• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Емалі

Завершена

1 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 36 000.00 UAH
Період оскарження: 01.10.2024 14:01 - 03.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: 0c8bdd7721ea4bd2b2c699047e01774c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-01-007137-a.b1
Назва: СКАРГА на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Скарга:
Замовником торгів оголошено проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «код ДК 021:2015 – 44810000-1 - Фарби (Емалі)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-01-007137-a). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 09.10.2024 00:00. Кінцева дата оскарження умов закупівлі (тендерної документації): 06.10.2024 00:00. Проте вимоги, що містяться в тендерній документаціє є дискримінаційними, а відтак такими, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям з огляду на наступне. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 2 до цієї тендерної документації з наданням окремої технічної специфікації; − іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2024 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.10.2024 17:10
Дата виконання рішення Замовником: 01.11.2024 20:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №17302 -р/пк-пз від 23.10.2024 року, Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛІСАН", Бугаєнко Інна Володимирівна +380503846389 tender@farbex.com.ua http://farbex.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 91e3e1f40e854c2c938ffbcd344b1082
Заголовок пункту скарги: І. Стосовно технічних характеристик предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ ТД вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22, статті 23 Закону зазначено в Додатку №2.

Додаток №2 до тендерної документації в свою чергу містить Технічне завдання. Код ДК 021:2015 – 44810000-1 - Фарби (Емалі).
Зокрема Замовником визначені, як предмет закупівлі наступні позиції та встановлені характеристики, яким має відповідати запропонована Учасниками продукція:

№ п/п Найменування Технічні вимоги/характеристики Од. виміру Кількість
1. Емаль ПФ-133 «METALPROF ENAMEL»ТМ Корабельна, сіра (банка 2,5 л) або аналог 1. Час витікання з використанням воронки в’язкості № 6 (діаметр сопла 6мм) за температури (23±0,5) °С, с, не менше - 60
2. Ступінь перетиру, мкм, не більше - 25
3. Масова частка нелетких речовин, %,не менше - 50
4. Час висихання до ступеня 3 за температури (23+2) °С, год, не більше - 24
5. Покривність висушеної плівки, мл/м2 – 20-60
6. Твердість покриття з використанням маятника Кеніга, с, не менше - 24
7. Ударна міцність, см,не менше - 50
8. Блиск плівки (кут 60°), од,не менше - 70
9. Адгезія покриття, бали, не більше - 1
10. Стійкість покриття до статичної дії:
- води за температури (23±2) °С, год, не менше - 10;
-трансформаторних олив за температури (20±2) °С, год, не менше - 24;
11. Зовнішній вигляд покриття – після висихання утворює гладку однорідну поверхню без зморшок, патьоків і сторонніх включень;
12. Витрата емалі ПФ-133 на одношарове покриття в залежності від кольору і методу нанесення, г/м2– 20-60
13. Термін зберігання в оригінально закритій упаковці:
не менше 36 місяців з дати виготовлення шт. 702
2. Емаль ПФ-133 «METALPROF ENAMEL» ТМ Корабельна, синя (банка 2,5 л) або аналог шт. 696
3. Емаль ПФ-133 «METALPROF ENAMEL» ТМ Корабельна, зелена (банка 2,5 л) або аналог шт. 678
4. Емаль ПФ-133 «METALPROF ENAMEL» ТМ Корабельна, (банка 2,5 л) або аналог шт. 1098
5. Емаль ПФ-133 «METALPROF ENAMEL» ТМ Корабельна, (банка 2,5 л) або аналог шт. 1104
Разом: 4278

Проте хоча відповідно до пункту 6 розділу ІІІ ТД всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент», в сукупності визначеним Замовникам технічним характеристикам відповідає лише продукція Емаль ПФ-133 «METALPROF ENAMEL» ТМ Корабельна виробника ТОВ «ПОЛІКОЛОР», що суперечить вимогам законодавства у сфері публічних закупівель.

В підтвердження зазначеного у додаток до скарги надаємо сертифікати якості на Емаль ПФ-133 «METALPROF ENAMEL» ТМ Корабельна синього, жовтого, червоно-коричневого, зеленого, сірого кольорів, що виготовляється ТОВ «ПОЛІКОЛОР» за ТУ У 24.3-30012591.001-2002 зі змін. №1-7 (Додаток 1 до скарги).

Окрім того, Додатком 2 до ТД передбачено, що підтвердженням відповідності технічним вимогам є надання наступних документів у складі пропозиції, зокрема:
1. Зразки етикеток або упаковок (банки) з етикеткою на кожен вид продукції, яка пропонується Учасником, що повинна містити наступну інформацію: назва товару, назва виробника, гарантійний термін зберігання, нормативно-технічний документ за яким виготовлена запропонована продукція. Зразки етикеток або упаковок (банки) з етикеткою на кожен вид продукції повинні бути чіткими, належного рівня зображення;
2. Копії ТУ, за якими виготовлена запропонована продукція або копії окремих розділів з них (титульна сторінка, технічні характеристики або технічні вимоги, методи контролю, правила приймання, зберігання, транспортування, витрати матеріалу, гарантії виробника) завірені виробником продукції. Розділ з ТУ, що містить технічні характеристики повинен підтверджувати відповідність запропонованої продукції вимогам зазначеним у цьому додатку;
3. Лист від виробника про справжність наданих у складі пропозиції учасника паспорту (-в) (або сертифікату (-ів)) якості. Лист повинен включати ідентифікатор закупівлі, назву предмета закупівлі, найменування учасника, реквізити паспорту (-ів) якості (або сертифікату (-ів)), справжність якого (-их) підтверджується.
4. Якщо учасник не є виробником продукції, надати документи, які підтверджують зв’язок Учасника з виробником (дистриб’юторський (дилерський) договір або сертифікат дистриб’ютора (дилера) або лист від виробника про представництво його інтересів Учасником на даній процедурі закупівлі).
Лист від виробника про представництво його інтересів Учасником, обов’язково повинен містити змістовний перелік технічних та інших документів наданих виробником Учаснику, з погодженням їх використання (копіювання, поширення) для участі у процедурі закупівлі, а також відповідні гарантії виробника щодо відвантаження загального обсягу предмету закупівлі у встановлені документацією до закупівлі строки.

Порівняння технічних характеристик буде здійснюватися за нормативними показниками. При цьому назва запропонованої продукції в пропозиції має відповідати продукції зазначеній в паспортах (сертифікатах) якості та інших нормативних документах та документах від виробника.

Відповідно до п. 22 ч. 1 ст.1 ЗУ «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
Згідно п.1, 2 ч.1 ст. 16 ЗУ «Про стандартизацію» підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації, зокрема:
1) розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати стандарти, кодекси усталеної практики, технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування;
2) застосовувати прийняті ними стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови.
Згідно ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про стандартизацію»: право власності на стандарти, кодекси усталеної практики і технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям.
Отже, виходячи із цитованих норм ЗУ «Про стандартизацію», технічні умови:
- розробляються та затверджуються підприємствами для власного використання;
- належать таким підприємствам-розробникам технічних умов на праві власності.
Відтак, практично кожен виробник лакофарбових матеріалів в Україні має власні ТУ, за якими виробляє свою продукцію.
При цьому, як ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» як виробник лакофарбової продукції не може використовувати та виготовляти продукцію саме за конкретними ТУ іншого виробника, оскільки не має правомочностей щодо них, так і інший виробник не може використовувати та виготовляти продукцію за ТУ «ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» з тих самих підстав.

За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, які зможуть запропонувати продукцію ТОВ «ПОЛІКОЛОР» та є його дистриб’юторами/дилерами/партнерами/представниками, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», які хочуть запропонувати продукцію власного виробництва або інших виробників.

Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей.
Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
Частиною четвертою статті 5 Закону передбачається, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Стаття 23 Закону передбачає, що:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

Проте технічна специфікація Замовником сформована таким чином, що в сукупності їй відповідає виключно продукція виробництва ТОВ «ПОЛІКОЛОР».

Дане твердження підтверджується також тим, що у липні 2024 року даний Замовник вже проводив процедуру закупівлі UA-2024-07-09-006658-a з аналогічними технічними характеристиками та бюджетом 2 000 000,00 грн.
Проте участь у даній закупівлі прийняв участь лише один учасник - ФОП "ЛЕБЕЦЬ ІННА СЕРГІЇВНА", яка запропонувала для участі саме Емаль ПФ-133 «METALPROF ENAMEL» ТМ Корабельна з ціною пропозиції 1 999 080,00 грн, що лише на 920 грн менше ніж бюджет закупівлі.

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» - безпосередній виробник лакофарбової продукції, та співпрацює з постачальниками інших типів лакофарбової продукції, яка ним не виготовляється задля забезпечення участі у публічних закупівлях, але Товариство не може виконати умови тендерної документації через штучні обмеження Замовника.

Враховуючи бюджет закупівлі ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» має змогу запропонувати наступну продукцію, яка є еквівалентною продукції, що визначена Замовником «Емаль ПФ-133 «METALPROF ENAMEL» ТМ Корабельна»:
1. Емаль алкідна високоякісна ТМ "Maxima" - 2,3 кг (виробник ТОВ «ВП «ПОЛІСАН»)
Проте за окремими показниками, фасуванням, строком придатності вказана продукція, яку має змогу запропонувати ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», дещо відрізняється від тих вимог, що зазначені Замовником в Додатку 2 та яким відповідає продукція виключно ТОВ «ПОЛІКОЛОР».
До скарги додаємо паспорти якості на зазначену Товариством вище продукцію.

1. Замовником визначене маркування предмету закупівлі як «Емаль ПФ-133», та не зазначено про можливість пропозиції як еквіваленту емалей з іншим маркування, які по суті є ідентичною продукцією або взагалі його не містять його саме у літерно-цифровому форматі, адже це не є обов’язковим. Виробники самостійно обирають назву для своєї продукції.
Продукція «Емаль алкідна високоякісна ТМ "Maxima"», яку має змогу запропонувати ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», не маркується саме у літерно-цифровому форматі, а тільки у літерному. Проте у своїй назві вона містить посилання на вид лакофарбового матеріалу і плівкоутворюючої речовини «емаль алкідна», що підтверджує можливість пропонування її як еквіваленту продукції, що визначена Замовником як предмет закупівлі.
Враховуючи зазначене, Скаржник просить зобов’язати Замовника прибрати вимогу стосовно маркування емалей як саме «Емалі ПФ-133», та визначити або альтернативні варіанти «Емалі ПФ-133»/ «емаль алкідна» тощо.

2. Замовником зокрема визначена наступна характеристика, якій має відповідати предмет закупівлі «1. Час витікання з використанням воронки в’язкості №6 (діаметр сопла 6 мм) за температури (23±0,5) °С, с, не менше – 60».
ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» в свою чергу визначає умовну в’язкість за допомогою віскозиметра типу ВЗ-246 із діаметром сопла 4 мм, що відповідає чинним стандартам, які визначають методологію дослідження вказаного показника.
Враховуючи зазначене, Скаржник просить зобов’язати Замовника визначити вимоги щодо умовної в’язкості, які визначені за допомогою віскозиметра діаметра сопла 6 або 4 мм.

3. Замовником зокрема визначена наступна характеристика, якій має відповідати предмет закупівлі:
«10. Стійкість покриття до статичної дії:
- води за температури (23±2) °С, год, не менше - 10;
- трансформаторних олив за температури (20±2) °С, год, не менше – 24»

Натомість для «Емалі алкідної високоякісної ТМ "Maxima"» регламентується стійкість покриття до дії води, що визначається в ступенях.
Враховуючи зазначене, Скаржник просить зобов’язати Замовника визначити вимоги щодо стійкості покриття до дії води - не менше - 10 год / або не менше 1 ступеню, а також виключити вимоги стосовно стійкості покриття до статичної дії трансформаторних олив.

4. Замовником зокрема визначена наступна характеристика, якій має відповідати предмет закупівлі:
«12. Витрата емалі ПФ-133 на одношарове покриття в залежності від кольору і методу нанесення, г/м2– 20-60».
Одночасно Замовник передбачає, що Учасник має надати у складі тендерної пропозиції копії ТУ, за якими виготовлена запропонована продукція або копії окремих розділів з них (титульна сторінка, технічні характеристики або технічні вимоги, методи контролю, правила приймання, зберігання, транспортування, витрати матеріалу, гарантії виробника) завірені виробником продукції. Розділ з ТУ, що містить технічні характеристики повинен підтверджувати відповідність запропонованої продукції вимогам зазначеним у цьому додатку.
Отже Учасник має підтвердити відповідність вимогам щодо витрати емалі наданими копіями технічних умов.

Проте методологія визначення такий показник як саме «витрата емалі» наразі не визначено.
Натомість існує показник «покривність висушеної плівки», який і характеризує витрати матеріалу. Даний показник міститься в Додатку №2 та дублює значення показника «витрата емалі».
Отже об’єктивної необхідності у наявності у Додатку №2 вимог щодо саме «витрати емалі» немає.
Враховуючи зазначене, Скаржник просить зобов’язати Замовника виключити з Додатку №2 вимогу «12. Витрата емалі ПФ-133 на одношарове покриття в залежності від кольору і методу нанесення, г/м2– 20-60».

5. Стосовно фасування продукції та одиниць вимірювання покривності висушеної плівки
Замовник визначив фасування предмету закупівлі - 2,5 л.
Натомість здебільшого емалі алкідні фасуються в кілограмах. Наприклад Емаль алкідна високоякісна ТМ "Maxima" фасується в банку 2,3 кг.
Враховуючи зазначене, Скаржник просить зобов’язати Замовника передбачити можливість пропозиції альтернативного фасування, що визначається в кілограмах – виклавши вимоги щодо фасування в наступній редакції: «банка: 2,5 л або не менше 2,3 кг».

Аналогічно, враховуючи, що емалі Емаль алкідна високоякісна ТМ "Maxima" фасується в кілограмах, а не літрах визначення її покривності висушеної плівки здійснюється не в мл/м2, як то передбачено ТД, а в г/м2.
Враховуючи зазначене, Скаржник просить зобов’язати Замовника передбачити можливість пропозиції альтернативної одиниці вимірювання покривності висушеної плівки – виклавши вимоги в наступній редакції:
«5. Покривність висушеної плівки – 20-60 мл/м2 або г/м2».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1872fb7be3494671b9279729a38b8b87
Заголовок пункту скарги: ІІ. Стосовно вимог Замовника щодо надання листа від виробника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ ТД вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22, статті 23 Закону зазначено в Додатку №2.
Додатком 2 до ТД передбачено, що підтвердженням відповідності технічним вимогам є надання наступних документів у складі пропозиції, зокрема:
- Лист від виробника про справжність наданих у складі пропозиції учасника паспорту (-в) (або сертифікату (-ів)) якості. Лист повинен включати ідентифікатор закупівлі, назву предмета закупівлі, найменування учасника, реквізити паспорту (-ів) якості (або сертифікату (-ів)), справжність якого (-их) підтверджується.
Проте тендерна документація не містить вимог щодо надання у складі пропозиції учасника паспорту (-в) (або сертифікату (-ів)) якості.
Отже не зрозуміло, що Учасник повинен підтвердити шляхом надання даного листа.
Наявність даного листа ускладнює Учаснику підготовку тендерної пропозиції, адже передбачає необхідність отримання у Виробника ще одного гарантійного листа.
Враховуючи зазначене та відсутність вимог щодо надання у складі пропозиції учасника паспорту (або сертифікату) якості просимо зобов’язати виключити з Додатку №2 до тендерної документації вимогу щодо «Листа від виробника про справжність наданих у складі пропозиції учасника паспорту (-в) (або сертифікату (-ів)) якості. Лист повинен включати ідентифікатор закупівлі, назву предмета закупівлі, найменування учасника, реквізити паспорту (-ів) якості (або сертифікату (-ів)), справжність якого (-их) підтверджується».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: d98d2a377e1649da8c0a337f7395ddf1
Заголовок пункту скарги: ІІІ. Стосовно вимог щодо терміну зберігання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додаток №2 до тендерної документації в свою чергу містить Технічне завдання. Код ДК 021:2015 – 44810000-1 - Фарби (Емалі).
Зокрема Замовником визначені, як предмет закупівлі наступні позиції та встановлені характеристики, яким має відповідати запропонована Учасниками продукція:
«13. Термін зберігання в оригінально закритій упаковці: не менше 36 місяців з дати виготовлення».

Одночасно у Додатку №2 до ТД Замовник передбачає, що Учасник має надати у складі тендерної пропозиції:
- зразки етикеток або упаковок (банки) з етикеткою на кожен вид продукції, яка пропонується Учасником, що повинна містити наступну інформацію: назва товару, назва виробника, гарантійний термін зберігання, нормативно-технічний документ за яким виготовлена запропонована продукція. Зразки етикеток або упаковок (банки) з етикеткою на кожен вид продукції повинні бути чіткими, належного рівня зображення.

Невідповідність ТД в цій частині полягає у такому:
1) поняття гарантійний строк зберігання щодо фарби є застрілим (існувало раніше, проте вже декілька років як не існує);
2) єдиним актуальним визначенням гарантійних строків для фарби є строк придатності.

Відповідно до ДСТУ ISO 4618:2014 "Фарби та лаки. Терміни та визначення понять" строк придатності - час протягом якого лакофарбовий матеріал (2.50) залишається в придатному стані під час зберігання за нормальних умов в оригінальній герметичній тарі.
Наведене, в свою чергу, узгоджується із ч. 1,2 ст. 677 ЦК України, де визначено, що нормативно-правовими актами може бути встановлений строк, зі спливом якого товар вважається непридатним для використання за призначенням (строк придатності). Строк придатності товару визначається періодом часу, який обчислюється з дня його виготовлення і протягом якого товар є придатним для використання, або терміном (датою), до настання якого товар є придатним для використання.
Таким чином, єдино вірним видом гарантійного строку для фарби (крім дорожньої, для якої не внесено відповідні зміни у діючий СОУ) є строк придатності. Строк придатності обчислюється з моменту виготовлення та встановлюється нормативними документами виробника.

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» як виробник ЛФМ, як і інші виробники ЛФМ керується у своїй діяльності діючими ДСТУ. Відтак, для продукції товариства визначається строк придатності, а не гарантійний термін зберігання чи термін придатності.
Виходячи з наведеного, у цій частині просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію шляхом викладення вимог Додатку №2 в цій частині в наступній редакції:
«13. Строк придатності в оригінально закритій упаковці: не менше 36 місяців з дати виготовлення».
«Підтвердженням відповідності технічним вимогам є надання наступних документів у складі пропозиції:….:
зразки етикеток або упаковок (банки) з етикеткою на кожен вид продукції, яка пропонується Учасником, що повинна містити наступну інформацію: назва товару, назва виробника, строк придатності, нормативно-технічний документ за яким виготовлена запропонована продукція. Зразки етикеток або упаковок (банки) з етикеткою на кожен вид продукції повинні бути чіткими, належного рівня зображення».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: ba16a3e917fa47b4b5f9bbc4437fbe78
Заголовок пункту скарги: IV. Щодо проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.3. р. VI. Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерної документації Замовника
«…Договір про закупівлю укладається відповідно до умов цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа.
Проект Договору про закупівлю викладено в Додатку 5 до цієї тендерної документації.»

Разом з тим, додаток 5 тендерної документації не містиь проєкту договору, а містить Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Проєкт договору є додатком 3 до тендерної документації, відтак наведене, потребує приведенню у відповідність.
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації, яка містить проєкт договору та є складовою частиною тендерної документації Замовника існує ряж невідповідностей, як у умовам тендерної документації, так і законодавству.

1. Щодо місця та строків поставки
Відповідно до п. 4.1. проєкту договору (додаток 3 до тендерної документації) «Поставка Товару: ___________ багатоквартирні житлові будинки у м. Харкові. Поставка буде здійснюватися партіями в залежності від потреб Замовника.
Строк (термін) поставки (передачі) товарів: __________________.»
Проте, відповідно до п.4.3., 4.4. р.1 тендерної документації Замовника

4.3 Місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) 61003, Україна, Харківська обл., м.Харків, пров. Подільський, 17
Кількість: 4278 - відповідно Додатку №2 до тендерної документації
4.4 Строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) до 31 грудня 2024 року

Отже, тендерна документація передбачає одне місце поставки, натомість проєкт договору – невизначену кількість (проте явно більше, ніж 1 з невизначеною адресою), що є суттєвим погіршенням умов відносно тендерної документації та передбачає додаткові витрати для переможця торгів.
Аналогічно, тендерна документація передбачає строк поставки до 31.12.2024, натомість проєкт договору не містить такої умови, а містить пропуск, що створює для учасника -переможця невизначеність та передумови для можливих спорів між сторонами при внесенні Замовником інших строків поставки до проєкту договору, що укладатиметься.
За наведеного, п.4.1. проєкту договору потребує приведення у відповідність до тендерної документації шляхом вказівки місця поставки: 61003, Україна, Харківська обл., м. Харків, пров. Подільський, 17 та строку поставки: до 31 грудня 2024 року.

2. Щодо строків розрахунку.

Відповідно до п. 7.1.проєкту договору (додаток 3 до тендерної документації) «Покупець здійснює оплату за кожну поставлену партію товару шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 150 днів після отримання товару, згідно видаткових накладних.»
Натомість, тендерна документація, зокрема заповнені електронні поля тендерної документації містить умови та строк оплати, наведені нижче на скріншоті (60 календарні дні від поставки товару).

Відтак, умови проєкту договору (додаток 3 до тендерної документації) в цій частині потребують приведенню у відповідність до тендерної документації шляхом вказівки строку оплати у п.7.1. проєкту договору 60 календарних днів з моменту поставки товару згідно видаткової накладної.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: a06f7c536b0e402d8ac46bdbe76a7a45
Заголовок пункту скарги: V. Щодо переліку інформації та документів, які Учасники мають надати у складі тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Тендерна документація містить додаток 5, згідно якого, цитата:
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
1. Документи згідно з п.1 розділу 3 тендерної документації
2. Документи згідно з п.6 розділу 3 тендерної документації
3. Документи згідно п.2 розділу 6 тендерної документації
4. Документи згідно Додатку 1 до тендерної документації
5. Документи згідно Додатку 2 до тендерної документації
6. Документи згідно Додатку3 до тендерної документації
7. Документи згідно Додатку4 до тендерної документації»
Проте, інформація, наведена у додатку 5 до тендерної документації з посиланням на окремі її пункти, де містяться документи, які мають надати Учасники у складі тендерної пропозиції є:
- неповною (інші пункти тендерної документації також містять перелік документів, які Учасники зобовязані надати згідно ТД, проте не включені до переліку додатку 5.
- некоректною та або помилково чи свідомо викладеною нечітко.
Подібне містить ознаки свідомого приведення Учасників до подання неповного пакету документів та, як наслідок, відхилення їх пропозицій.
Щодо вказаного нижче наводимо окремі приклади.

Приклад 1. Відповідно до п.3 розділу 6
«Учасник для вірного складання Замовником Договору про закупівлю повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку з банківської установи із зазначенням його номеру у форматі IBAN, що буде використовуватися учасником/учасником-переможцем при укладанні договору, що виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій та довідка з податкової інспекції про наявність поточних рахунків, що видана не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій»

Як вбачається із переліку документів, наведених додатку 5 до тендерної документації посилання на необхідність надання документів згідно п.3 розділу 6 відсутні, що очевидно призведе до недоподання частиною Учасників подібних документів та, як наслідок, відхилення їх пропозицій.
При цьому, умови ТД сформульовані з необогрунтованим обмеженням дати видачі таких документів: не раніше дати оголошення та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що унеможливить усуненення недоліку такими Учасниками, адже в будь-якому випадку при отриманні таких документів на виконання вимоги про усунення недоліків вони не відповідатимуть умовам ТД.
Обгрунтування ж необхідності надання таких документів є таким, що не заслуговує на увагу, адже банківські реквізити Учасника-переможця можуть змінитися за період від подання пропозиції до її акцепту та настання строків укладання. Відтак, подібні документи не є гарантією коректного заповнення банківськх реквізитів, а в сукупності з наведеним вище очевидно вказує на створення передумов задля відхилення частин пропозицій з цієї підстави.

Крім того, в Україні відсутні такі органи як «податкова інспекція». Так, відповідно до Положення про Державну податкову службу України затв. постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 в Україні існує Державна податкова служба (ДПС) та територіальні підрозділи ДПС. Отже вимога про надання відповідної довідки податковою інспекцією є взагалі завідомо невиконуваною.
При цьому, законодавство, зокрема й ПК України не містить встановлених строків для ДПС задля видачі подібних довідок. За таких обставин ДПС керуються загальними приписами законодавства та розглядають подібні заяви в межах 30 днів. Отже, вимога є невиконуваною і в наведеному контексті.



Приклад 2.
Згідно додатку 5 до тендерної документації Учасники у складі пропозиції, серед іншого мають надати Документи згідно Додатку3 до тендерної документації. Проте, додаток 3 – проєкт договору. Сам додаток не містить вимоги про надання проєкту договору у складі тендерної пропозиції, тож не визначеним є, які документи в цьому випадку мають надати Учасники у складі тендерної пропозиції.
При цьому, згідно п.28 Особливостей Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Проте, Замовником не виконано наведеної вимоги.

Виходячи з наведеного просимо в цій частині:
1. Зобов’язати Замовника виключити вимогу про надання п.3 розділу 6 тендерної документації в частині надання у складі тендерної пропозиції довідку з банківської установи із зазначенням його номеру у форматі IBAN, що буде використовуватися учасником/учасником-переможцем при укладанні договору, що виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій та довідка з податкової інспекції про наявність поточних рахунків, що видана не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
2. Зобов’язати Замовника усунити невідповідності та викласти додаток 5 тендерної документації із зазначенням всього переліку документів, які Учасники мають надати у складі тендерної пропозиції та вказівкою на те, що при суперечності цього додатку із іншими вимогами тендерної документації визначальним є перелік документів, визначений цим додатку.


Вважаємо, що наведені зміни нададуть можливість будь-якому Учаснику пропонувати продукцію принаймні одного з двох виробників, а не виключно ТОВ «ПОЛІКОЛОР», а також усунуть допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Відтак ТОВ «ВП ПОЛІСАН» має змогу запропонувати продукцію еквівалентну предмету закупівлі проте через встановлення Замовником вимог до предмету закупівлі, яким в сукупності відповідає тільки продукція виробництва ТОВ «ПОЛІКОЛОР» ТОВ «ВП ПОЛІСАН» не має змоги прийняти участь у закупівлі.

Таким чином, встановлення вимог щодо характеристики, яким має відповідати Товар, найменування товару (марка, вага), що вимагається Замовником ВІДПОВІДНО ДО Додатку 2 до тендерної документації, яким відповідає вимогам тільки продукція виробництва ТОВ «ПОЛІКОЛОР» є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ВП «ПОЛІСАН».

Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації