-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розробка проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок (Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 71240000-2 )
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Вимоги до предмету закупівлі, детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що визначенні у відповідності до вимог частини 4 статті 5; частини 2 статті 22; частини 5,6 статті 23 Закону з урахуванням Особливостей, викладено у Додатку 3 до тендерної документації. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також очікувана вартість визначені на підставі реальних виробничих потреб замовника, за результатами проведеного моніторингу ринку та оптимального співвідношення ціни та якості. Замовник здійснює закупівлю послуг, оскільки є наявна потреба у визначених послугах для безперебійного виробничого процесу замовника (зазначено враховуючи вимоги Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 (зі змінами) «Про ефективне використання державних коштів»). Крім того, державне підприємство «Адміністрація морських портів України» не є розпорядником бюджетних коштів.
період кваліфікації завершився 318 днів назад
мін. крок: 1% або 12 163.33 UAH
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
- скан позов 1180 закупка 1748-а.pdf 28.02.2025 13:39
- Заперечення на скаргу. Терра Альянс.docx 22.01.2025 17:53
- Заперечення на скаргу 1748.pdf 22.01.2025 17:58
- протокол продовження договору.pdf 22.01.2025 17:53
- СЗ відміна.pdf 22.01.2025 17:53
- заперечення на скаргу 1758.pdf 22.01.2025 17:53
- рішення від 27.01.2025 № 1180.pdf 29.01.2025 14:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.01.205 № 1180.pdf 28.01.2025 10:13
- рішення від 20.01.2025 № 760.pdf 20.01.2025 13:21
- Докази направлення кошторису 920.pdf 16.01.2025 14:51
- Докази направлення забезпечення виконання догоовру.pdf 16.01.2025 14:51
- sign.p7s 24.01.2025 17:18
- Додаткові пояснення 1748.pdf 24.01.2025 17:17
- Повідомлення про намір укласти договір про закупвілю.pdf 16.01.2025 14:51
- Докази направлення проектів договорів.pdf 16.01.2025 14:51
- sign.p7s 16.01.2025 14:59
- Рішення від 25.09.2024 _ 15839.pdf 16.01.2025 14:51
- рішення від 19.09.2023 _ 14951 про неможливість відміни тендеру.pdf 16.01.2025 14:51
- Рішення від 18.01.2024 _1137.pdf 16.01.2025 14:51
- рішення 2024 року 16977.pdf 16.01.2025 14:51
- Протокол відміна закупівлі.pdf 16.01.2025 14:51
- Докази направлення на узгодження кошториси повторно.pdf 16.01.2025 14:51
- Докази направлення Гарантії на погодження.pdf 16.01.2025 14:51
- Докази направлення виправлених зауваження по гарантії.pdf 16.01.2025 14:51
- Скарга 16.01.2025 14:51
Пункт скарги
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Замовник:
Ідентифікатор закупівлі:
ID:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРРА АЛЬЯНС»
код за ЄДРПОУ 41551176
Україна, 38751, Полтавська область, Полтавський район, село Розсошенці, вулиця Перспективна, будинок 10, квартира 123
електронна пошта: terraalyans@ukr.net
телефон +38 068-528-19-05
Одеська філія державного підприємства «Адміністрація морських портів України»
Одеська обл., м. Одеса, Митна площа, 1, 65026
Код ЄДРПОУ 38728457
Телефон/факс:
+38 (048) 729-35-00
+38 (048) 729-35-55
+38 (048)729 30 64
e-mail: gjk@ods.uspa.gov.ua
e-mail: tender@ods.uspa.gov.ua
UA-2024-10-01-001748-a
633bf1fc4118486ca3ae13b80549e337
Дата коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника
06.01.2025 року
СКАРГА
на дії Замовника
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі з розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок (Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 71240000-2 ) ідентифікатор закупівлі
UA-2024-10-01-001748-a.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРРА АЛЬЯНС» (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері, подало тендерну пропозицію та прийняло участь в аукціоні.
04.11.2024 року Замовником було розміщено Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС», тобто Замовник акцептував пропозицію щодо укладення Договору.
06.01.2025 року Замовником було відмінено процедуру закупівлі послуг: Розробка проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок за кодом ДК 021:2015-71240000-2 (Архітектурні, інженерні та планувальні послуги), ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-01-001748-a.
Замовник відміняючи тендер у пунктах 5, 6 Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.01.2025 року зазначив наступне:
« 5. Повідомлення про укладення договору було прийнято 04.11.2024 року та оприлюднене в електронній системі закупівель.
Згідно абзацу 4 пункту 49 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, договір мав бути укладений 19.11.2024 року, у зв’язку з чим було прийнято рішення уповноваженої особи про продовження строку укладання договору через великий обсяг кошторисних документів, які є невід’ємною частиною договору і необхідністю їх узгодження. Договір у встановлені строки згідно пункту 49 не було укладено, з підстав викладеними у службовому листі підрозділа-ініціатора закупівлі №6191/19-01-06 від 30.12.2024, чим спричинено порушення законодавства у сфері закупівель.
Кінцевий строк укладання договору сплив 03.01.2025 року.
В зв’язку з вищевикладеним, керуючись пп.2 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Замовником було прийняте рішення про відміну даної процедури закупівлі послуг: Розробка проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок за кодом ДК 021:2015-71240000-2 (Архітектурні, інженерні та планувальні послуги) на підставі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
6. Вирішено:
Відмінити закупівлю закупівлі послуг: Розробка проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок за кодом ДК 021:2015-71240000-2 (Архітектурні, інженерні та планувальні послуги) на підставі пп.2 п. 50 Особливостей та оприлюднити відповідну інформацію за даною процедурою закупівлі відповідно до вимог статті 10 Закону».
ТОВ “ТЕРРА АЛЬЯНС” не погоджується з рішенням Замовника, вважає його неаргументованим та незаконним з таких підстав.
1. Зауважимо, що після визнання переможцем ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» та Замовником відбувалась комунікація за допомогою мобільного зв’язку та електронною поштою щодо укладення договору, зокрема ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» було направлено на погодження: 1) кошторис 15.11.2024 року; 2) Зповнені Договора зі сторони Виконавця 15.11.2024 року на погодження; 3) Гарантія на погодження 16.11.2024 року; 4) на узгодження кошториси (повторно) 19.11.2024 року; 5) виправлені зауваження по гарантії 19.11.2024 року; 6) Забезпечення виконання Договору про закупівлю 28.11.2028 року. Тобто ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» забезпечило надання всіх необхідних документів зі свого боку для укладення Договору із Замовником та завантажило всі необхідні документи на тендерний майданчик.
Слід підкреслити, що переможець публічної закупівлі не впливає: на відстеження Замовником строку укладення договору про закупівлю, на прийняття рішень про продовження Замовником цього строку. Крім того, Переможець не може примусити Замовника приймати це рішення швидше або заздалегідь, а також, не уповноважений зобов'язувати Замовника публікувати рішення у випадку, коли це не регламентовано законодавством.Тож у ситуації, що склалась по Закупівлі зі строком укладення договору, вина Переможця - відсутня.
Тобто причиною такого, як зазначено вище, прострочення в укладенні договору про закупівлю можуть бути лише несвоєчасні дії або бездіяльність Замовника. Таке прострочення Замовника не може обумовлювати для Переможця наслідків у вигляді неукладення договору про закупівлю. Закінчення через прострочення Замовника строку на укладення договору про закупівлю також не обумовлене як підстава для відміни тендеру.
Отже, переможець процедури закупівлі не може бути позбавлений права на укладення договору внаслідок незаконних дій Замовника.
2. Відповідно до статті 32 Закону Укараїни «Про публічні закупівлі», замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Аналогічна норма відображена в підпункті 2 пункту 50 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Враховуючи вимоги Закону «Про публічні закупівлі» та пункт 50 Особливостей, можна встановити, що законодавство передбачає кілька складових, які мають настати одночасно та на підставі яких замовник може відмінити закупівлю відкритих торгів згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме:
1) неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства. В цьому випадку розуміється, що виявлення замовником або іншими
контролюючими органами порушення на тому етапі відкритих торгів, яке уже замовник усунути не має можливості;
2)виявлені порушення;
3)порушення мають бути вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
(Порушення мають стосуватися виключно вимог Особливостей, Закону України "Про публічні закупівлі" та інших підзаконних актів);
4) замовник має описати такі порушення.
Замовник у протоколі від 06.01.2025 року вказав причину відміни торгів, а саме:
«Договір у встановлені строки згідно пункту 49 не було укладено, з підстав викладеними у службовому листі підрозділа-ініціатора закупівлі №6191/19-01-06 від 30.12.2024, чим спричинено порушення законодавства у сфері закупівель».
З вищевказаного формулювання випливає, що
1) Замовник не вказав, які саме недоліки містяться в тендерній документації і які стали підставою для відміни торгів, що порушує пункт 2 частини 1 статті 32 Закону про публічні закупівлі та пп.2 п. 50 Особливостей (оскільки відсутній опис порушень);
2) Замовник визнав, що саме через його поведінку було відмінено тендерну закупівлю.
(Щодо чіткого опису підстав відміни тендерної закупівлі вказано зокрема в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.09.2024 № 15839; Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.01.2024 №1137; Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.10.2024 № 16977;та інших).
3. Звертаємо також увагу Антимонопольного комітету України, що Замовник після оголошення переможця закупівлі та опублікування повідомлення про намір укласти договір з конкретним учасником( що є акцептом відповідної пропозиції учасника процедури закупівлі), не має права здійснювати відміну тендерної закупівлі взагалі, а зобов’язаний укласти договір із Переможцем торгів.
Верховний Суд, застосовуючи норму частини першої статті 31 (ч. першої ст. 32 у новій редакції) Закону, у своїй постанові від 03.04.2018 у справі № 910/5798/17 вказав, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції позивача вимогам тендерної документації та вимогам Закону, неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому ст. 31 (ст. 32 у новій редакції) Закону, у т.ч. з підстави щодо неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, оскільки це нівелює принципи та основні положення Закону.
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету України також на позицію Верховного Суду від 01.02.2018 по справі 922/1999/17 щодо не укладення договору з вини учасника.Верховний Суд зазначає, що: Визначення замовником переможця торгів, прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлення переможцю повідомлення про намір укласти договір, свідчить про те, що замовник прийняв тендерну пропозицію переможця та погодився на укладення договору, а конструкція "замовник укладає", а не "замовник має право укласти" в ст. 33 Закону, свідчить, що дана норма покладає саме обов'язок, а не право, і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами. Єдиними підставами не підписання договору є дії або бездіяльність саме учасника торгів, а не замовника.
Слід також додати, що підставою відміни торгів є те, що протерміновано строк на укладення договору про закупівлю, що призвело до неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. При цьому, в протоколі відміни торгів відсутні будь-які посилання на порушення ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» Документації чи чинного законодавства, натомість Замовнк визнає, що саме з його вини не було укладен договір.
(аналогічна позиція міститься і в Рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.09.2023 № 14951).
Вважаємо, що Замовником порушує, передбачені статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5)об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, підприємством було виконано в повному обсязі всі вимоги тендерної документації, надано всі необхідні документи, а підстава відміни тендеру є незаконною.
Враховуючи вищевикладене, Замовник - повинен був забезпечити формування тендерної документації у відповідності до вимог чинного законодавства та усунення всіх недоліків, якщо такі мали місце, ще до оголошення тендерної Закупівлі.
Таким чином, відміна тендерної закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-01-001748-a) порушує права та законні інтереси ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» як переможця тендеру, що свідчить про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Зважаючи на викладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО ВАС:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-01-001748-a).
3. Зобов’язати Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі Одеської філії Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація Одеського морського порту) (Одеська обл., м. Одеса, Митна площа, 1, 65026 Код ЄДРПОУ 38728457) скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.01.2024 року, на підставі якого було відмінено тендерну закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-01-001748-a).
Додатки:
1) Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-10-01-001748-a;
2) протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.01.2024 року, на підставі якого було відмінено тендерну закупівлю UA-2024-10-01-001748-a;
3) докази направлення Замовнику в електронному вигляді кошторису від 15.11.2024 року;
4) докази направлення Замовнику в електронному вигляді Зповнені Договора зі сторони Виконавця 15.11.2024 року на погодження;
5) докази направлення Замовнику в електронному вигляді Гарантії на погодження 16.11.2024 року;
6) докази направлення Замовнику в електронному вигляді на узгодження кошториси (повторно) 19.11.2024 року;
7) докази направлення Замовнику в електронному вигляді виправлені зауваження по гарантії 19.11.2024 року;
докази направлення Замовнику в електронному вигляді Забезпечення виконання Договору про закупівлю 28.11.2028 року.
8) Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.09.2024 № 15839;
9) Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.01.2024 №1137;
10) Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.10.2024 № 16977;
З повагою,
Директор ТОВ «ТЕРРА ЛЬЯНС» _______________ Тягла Ю.М.
16.01.2025 року
-
ПРОСИМО ВАС: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-01-001748-a). 3. Зобов’язати Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі Одеської філії Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація Одеського морського порту) (Одеська обл., м. Одеса, Митна площа, 1, 65026 Код ЄДРПОУ 38728457) скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.01.2024 року, на підставі якого було відмінено тендерну закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-01-001748-a).