання послуг (виконання робіт) від дефектного акту (технічного завдання), це означає що Замовник не визначив належним чином предмет закупівлі і на необхідному рівні не розробив технічну специфікацію. Таким чином іншими словами Замовник не знає, що купує, і пропонує учасникам не знати що продати Такі дії Замовник прямо суперечать вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей.
На підставі вище викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та встановлена умова, яка містить дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною 1 статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
На підставі викладеного просимо Шановну Комісію розглянути питання щодо внесення змін до додатку 1 тендерної документації, а саме в частині надання акту обстеження та зобов’язати Замовника внести зміни шляхом видалення з тендерної документації (додатку 5) вимоги «Для уточнення об’єму робіт та замірів передбачається виїзд фахівця Учасника для огляду об’єкта. За результатами огляду складається акт за підписом представника Замовника з відбитком печатки представника та посадової особи Замовника, та представника Учасника (без зазначення назви організації), Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами (зразок акту додається*).»
2. Крім того, Замовник в додатку 5 до тендерної документації навів дефектний акт.
А також зазначив, що «При визначені Учасником вартості будівництва ,в кошторисних розрахунках дотримуватися норм, які відповідають вимогам державних будівельних норм Настанови з визначення вартості будівництва».
Водночас в своїй тендерній документації Замовник порушив принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених статтею 5 Закону № 922-VIII.
Зокрема, предметом закупівлі є капітальний ремонт найпростішого укриття Ружинської селищної ради в підвальному приміщенні з розширенням за адресою: вул. Незалежності, 2 селище Ружин Бердичівського району Житомирської області.
Для визначення очікуваної вартості Замовник для учасників у складі тендерної документації надав дефектний акт.
В свою чергу Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», завтерджено Кошторисні норми України у будівництві (URL: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2699601180912256347?doc_type=6):
1. Настанова з визначення вартості будівництва (URL: https://e-construction.gov.ua/files/upload/d1ae2e40-4074-11ec-914b-37ce4613b831.pdf);
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до до п. 1.1. Настанови з визначення вартості будівництва, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Нагадаємо що Замовник є органом місцевого самоврядування, комунальною установою - Жмеринською міською радою. Закупівля ця здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів комунальних підприємств, установ та організацій,
Відповідно до п5.1. Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною замовником. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) окремих видів капітальних ремонтів (див. пункт 3.10 цієї Настанови) замовник надає дефектний акт, форму якого наведено у додатку 29 цієї Настанови.
Вищевказані норми є імперативними тобто обов’язкові до виконання всіма Замовниками.
В свою чергу Замовник у складі тендерної пропозиції з невідомих причин не надав відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином у вказаній процедурі закупівлі, вочевидь, зможуть правильно обрахувати цінову пропозицію, прийняти участь і відповідно отримати перемогу, тільки ті учасники які володіють відомостями про обсяги робіт, ресурси та мають доступ до проектної документації – тобто суб’єкти господарювання, які наближені до Замовника чи до проектанта/проектної організації, яка розробляла проектну документацію. Скаржник не перебуває у таких відносинах ні з Замовником чи до проектанта/проектної організації, яка розробляла проектну документацію.
Отже Замовник порушив принцип здійснення закупівель - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, отже замовник в супереч ч.3 ст. 5 Закону не забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
На підставі вище викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та встановлені умови які містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
На підставі викладеного просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації та зобов’язати Замовника виконати вимоги чинного законодавства та надати дефектний акт, відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином, встановлюючи вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право на доступ до інформації, право бути учасником і визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним учасником закупівлі. Відомості щодо участі і перемог скаржника у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2024-07-25-010968-a внести в тендерну документацію відповідні зміни наведені в мотивувальній частині скарги.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
прошу:
1. Прийняти скаргу на умови тендерної документації до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника - Ружинську селищну раду, внести зміни до тендерної документації на закупівлю відкриті торги з особливостями «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт найпростішого укриття Ружинської селищної ради в підвальному приміщенні з розширенням за адресою: вул. Незалежності, 2 селище Ружин Бердичівського району Житомирської області)» » (UA-2024-10-02-003414-a), з метою усунення порушень, які викладені в мотивувальній частині скарги.
3. Розгляд скарги провести за участю представників Скаржника.
Фізична особа – підприємець Олександр МАРЦЕНЮК
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.docx 13.10.2024 08:29
- sign.p7s 13.10.2024 08:31
- рішення від 15.10.2024 № 16803.pdf 15.10.2024 17:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.10.2024 № 17214.pdf 23.10.2024 14:30
- рішення від 22.10.2024 № 17214.pdf 25.10.2024 16:02
- Пояснення 16.10.2024 16:17
- Скан пояснення 16.10.2024 16:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.10.2024 08:34
Дата розгляду скарги:
22.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.10.2024 17:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.10.2024 16:02
Дата виконання рішення Замовником:
04.11.2024 13:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З рішенням МКУ ознайомлена та погоджуюсь.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
29aaeac58b14440a92aaa1606ce74d54
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Вивчивши тендерну документацію Замовника та умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у вищевказаній нормі додатку 2 до тендерної документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, а отже наявне порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених статтею 5 Закону № 922-VIII.
Зокрема, встановлюючи відповідну вимогу щодо надання Акту обстеження об’єкта, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно отримувати Акт обстеження об’єкту за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Крім того, Замовник в додатку 5 до тендерної документації навів дефектний акт.
А також зазначив, що «При визначені Учасником вартості будівництва ,в кошторисних розрахунках дотримуватися норм, які відповідають вимогам державних будівельних норм Настанови з визначення вартості будівництва».
Водночас в своїй тендерній документації Замовник порушив принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених статтею 5 Закону № 922-VIII.
Зокрема, предметом закупівлі є капітальний ремонт найпростішого укриття Ружинської селищної ради в підвальному приміщенні з розширенням за адресою: вул. Незалежності, 2 селище Ружин Бердичівського району Житомирської області.
Для визначення очікуваної вартості Замовник для учасників у складі тендерної документації надав дефектний акт.
В свою чергу Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», завтерджено Кошторисні норми України у будівництві (URL: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2699601180912256347?doc_type=6):
1. Настанова з визначення вартості будівництва (URL: https://e-construction.gov.ua/files/upload/d1ae2e40-4074-11ec-914b-37ce4613b831.pdf);
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до до п. 1.1. Настанови з визначення вартості будівництва, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Нагадаємо що Замовник є органом місцевого самоврядування, комунальною установою - Жмеринською міською радою. Закупівля ця здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів комунальних підприємств, установ та організацій,
Відповідно до п5.1. Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною замовником. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) окремих видів капітальних ремонтів (див. пункт 3.10 цієї Настанови) замовник надає дефектний акт, форму якого наведено у додатку 29 цієї Настанови.
Вищевказані норми є імперативними тобто обов’язкові до виконання всіма Замовниками.
Зокрема, встановлюючи відповідну вимогу щодо надання Акту обстеження об’єкта, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно отримувати Акт обстеження об’єкту за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Крім того, Замовник в додатку 5 до тендерної документації навів дефектний акт.
А також зазначив, що «При визначені Учасником вартості будівництва ,в кошторисних розрахунках дотримуватися норм, які відповідають вимогам державних будівельних норм Настанови з визначення вартості будівництва».
Водночас в своїй тендерній документації Замовник порушив принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених статтею 5 Закону № 922-VIII.
Зокрема, предметом закупівлі є капітальний ремонт найпростішого укриття Ружинської селищної ради в підвальному приміщенні з розширенням за адресою: вул. Незалежності, 2 селище Ружин Бердичівського району Житомирської області.
Для визначення очікуваної вартості Замовник для учасників у складі тендерної документації надав дефектний акт.
В свою чергу Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», завтерджено Кошторисні норми України у будівництві (URL: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2699601180912256347?doc_type=6):
1. Настанова з визначення вартості будівництва (URL: https://e-construction.gov.ua/files/upload/d1ae2e40-4074-11ec-914b-37ce4613b831.pdf);
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до до п. 1.1. Настанови з визначення вартості будівництва, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Нагадаємо що Замовник є органом місцевого самоврядування, комунальною установою - Жмеринською міською радою. Закупівля ця здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів комунальних підприємств, установ та організацій,
Відповідно до п5.1. Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною замовником. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) окремих видів капітальних ремонтів (див. пункт 3.10 цієї Настанови) замовник надає дефектний акт, форму якого наведено у додатку 29 цієї Настанови.
Вищевказані норми є імперативними тобто обов’язкові до виконання всіма Замовниками.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Вивчивши тендерну документацію Замовника та умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у вищевказаній нормі додатку 2 до тендерної документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, а отже наявне порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених статтею 5 Закону № 922-VIII. Зокрема, встановлюючи відповідну вимогу щодо надання Акту обстеження об’єкта, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно отримувати Акт обстеження об’єкту за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Крім того, Замовник в додатку 5 до тендерної документації навів дефектний акт. А також зазначив, що «При визначені Учасником вартості будівництва ,в кошторисних розрахунках дотримуватися норм, які відповідають вимогам державних будівельних норм Настанови з визначення вартості будівництва». Водночас в своїй тендерній документації Замовник порушив принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених статтею 5 Закону № 922-VIII. Зокрема, предметом закупівлі є капітальний ремонт найпростішого укриття Ружинської селищної ради в підвальному приміщенні з розширенням за адресою: вул. Незалежності, 2 селище Ружин Бердичівського району Житомирської області. Для визначення очікуваної вартості Замовник для учасників у складі тендерної документації надав дефектний акт. В свою чергу Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», завтерджено Кошторисні норми України у будівництві (URL: https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2699601180912256347?doc_type=6): 1. Настанова з визначення вартості будівництва (URL: https://e-construction.gov.ua/files/upload/d1ae2e40-4074-11ec-914b-37ce4613b831.pdf); 2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво. Відповідно до до п. 1.1. Настанови з визначення вартості будівництва, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Нагадаємо що Замовник є органом місцевого самоврядування, комунальною установою - Жмеринською міською радою. Закупівля ця здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів комунальних підприємств, установ та організацій, Відповідно до п5.1. Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною замовником. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) окремих видів капітальних ремонтів (див. пункт 3.10 цієї Настанови) замовник надає дефектний акт, форму якого наведено у додатку 29 цієї Настанови. Вищевказані норми є імперативними тобто обов’язкові до виконання всіма Замовниками.